Την Βουλή των Ελλήνων κοσμεί από σήμερα η ταπισερί «Η Σχολή των Αθηνών» (εικόνες)

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 22 Μαρτίου 2021 19:34

Την Βουλή των Ελλήνων κοσμεί από σήμερα η ταπισερί «Η Σχολή των Αθηνών» (εικόνες)

Την Βουλή των Ελλήνων κοσμεί από σήμερα η ταπισερί «Η Σχολή των Αθηνών» ως προσφορά του Προέδρου της Γαλλικής Εθνοσυνέλευσης για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση.

«Σήμερα η Βουλή των Ελλήνων υποδέχεται στο Περιστύλιό της το πιο σπουδαίο καλλιτεχνικά και διπλωματικά έργο τέχνης που έχει προσφερθεί ποτέ στο Κοινοβούλιο», τόνισε ο Πρόεδρος της Βουλής, Κωνσταντίνος Τασούλας, αμέσως μετά την τοποθέτηση του τοιχοτάπητα του 18ου αιώνα με θέμα «Η Σχολή των Αθηνών», μετά από προσφορά του Προέδρου της Γαλλικής Εθνοσυνέλευσης, ως μια χειρονομία τιμής προς τη χώρα μας για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση.

Όπως σημείωσε ο Πρόεδρος της Βουλής, είναι η πρώτη φορά από τότε που κατασκευάστηκε, το 1775, από το περίφημο εργοστάσιο Γκομπλέν στο Παρίσι, που ο συγκεκριμένος τοιχοτάπητας φεύγει από τη Γαλλία, αλλά «επιστρέφει στην Αθήνα, στην πόλη τη Σχολή της οποίας με τόση καλλιτεχνική έμφαση αποδίδει».

Το μνημειώδες έργο, που αποτελεί κατά τους ειδικούς την «τέλεια ενσάρκωση του κλασικού πνεύματος», αναρτήθηκε στο Περιστύλιο της Βουλής, αντικριστά στην κύρια είσοδο της αίθουσας συνεδριάσεων της Ολομέλειας της Εθνικής Αντιπροσωπείας, και ευρισκόμενη ανάμεσα στα μεγάλα πορτραίτα των Ελλήνων διαφωτιστών και των Ευρωπαίων φιλελλήνων που τάχθηκαν στην απελευθέρωση του Γένους, θα αποτελεί ένα από τα λαμπρά εκθέματα της Έκθεσης της Βουλής για τους δύο αιώνες ελεύθερου Ελληνικού Κράτους.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Βουλής, ο τοιχοτάπητας, ο οποίος για πρώτη φορά απ’ όταν τεχνουργήθηκε, το 1775, από τον περίφημο οίκο Gobelins στο Παρίσι, φεύγει από τη Γαλλία.

4e675dd3085990ff7c214c43e6b9543b XLΤΑΠΙΣΕΡΙ ΤΕΛΙΚΗ 2

Αυτή η παράσταση των Ελλήνων φιλοσόφων, που κοσμεί την επίσημη κατοικία του Προέδρου της Γαλλικής Εθνοσυνελεύσεως, αλλά και τη Γαλλική Εθνοσυνέλευση, πρωτογενώς βρίσκεται ως νωπογραφία στο Βατικανό. Είναι έργο του σπουδαίου ζωγράφου της Αναγέννησης Ραφαήλ.

Η όλη ιδέα την περίοδο της Αναγέννησης να κοσμήσουν το παλάτι του Βατικανού με αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους σχετίζεται με την αντίληψη της εποχής εκείνης ότι η χριστιανική διδασκαλία ήταν σε πλήρη αρμονία με την αρχαία ελληνική φιλοσοφία. Αυτό ήταν το πνεύμα των μορφωμένων ανθρώπων της εποχής της Αναγέννησης.

Σήμερα, λοιπόν, υποδεχόμαστε εδώ αυτόν τον καταπληκτικό τοιχοτάπητα, στο πρώτο του ταξίδι εκτός Γαλλίας, αλλά όχι σε ταξίδι στα ξένα.

ΤΑΠΙΣΕΡΙ ΤΕΛΙΚΗ 1

Ήρθε στην Αθήνα, για να επιχειρήσει να πραγματοποιηθεί εδώ, στο Κοινοβούλιό μας, αυτό που ο Πλάτων επεδίωξε και το θεωρούσε ως υπόδειγμα καλής διακυβέρνησης, λέγοντας ότι «ή οι βασιλείς θα φιλοσοφήσουν ή οι φιλόσοφοι θα κυβερνήσουν».

ΤΑΠΙΣΕΡΙ ΤΕΛΙΚΗ 5

Να δούμε, λοιπόν, αν αυτός ο τάπητας, με τόσους φιλοσόφους, θα βοηθήσει -εγώ είμαι βέβαιος ότι θα βοηθήσει- να έχουμε και καλύτερες συζητήσεις και καλύτερα αποτελέσματα σ’ αυτόν το χώρο.

Από την πλευρά του, ο Πρέσβης της Γαλλίας στην Ελλάδα, κ. Patrick Maisonnave, δήλωσε: «Καταλαβαίνουμε όλοι πως ζούμε μια πολύ σημαντική στιγμή με τον εορτασμό των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση.

Είμαι πολύ χαρούμενος γι’ αυτή τη χειρονομία του Προέδρου της Γαλλικής Εθνοσυνέλευσης γιατί τελικά, ακόμα και αυτή τη στιγμή που μιλάμε, η «Σχολή των Αθηνών» είναι παρούσα συγχρόνως στη Γαλλική Εθνοσυνέλευση και εδώ, στην καρδιά της Βουλής των Ελλήνων.

Η ταπισερί ταξίδεψε, με προορισμό τη Βουλή των Ελλήνων, από την επίσημη κατοικία του Προέδρου της Γαλλικής Εθνοσυνέλευσης στο Παρίσι. Αποτελεί πιστό αντίγραφο εκείνης που κρέμεται στην αίθουσα της Ολομέλειας της Γαλλικής Εθνοσυνέλευσης, πάνω από τη θέση του Προέδρου. Υφάνθηκε στα τέλη του 18ου αιώνα από το εργοστάσιο των Γκομπλέν και είναι εμπνευσμένη από την τοιχογραφία

«Η Σχολή των Αθηνών» του Ιταλού καλλιτέχνη της αναγεννησιακής τέχνης, Ραφαήλ, που βρίσκεται στο Αποστολικό Παλάτι στο Βατικανό. Έχει διαστάσεις 7,95 x 4,5 μέτρα και απεικονίζει αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους και επιστήμονες, όπως ο Αρχιμήδης και ο Πυθαγόρας, έχοντας στο επίκεντρο τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη να συνδιαλέγονται.

Ο συμβολισμός του έργου εστιάζει στην αναζήτηση της αλήθειας. Ο ίδιος ο Ραφαήλ σημείωσε πάνω από την τοιχογραφία τις λέξεις «Causarum Cognitio», δηλαδή «Να γνωρίζεις τις αιτίες».

dikaiologitika.gr


Ετικέτες:


00 inkefalonia general ad 300X250