Συνέδριο Θαλάσσιου Τουρισμού: «Μας αξίζει καλύτερη εικόνα στην Κρουαζιέρα» - Τα αίτια της πτώσης στην Κεφαλονιά – Κακά μαντάτα και για το 2017

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 26 Σεπτεμβρίου 2016 19:26

Συνέδριο Θαλάσσιου Τουρισμού: «Μας αξίζει καλύτερη εικόνα στην Κρουαζιέρα» - Τα αίτια της πτώσης στην Κεφαλονιά – Κακά μαντάτα και για το 2017

Το θέμα της Κρουαζιέρας κυριάρχησε στο “Συνέδριο Θαλάσσιου Τουρισμού”, που διεξήχθη σήμερα στο Ξενοδοχείο «Apollonion Resort», στο Ξι της Παλικής.

Ρεπορτάζ: Γιώργος Χαλαβαζής

Το συνέδριο, το οποίο συνδιοργάνωσε η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιέρας και Φορέων της Ναυτιλίας, με την επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής του Δήμου Κεφαλονιάς, ανέπτυξε σε όλες του τις μορφές το θέμα του Θαλάσσιου Τουρισμού, ο οποίος αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της τουριστικής “βιομηχανίας” και στην Κεφαλονιά.

Βέβαια, τα όσα ακούστηκαν από τους ειδήμονες για την Κρουαζιέρα και το μέλλον της στην Κεφαλονιά, είναι αλήθεια ότι μας... προβλημάτισαν, ωστόσο θα το αναλύσουμε ενδελεχώς παρακάτω.

Την έναρξη του συνεδρίου κήρυξε, ο σεβασμιότατος Μητροπολίτης Κεφαλληνίας κ. Δημήτριος, ο οποίος προς τιμήν του κάθισε και άκουσε όλες τις ομιλίες των συνέδρων. «Η Θάλασσα δεν χωρίζει τις στεριές, αλλά τις ενώνει», ήταν μεταξύ άλλων τα λόγια του.

Τον συντονισμό του συνεδρίου έκανε ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Ευάγγελος Κεκάτος, ενώ χαιρετισμό απηύθυναν, ο αντιδήμαρχος Παλικής Αλέξης Μοσχονάς, ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Σπύρος Γαλιατσάτος, o Γιώργος Κατσιβέλης, ενώ διαβάστηκαν και οι χαιρετισμοί της βουλευτή Κεφαλονιάς και Ιθάκης Αφρ. Θεοπεφτάτοου, του Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων Θ. Γαλιατσάτου και του αντιπεριφερειάρχη Π. Δρακουλόγκωνα, οι οποίοι δεν κατέστη δυνατό να παρευρεθούν στην εκδήλωση.

Το παρών, επίσης στο συνέδριο έδωσαν και οι Παραολυμπιονίκες της Κεφαλονιάς Γεράσιμος Πυλαρινός και Γεράσιμος Λιγνός, οι οποίοι χαιρέτησαν την εκδήλωση.

Τα ουσιαστικά θέματα ήρθαν από τα όσα είπαν, οι κ. Θόδωρος Κόντες πρόεδρος της Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιέρας και Φορέων της Ναυτιλία, Ιωάννης Ευσταθίου, αντιπρόεδρος της Ένωσης και ο κ. Αντώνης Καλούδης εκτελεστικό μέλος της ΕΕΚΦΝ και για μας τους Κεφαλονίτες εστιάσαμε στην πτώση που έχει η Κρουαζιέρα στην Κεφαλονιά.

Διότι, όπως ειπώθηκε μέσα και από επίσημα στατιστικά στοιχεία, ο τουρισμός της Κρουαζιέρας αναπτύσσεται σε γειτονικές μας περιοχές, την ίδια στιγμή που στην Κεφαλονιά μειώνεται.

Κακά μαντάτα για το 2017

Επί της ουσίας, πρέπει όλοι να σκύψουμε στο πρόβλημα της Κρουαζιέρας, που αρχίζει να γίνεται σημαντικό για την Κεφαλονιά και όπως τόνισαν και οι αρμόδιοι, ούτε το 2017 θα είναι καλύτερα τα νούμερα για το νησί μας!Πρόβλημα δηλαδή! 

«Μας έχει κάνει η μείωση της Κρουαζιέρας στην Κεφαλονιά» τόνισε στην τοποθέτησή του ο κ. Κόντες και συνέχισε: «Ο γειτονικός ανταγωνισμός με Κατάκολο και Ζάκυνθο που παίρνουν Κρουαζιερόπλοια, όπως επίσης και Κρουαζιερόπλοια που επιλέγουν στην Ασία».

«Ηδη 158 ακυρώσεις Κρουαζιεροπολοίων για το 2017 στην Ελλάδα»

Όπως ανέφερε ο κ. Κόντες, ήδη υπάρχουν 158 ακυρώσεις Κρουαζιεροπλοίων για την Ελλάδα, που πρακτικά σημαίνει ότι χάνονται περίπου 330.000. επισκέπτες, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί».

Ως βασικότερους παράγοντες της μείωσης και των ακυρώσεων ο κ. Κόντες, σημείωσε πως η τρομοκρατία, το μεταναστευτικό, το πραξικόπημα στην Τουρκία, το Brexit, αλλά και τα Capital Control.

Από την πλευρά του ο κ. Ευσταθίου σημείωσε πως η πτώση της Κρουαζιέρας στην Βενετία, η οποία αποτελεί και το λεγόμενο Ηome Port , καθώς πλέον δεν επιτρέπει μεγάλα Κρουαζιερόπλοια να φορτώσουν στο λιμάνι της, γεγονός που επηρεάζει άμεσα και την Κεφαλονιά.

Παράλληλα, ο κ. Ευσταθίου έδωσε και ένα στίγμα ζητώντας περεταίρω ανάπτυξη στο θέμα της Κρουαζιέρας, του Φισκάρδου.
«Θα ήθελα να δω το Φισκάρδο να μπαίνει δυνατά στον χάρτη της Κρουαζιέρας, ωστόσο υστερεί τα τελευταία χρόνια λόγω του δρόμου που παραμένει κλειστός. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να το κοιτάξετε».

Ο κ. Αντώνης Καλούδης στην βασική του τοποθέτηση, πρότεινε κάποιες σημαντικές παραμέτρους ανάπτυξης της Κρουαζιέρας, όπως είναι η δημιουργία ποδηλατόδρομων στο Αργοστόλι, που θα διευκολύνει αφάνταστα την μετακίνηση των επισκεπτών Κρουαζιέρας μέσα στην πόλη, αλλά και – ως σκέψη- την ανάγκη να γίνει κάτι ανάλογο με αυτό που έχει γίνει στο Αργοστόλι (λιμενοβραχίονας) για την υποδοχή μεγάλων Κρουαζιεροπλοίων και στο Ληξούρι.

«Τι θα δουν αυτοί που θα έρθουν στην Κεφαλονιά;»

Ένα σημαντικό ερώτημα έθεσε ο τέως αντιπεριφερειάρχης κ. Σωτήρης Κουρής, κατά την τοποθέτησή του λέγοντας «είναι κλειστό το κάστρο, είναι κλειστά τα μουσεία. Τι θα έρθουν να δουν οι επισκέπτες της Κρουαζιέρας; Πρέπει να συνεργαστούμε και να αναπτυχθούμε, διότι θα χάσουμε και αυτά τα λίγα Κρουαζιερόπλοια που έχουμε. Πρέπει πρώτα να αναπτύξουμε τον τόπο μας και μετά να ζητάμε να έχουμε Κρουαζιέρα». Στην συνεδρίαση το παρών έδωσε και ο πρώην Νομάρχης Διονύσης Λευκαδίτης.

“Stay the Night” γιατί όχι και στην Κεφαλονιά

Ο κ. Δημήτρης Κάπαρης, σύμβουλος Κρουαζιέρας, πρότεινε το “Stay The Night”, δηλαδή να μένουν τα Κρουαζιερόπλοια στην Κεφαλονιά και το βράδυ. Ενώ έδωσε και μία είδηση στα ... σπάργανα ότι η εταιρία “Holland American Lines” σκέφτεται να κάνει το Αργοστόλι Home Port.

Ο Αντώνης Στελλιάτος, μίλησε αναλυτικά για το κομμάτι του γιότινγκ και αναρωτήθηκε μεταξύ άλλων τι έγινε η Μαρίνα στο Αργοστόλι και γιατί αυτό το έργο δεν προχώρησε ποτέ... τονίζοντας πως Μαρίνα στην Ελλάδα διαθέτουν μόνο τα Γουβιά και η Λευκάδα!

Στην σύσκεψη το παρών έδωσε και ο δημοτικός σύμβουλος με την παράταξη «Ανεξάρτητη Ενωμένη Κεφαλονιά» κ. Θόδωρος Φλωράτος, ο οποίος έκανε την ακόλουθη δήλωση: «¨Η Κεφαλονιά είναι από τους τόπους που προσφέρεται για την θαλάσσια Κρουαζιέρα. Όπως γίνεται με τα μεγάλα Κρουαζιερόπλοια στο Αργοστόλι, και με τα μικρότερα στο Φισκάρδο, θα πρέπει να γίνει προορισμός Κρουαζιέρας και η Σάμη και το Ληξούρι, γιατί έτσι στηρίζεται η τοπική οικονομία.

Επίσης, η μαρίνα Αργοστολίου όπως έχει γίνει είναι ένα νεκροταφείο λαθροχείρων σκαφών και μόνο. Θα πρέπει επιτέλους να αποτελέσει τον πνεύμονα του γιότινγκ, αλλά και να γίνουν έργα υποδομής στο Φισκάρδο και στη Σάμη και στο Ληξούρι.

Στρίντζης: "Η εικόνα που θα δει ο επισκέπτης στο Αργοστόλι δεν είναι καλή"

Στην τοποθέτησή του ο κ. Γεράσιμος Στρίντζης, επιχειρηματίας, τόνισε: «Μας αξίζει καλύτερη εικόνα στην Κρουαζιέρα και είναι θέμα όλων μας να το πετύχουμε. Αυτός που έρχεται στην Κεφαλονιά, έχει την εντύπωση πως πάει σε ένα ωραίο νησί. Αρχικά εισπράττει μία ωραία εικόνα την ώρα που μπαίνει το πλοίο στο λιμάνι του Αργοστολίου, ωστόσο όταν κατέβει στην πόλη του Αργοστολίου, η εικόνα που εισπράττει δεν είναι και τόσο καλή. Πρέπει να δώσουμε έμφαση σε αυτή την εικόνα. Ο επισκέπτης πρέπει να έχει συγκεκριμένους προορισμούς και σε αυτό πρέπει να προσέξουμε για να πάρουμε καλό βαθμό από τους επισκέπτες».

Επίσης ο κ. Στρίντζης αναφέρθηκε στην ανάγκη αξιοποίησης τόσο του παλαιού κτηρίου της Αστυνομίας στην Παραλία του Αργοστολίου, όσο και του ΞΕΝΙΑ. «Ο ιδιώτης να παρέμβει που είναι η κινητήριος δύναμη που θα δώσουν οικονομική ανάταση στην πόλη του Αργοστολίου και γενικότερα στην Κεφαλονιά» ήταν τα λόγια του.

Η Αγγελική Ανδρεάτου, τοπογράφος από το ανέλυσε την πρόταση του ΤΕΕ για την ανάπτυξη παραθαλάσσιας ζώνης κόλπου του Αργοστολίου, προτείνοντας μεταξύ άλλων την δημιουργία πεζόδρομων και ποδηλατόδρομων στο Αργοστόλι.

“Αναξιοποίητη από τους φορείς του Τουρισμού η σημαντική έρευνα για το επίπεδο ικανοποίησης τουριστών της Κρουαζιέρας”

Μίλησαν επίσης, ο Καθηγητής του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Σπύρος Πολυκαλάς, ο οποίος αναφέρθηκε στην έρευνα για το επίπεδο ικανοποίησης των τουριστών Κρουαζιέρας στην Κεφαλονιά, που έχει κάνει το τμήμα Ψηφιακών Μέσων στο Αργοστόλι το 2013, και ανέφερε το παράπονό του ότι αυτή η χρήσιμη έρευνα έχει μείνει αναξιοποίηση από τους αρμόδιους φορείς. Ο Αντρέας Παντελειός για τα μαθήματα Γαστρονομίας και Γευσιγνωσίας στην Κεφαλονιά, ο Βασίλης Ρουχωτάς και ο γιός του Λευτέρης, για την «αναβάθμιση δυνατοτήτων ελλιμενισμού και διαχείρισης τουριστικών σκαφών στις Λιμενικές υποδομές Ληξουρίου», ο Κώστας Πρέντζας, για την προστασία και ανάδειξη του περιβάλλοντος ως παράγοντα ανάπτυξης της Κρουαζιέρας, ο Σπύρος Κατσούρης από το “Katsouris Travel” για την λειτουργική διαχείριση οργανωμένων εκδρομών.

Παρακάτω εικόνες από το συνέδριο που ολοκληρώθηκε αργά το απόγευμα. 

DSC 0003DSC 0004DSC 0006DSC 0007DSC 0008DSC 0010DSC 0014DSC 0016DSC 0022DSC 0023DSC 0024DSC 0026DSC 0028DSC 0030DSC 0032DSC 0034DSC 0035DSC 0036DSC 0041DSC 0043DSC 0045DSC 0047DSC 0048DSC 0049DSC 0050DSC 0051DSC 0052DSC 0054DSC 0055DSC 0056DSC 0057DSC 0058DSC 0059DSC 0060DSC 0062DSC 0065DSC 0067DSC 0068DSC 0069DSC 0071DSC 0073DSC 0076DSC 0077DSC 0078DSC 0080DSC 0082DSC 0084DSC 0085DSC 0086DSC 0088DSC 0089DSC 0090DSC 0091DSC 0092DSC 0094DSC 0097DSC 0098DSC 0100DSC 0104


Ετικέτες:


00 inkefalonia general ad 300X250