Σπύρος Κατσούρης για την τουριστική σεζόν που ξεκινά: «Όλα τα στοιχεία είναι θετικά για το νησί μας» (Inkefalonia 89,2)

Δημοσιεύτηκε: Τετάρτη, 27 Μαρτίου 2024 09:05

Σπύρος Κατσούρης για την τουριστική σεζόν που ξεκινά: «Όλα τα στοιχεία είναι θετικά για το νησί μας» (Inkefalonia 89,2)

Συνέντευξη στον Inkefalonia 89,2 

Στην εκπομπή “Μέρα Μεσημέρι” στον Inkefalonia 89,2 με τους Δημοσιογράφους Γιώργο Χαλαβαζή και Ελευθερία Κουλουριώτου, μίλησε ο Σπύρος Κατσούρης, τουριστικός πράκτορας και μέλος της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου Αργοστολίου.

Η θερινή σεζόν φέτος αναμένεται να σπάσει κάθε προηγούμενο ρεκόρ, σύμφωνα με στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ (Ινστιτούτο Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων) και ο κ. Κατσούρης, ακτινογραφώντας τις εκτιμήσεις των τοπικών φορέων για τη νέα τουριστική σεζόν, αλλά και ως άμεσα εμπλεκόμενος με τον τουρισμό στην Κεφαλονιά, ανέφερε σχετικά:

« Η γενική εικόνα που έχουμε αυτή την στιγμή και μετά την έκθεση του Βερολίνου που είχαμε αρχές του μήνα είναι ότι όλα τα στοιχεία είναι θετικά για το νησί μας. Η ροή των κρατήσεων όλη αυτή τη περίοδο είναι σταθερή και θεωρώ ότι θα είναι μια πάρα πολύ καλή σεζόν και βοηθάει και το γεγονός ότι τον Μάιο έχουμε και το ορθόδοξο Πάσχα, οπότε θα τονωθεί λίγο η αρχή του Μαίου, που παρατηρούταν πάντα μία «κοιλιά»».

Η EasyJet ανοίγει την σεζόν 1 Απριλίου και την κλείνει 3 Νοεμβρίου και το ζητούμενο είναι η Κεφαλονιά να είναι έτοιμη αρχή και τέλος της σεζόν να καλύψει τους επισκέπτες, κάτι που θα ωθήσει και τις άλλες εταιρείες να μπούν στην διαδικασία της επιμήκυνσης χρονικά των πτήσεων τους και σ αυτό το σημείο ανέλυσε πως κλείνουν οι συμφωνίες οι tour operator με τις εταιρίες. « Πρέπει να υπάρχει ένας πολύ καλός συντονισμένος στρατηγικός σχεδιασμός για να επιτύχουμε την παράταση της σεζόν και είναι ποιο εύκολο αυτό να γίνει προς το τέλος της σεζόν. Για να επιτύχουμε μία επέκταση της τουριστικής σεζόν, είναι κάτι που δεν γίνεται από την μια μέρα στην άλλη, θέλει πολύ προσπάθεια και αργά και σταθερά βήματα. Ακούμε πάρα πολλά χρόνια για την επέκταση της σεζόν και βλέπουμε ότι κάθε χρόνο αντί να μεγαλώνει συρρικνώνεται, οπότε ήταν μια πάρα πολύ καλή πρωτοβουλία της Τουριστικής Επιτροπής σε συνεργασία και με τους 3 Δήμους που έκανε κατά τόπους συναντήσεις , γιατί κάθε προορισμός είναι διαφορετικός και διαφοροποιείται το τουριστικό μοντέλο, όμως το θέμα είναι ότι ότι προσπάθεια και να γίνει, ο ιδιώτης είναι αυτός που πρέπει να πάρει την απόφαση και να προχωρήσει για να υλοποιηθεί όλο αυτό. Ο κάθε τομέας και ο κάθε κλάδος πρέπει να πράξει ανάλογα» -Και ανέλυσε τα ανάλογα, χωρίς να παραβλέψει το πρόβλημα εξεύρεσης εργαζόμενων στον κλάδο του τουρισμού.

Όσον αφορά την πολιτική των αεροπορικών εταιρειών σε σχέση με την επιλογή των προορισμών και τα όσα κατά διαστήματα διαμείβονται περί χρηματοδοτήσεων των low cost εταιρειών από τους Δήμους, σημείωσε: «Πρέπει κάποια στιγμή να είμαστε υπεύθυνοι για το τι λέμε. Θεωρεί κάποιος ότι ένας Δήμος παίζει τόσο σημαντικό ρόλο στο αν μια αεροπορική εταιρεία θα έρθει η θα φύγει από έναν προορισμό από άποψης χρηματοδότησης; Όταν ένας Δήμος κάνει μία Marketing καμπάνια και δίνει το ποσό των 20 χιλιάδων ευρώ σε μία αεροπορική εταιρεία , σίγουρα προσπαθεί να ενισχύσει τις δημόσιες σχέσεις του με μία εταιρεία και να έχει έναν ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας, αλλά αν μία γραμμή είναι ζημιογόνα , δεν πρόκειται με αυτό το ποσό να κρατήσει μία γραμμή. Η Ζάκυνθος που θεωρείτε ναυαρχίδα στον τουρισμό ,δεν έχει ούτε τουριστική επιτροπή, όχι να καθίσει να συζητήσει με τις αεροπορικές εταιρείες. Στις εκθέσεις που πηγαίνουμε, συνάδελφοι από Ζάκυνθο και Κέρκυρα , έχουν παράδειγμα προς μίμηση την Κεφαλονιά, ως ένα νησί που έχει 3 Δήμους και καταφέρνει και έχει παρουσία στις εκθέσεις και σε όλες αυτές τις συμπράξεις που γίνονται, όπως η πρόσφατη σύμπραξη με Fraport, Aegean, ΕΟΤ ,κλπ. Κάποια στιγμή αυτή η προσπάθεια που γίνεται πρέπει να αναγνωριστεί, γιατί όντως ένα νησί που θεωρητικά είμαστε μικρό νησί βάσει των αφίξεων που έχουμε και των κλινών που έχουμε, κάνουμε τόσο πρωτοποριακές κινήσεις».

Στάθηκε στην ανάπτυξη των ξενοδοχειακών μονάδων , που υστερεί σε σχέση με την κατασκευή κατοικιών βραχυχρόνιας μίσθωσης και βίλας στην Κεφαλονιά, κάτι που δεν ενισχύει προς το παρόν το άνοιγμα μιας νέας αγοράς στην Κεφαλονιά η οποία καταλαμβάνεται κατά το πλείστον από την Βρετανική αγορά και σημείωσε ότι θα πρέπει ένας tour operator να κάνει την αρχή για να επενδύσει στην Κεφαλονιά για μια νέα αγορά.

Ο κ. Κατσούρης σημείωσε ότι για το 2024 η Κεφαλονιά εντάσσεται στους προορισμούς με θετικό δείγμα , όμως θα πρέπει να προσεχθεί η τιμολογιακή πολιτική (αύξηση τιμών) που θα τηρήσουν οι επιχειρήσεις του τουρισμού σε συνδυασμό με τον αυξημένο πληθωρισμό που υπάρχει αυτή την στιγμή στην Ευρώπη: « Αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να μας προβληματίζει και όλη αυτή η αυξημένη ύφεση που συμβαίνει στην Ευρώπη θα πρέπει να γίνει κατανοητή και οι τιμές να διατηρηθούν σε μία σταθερή βάση. Κατανοώ ότι στον αντίποδα υπάρχει ζήτημα με τα κόστη που έχουν όλες οι επιχειρήσεις , αλλά από την άλλη, οι ανταγωνιστές μας, πχ η Τουρκία σε σχέση με την ισοτιμία που έχει σε σχέση με την Αγγλική λίρα, είναι η πρώτη επιλογή και έχει ένα πολύ οργανωμένο τουριστικό μοντέλο και αυτό μας επηρεάζει στα άκρα της σεζόν, που θέλουμε να ενισχύσουμε. Πρέπει λοιπόν να κρατήσουμε ανταγωνιστικές τιμές, πρέπει να το προσέξουμε αυτό , γιατί αν περάσουμε στην άλλη πλευρά, δύσκολα θα γυρίσουμε πίσω. Τώρα είμαστε στην σωστή πλευρά και εκεί πρέπει να παραμείνουμε».

Κλείνοντας ο κ. Κατσούρης αναφέρθηκε και στην ατομική ευθύνη του καθενός επιχειρηματία, όσον αφορά την διατήρηση της Κεφαλονιάς, ως ένα από τα καθαρότερα νησιά.

Ακολουθεί το ηχητικό της συνέντευξης

{https://soundcloud.com/user-46829938/inkefalonia-892-26-3-2024?si=7cc80e984ee54e1fa8f82db338f49a61&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing}




00 inkefalonia general ad 300X250