KKE για την διακοπή του δρομολογίου Ιθάκη – Σάμη – Πάτρα: ''Στο ίδιο έργο θεατές (για μια ακόμα χρονιά)''

Δημοσιεύτηκε: Κυριακή, 07 Ιανουαρίου 2024 12:45

KKE για την διακοπή του δρομολογίου Ιθάκη – Σάμη – Πάτρα: ''Στο ίδιο έργο θεατές (για μια ακόμα χρονιά)''

     Το ερώτημα που μας βασάνιζε μετά την καλοκαιρινή περίοδο πήρε απάντηση χθες .

Η Levante Ferries , που έχει αναλάβει αποκλειστικά τα τελευταία χρόνια τις θαλάσσιες συγκοινωνίες στα νησιά μας, αποφάσισε, για άλλη μια χρονιά τη διακοπή του δρομολογίου Ιθάκη – Σάμη – Πάτρα .

     Μας κάνει δε «δώρο» την ακτοπλοϊκή σύνδεση με το λιμάνι της Κυλλήνης αφού αυτή η γραμμή δεν επιδοτείται. Έτσι ξαναρχίζει η Οδύσσεια των κατοίκων και των επισκεπτών του νησιού μας , ιδιαιτέρως εκείνων που δεν διαθέτουν αυτοκίνητο για ένα ταξίδι ανάγκης σε Αθήνα ή Πάτρα και αντίστροφα

Το απαράδεκτο καθεστώς που επιβάλλουν όλες οι εταιρείες σ’ όλη την Ελλάδα είναι αποτέλεσμα της πολιτικής   της ΕΕ , της πολιτικής που ασκείται από τη σημερινή και όλες της προηγούμενες κυβερνήσεις.     Πριν δυο μήνες 29-10-23 στη σύσκεψη που έγινε στο δημαρχείο με την παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας Στυλιανίδη και του εκπροσώπου της εταιρείας ,επαναλήφθηκαν και υιοθετήθηκαν από όλους τα απαράδεκτα επιχειρήματα του Υπουργείου ότι δεν έχει δικά του καράβια να τα βάλει στις γραμμές. Φάνηκαν να μη γνωρίζουν τις συμφωνίες που υπογράφουν για την επιδοτούμενη γραμμή , αφού κάθε φορά πανηγυρίζουν για την επαναλειτουργία της στους 10 από τους 12 μήνες της σύμβασης. Ευχήθηκαν δε (άραγε σε ποιον;) η καινούργια σύμβαση να περιέχει τον όρο αντικατάστασης του πλοίου στις περιόδους ακινησίας για λόγους συντήρησης και επισκευής. Οι ευχές μάλλον δεν έπιασαν αφού από 9-1-24 και για δύο μήνες θα κάνουμε το γύρο του κόσμου για ένα ταξίδι αναγκών κυρίως υγείας για Πάτρα ή Αθήνα. Στην ίδια σύσκεψη ο ίδιος υπουργός αρνήθηκε και σχεδόν θύμωσε με τον εκπρόσωπο της Λαϊκής Συσπείρωσης , στην πρόταση να αλλάξει το νομικό καθεστώς και η κάθε πλοιοκτήτρια εταιρεία ανεξάρτητα με το πόσα καράβια διαθέτει , να υποχρεώνεται για την αντικατάστασή του, σε κάθε περίπτωση.

     Αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά , πως η περίφημη σύμβαση επιδότησης της γραμμής, που γεμίζει με ζεστό χρήμα από τη φορολογία του ελληνικού λαού τις τσέπες του εφοπλιστή και ανακοινώνεται με τυμπανοκρουσίες κάθε χρόνο από Κυβέρνηση, Δήμο και Περιφέρεια , είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του εφοπλιστικού κεφαλαίου και όχι στις πραγματικές λαϊκές ανάγκες. Είναι συνέχεια των πολιτικών που εφαρμόζονται διαχρονικά από όλες τις κυβερνήσεις (ΠΑΣΟΚ- ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ και των διαφόρων συμπληρωμάτων τους). Προκαλεί δε η προσφάτως ανασυνταγμένη; Ν.Ε. ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛΛΑΓΗΣ που με ανακοίνωσή της διαμαρτύρεται για τη διακοπή του δρομολογίου , όταν η κυβέρνησή τους . Αλήθεια δεν ήταν η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ που ψήφισε την άρση του «καμποτάζ»;

     Ως ΚΚΕ θεωρούμε ότι οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες , δεν πρέπει να πραγματοποιούνται για να συσσωρεύουν κέρδη οι εφοπλιστές , αλλά πρωτίστως για να εξυπηρετείται η απρόσκοπτη , συνεχής ασφαλής και φτηνή μετακίνηση των εργαζομένων και του λαού με σύγχρονα πλοία. Με αυτή την έννοια δεν μπορούν να προσαρμόζονται ή και να καταργούνται οι συγκοινωνιακές γραμμές όποτε οι εφοπλιστές διαπιστώνουν ότι δεν πιάνουν το ποσοστό κέρδους που επιθυμούν , δεν μπορούν να βάζουν στη ζυγαριά κόστους – οφέλους , το δικαίωμα στην μεταφορά του λαού με τα κέρδη του εφοπλιστή .

Ας βγάλουμε όλοι τα συμπεράσματά μας και κυρίως ας σκεφτούμε:

Ότι όσο οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες σχεδιάζονται με βάση τα συμφέροντα των εφοπλιστών, οι νησιώτες θα υφίστανται τις βαριές συνέπειες της απομόνωσης και την αίσθηση του αποκλεισμού στη ζωή τους , αφού η καπιταλιστική ανάπτυξη και ανταγωνιστικότητα είναι ασυμβίβαστες με την εξυπηρέτηση του λαού και των αναγκών του.

    

Καλούμε το λαό της Ιθάκης να πάρει επιτέλους την υπόθεση στα χέρια του , και να αγωνιστεί για:

  • Καθημερινή, απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών με την Ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά και μεταξύ των νησιών καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου.
  • Ασφαλή και σύγχρονα πλοία. Ουσιαστική προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
  • Μείωση της τιμής των εισιτηρίων των επιβατών και των ναύλων των οχημάτων κατά 50%. Ειδικά μέτρα για τα ΑΜΕΑ, τους πολύτεκνους, τους συνταξιούχους, τους φοιτητές.
  • Μισθούς και συντάξεις, εργασιακά, ασφαλιστικά δικαιώματα που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες των εργατών της θάλασσας.

                                                                                

                                                                                                  Κ.Ο.Β. ΙΘΑΚΗΣ

                                                                                         ΚΚΕ Κ.Ο.Β Ιθάκης                       7-1-24


Ετικέτες:


00 inkefalonia general ad 300X250