galiatsatos3

Δημοτικό συμβούλιο για την γραμμή Ιθάκη – Σάμη – Πάτρα : Πέντε ώρες, έξι ψηφίσματα και εισήγηση για ολοχρονική επαναλειτουργία από τον Νοέμβριο

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 18 Αυγούστου 2015 22:17

Δημοτικό συμβούλιο για την γραμμή Ιθάκη – Σάμη – Πάτρα : Πέντε ώρες, έξι ψηφίσματα και εισήγηση για ολοχρονική επαναλειτουργία από τον Νοέμβριο

Πέντε ώρες διήρκησε η επεισοδιακή κατεπείγουσα συνεδρίαση για την λειτουργία της γραμμής Ιθάκη – Σάμη – Πάτρα. Πέντε ώρες στις οποίες, εξαντλήθηκαν όλα τα επιχειρήματα αναφορικά με την πολύπαθη γραμμή που παραμένει ανενεργή από τα τέλη Οκτώβρη του 2012. Ρεπορτάζ: Γιώργος Χαλαβαζής Επι της ουσίας, το δημοτικό συμβούλιο πέρασε την εισήγηση – ψήφισμα της πλειοψηφίας και αυτή θα στείλει στο σημερινό ΣΑΣ (Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών), με τις πέντε παρατάξεις της αντιπολίτευσης να κατεβάζουν όλες δικά τους ψηφίσματα.

Το συμβούλιο ξεκίνησε με την ανακοίνωση του Διονύση Λυκούδη, ότι λόγω της εμπλοκής συγγενικού του προσώπου σε ναυτιλιακή εταιρία, δεν θα λάβει μέρος στην συνεδρίαση και θα την παρακολουθήσει ως απλός πολίτης. Ο κ. Λυκούδης μάλιστα προσπάθησε να εμπλέξει και σύμβουλο της αντιπολίτευσης στο θέμα, λέγοντας και ότι και αυτός πρέπει να αποχωρήσει. Μετά από προτροπές των συμβούλων Μοσχονά και Νίκου Παπαδάτου, να μάθουν περί τίνος πρόκειται, τον λόγο πήρε ο κ. Θόδωρος Φλωράτος, ο οποίος τόνισε ότι δεν «εμπλέκεται» πουθενά με την ναυτιλιακή εταιρία που προσπαθεί να πάρει την γραμμή και παρέμεινε στην αίθουσα τονίζοντας παράλληλα πως : «Εγώ είμαι με τον λαό τη Κεφαλονιάς. Δεν έχω καμία σχέση με την εταιρία. Όπως δήλωσε ο δήμαρχος ότι είναι φίλος με τον κ. Λυκούδη, εγώ είμαι φίλος με την οικογένεια Θεοδόση και με την οικογένεια Λυκούδη. Προσπαθώ πολύ καιρό τώρα να μπει πλοίο στην συγκεκριμένη γραμμή. Αν δεν τελεσφορήσει και αυτή η προσπάθεια θα παραιτηθώ από Δημοτικός Σύμβουλος».


Στην συνεδρίαση το παρών έδωσαν και μίλησαν τόσο ο πρόεδρος της εταιρίας Ιόνιαν Π. Μιχάλη Λιάτος, όσο και ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Κεφαλονιάς Κώστας Κακουράτος.


Ο κ. Λιάτος τόνισε πως: «Λέμε ναι στην γραμμή, αλλά ο κάθε ενδιαφερόμενος να μην εμφανίζεται τον Αύγουστο. Είμαστε υπέρ της ολοχρονικής χρήσης των γραμμών. Εμείς είμαστε εκεί και κάνουμε δρομολόγια χειμώνα καλοκαίρι. Αν εγκριθεί για τρεις μήνες, τότε θα αλλάξει ο χάρτης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και όλοι θα έρχονται να παίρνουν τρίμηνες γραμμές».


Από την πλευρά του ο κ. Κακουράτος τόνισε τα εξής: «Το ΚΤΕΛ θέλει τη γραμμή όπως ήταν παλιά. Όλο το χρόνο, κάθε μέρα. Να ζητήσει το ΔΣ το καράβι να είναι μόνιμα και για ολόκληρο τον χρόνο. Εμείς αν έχει δρομολόγιο όλο τον χρόνο θα είμαστε εκεί».
Μίλησε επίσης ο κ. Διγαλέτος από την Λαϊκή Επιτροπή Σάμης ο οποίος τόνισε πως: « Η ακτοπλοϊκή γραμμή να γίνεται όλο το χρόνο και σε καθημερινή βάση. Όλος ο κόσμος είναι υπέρ της άμεσης δρομολόγησης».


Την εισήγηση στο θέμα έκανε ο Νίκος Ανουσάκης ο όποιος αφού έκανε μία ιστορική αναδρομή στην συγκεκριμένη γραμμή δήλωσε : Το δημοτικό συμβούλιο πρέπει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Είμαστε υπέρ όλων των ακτοπλοϊκών εταιριών . Να συνταχθούμε στην γραμμή της ολοχρονικής και καθημερινής σύνδεσης με την Πάτρα. Είμαστε ξεκάθαρα υπέρ για την ολοχρονική μόνιμη δρομολόγηση πλοίου με το μπόνους να είναι αποκλειστική εκμετάλλευση της γραμμής. Καλούμε να μην ενδώσει ο υπουργός σε ευκαιριακές δρομολογήσεις. Καλούμε τον κ. Υπουργό για μια μόνιμη σταθερή και ολοχρονική καθημερινή συγκοινωνία.

Ο Νίκος Ανουσάκης διάβασε και το ψήφισμα – εισήγηση που προτείνει στον Υπουργό η γραμμή να ξεκινήσει την 1η Νοεμβρίου και να είναι ολοχρονική.
Παρακάτω το ψήφισμα

Ο Δήμαρχος Κεφαλλονιάς πιστοποιεί ότι το ψήφισμα που εγκρίθηκε στην έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κεφαλλονιάς στις 30/7/2015 με θέμα «ΑΙΤΗΜΑ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΡΑΜΜΗ ΠΑΤΡΑ-ΣΑΜΗ-ΙΘΑΚΗ» είναι το ακόλουθο:
Η ακτοπλοϊκή σύνδεση Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη είναι αναγκαία συνθήκη για την επιβίωση και την ανάπτυξη του νησιού μας.

Η πολυποίκιλη αναγκαιότητα διασφάλισης ΟΛΟΧΡΟΝΙΚΗΣ και ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ σύνδεσης με την ΠΑΤΡΑ αποτελεί ΕΝΙΑΙΟ και ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΟ αίτημα ολόκληρης της κοινωνίας του νησιού μας.

Κάθε αποδοχή αιτήματος για ευκαιριακή και εποχιακή δρομολόγηση είναι συμβατή με την επιχειρηματική απληστία αλλά ασύμβατη με τις πραγματικές συγκοινωνιακές μας ανάγκες.

Το δημόσιο συμφέρον που όλοι υπηρετούμε , επιτάσσει οι αποφάσεις μας να εξυπηρετούν τα πραγματικά προβλήματα των πολιτών και να διέπονται από τις αρχές της νομιμότητας και της χρηστής διοίκησης.

Οι θεσμοί δεν είμαστε «τροχονόμοι συμφερόντων».


Υπό το πρίσμα αυτό, καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας να μην ενδώσει σε εποχιακές και ευκαιριακές δρομολογήσεις που εξυπηρετούν επιχειρηματικά συμφέροντα και όχι την ΔΕΔΟΜΕΝΗ, ΡΗΤΗ ΚΑΙ ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΗ, ΚΑΤΑΓΕΓΡΑΜΜΕΝΗ απαίτηση των Κεφαλονιτών για ΟΛΟΧΡΟΝΙΚΗ και ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ δρομολόγηση.


Με σεβασμό στην νομοθεσία, το εθιμικό δίκαιο και το δίκαιο ανταγωνισμού, ενισχύστε με την απόφασή σας το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο που απαγορεύει τις εποχιακές και τις Αυγουστιάτικες δρομολογήσεις εν μέσω θέρους και καλεί τους ενδιαφερόμενους για «προσφορά» την 1 Νοεμβρίου κάθε έτους να δώσουν εξετάσεις επιχειρηματικής υπευθυνότητας και συνέπειας.


Το δημοτικό συμβούλιο Κεφαλλονιάς καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας να συνεχίσει αγόγγυστα τις προσπάθειές της για την επίτευξη ΜΟΝΙΜΗΣ, ΣΤΑΘΕΡΗΣ, ΟΛΟΧΡΟΝΙΚΗΣ και ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ συγκοινωνίας της Κεφαλλονιάς με την Πάτρα και να αποτρέψει ενέργειες που διαταράσσουν τον συγκοινωνιακό χάρτη της Κεφαλλονιάς, εν μέσω θέρους, με απρόβλεπτες συνέπειες για τον χειμώνα.

Από την πλευρά του ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Θεόφιλος Μιχαλάτος τόνισε αρχικά πως το συγκεκριμένο δημοτικό συμβούλιο «έγινε εκ του πονηρού», ενώ ο σύμβουλος της παράταξής του Διονύσης Αραβαντινός συμπλήρωσε πως: «Έπρεπε να είναι παρόντες όλοι οι θεσμικοί φορείς της Κεφαλονιάς, αλλά 12 η ώρα το μεσημέρι που γίνεται το συμβούλιο είναι αποτρεπτική και δεν δίνεται κανένα δικαίωμα για να έρθουν εδώ» . Παράλληλα ο κ. Αραβαντινός κατηγόρησε την Δημοτική Αρχή ότι «υποβαθμίζετε ένα μείζον ζήτημα».

Θεόφιλος: «Να λειτουργήσει άμεσα και ολοχρονικά»

Στην βασική τοποθέτησή του πάντως ο κ. Μιχαλάτος τόνισε πως: «Ξέρουμε στην δημοτική πλειοψηφία την δύναμη που κατέχει ο Διονύσης Λυκούδης. Έχει την δύναμη να επηρεάσει την δημοτική πλειοψηφία. Εγώ του ζήτησα να καθίσει στο έδρανο και να συμμετέχει στο δημοτικό συμβούλιο . Για μας τα καράβια δεν έχουν χρώμα, εμείς θέλουμε πλοίο στην συγκεκριμένη γραμμή. Κοντεύετε να μας κατηγορήσετε ότι ήρθαμε να προασπίσουμε συμφέροντα συγκεκριμένης εταιρίας. Οι φωνές μου είχαν να κάνουν σταματήσει το παιχνίδι αυτό. Εμείς θέλουμε να λειτουργήσει η γραμμή απ' όποια εταιρία μπορεί να το κάνει. Πλοίο ζητάμε και δεν έχουμε θέμα όποιος και αν την πάρει. Αν υπήρχε δυνατότητα να γίνει δημοψήφισμα ο κόσμος θα ψήφιζε υπέρ της γραμμής, οποιαδήποτε εταιρία και αν κατέθετε ένα αίτημα επαναλειτουργίας. Δεν είμαστε υπέρ καμιάς εταιρίας και χαρά μας είναι να βλέπουμε πιο πολύ το μπλε. Θέλουμε όμως να βρεθεί λύση και πρέπει η γραμμή να λειτουργήσει η γραμμή άμεσα, ολοχρονικά έστω και με λιγότερα δρομολόγια το χειμώνα».

Μάλιστα η παράταξη Ανεξάρτητη Ενωμένη Κεφαλονιά κατέθεσε το δικό της ψήφισμα το οποίος λέει τα εξής:

Η ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΝΩΜΕΝΗ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ, συνεπής στις προεκλογικές της δεσμεύσεις, καλεί τον Αναπληρωτή Υπουργό Ναυτιλίας κ. Θεόδωρο Δρίτσα να προβεί σε όλες εκείνες τις νόμιμες ενέργειες που απαιτούνται για την ΑΜΕΣΗ επαναλειτουργία της ακτοπλοϊκής γραμμής ΙΘΑΚΗ-ΣΑΜΗ-ΠΑΤΡΑ.

Ζητάμε μια ρεαλιστική λύση του χρόνιου αυτού προβλήματος, το οποίο έχει να κάνει με την οικονομική επιβίωση της Κεφαλονιάς & της Ιθάκης, με τις ακόλουθες παραμέτρους:

Το Υπουργείο Ναυτιλίας να προβεί στις αναληφθείσες δεσμεύσεις για την χειμερινή επιβίωση της γραμμής.

Η ανάδοχος ναυτιλιακή εταιρεία να συνεχίσει τα δρομολόγια της και τους χειμερινούς μήνες, προσαρμόζοντας τα δρομολόγια του πλοίου σύμφωνα με τις υπάρχουσες ανάγκες και όχι λιγότερα από τρία την εβδομάδα.

Οι τοπικοί φορείς λιμένων να παράσχουν έκπτωση στα τιμολόγια τους στο πλοίο που θα εκτελεί το συγκεκριμένο δρομολόγιο.
Διαμηνύουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι την παράταξή μας δεν την αφορούν κανενός είδους εφοπλιστικά συμφέροντα, ούτε ανταγωνισμοί ανάμεσα σε πλοιοκτήτες. Λειτουργούμε με αποκλειστικό γνώμονα το συμφέρον της κοινωνίας των νησιών μας.

Καλούμε όλους τους θεσμικούς φορείς να παραμερίσουν μικροαντιθέσεις και μικροπολιτικές σκοπιμότητες και να συνεργαστούν στη βάση και στην λογική της ανάπτυξης του τόπου μας για ένα καλύτερο αύριο" έλεγε το ψήφισμα.

 

Κατά την διάρκεια τη πεντάωρης συνεδρίασης για το θέμα ακούστηκα οι περισσότεροι δημοτικοί σύμβουλοι...

Ο επικεφαλής της «Ενωμένης Τετράπολης» Βασίλης Ρουχωτάς δήλωσε : «Ο ανταγωνισμός είναι ωφέλιμος, αν είναι ελεύθερος. Εγώ θα έλεγα ναι σε όποιο επιχειρηματικό συμφέρον επιχειρήσει να λειτουργήσει από οπουδήποτε. Περιμένουμε από το υπουργείο να εφαρμόσει τον νόμο. Εμείς θέλουμε να ενεργοποιηθεί η γραμμή Πάτρα – Σάμη – Ιθάκη με πλοία ασφαλή και γρήγορα».

Ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Γιώργος Τζωρτζάτος τοποθετήθηκε ως εξής: «Να έρθει πλοίο τον Σεπτέμβριο, να τοποθετηθεί ολοχρονικά και εμείς να τους ενισχύσουμε. Όχι όμως μέσα στον Αύγουστο να έρχεται γραμμή. Πρέπει να μην επιτρέψουμε να ενεργοποιηθούν κάποιοι εις βάρος κάποιων άλλων, γιατί θα φέρει άλλα δυσάρεστα αποτελέσματα».

Ο Επικεφαλής της παράταξης Ριζοσπάστες Ξανά» Μάκης Δημητράτος τόνισε: «Έχουμε ανάγκη από την γραμμή Ιθάκη, Σάμη, Πάτρα και πρέπει αυτή να επαναλειτουργήσει . Δεν μπορούμε να αποκλείσουμε όποιον θέλει να πάει εκεί να την δουλέψει».

Ο επικεφαλής της παράταξης Λαϊκή Συσπείρωση Νίκος Γκισκίνης έκανε διαφορετική τοποθέτηση τονίζοντας πως: «Εδώ παίζεται ένα πολιτικό παραμύθι. Γίνεται μία κοκορομαχία για την τσέπη των εφοπλιστών. Δεν έχουμε καμία ταύτιση με την πρόταση που κατεβάζει η δημοτική αρχή. Η λύση βρίσκεται μόνο στον αγώνα του λαού».

Ενώ ο επικεφαλής των ΦΙΚΟ Ηλίας Παρίσης κατέθεσε την δική του πρόταση και μαζί το δικό του ψήφισμα: « Ο Δήμος θα έπρεπε να έχει ενδιαφερθεί και να έχει φέρει το θέμα πολύ πιο νωρίς. Ζητάμε να επανέλθει αυτή η γραμμή ολοχρονικά ακόμα και από αύριο».

O Μιχάλης Λιάτος

Ο Κώστας Κακουράτος



Φόρτωση…

Φόρτωση…