Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα 11 Μαΐου

Σήμερα, 11 Μαΐου, σύμφωνα με το εορτολόγιο τιμάται η μνήμη των Άγιων Κύριλλου και Μεθόδιου οι εκ Θεσσαλονίκης Ισαπόστολοι και Φωτιστές των Σλάβων.
Ο Άγιος Μώκιος ο Ιερομάρτυρας. Ο Άγιος Αργύριος ο Επανομίτης ο Νεομάρτυρας. Ο Άγιος Αρμόδιος ο Μάρτυρας. Οι Αγίες Ολυμπία και Ευφροσύνη οι Οσιομάρτυρες. Ο Άγιος Διόσκορος ο Νέος ο Μάρτυρας. Η Σύναξη των Οσίων Κολλυβάδων Πατέρων των εκ του Αγιωνύμου Άθωνος Ορμωμένων. Εβδομάδα Διακαινησίμου.
Ποιοι γιορτάζουν σήμερα:
-Αρμόδιος, Αρμόδης.
-Κύριλλος, Μεθόδιος, Μεθοδία.
-Αργύρης, Αργύριος, Αργυρός, Αργυρή, Αργυρία, Αργυρούλα, Ρούλα, Αργυρώ, Ασημίνα.
-Ολυμπία, Ολυμπιάδα, Ολύμπω, Ολύμπη, Όλια, Ολυμπούλα, Ολυμπιάς.
-Διοσκουρίδης, Διοσκορίδης, Διόσκορος.
Ο Άγιος Μώκιος ο Ιερομάρτυρας
Ο Άγιος Μώκιος έζησε και μαρτυρησε στην Ρώμη τα χρόνια του αυτοκράτορα Διοκλητιανού. Φως, μέσα στο ειδωλολατρικό σκοτάδι της Ρώμης, ήταν ο Ευφράτιος και η Ευσταθία (επί Διοκλητιανού 284 – 304 μ.Χ.). Οι ευσεβείς αυτοί γονείς μεταλαμπάδευσαν το φως αυτό του Ευαγγελίου και στο γιο τους Μώκιο.
Γι’ αυτό από μικρή ακόμα ηλικία, ο Μώκιος είχε μεγάλο πόθο να υπηρετήσει την Εκκλησία. Και ο Θεός τον αξίωσε να εκπληρώσει τον Ιερό αυτό πόθο του.
Αφού σπούδασε με ιδιαίτερη επιμέλεια τα Ιερά γράμματα και καταρτίσθηκε όπως έπρεπε στη γνώση και μετάδοση των θρησκευτικών αληθειών, σε κατάλληλη ηλικία έγινε κληρικός. Αργότερα, οι άριστες υπηρεσίες του στην Εκκλησία τον ανέβασαν στο αξίωμα του επισκόπου Αμφιπόλεως (Θράκης).
Από τη θέση αυτή, ο Μώκιος εξαπέλυσε καυστικούς ελέγχους ενάντια στο ψέμα της ειδωλολατρίας. Επίσης, αγωνίστηκε πυρετωδώς να ενισχύσει την πίστη και την υπομονή των πιστών της επισκοπής του.
Στην ιστορία της Εκκλησίας μας το Πνεύμα το Άγιο αναδεικνύει κάποιες πνευματικές προσωπικότητες, οι οποίες όχι μόνο χαρακτηρίζουν την εποχή τους, αλλά και γίνονται φωτεινοί φάροι για τις επερχόμενες γενεές. Γι’ αυτό ατενίζοντας προς αυτούς μπορούμε και εμείς, οι «εις τους εσχάτους καιρούς καταντήσαντες», να διαπλεύσουμε ακίνδυνα, «αβρόχοις ποσί» την θάλασσα των πειρασμών, των παθών, των πλανών του διαβόλου και να φθάσουμε στο λιμάνι της «όντως ζωής», της απαθείας, του «σαββατισμού», να επιτύχουμε την σωτηρία μας.