Έρχονται τα πάνω κάτω στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

Ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ), με Δελτίο Τύπου, διαμαρτύρεται έντονα για το νέο καθεστώς στην εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, που θα ισχύσει από τον προσεχή Σεπτέμβριο.
Συγκεκριμένα, το ΔΤ του ΣΕΕΑΕ, αναφέρει τα εξής:
«Το “πραξικόπημα” Σπίρτζη ολοκληρώνεται. Το προαναγγελθέν και οριστικό τέλος της εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από χώρες της ΕΕ, όπως αυτό προκύπτει από το άρθρο 46 του Νόμου Ν.4530/2018 τίθεται και επισήμως σε εφαρμογή από τις 27 Σεπτεμβρίου 2019 σύμφωνα με τα νεότερα ΦΕΚ που δημοσιεύτηκαν στις 24 και 27 Ιουνίου αντιστοίχως. (ΦΕΚ Β’ 2469/24-6-2019 και ΦΕΚ Β’ 2550/27-06-2019). Με αυτό το άρθρο ο απερχόμενος Υπουργός Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης λίγες μέρες πρίν την διεξαγωγή των βουλευτικών εκλογών φρόντισε να «παγώσει» κυριολεκτικά τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθώς η όλη διαδικασία όπως πλέον διαμορφώνεται δεν υπάρχει περίπτωση να μπορεί να ολοκληρωθεί από κανέναν έμπορο αυτοκινήτων ή ιδιώτη, από κανένα τελωνείο ή Υπουργείο Μεταφορών.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το νέο νόμο για να εισάγει κάποιος μεταχειρισμένο αυτοκίνητο στην Ελλάδα από άλλη χώρα της ΕΕ θα πρέπει πέραν των νομίμων εγγράφων του αυτοκινήτου που προέρχονται από το εργοστάσιο Κατασκευής, να συλλέξει και πλήθος άλλων επιπλέον εγγράφων από την χώρα εισαγωγής αλλά και από την χώρα μας μετά την εισαγωγή του, αρκετά εκ των οποίων είναι αδύνατον να αποκτηθούν λόγω του Νόμου της ΕΕ περί προστασίας των Προσωπικών Δεδομένων και όχι μόνο!
Στην ουσία καθίσταται παντελώς απαγορευτική η εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από χώρες της ΕΕ. Εκτός όμως των απαιτούμενων εγγράφων από τη χώρα προέλευσης του οχήματος, τα οποία πρέπει να είναι και μεταφρασμένα στα Ελληνικά, θα πρέπει στη συνέχεια τα έγγραφα να πιστοποιούνται από τους Εγχώριους Εθνικούς Διανομείς, με άλλα λόγια τους Εισαγωγείς Καινούριων Αυτοκινήτων, και μάλιστα καταβάλλοντας και παράβολο αξίας 20 ευρώ πλέον ΦΠΑ.