Γιώργος Γεροντάκης στον Inkefalonia 89,2: ‘’Μεγαλύτερες οι πληρότητες φέτος από τις πτήσεις του εξωτερικού – Ξεκινάει η σύνδεση της Κεφαλονιάς με την Ελβετία’’

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 05 Απριλίου 2023 13:22

Γιώργος Γεροντάκης στον Inkefalonia 89,2: ‘’Μεγαλύτερες οι πληρότητες φέτος από τις πτήσεις του εξωτερικού – Ξεκινάει η σύνδεση της Κεφαλονιάς με την Ελβετία’’

Στην εκπομπή “Μέρα Μεσημέρι” στον Inkefalonia 89,2 με τους Δημοσιογράφους Γιώργο Χαλαβαζή και Ελευθερία Κουλουριώτου, μίλησε ο διευθυντής της Skyserv και της Swissport στην Κεφαλονιά Γιώργος Γεροντάκης, ο οποίος αναφέρθηκε:

Στην έναρξη της τουριστικής σεζόν του 2023 όσον αφορά τις πτήσεις του εξωτερικού:

« Το πρώτο στοιχείο είναι ότι η πληρότητα είναι πάνω από 80% ανά πτήση και διαφαίνεται ότι οι πληρότητες θα είναι ακόμα καλύτερες. Η easy Jet έφερε και αεροπλάνο με 321 επιβάτες, ενώ συνήθως στην αρχή της σεζόν χρησιμοποιούν τα 320 που έχουν χαμηλότερη πληρότητα. Το δεύτερο είναι τα πυκνά δρομολόγια απο την Αγγλία και μέχρι σχεδόν το τέλος Απριλίου κυριαρχεί η Αγγλική αγορά. Θα προστεθεί η Ολλανδία και η Γαλλία προς το τέλος Απριλίου. Είναι γεγονός ότι υπάρχουν πυκνά δρομολόγια από το Λονδίνο γιατί από εκεί υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση. Διαφοροποιούμαστε από την προηγούμενη χρονιά στο ότι ειδικά η Ιταλία αλλά και άλλες αγορές, συρρικνώνονται στο 4άμηνο Ιούνιος –Σεπτέμβριος. Η Ryanair που είχε ξεκινήσει πέρσι και μία Ρώμη-κατ εμέ άστοχη κίνηση – από τις 27 Μαρτίου , φέτος πάει από Ιούνιο. Το 4μηνο Ιουνίου- Σεπτεμβρίου προβλέπεται να είναι δυνατότερο από την περσινή χρονιά».

Στις low cost πτητικές εταιρείες: « Δεν ισχύει το ότι οι εταιρείες αυτές έχουν μειώσει τα δρομολόγια τους λόγω του ότι δεν υπάρχουν επιδοτήσεις. Οι λεγόμενες επιδοτήσεις η η συνεισφορά στο marketing για να μπορέσουμε να ανοίξουμε αγορές , αφορούν ειδικότερα την Γερμανική αγορά που έγινε μία προσπάθεια, γιατί η Γερμανική αγορά δεν υφίσταται στην Κεφαλονιά για πολλούς κα διάφορους λόγους. Έγινε μία προσπάθεια η οποία τελικά καρποφόρησε και φέτος για 2η και 3η χρονιά, έχουμε συνδέσεις με Μόναχο, Ντίσελντορφ και Φραγκφούρτη. Το πρώτο βήμα είναι να υπάρχουν αεροπορικές συνδέσεις και από κει και πέρα αρχίζει να γίνεται γνωστό το νησί και δίνεται η δυνατότητα στο άλλον να το επισκεφθεί και χτίζεται σταδιακά η εικόνα του νησιού. Δεν νομίζω ότι υπάρχει μείωση από τις low cost εταιρείες λόγω του ότι δεν υπάρχουν συνεισφορές στο marketing τους . Η κάθε αεροπορική εταιρεία έχει μία πολιτική, αν ξεκινήσεις να μιλάς με μία εταιρεία για οικονομική βοήθεια, έχασες το παιχνίδι , αρχίζει η εταιρεία και ζητάει όλο και περισσότερα κάθε χρονιά και στην συνέχεια την αντιγράφει και μία άλλη . Οι εταιρείες είναι ιδιωτικοί οργανισμοί και κοιτάνε να ανοίγουν κερδοφόρες γραμμές και αυτός είναι ο στόχος τους . Πχ φέτος είχαμε ζητήσει από την easy Jet - και από άλλες αεροπορικές εταιρείες ζητάμε- να κάνει συνδέσεις με το Βερολίνο, το Άμστερνταμ, το Μπορντώ της Γαλλίας και φέτος μας ανοίγει την Ελβετία. Ζύγισαν κάποια πράγματα και συνέδεσαν τη Κεφαλονιά με τη Γενεύη. Είναι ένας άλλος προορισμός , είναι κοντά στην Γαλλία και αντλούμε πελατεία και από τη Γαλλία. Στην πορεία μπορεί να ανοίξουν και κάνα δύο προορισμοί επιπλέον».

Στην τουριστική περίοδο εν γένει του 2023: « Κατ αρχάς θα είναι μία καλή χρονιά και το στοιχείο που το πιστοποιεί είναι ότι πηγαίνει πάρα πολύ καλά η Αγγλική αγορά. Οι ενδείξεις δε που φαίνονται από τα συμβόλαια που γίνονται με τους μεγάλους tour operator δείχνουν ότι και το 2024 θα είναι μια καλή χρονιά. Η Αγγλία πάει πολύ καλά, η Κεφαλονιά κυριαρχείται από την Αγγλική αγορά, οπότε αυτό είναι συν. Ένα άλλο στοιχείο είναι ότι την περίοδο μέχρι την 1η Ιουνίου θα έχουμε λιγότερες πτήσεις από ότι είχαμε πέρυσι, οπότε αυτό ίσως παίξει στο ισοζύγιο στο τέλος κάποιον αρνητικό ρόλο, δηλ. να έρθουμε στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Από 1η Ιουνίου μέχρι τέλος, θα έχουμε όμως έναν ικανοποιητικό αριθμό πτήσεων από παντού».

Στην πτήση την Transavia από Γαλλία, με μία στάση κατά την άφιξη, μέσω Ακτίου: « Η Transavia είναι μία low cost εταιρεία, η οποία φέτος κάνει ένα στοπ ερχόμενη στο Άκτιο, γιατί οι πληρότητες δε ήταν ικανοποιητικές και καλύπτοντας δύο προορισμούς, βελτιώνουν την πληρότητα του αεροσκάφους. Το αεροσκάφος, που θα φέυγει απο την Κεφαλονιά, θα φτάνει στο Παρίσι, χωρίς κάποια άλλη στάση.  Από το να χάσουμε την σύνδεση με το Παρίσι, κάνει αυτό τον ενδιάμεσο σταθμό. Ο επιβάτης μένει στην θέση του και με καθυστέρηση μισής ώρας, φτάνει στην Κεφαλονιά. Αυτό γίνεται και από άλλες αεροπορικές εταιρείες, η TUI που καλύπτει το Άμστερνταμ τα τελευταία 10 χρόνια μοιράζεται τον προορισμό της Κεφαλονιάς με την Σκιάθο. Συνεχίζουμε να έχουμε δύο δρομολόγια την εβδομάδα και δεν είναι κάτι άξιο λόγου η σύνδεση με το Άκτιο, σημασία έχει ότι η σύνδεση υπάρχει».

Στην έλλειψη εργατικού δυναμικού: « Ένα άλλο στοιχείο της φετινής σεζόν που είναι ταυτόσημο με την περσινή, είναι η έλλειψη προσωπικού. Είναι μεγάλο αγκάθι και στην Ελλάδα και το εξωτερικό και ένας από τους λόγους, είναι ότι με την πανδημία ου covid19, υπήρξε ένα ποσοστό το οποίο άλλαξε κατεύθυνση, βρήκε αλλού εργασία και δε επανέρχεται. Ένα άλλο αγκάθι για την Ελληνική πραγματικότητα είναι η εποχικότητα. Έχουμε υψηλά νούμερα την υψηλή περίοδο και απο τον Οκτώβριο μέχρι τον Απρίλιο μειώνεται κατά πολύ. Εμείς μειώνουμε το προσωπικό εδώ ,κατά 90%. Στόχος όλων των προορισμών είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου , αυτό το ακούω από το 1975. Δεν είναι εύκολο και το βλέπουμε από το αποτέλεσμα. Αν πάμε από τους 4-5 μήνες στους 6-7-8, απαλύνεται το πρόβλημα με τους εργαζόμενους. Έχουν προτείνει διάφορες λύσεις, όπως να επιδοτούνται οι επιχειρήσεις για τους εργαζόμενους αντί να πηγαίνουν στο ταμείο ανεργίας, όμως φέτος δεν το βλέπουμε αυτό και δυστυχώς δεν υπάρχει προσφορά εργαζόμενων. Στον χώρο μας έχουμε κάνει κάποιες διορθωτικές κινήσεις , αλλά δεν λύνουν το πρόβλημα. Κοιτάμε να κάνουμε την καλύτερη δυνατή ενίσχυση τις ημέρες των περισσότερων πτήσεων. Καθυστερήσεις πτήσεων από το σημείο εκκίνησης δεν νομίζω ότι θα αντιμετωπίσουμε , γιατί ότι κάνουμε κι εμείς, αντίστοιχα μέτρα λαμβάνουν και οι εταιρείες. Ο στόχος της κάθε αεροπορικής εταιρείας είναι να είναι στα δρομολόγια της όσο πιο κοντά στο χρόνο που έχει υποσχεθεί ότι θα τα πραγματοποιήσει».

Κλείνοντας ο κ Γεροντάκης ανέφερε: «Να κρατήσουμε ότι μπορεί να έχουμε δύο –τρείς νέες αεροπορικές συνδέσεις, όπως την Γενεύη, είναι καλή σεζόν το 2023 και πηγαίνει πάρα πολύ καλά η Αγγλική αγορά, η οποία τροφοδοτεί τον προορισμό Κεφαλονιά. Είναι θετικά όλα αυτά».

Ακολουθεί το ηχητικό της συνέντευξης

{https://soundcloud.com/user-46829938/gerontakis-892-2023?si=b530b47c7298431f9b423cae9df08ac7&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing}




00 inkefalonia general ad 300X250