Αρχίζουν τα έργα μέχρι Σεπτέμβριο στην Πατρών - Πύργου

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 24 Μαΐου 2021 09:37

Αρχίζουν τα έργα μέχρι Σεπτέμβριο στην Πατρών - Πύργου

Θετικές είναι οι εξελίξεις για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα - Πύργος, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες της «Π» μέσα στον επόμενο μήνα αναμένεται να δοθεί το πράσινο φως από την Κομισιόν για την επανέναρξη του έργου.

Σύμφωνα με ανώτατες πηγές του υπουργείου Μεταφορών ο αγώνας δρόμου για να ξεπεραστούν τα εμπόδια ολοκληρώνεται με επιτυχία και στόχος είναι η άμεση εκκίνηση του έργου.

Η επικοινωνία με τις αρμόδιες υπηρεσίες της ΕΕ είναι συνεχής. Η ελληνική πλευρά έχει υποβάλει τον φάκελο προγνωστοποίησης, έχει αποστείλει όλα τα στοιχεία που σχετίζονται με τη μελέτη προσφοράς - οφέλους και αναμένει άμεσα την θετική γνωμοδότηση, ώστε το έργο να ενταχθεί εκ νέου στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού.

Οπως μεταφέρουν στην «Π» αρμόδιες πηγές «επόμενο βήμα θα είναι να έρθει άμεσα η σύμβαση στη Βουλή και το φθινόπωρο οι μπουλντόζες να πιάσουν δουλειά». Είναι εκπεφρασμένος ο στόχος του υπουργού Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, παρά τα προβλήματα που κληροδότησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και παραλίγο να τινάξουν το έργο στον αέρα, να ολοκληρωθεί εντός χρονοδιαγραμμάτων μέχρι το 2024.

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΟ

Την επίσπευση των διαδικασιών έγκρισης του έργου από τις αρμόδιες υπηρεσίες ζήτησε και ο Κυριάκος Μητσοτάκης από την αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μαγκρέτε Βεστάγκερ κατά την πρόσφατη επίσκεψη της στην Αθήνα. Ο πρωθυπουργός, που έχει πάρει πάνω του μεγάλο μέρος των πιέσεων προς την Επιτροπή, εξήγησε στην κ. Βεστάγκερ, ότι «το έργο είναι ζωτικής σημασίας καθώς θρηνούμε πολλές ζωές κάθε χρόνο».

Για να ξεπεραστούν τα εμπόδια που υπήρχαν αρχικά ελήφθη επέκταση ώστε το έργο να ενταχθεί στην περίοδο 2021 - 2027, ενώ ζητήθηκε τα 77 χλμ. του δρόμου να επιστρέψουν στην παραχώρηση. Ο κ. Καραμανλής πήρε ένα μεγάλο ρίσκο διότι ήταν μια εξαιρετικά δύσκολη διαδικασία, αλλά όπως δείχνουν τα αποτελέσματα ο στόχος επετεύχθη και πλέον ένα μεγάλο έργο είναι έτοιμο να ξεκινήσει τους επόμενους μήνες.

ΤΟ ΔΩΡΟ ΣΤΟΝ ΚΑΛΟΓΡΙΤΣΑ

Πρόκειται για ένα έργο που θα έπρεπε να έχει ήδη ολοκληρωθεί καθώς δημοπρατήθηκε το 2014 με μία μόνο εργολαβία προϋπολογισμού 443 εκ. ευρώ. Ομως, το 2015 η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ μια από τις πρώτες κινήσεις που έκανε ήταν να ακυρώσει τον ενιαίο διαγωνισμό και να προχωρήσει στην υλοποίηση του έργου μέσω 8 εργολαβιών. «Επρόκειτο για ένα δώρο στον κ. Καλογρίτσα ως αντάλλαγμα για την εξυπηρέτηση στις τηλεοπτικές άδειες», όπως υποστηρίζουν κυβερνητικές πηγές, που συμπληρώνουν ότι «η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και ο Αλέξης Τσίπρας πρόταξαν το κομματικό συμφέρον και την χρηματοδότηση του κόκκινου εργολάβου αντί για την ασφάλεια όσων κινούνται στον συγκεκριμένο δρόμο».

Η απόφαση αυτή είχε σαν αποτέλεσμα να χαθούν άλλα 2 χρόνια μέχρι να ετοιμαστούν τεύχη δημοπράτησης και να διεξαχθούν διαγωνισμοί και για τις 8 εργολαβίες, που είχαν τελικά συνολικό προϋπολογισμό 510 εκατ.€.

Οι διαγωνιζόμενοι προσέφεραν εκπτώσεις που κυμαίνονταν στο 50%, ταυτόχρονα με πάρα πολλές δικαστικές διαμάχες στους περισσότερους διαγωνισμούς.

Η κατάσταση το 2019 ήταν να έχουν υπογραφεί 5 από τις 8 συμβάσεις, ενώ για τις υπόλοιπες 2 (Δουναίικα - Πύργος και Βάρδα - ΑΚ Κυλλήνης) ο προσωρινός ανάδοχος είχε κηρυχθεί οριστικά έκπτωτος (Καλογρίτσας), καθώς δεν μπόρεσε να προσκομίσει την απαραίτητη εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης για το έργο, ενώ στο τρίτο (ΑΚ Κυλλήνης-Αμαλιάδα) υπήρχαν αιτήσεις ακύρωσης στο ΣτΕ μεταξύ των συμμετεχόντων, που μέχρι το Σεπτέμβριο 2020, που ακυρώθηκε ο εν λόγω διαγωνισμός, δεν είχαν ακόμα τελεσιδικήσει.

Πρέπει να τονισθεί ότι η ευρωπαϊκή επιτροπή, με δεδομένο ότι διαφωνούσε με την κατάτμηση του έργου σε 8 εργολαβίες, είχε δηλώσει ότι δε θα συναινούσε στη χρηματοδότηση του έργου από την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027. Επισημαίνεται ότι στη μία εργολαβία που δόθηκε προκαταβολή (ύψους 1,4εκατ.€) ο ανάδοχος κηρύχθηκε τελικά έκπτωτος, έχοντας εκτελέσει μόνο το 0,11% του αντικειμένου.

Το υπουργείο Μεταφορών έχοντας γνώση της μεγάλης επικινδυνότητας του δρόμου και των συχνών θανατηφόρων ατυχημάτων, δημοπράτησε στις αρχές του έτους έργο προϋπολογισμού 30εκατ.€ που αφορά σε δράσεις για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στον άξονα. Η σύμβαση αναμένεται να υπογραφεί εντός του καλοκαιριού και η διάρκειά της είναι 30 μήνες.

ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΚΑΝΤΕΛΗ
pelop.gr


Ετικέτες:


ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

00 inkefalonia general ad 300X250