Μινέτος στον COSMOS 96,5: “Ασύμβατη δραστηριότητα οι δεξαμενές στη Λαγκάδα” – Τι απαντά στην πρόταση Κουρή για μεταφορά όλων των υπηρεσιών σε ένα κτίριο;

Τελευταία ενημέρωση: Σάββατο, 22 Οκτωβρίου 2022 12:02

Μινέτος στον COSMOS 96,5: “Ασύμβατη δραστηριότητα οι δεξαμενές στη Λαγκάδα” – Τι απαντά στην πρόταση Κουρή για μεταφορά  όλων των υπηρεσιών σε ένα κτίριο;

Ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Διονύσης Μινέτος φιλοξενήθηκε στον COSMOS 96,5 και στην εκπομπή «Στα Υπόγεια είναι η Θέα» και μίλησε για την νέα αρνητική γνωμοδότηση από το Δημοτικό Συμβούλιο  στις προσπάθειες εγκατάστασης δεξαμενών καυσίμων και βιομηχανικής εξέδρας στην Λαγκάδα.

«Πρέπει να εξηγήσω ότι εμείς, ως Δημοτική Αρχή δεν είμαστε εναντίον της οικονομικής δραστηριότητας και των επενδυτικών σχεδίων. Αλλά αυτά να είναι ωφέλιμα για την κοινωνία και να χωροθετούνται με σωστό τρόπο. Υπάρχουν ορισμένοι περιορισμοί και δεν μπορούν να μπουν τα πάντα παντού. Με δεδομένο αυτό το Δημοτικό Συμβούλιο είπε το αυτονόητο. Στον κόλπο του Αργοστολίου τα τελευταία χρόνια έχουμε συγκεκριμένες εξελίξεις: Την κρουαζιέρα, η πόλη έχει προσανατολιστεί τουριστικά προς την θάλασσα, τα σκάφη αναψυχής, η μαρίνα που προετοιμάζεται απέναντι. Έχουν προγραμματιστεί και άλλες εξελίξεις για το μέλλον, άρα θεωρούμε ότι η εγκατάσταση δεξαμενών είναι ασύμβατη δραστηριότητα. Δεν είμαστε αντίθετοι στην εγκατάσταση δεξαμενών γενικώς και αορίστως, αλλά στον κόλπο του Αργοστολίου είναι ασύμβατη δραστηριότητα. Γι’ αυτό το λόγο είπαμε όχι.

Το ζήτημα συζητήθηκε για δεύτερη φορά. Την πρώτη φορά η όλη εγκατάσταση είχε αδειοδοτηθεί από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Εμείς είχαμε επισημάνει ότι, πέρα του ότι η συγκεκριμένη δραστηριότητα είναι ασύμβατη με τις υφιστάμενες χρήσεις, είναι και παράνομη. Είχαμε επισημάνει μια σειρά από ελλείψεις που είχε η προηγούμενη μελέτη. Ακόμα και ο τρόπος με τον οποίο εκδόθηκε η άδεια, ήταν παράνομος. Ενώ ήμασταν στην διαδικασία διαβούλευσης, διακόπηκε και εκδόθηκε η άδεια, με αποτέλεσμα να μην προλάβει ούτε ο κόσμος – μέσω της διαβούλευσης – ούτε το Δημοτικό Συμβούλιο να γνωμοδοτήσει. Όμως, ακόμα και μια παράνομη άδεια, παράγει νομικά αποτελέσματα. Ως Δήμος προσβάλλαμε την συγκεκριμένη άδεια στο ΣτΕ και εκκρεμεί η εκδίκαση της υπόθεσης. Ένας έμπειρος μελετητής θα μπορούσε να τους διαβεβαιώσει ότι όταν εκδικαστεί η υπόθεση από το ΣτΕ θα χάσουν την άδεια. Έρχονται λοιπόν τώρα με νέα μελέτη, συμπληρωμένη – στα πεδία τα οποία είχαμε επισημάνει ότι είναι ελλιπή – και πάνε να ξαναπάρουν άδεια. Έχουν σίγουρο ότι θα χάσουν την υπόθεση και έρχονται με μια νέα μελέτη».

Απάντηση στην ανάρτηση του  Σωτήρη Κουρή, αναφορικά με την δημιουργία ενός πολυκέντρου που θα είναι συγκεντρωμένες όλες οι Δημόσιες και Δημοτικές υπηρεσίες: «Το συγκεκριμένο θέμα είναι στην ειδικότητα μου, έχω σπουδάσει Μηχανικός Χωροταξίας και Πολεοδομίας και το συγκεκριμένο θέμα είναι πολεοδομικό.

Οι προτάσεις που κάνει ο καθένας, πιστεύω ότι είναι για το καλό της πόλης και ο καθένας θεωρεί πως αν τα πράγματα γίνουν όπως τα προτείνει, θα βελτιωθεί η λειτουργία της πόλης. Εγώ είμαι πολύ επιφυλακτικός στην συγκεκριμένη πρόταση, γνωρίζοντας το πολεοδομικό και έχοντας μελετήσει το πολεοδομικό παρελθόν της Ευρώπης. Η πρόταση αυτή ,μου θυμίζει την «Χάρτα των Αθηνών». Το πλέον αμφιλεγόμενο πολεοδομικό κείμενο, του μοντέρνου κινήματος στην αρχιτεκτονική, η οποία Χάρτα θεωρήθηκε υπεύθυνη για την πολεοδομική κατάπτωση των πόλεων.

Η Χάρτα των Αθηνών προβλέπει, ότι η πόλη πρέπει να χωρίζεται με βάση τις 4 βασικές λειτουργίες της, σε ζώνες και σε κάθε ζώνη να υπάρχει μια χρήση, προκειμένου να βελτιωθεί και το κυκλοφοριακό των πόλεων. Γιατί σε μια πόλη, αν χωροθετήσεις μόνο σπίτια σε μια ζώνη, το πρωί θα φεύγουν από αυτή τη ζώνη και πηγαίνουν στην ζώνη εργασίας, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια έρημος μέχρι το μεσημέρι που θα επιστρέφουν οι εργαζόμενοι. Αυτή είναι μια από τις παρενέργειες. Αυτή η Χάρτα των Αθηνών εγκαταλείφθηκε και έχουμε πάει σε ένα άλλο μοντέλο μιας πολύ - λειτουργικής πόλης, δηλαδή μέσα στην γειτονία να είναι και το μίνι μάρκετ και μια καφετέρια, άλλες εξυπηρετήσεις για την καθημερινότητα και να αποφεύγεις την μετακίνηση.

Για τον κεντρικό τομέα μιας πόλης είναι λάθος να φύγουν οι υπηρεσίες. Πρέπει να μείνει και ο Δήμος και η Περιφέρεια με τις περισσότερες και επιτελικές υπηρεσίες. Είμαι εναντίον να απογυμνώσουμε το κέντρο από την Διοίκηση. Αν έχουμε κυκλοφοριακά προβλήματα, θα πρέπει να λυθούν με άλλο τρόπο. Ας μπει Δημοτική Συγκοινωνία, ας φτιαχτούν περιφερειακά πάρκινγκ, ας περπατήσει λίγο περισσότερο  ο κόσμος και θα διορθωθεί η κατάσταση.  Επίσης έχει δημοπρατηθεί και το έργο των πεζοδρομήσεων, στο πλαίσιο της Κυκλοφοριακής Μελέτης».




00 inkefalonia general ad 300X250