Ανακοίνωση ΚΚΕ: ΣΥΡΙΖΑ και κυβέρνηση στήνουν σκηνικό αποπροσανατολισμού για την παιδεία

Δημοσιεύτηκε: Κυριακή, 11 Αυγούστου 2013 09:43

Ανακοίνωση ΚΚΕ: ΣΥΡΙΖΑ και κυβέρνηση στήνουν σκηνικό αποπροσανατολισμού για την παιδεία

Σε ανακοίνωση του τοπικού Τμήματος Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ και με αφορμή τις αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα των σχολείων, κάνει λόγο για «καθυστέρηση», «επιπολαιότητα», «προχειρότητα» και «άτυπη και παράνομη προώθηση των αναγκαίων ρυθμίσεων». Η ΤΕ Κεφαλονιάς – Ιθάκης του ΚΚΕ καταγγέλλει το χέρι βοήθειας σε κυβέρνηση – πλουτοκρατία που δίνει το κόμμα αυτό, προκειμένου να προωθηθούν οι καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση.

Ξαναζεσταίνει την κούφια για τα λαϊκά συμφέροντα αντιπαράθεση κυβέρνησης – ΣΥΡΙΖΑ. Κρύβει, συνειδητά, ότι ο σχεδιασμός της ΕΕ, ήδη από το Μάαστριχτ και τη λευκή βίβλο για την παιδεία, εντάσσει τις αλλαγές στην εξυπηρέτηση της κερδοφορίας και της ανταγωνιστικότητας της καπιταλιστικής οικονομίας. Επικεντρώνει σε κυβέρνηση – τρόικα, δίνοντας νέες εξετάσεις ρεαλισμού, υπονοώντας ότι μπορεί να υλοποιήσει ένα άλλο μίγμα αστικής διαχείρισης, χωρίς την αμφισβήτηση της γενικής γραμμής πλεύσης. Επαναφέρει, δε, «τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ για μια ριζική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση».

Καλούμε το λαό και τη νεολαία να μην εγκλωβιστούν στην άσφαιρη αντιπαράθεση για τις μορφές αστικής διαχείρισης της αντιλαϊκής – αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Η τοποθέτηση του τοπικού Τμήματος Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ επιβεβαιώνει την κριτική που πρόσφατα άσκησε το κόμμα μας στο πρόγραμμα του κόμματος αυτού για την παιδεία. Από τη μία, ως γνήσιο προϊόν του οπορτουνισμού τα λέει όλα και δε λέει και τίποτα, από την άλλη, ως προϊόν της σοσιαλδημοκρατικής πορείας μετάλλαξης του ΣΥΡΙΖΑ, κρατάει σταθερά την ουσία της αστικής διαχείρισης και στην Παιδεία, θεωρώντας αδιαπραγμάτευτη τη στρατηγική των αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση. Δεν υπάρχει ούτε μια αναφορά στη στρατηγική της ΕΕ στην εκπαίδευση. Πουθενά δε γίνεται λόγος για την κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και της επιχειρηματικής δράσης σε αυτή. Το ζήτημα του υποχρεωτικού χαρακτήρα του σχολείου φτάνει μέχρι το Γυμνάσιο. Πουθενά δεν υπάρχει αναφορά στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου. Δεν μπαίνει καθόλου το ζήτημα να ξανανοίξουν τα σχολεία που έκλεισαν. Ζητά την κατοχύρωση «αρχών», όπως αυτές «της αυτοδιαχείρισης» και «αυτοδιοίκησης» που επαφίενται στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Η παιδεία ως «καθολικά ανθρώπινο δικαίωμα» και ως κοινωνικό αγαθό μπορεί να δοθεί μόνο σε συνθήκες όπου το κριτήριο του κέρδους θα έχει ξεριζωθεί, σε μια κοινωνία χωρίς εκμετάλλευση και με γνώμονα τη σχεδιασμένη ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, τη σοσιαλιστική κοινωνία. Σε αυτά τα πλαίσια εντάσσεται και η πρόταση του ΚΚΕ για ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο, επαγγελματικές σχολές μετά από αυτό και Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, και όλα αυτά αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν.