Ηλεκτρονικά καταστήματα: Λύσεις για κάθε τύπο αγοράς


Ηλεκτρονικά καταστήματα: Λύσεις για κάθε τύπο αγοράς

Τα ηλεκτρονικά καταστήματα εδώ και δύο περίπου δεκαετίες έχουν δείξει ότι διαθέτουν το ειδικό βάρος που χρειάζεται για να αποτελέσουν τον άλλον πόλο του εμπορίου, συμπληρώνοντας και ανταγωνιζόμενα με επιτυχία τα φυσικά καταστήματα. Ο τρόπος λειτουργία και η κατασκευή σελίδων e-shop  είναι απόλυτα ταιριαστά με τις ταχύτητες και τις απαιτήσεις της εποχής μας, που με τους φρενήρεις ρυθμούς της ζητά από εμάς να είμαστε πιο άμεσοι, πιο πρακτικοί και πιο γρήγοροι στην καταναλωτική μας συμπεριφορά, γιατί υπάρχουν κι άλλες υποχρεώσεις που περιμένουν στην ουρά…

Συν τοις άλλοις, οι διαδοχικές κρίσεις των τελευταίων ετών, από την οικονομική κρίση και την υγειονομική περιπέτεια που ζήσαμε μέχρι και τα προβλήματα στον ενεργειακό τομέα που βιώνουμε σήμερα, μας έκαναν πιο συνετούς στην καταναλωτική μας συμπεριφορά και μας οδήγησαν να σκεφτούμε με ποιον τρόπο θα κάνουμε πιο οικονομικές επιλογές αποφεύγοντας ταυτόχρονα τον συγχρωτισμό και το χάσιμο χρόνου.

Η απλή δομή που διαθέτουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα, αποτελούμενα ουσιαστικά από έναν χώρο αποθήκευσης, μια ιστοσελίδα στο Διαδίκτυο και ένα δίκτυο διανομής, και μάλιστα χωρίς το τελευταίο να είναι απαραίτητο, είναι ένας σημαντικός λόγος που κάνει τις τιμές να μην παίρνουν την ανιούσα, όπως συμβαίνει σε πολλά φυσικά καταστήματα. Η μισθοδοσία, τα ενοίκια, τα λειτουργικά κόστη είναι μερικές από τις αιτίες που συχνά ανεβάζουν πολύ τις τιμές στα φυσικά καταστήματα και καθιστούν τις αγορές από αυτά ασύμφορη για τον πελάτη.   

Όσον αφορά το προφίλ των e-shops σε επίπεδο προϊόντων, αυτό είναι πραγματικά πολύ πλούσιο. Στην αρχή τα ηλεκτρονικά καταστήματα πωλούσαν κυρίως απλά αντικείμενα οικιακής χρήσης, ωστόσο σήμερα εμπορεύονται ένα πολύ μεγάλο φάσμα προϊόντων, από είδη καθημερινής χρήσης που βρίσκει κανείς στο σουπερμάρκετ μέχρι και είδη υπόδησης και ένδυσης, ακόμα και ηλεκτρονικούς υπολογιστές.

Ανάλογα αναπτύχθηκαν και οι ιστοσελίδες των ηλεκτρονικών καταστημάτων, τόσο ως ψηφιακές «βιτρίνες» των επιχειρήσεων όσο και ως ολοκληρωμένες πλατφόρμες μέσω των οποίων γίνονται με ασφάλεια και ταχύτητα οι αγορές. Η παρουσίαση των προϊόντων γίνονται με τρόπο πολύ άμεσο και ρεαλιστικό, χωρίς να διαφέρει ουσιαστικά από την επαφή που έχει ο πελάτης μαζί τους στα φυσικά καταστήματα. Δυναμική είναι και η εξέλιξη ενός άλλου κλάδου που είναι απαραίτητος για κάθε εμπορική δραστηριότητα, κι αυτός δεν είναι άλλος από τη διαφήμιση.

Ειδικά η ηλεκτρονική διαφήμιση είναι σήμερα ραγδαία αναπτυσσόμενος κλάδος, αφού το Ίντερνετ αποτελεί πια τον μεγαλύτερο δίαυλο επικοινωνίας ειδικά μεταξύ των νέων ανθρώπων, αφήνοντας πίσω του την τηλεόραση, το ραδιόφωνο και τον έντυπο Τύπο που πρωτοστατούσαν τα προηγούμενα χρόνια. Η προβολή ενός προϊόντος, μάλιστα, γίνεται πολύ πιο αποτελεσματικά αν παρουσιαστεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που έχουν επεκταθεί πέραν της επικοινωνίας και στην κατανάλωση. Ειδικά τα πιο καινούργια social media (Instagram, Tik Tok) στοχεύουν περισσότερο στον νεαρόκοσμο που είναι πάντα πιο ανοιχτός σε νέες τάσεις και καταναλωτικές προτάσεις.

Πέρα από τη διαφήμιση όμως, υπάρχει και ένας τρόπος πιο… επιστημονικός για να βελτιώσει κάποιος τις επιδόσεις της ιστοσελίδας του, και αυτός είναι το SEO (search engine optimization) που μέσω αλγόριθμων του επιτρέπει να πάρει χρονικό προβάδισμα έναντι των ανταγωνιστικών ιστοσελίδων και να κερδίσει περισσότερους πελάτες. Αντίστοιχες μέθοδοι, σε συνδυασμό πάντα με την ποιοτική αναβάθμιση των προσφερόμενων προϊόντων και την εξασφάλιση καλών τιμών, ανεβάζουν πολύ το προφίλ και τη φήμη των ηλεκτρονικών καταστημάτων και τα φέρνουν στις πρώτες θέσεις των επιλογών του καταναλωτικού κοινού.         

Δείτε περισσότερες πληροφορίες:

https://www.netplanet.gr/el/web-design/eshop-design.html