Αντιτίθεται στην αξιολόγηση η ένωση γονέων Αργοστολίου

Δημοσιεύτηκε: Παρασκευή, 24 Ιανουαρίου 2014 13:02

Αντιτίθεται στην αξιολόγηση η ένωση γονέων Αργοστολίου

Ψήφισμα της Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων Αργοστολίου – Κεφαλονιάς για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολείων

Σαν Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων Αργοστολίου – Κεφαλονιάς, τασσόμαστε στο πλευρό των συλλόγων διδασκόντων των Γυμνασίων και Λυκείων του νομού μας που, μετά από συνεδριάσεις, τους απέρριψαν το νόμο για την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών, που μετατρέπει τα σχολεία σε επιχειρήσεις.

Θεωρούμε ότι η παραγωγικότητα, όσον αφορά το εκπαιδευτικό έργο καταμετριέται σε ποσοτικούς δείκτες σε βάρος της ποιότητας εφόσον:

Α) και η πιο απλή καταγραφή στοιχείων (π.χ κτιριακή υποδομή, δαπάνες ανά μαθητή και διαρροή μαθητών) όταν περνά από το εθνικό επίπεδο στο επίπεδο της σχολικής μονάδας μεταθέτει τις ευθύνες της κυβερνητικής πολιτικής ατομικά στους εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές και
Β) η αναλογία π.χ 1 καθηγητής προς 30 μαθητές ανά τάξη καθιστά μια σχολική μονάδα πιο «παραγωγική» από μια άλλη, που η αναλογία της είναι 1 προς 15, αν και στην περίπτωση αυτή οι παιδαγωγικές συνθήκες μάθησης είναι καλύτερες.
Επιπλέον στο νέο σχολείο ο εκπαιδευτικός αξιολογείται για δραστηριότητες όπως εθελοντισμός, αγωγή σταδιοδρομίας, επιχειρηματικότητα, ευρωπαϊκά προγράμματα, όχι μέσα από το επιστημονικό του αντικείμενο αλλά με πρόχειρες και ασυνάρτητες οδηγίες, για ζητήματα μάλιστα που είναι ολότελα αναρμόδιος και ο μαθητής βομβαρδίζεται από αποσπασματικές και άχρηστες πληροφορίες που διαλύουν τη σκέψη και την προσωπικότητά του. Ενώ πολύ εύκολα ανάλογα λογισμικά κατασκευάζουν μια εικονική πραγματικότητα πρόσφορη για τις πολυεθνικές εταιρείες που πατρονάρουν συνήθως το εμπόριο των λογισμικών (π.χ ιδρύματα Μποσδάκη, Λαμπράκη κ.α).

Συμπερασματικά, όπως συμβαίνει στην εμπορευματική παραγωγή, η σύγκριση τιμών οδηγεί σε σύγκριση ποιοτήτων. Έτσι και η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων με τα παραπάνω κριτήρια θα επιφέρει την πλήρη ταξική διαφοροποίηση – κατηγοριοποίησή τους ανάλογα με την ποιότητα του σχολικού προϊόντος που διαφημίζουν ό,τι παρέχουν και βέβαια ανάλογα με την οικονομική ενίσχυση των γονέων – χορηγών.
Αλλά και από αυτά ακόμα τα φτωχά σχολεία που θα λειτουργούν σαν προβληματικές επιχειρήσεις θα απομακρύνονται συστηματικά οι «αδύνατοι» μαθητές για να μη «ρίχνουν το επίπεδο» και επομένως την κρατική ή ιδιωτική χρηματοδότηση του σχολείου και τελικά να μην κλείσει.
Εφόσον βέβαια οι μαθητές αυτοί γλιτώσουν από τις πανελλαδικές εξετάσεις από την Α΄ Λυκείου που είναι απρόσωπες, δεν αξιολογούν την προσπάθεια, αλλά ψυχρά την επίδοση του μαθητή – κι ας κρίνεται αυτή από παράγοντες ταξικούς, τη μορφωτική παρακαταθήκη της οικογένειας και του κοινωνικού του περιβάλλοντος.

Η ταξική μυθολογία για τη δήθεν αντικειμενική μέτρηση της επίδοσης των μαθητών και των σχολικών μονάδων μέσα στην πανεθνική αξιολόγηση πρέπει να διαλυθεί.

Όχι στους νόμους για την αξιολόγηση και το «Νέο Σχολείο»

Θέλουμε αποκλειστικά δημόσια, δωρεάν εκπαίδευση μέσα σε ένα ενιαίο 12χρονο σχολείο για όλα τα παιδιά, δημόσιες και δωρεάν επαγγελματικές τεχνικές σχολές μετά το σχολείο, ενιαία ανώτατη εκπαίδευση δημόσια και δωρεάν.
Καλούμε γονείς – μαθητές να παραβρεθούν στη σύσκεψη που οργανώνει η ΕΛΜΕ-ΚΙ την Τρίτη 28 Φλεβάρη (6.30 μμ – αμφ. 2ου – 3ου Γυμνασίου) και να δώσουμε αγωνιστικό «παρών» στην παράσταση για τα προβλήματα των παιδιών των λαϊκών οικογενειών (σίτιση, υποδομές, περίθαλψη κλπ) την Πέμπτη 30 Φλεβάρη (προσυγκέντρωση 10.30 πμ έξω από την πρώην Νομαρχία).