Πώς τα Convenience Stores κερδίζουν έδαφος απέναντι στα Super Market

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 03 Οκτωβρίου 2025 21:24

Πώς τα Convenience Stores κερδίζουν έδαφος απέναντι στα Super Market

Η αγορά της λιανικής αλλάζει, καθώς ο καταναλωτής δεν αναζητά πλέον μόνο την ποικιλία, αλλά την άμεση ικανοποίηση (immediate gratification). Στο Quick Commerce (Q-Commerce), παράδοση των προϊόντων δηλαδή σε λιγότερο από μία ώρα ή σε ώρες που όλα τα άλλα καταστήματα είναι κλειστά, νικητές δεν είναι άλλοι από τα convenience stores.

Στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια οι αλυσίδες mini market έχουν κατακλύσει τις γειτονιές, δημιουργώντας νέες ανάγκες στον καταναλωτή αλλά και παρέχοντας ικανοποιητικές λύσεις της τελευταίας στιγμής.

Γιατί τα Convenience Stores είναι βασικός πυλώνας του Q-Commerce

Τα παραδοσιακά super market δυσκολεύονται να υιοθετήσουν το μοντέλο του Q-Commerce αποτελεσματικά, καθώς τα μεγάλα καταστήματα είναι σχεδιασμένα για μαζικές αγορές, φθηνότερες στο σύνολο τους αλλά και ιδιαίτερα χρονοβόρες. Αντίθετα, τα conveniences stores καλύπτουν το χαμένο έδαφος που δημιουργούν οι ανταγωνιστικές τιμές των super market με το να αξιοποιούν τα παρακάτω:

Την άνεση της γειτονιάς. Δεν υπάρχει γειτονιά που να μην έχει ένα mini market και δεν αναφερόμαστε στο κλασσικό ψιλικατζίδικο, αλλά σε επιχειρήσεις πολύ πιο οργανωμένες, με περισσότερα προϊόντα και υπηρεσίες, αρκετά καλές τιμές και διευρυμένο ωράριο.

Την υπηρεσία delivery. Πλέον, όλα τα convenience stores διαθέτουν και delivery services είτε με άμεσους συνεργάτες είτε μέσω γνωστών app παραγγελιών. Η δυνατότητα παράδοσης των προϊόντων στο χώρο του καταναλωτή είναι τεράστιο πλεονέκτημα, το οποίο ενισχύεται ακόμα περισσότερο από τους σύντομους χρόνους εξυπηρέτησης αλλά και το διευρυμένο ωράριο λειτουργίας της υπηρεσίας.

Ειδικότερα, για τις περιπτώσεις των convenience stores που ανήκουν σε αλυσίδα, η αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών αυξάνεται ακόμα περισσότερο. Ενιαία δεδομένα συγκεντρώνονται και αξιολογούνται με αποτέλεσμα οι υπηρεσίες και τα προϊόντα να βελτιώνονται διαρκώς, σύμφωνα με τις συνήθειες και επιθυμίες του καταναλωτή. Έτσι, οι ώρες αιχμής καταγράφονται και τα convenience stores ενισχύουν το προσωπικό τους το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Αναλύονται τα πιο δημοφιλή προϊόντα και βελτιστοποιείται το απόθεμα και η τιμή και εξαλείφονται οι ελλείψεις. Τέλος, τα convenience stores έχουν εξελιχθεί πολύ και στα instant needs προϊόντα. Έτσι, ο καταναλωτής έχει 24/7 πρόσβαση σε είδη όπως έτοιμος καφές και μικρογεύματα, καπνικά, πάγο, φάρμακα ευρείας κατανάλωσης, σχολικά είδη, πληρωμή λογαριασμών κλπ.

Πλέον όλοι μας κάνουμε καθημερινά γρήγορες αγορές και δεν περιοριζόμαστε μόνο σε καπνικά και σνακ. Η ποικιλία που μας παρέχουν τα convenience stores έχει διαμορφώσει ένα νέο είδος καταναλωτή, εκείνου που εμπιστεύεται για μεγάλο μέρος των αγορών του και άλλα καταστήματα πέρα των super markets.

Πηγή εικόνας: https://pixabay.com/photos/beverages-bottles-shelf-cans-coke-3105631/




336 X 280

16122257999808197650 2

 

 

00 inkefalonia general ad 300X250