Γιώργος Γεροντάκης για αεροπορικές αφίξεις: «Ξεπεράσαμε κατά πολύ το 2019 – Το 2023 εμφανίζεται ίσως και καλύτερο από φέτος!»

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 05 Οκτωβρίου 2022 19:09

Γιώργος Γεροντάκης για αεροπορικές αφίξεις: «Ξεπεράσαμε κατά πολύ το 2019 – Το 2023 εμφανίζεται ίσως και καλύτερο από φέτος!»

Στην εκπομπή “Μέρα Μεσημέρι” στον Inkefalonia 89,2 με τούς δημοσιογράφους Γιώργο Χαλαβαζή και Ελευθερία Κουλουριώτου, μίλησε ο διευθυντής της Skyserv και της Swissport στην Κεφαλονιά, Γιώργος Γεροντάκης.

Το καλοκαίρι έχει ρίξει αυλαία, ένα καλοκαίρι το οποίο ξεπέρασε κάθε προσδοκία σε επίπεδο τουριστικής κίνησης και διανύοντας το πρώτο 5ενθήμερο του Οκτωβρίου , ο κ. Γεροντάκης αναφέρθηκε:

Στις εργασιακές συνθήκες στην επίγεια εξυπηρέτηση αεροπλάνων της φετινής σεζόν: «Η φετινή σεζόν ήταν πάρα πολύ δύσκολη και για μένα πρωτόγνωρη. Πολλές πτήσεις , έλλειψη προσωπικού, έλεγχος διαβατηρίων».

Στην αύξηση της τουριστικής κίνησης σε σχέση με το 2019: «Ήταν καλή χρονιά, δεν υπήρξε κάτι που να επηρέασε αρνητικά, μεγάλος ο αριθμός πτήσεων και πέρα από αυτές που περιμέναμε προστέθηκαν και κάποιες ακόμη. Υπήρξε έκτακτη σύνδεση από την Easy Jet με Άμστερνταμ και Βερολίνο μέσα στη σεζόν με ενημέρωση δύο εβδομάδες πριν τις πτήσεις, από τη στιγμή που υπήρξε ζήτηση για την Κεφαλονιά. Στο παρελθόν είχαμε περισσότερες συνδέσεις με το Βερολίνο , πιέζαμε την Easy Jet γι αυτή την σύνδεση και μας προέκυψε. Είχαμε το Παρίσι που πήγε καλά με δύο πτήσεις την εβδομάδα, το οποίο συνεχίζει τη σύνδεση και τώρα.».

Για τις πτήσεις του Οκτωβρίου, ανέφερε: «Ο Οκτώβριος ήταν πάντα προβληματικός. Δεν έχουμε καταφέρει να επιμηκύνουμε αισθητά την τουριστική περίοδο. Άλλες εταιρείες συνεχίζουν , άλλες εταιρείες είναι με πάρα πολύ χαμηλές πληρότητες και σταδιακά θα μειώσουν αισθητά τις πτήσεις τους. Το προφίλ του επισκέπτη αλλάζει τον Οκτώβριο, είναι μεγαλύτερης ηλικίας και παράλληλα επειδή δεν βοηθά πάντα ο καιρός , το σλόγκαν «ήλιος θάλασσα» δεν μπορεί να κυριαρχήσει. Πρέπει να επικεντρωθούμε σε άλλα ενδιαφέροντα και να δούμε και σε ποια σημεία της Κεφαλονιάς μπορεί να επιμηκυνθεί η σεζόν και να υπάρχει επαρκής προσφορά υπηρεσιών. Οι πτήσεις συνεχίζουν μέχρι τέλος Οκτωβρίου ειδικά από την Αγγλία και στο πρόγραμμα εμφανίζεται και η Ryanair με τη Ρώμη να την συνδέει μέχρι το τέλος Οκτωβρίου. Στην καλύτερη περίπτωση, 1η με 2 Νοεμβρίου να είναι η τελευταία πτήση για φέτος. Οι πτήσεις που ξεκίνησαν τον Σεπτέμβριο από την Ρίγα της Λετονίας, προϋπήρχαν, δεν έγιναν λόγω covid το 2021 , ο συγκεκριμένος tour operatorκινεί τον κόσμο στα άκρα της σεζόν και έχει καλές πληρότητες. Επί πλέον υπήρχε και μια εταιρεία   από την Φινλανδία ,η οποία έφερε το προσωπικό της με δύο έξτρα πτήσεις τσάρτερ και ήταν και αυτό συνεισφορά στον Οκτώβριο».

Για την έλλειψη προσωπικού σημείωσε: «Τα προβλήματα που αντιμετωπίσαμε με τον έλεγχο διαβατηρίων διορθώθηκαν και εμείς ως επίγεια εξυπηρέτηση, απαλύναμε το πρόβλημα. Το πρόβλημα ήταν πανευρωπαϊκό και είχε μεγάλες επιπτώσεις στα μεγάλα αεροδρόμια που είχαν πάρα πολύ μεγάλη κίνηση. Αυτό πιστεύω ότι θα διορθωθεί τον επόμενο χρόνο».

Για τα αποτελέσματα της φετινής σεζόν, η οποία οδεύει προς ολοκλήρωση: «Τα νούμερα δείχνουν ότι στην Κεφαλονιά θα ξεπεράσουμε το 2019. Κλείνοντας ο Οκτώβριος, θα ξέρουμε που θα κυμανθεί το επιπλέον. Πιστεύω ότι θα κλείσουμε γύρω στο +5% πάνω από το 2019. Έπαιξε ρόλο η υστέρηση των δύο χρόνων και η ανάγκη για διακοπές, εκδηλώθηκε έντονα το 2022».

Για το πρόβλημα που είχε ενσκήψει με τα "airport slots" της Κεφαλονιάς ο κ. Γεροντάκης ανέφερε: «Τον πρώτο σκόπελο τον ξεπεράσαμε όταν γινόντουσαν συζητήσεις μεταξύ Ζακύνθου και Κεφαλονιάς, το προλάβαμε και τώρα αυτοί που συμμετέχουν σ αυτά τα όργανα παρακολουθούμε την κατάσταση για το 2023 και είμαστε σε επιφυλακή εάν κάτι παρόμοιο συμβεί».

Προεκτιμώντας το 2023 σημείωσε: «Το 2023 εμφανίζεται καλό, ίσως καλύτερο και από το 2022. Αυτή είναι η πρώτη εικόνα, βέβαια με το αγκάθι του ενεργειακού, σαφή συμπεράσματα θα έχουμε από Ιανουάριο- Φεβρουάριο που αρχίζουν οι κρατήσεις. Όσον αφορά τις τιμές των εισιτηρίων, οι μεγάλες εταιρείες συνήθως κάνουν συμφωνίες για τα καύσιμα σε προγενέστερο χρόνο και δεν επηρεάζονται πάρα πολύ, το τι θα γίνει το 2023, θα το δούμε. Για το 2023, ήδη υπάρχει ένα πυκνό δίκτυο από την Γερμανία, συνδέθηκε το Μόναχο, η Φρανκφούρτη, το Ντίσελντορφ, η Στουτγάρδη, φέτος το Βερολίνο, θα δούμε αν θα προστεθεί και κάποια άλλη πόλη την επόμενη χρονιά, αν θα πυκνώσουν δρομολόγια σε άλλους προορισμούς. Σύντομα θα έχουμε μια πιο σαφή εικόνα».

Ακολουθεί το ηχητικό της συνέντευξης

{https://soundcloud.com/user-46829938/inkefalonia-4-10-2022?si=cd463d951b18476ca34f66d7b5d1b164&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing}