Η ΛΑΣΥ για το οδικό δίκτυο της Κεφαλονιάς & Ιθάκης και το «Ραυτοπούλειο» συγκρότημα στα Μεσοβούνια

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 14 Δεκεμβρίου 2021 10:53

Η ΛΑΣΥ για το οδικό δίκτυο της Κεφαλονιάς & Ιθάκης και το «Ραυτοπούλειο» συγκρότημα στα Μεσοβούνια

ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ & ΙΘΑΚΗΣ: ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΗ & ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΤΗΣ

Το Θέμα της ασφάλειας και της επικινδυνότητας του Οδικού Δικτύου της Κεφαλονιάς & της Ιθάκης το έχουμε φέρει πάρα πολλές φορές στο Περιφερειακό Συμβούλιο ως Λαϊκή Συσπείρωση. Όμως σήμερα η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο. Δεν μπορεί άλλο να συνεχίζεται αυτό το έγκλημα. Δεν πάει άλλο. Είναι ένα βήμα πριν θρηνήσουμε ανθρώπινες ζωές. Δεν είναι σχήμα λόγου, δεν είναι μια αντιπολιτευτική τοποθέτηση, δεν είναι μικροκομματική εκμετάλλευση. Είναι η πραγματικότητα, η αλήθεια, τα γεγονότα που ζούμε καθημερινά. Δεν μπορεί άλλο να προσπερνάται το Θέμα της ασφάλειας του Οδικού Δικτύου της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης από κανέναν, είτε από την κυβέρνηση της ΝΔ, είτε από την Περιφερειακή Αρχή (ΝΔ-ΚΙΝΑΛ). Δεν μπορεί να εξαντλείται σε «κοκορομαχίες» μεταξύ των νυν και των προηγούμενων του ΣΥΡΙΖΑ. Είναι αποπροσανατολισμός, είναι αποποίηση ευθυνών, είναι στάχτη στα μάτια του λαού των νησιών μας. Ως εδώ.

Τα λόγια περιττεύουν. Τα δεκάδες εκατομμύρια των συνεντεύξεων και των Δελτίων Τύπου είναι φύκια για μεταξωτές κορδέλες. Είναι καθρεφτάκια στους Ιθαγενείς. Οι αποσπασματικές παρεμβάσεις δεν λύνουν τα συνολικά προβλήματα. Οι μεταφορές χρημάτων από το ένα έργο στο άλλο δείχνουν ότι οι χρηματοδοτήσεις είναι ελάχιστες. Δείχνουν ότι δεν είναι στις προτεραιότητες Ε.Ε., κυβέρνησης και Περιφερειακής Αρχής η υλοποίηση τέτοιων έργων, παρά μόνο κατασταλτικά και χωρίς σχέδιο μετά από γεγονότα και κινητοποιήσεις του λαού.

Να αναφέρουμε ενδεικτικά παραδείγματα από το Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο ανά Δήμο:

Στον Δήμο Αργοστολίου:

  • Στην Δημοτική Ενότητα Αργοστολίου η κεντρικός δρόμος της Κρανιάς που τον διαχειρίζεται η Περιφέρεια, από τις 140 λάμπες, οι 80 είναι σβηστές. Κρέμονται φανάρια με κίνδυνο να πέσουν. Πινακίδες είναι αλλοιωμένες. Τα χόρτα έχουν γίνει μικρά δένδρα στο διαχωριστικό διάζωμα.
  • Στην Δημοτική Ενότητα Λειβαθούς το δίκτυο είναι γεμάτο λακκούβες χωρίς διαγραμμίσεις και ελλιπή σηματοδότηση με αποτέλεσμα συνεχή ατυχήματα των οδηγών.
  • Στην Δημοτική Ενότητα Ελειού-Πρόννων το εσωτερικό Επαρχιακό Δίκτυο είναι χωρίς διαγραμμίσεις, ελλιπή σήμανση και προστασία από μπάρες ασφαλείας. Συνεχείς και επικίνδυνες καταπτώσεις από τα πρανή. Π.Χ. δρόμος Σκάλας-Πόρου, στενό Πόρου, Ασπρογέρακας.
  • Στον «Μύλο του Πετριά» η εγκληματική έλλειψη προτεραιότητας και η μη σωστή ολοκλήρωση του έργου για να μαζευτούν άμεσα τα πεσμένα αλλά και τα προβληματικά δένδρα από τον «ΙΑΝΟ» μετά από ένα χρόνο, αλλά και η έλλειψη προστατευτικών πλεγμάτων στα πρανή του δρόμου, παραλίγο πριν λίγες ημέρες να στοιχήσουν ανθρώπινες ζωές, πέφτοντας δένδρα πάνω σε αυτοκίνητο που περνούσε από το σημείο.

Στον Δήμο Ληξουρίου:

  • Το εσωτερικό Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο δεν έχει τελειώσει η επισκευή του από τις ζημιές των σεισμών του 2014. Με ανάλογα θέματα στην σήμανση, τις διαγραμμίσεις, τις μπάρες προστασίας, την προστασία από τις καταπτώσεις.
  • Το ίδιο και στην «Κριτονού»΄ που έχει γίνει το «Γιοφύρι της Άρτας» και δεν τελειώνει από το 2014 μετά την καταστροφή από τους σεισμούς.

Στον Δήμο Σάμης:

  • Ο Επαρχιακός Δρόμος Σάμης-Πόρου με συνεχείς καταπτώσεις πρανών και κατολισθήσεις είναι παρατημένος στην μοίρα του.
  • Το ίδιο και ο Επαρχιακός Σάμη-Αργοστόλι.
  • Επίσης εγκαταλειμμένος και με συνεχείς διαχρονικές εξαγγελίες ο δρόμος Σάμης-Αγίας Ευφημίας.
  • Παρατημένος ο κτυπημένος δρόμος από τον «ΙΑΝΟ» Αγίας Ευφημίας-Μύρτος.
  • και Αγίας Ευφημίας-Αγκώνας.
  • Χωρίς νέες διαγραμμίσεις και αντιπλημμυρικά έργα ο δρόμος Πύλαρος-Αργοστόλι μέσω Φάλαρης.
  • Το ίδιο και ο δρόμος Διβαράτα - Φισκάρδο χωρίς διαγραμμίσεις, με καταπτώσεις, με κατολισθήσεις από τον «ΙΑΝΟ» που δεν έχει γίνει παρέμβαση.

Στον Δήμο Ιθάκης:

  • Ο δρόμος προς το Λιμάνι του Πίσω Αετού χωρίς έργα βραχοπροστσίας, με καταπτώσεις από τα πρανή και καθιζήσεις του εδάφους. Με ελλιπή σήμανση και διαγράμμιση.
  • Ο δρόμος στον Μπρός Αετό χωρίς προστασία από τις καταπτώσεις από τα πρανή. Ούτε που έχει ξεκινήσει το ολοκληρωμένο έργο αλλά και η εναλλακτική διέξοδος.
  • Ο δρόμος Φρίκες-Κιόνι με καθιζήσεις από τον ΄ΙΑΝΟ΄ που δεν έχουν επισκευαστεί.
  • Ο δρόμος στο Μαραθιά είναι μια συνεχή κοροϊδία προς τους κατοίκους.
  • Όλο το Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο της Ιθάκης με ελλιπή διαγράμμιση, βραχοπροστασία, μπάρες ασφαλείας και οδοφωτσμό.

Η κατάσταση δεν πάει άλλο. Δεν μπορεί να χαθεί άλλος χρόνος. Το Περιφερειακό Συμβούλιο πρέπει να αποφασίσει για άμεσα έργα και να υπάρχει η απαιτούμενη χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση τους.

13.12.2021

rayt3


«ΡΑΥΤΟΠΟΥΛΕΙΟ» ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ Τ.Κ. ΜΕΣΟΒΟΥΝΙΩΝ ΕΡΙΣΟΥ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ, ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΠΝΕΥΜΟΝΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΑΡΑΤΗΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ

Τα Σχολικά Συγκροτήματα είναι παρατημένα στην τύχη τους από πλευράς του κράτους, Δημοτικών & Περιφερειακών Αρχών. Η παλαιότητα τους σε μερικά από αυτά κοντεύει τον έναν αιώνα και ο μέσος όρος ηλικίας τους είναι περίπου τα 50 χρόνια. Τα τελευταία 25-30 χρόνια έχει φτιαχτεί μόνο ένα καινούργιο σχολείο στην Κεφαλονιά & την Ιθάκη, ενώ οι ανάγκες μόνο για την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι η κατασκευή 4 καινούργιων Σχολικών Συγκροτημάτων. Την ώρα που οι γονείς βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να καλύπτουν τις παραπάνω ανάγκες, από την άλλη υπάρχει συνεχή υποχρηματοδότηση και υποστελέχωση σε μόνιμο εκπαιδευτικό και άλλο προσωπικό που είναι απαραίτητο για την λειτουργία τους.

Αυτήν ακριβώς την περίοδο που η πανδημία τσακίζει κόκκαλα και στον μαθητικό πληθυσμό, Ε.Ε., κυβέρνηση της Ν.Δ. αλλά και η προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ, μαζί με την Περιφερειακή Αρχή της Ν.Δ.-ΚΙΝΑΛ όπως και της προηγούμενης της ΑΝΑΣΑ-ΣΥΡΖΑ είχαν και έχουν άλλες προτεραιότητες. Δεν είναι προτεραιότητα τους οι ανάγκες των μαθητών, καθηγητών και των γονιών για ασφαλή και σύγχρονα σχολεία.

Ένα τέτοιο παράδειγμα υπάρχει και στην περιοχή της Ερίσου του Δήμου Σάμης στην Κεφαλονιά. Μια απομακρυσμένη περιοχή, με πολλά και διάσπαρτα χωριά, με μεγάλη τουριστική κίνηση το καλοκαίρι. Πέρα ότι δεν έχει ένα Παιδικό και Βρεφονηπιακό Σταθμό, που το Γυμνάσιο και οι Λυκειακές τάξεις βρίσκονται εδώ και χρόνια σε αίθουσες βαρέως τύπου, υπάρχει ένα Σχολικό Συγκρότημα το «Ραυτοπούλειο» Δημοτικό Σχολείο Μεσοβουνίων, που είναι εγκαταλειμμένο στην τύχη του πάνω από 30 χρόνια.

Ως Λαϊκή Συσπείρωση θεωρούμε αναγκαίο να το φέρουμε ως Θέμα στο Περιφερειακό Συμβούλιο για να ενισχύσουμε την προσπάθεια που κάνουν η Τοπική Κοινότητα Μεσοβουνίων, οι Σύλλογοι Γονέων & Κηδεμόνων και άλλοι Μαζικοί φορείς της περιοχής για την επισκευή του Σχολείου, την κατασκευή της Αίθουσας Πολλαπλών Χρήσεων και την κατασκευή καινούργιου Σχολικού Συγκροτήματος για το Γυμνάσιο και το Λύκειο.

Είναι απαραίτητη η αποτύπωση της χρονικής διαδρομής των γεγονότων και της διαχρονικής έλλειψης ενδιαφέροντος και κοροϊδίας από πλευράς όλων των αρμόδιων αρχών.

Το Σχολικό Συγκρότημα του «Ραυτοπούλειου» Δημοτικού Σχολείου Μεσοβουνίων Ερίσου δημιουργήθηκε με δωρεά του Ευάγγελου Γεράσιμου Ραυτόπουλου που εργάζονταν ως υπάλληλος στις Ινδίες μετά το θάνατο του το 1924 όπως προέβλεπε η διαθήκη που άφησε. Την Διαθήκη την διαχειρίζεται βάση Προεδρικού Διατάγματος Διαχειριστική Επιτροπή που αποτελείται από:

  1. Τον Διευθυντή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
  2. Τον Διευθυντή του Δημοτικού Σχολείου.
  3. Τον Πρόεδρο της Τοπικής Κοινότητας Μεσοβουνίων Ερίσου.
  4. Και δυο πολίτες της Τοπικής Κοινότητας Μεσοβουνίων.

Το σχολείο κατασκευάστηκε το 1931 με μελέτες που εγκρίθηκαν από το τότε Υπουργείο Εκκλησιαστικών & Δημόσιας Εκπαίδευσης στα πρότυπα Γερμανικών Κανονισμών, όπως ήταν η επιθυμία του διαθέτη και έχει κτήρια εμβαδού 1.300 τ.μ. Περιλαμβάνει πέρα από τις 6 αίθουσες και άλλες βοηθητικές όπως του εκπαιδευτικού προσωπικού, μαγειρεία, αποθήκες κ.λ.π. Από τότε λειτούργησε ως Δημοτικό Σχολείο και αργότερα στεγάστηκε και το Γυμνάσιο.

Το 1986 με τις συγχωνεύσεις των Δημοτικών Σχολείων ενοποιούνται και μεταφέρονται όλα τα Δημοτικά Σχολεία της Ερίσου σε αυτό και παράλληλα μετά από 3 χρόνια δημιουργείται και Νηπιαγωγείο. Με την συγκέντρωση όλων αυτών των εκπαιδευτικών μονάδων, Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο & Λυκειακές Τάξεις ο χώρος άρχιζε να γίνεται μη επαρκής. Το 1995 η Τ.Κ. Μεσοβουνίων αναλαμβάνει την πρωτοβουλία να επισκευάσει και να αναβαθμίσει το «Ραυτοπούλειο» κάνοντας όλες τις σχετικές Μελέτες και εργαστηριακούς ελέγχους των στατικών. Το έργο δημοπρατείται το 1998 όπου βγαίνει ανάδοχος και ξεκινάει τις εργασίες προϋπολογισμού 218.000.000 δρχ και διατιθέμενη πίστωση 80.000.000 δρχ. Ακολουθούν προσφυγές που μπλοκάρουν το έργο και ξεκαθαρίζουν το 2003. Παράλληλα είχαν ανατεθεί Μελέτες που οι περισσότερες ολοκληρώθηκαν, για την δημιουργία «Αίθουσας Πολλαπλών χρήσεων στο «Ραυτοπούλειο» Δημοτικό Σχολείο».

Το 2011 οι Μελέτες παραλαμβάνονται από τον νέο Δήμο Κεφαλονιάς με εκκρεμότητα ελάχιστες συμπληρώσεις. Επί εννέα χρόνια η Δημοτική Αρχή της Ν.Δ., οι τρείς Περιφερειακές Αρχές που έχουν περάσει μέχρι σήμερα και οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ δεν έκαναν το παραμικρό. Το ίδιο και ο νέος Δήμος Σάμης όπου ανήκει η περιοχή.

Η σημερινή Περιφερειακή Αρχή είναι πλήρως ενημερωμένη και προσωπικά η Περιφερειάρχης, με σχετικό φάκελο που έχει πάρει εδώ κι αρκετό χρονικό διάστημα. Επίσης είναι ενημερωμένη και η κυβέρνηση μέσω του τοπικού Βουλευτή.

Ζητάμε το Περιφερειακό Συμβούλιο να αποφασίσει να εντάξει άμεσα τα δυο έργα που είναι απαραίτητα να είχαν γίνει χθες, στο Πρόγραμμα Δράσης της Π.Ι.Ν. του 2022 και με άμεση χρηματοδότηση είτε από το Ε.Π.Α., είτε από το ΕΣΠΑ. Εφόσον κρίνεται αναγκαίο να γίνει και ανάλογη Προγραμματική Συμφωνία με τον Δήμο Σάμης και την ΚΤ.ΥΠ.

13.12.2021

rayt1




00 inkefalonia general ad 300X250