Δυσκολεύεσαι να χωνέψεις; Τα 4 πράγματα που πρέπει να κάνεις απόψε, πριν κοιμηθείς

Δημοσιεύτηκε: Τετάρτη, 24 Ιουνίου 2020 21:00

Δυσκολεύεσαι να χωνέψεις; Τα 4 πράγματα που πρέπει να κάνεις απόψε, πριν κοιμηθείς

Πόσο εύκολα ήταν κάποτε τα πράγματα. Ήσουν ικανή να τρως «βρώμικο» από καντίνα και μετά να κοιμάσαι σαν να μην τρέχει τίποτα. Η ώρα του βραδινού δεν έπαιζε κανέναν ρόλο και το να χωνέψεις δεν αποτελούσε πρόκληση.

Τώρα όμως έχει μπει σε ένα πρόγραμμα, τόσο σε θέματα διατροφής όσο και σε θέματα ύπνου. «Ο ύπνος και το βραδινό πηγαίνουν χέρι χέρι. Το ένα υποστηρίζει το άλλο. Όταν το σώμα ξέρει ποια ώρα θα φάει, εκκρίνονται αυθόρμητα ορμόνες πέψης και χαλάρωσης», τονίζει η διατροφολόγος Kelly Jones, καθώς και τη σημασία της ρουτίνας στον ύπνο. Μαζί με αυτά, σου δίνει μερικά ακόμα tips, σε περίπτωση που δυσκολεύεσαι να χωνέψεις. Θα τα κάνεις πριν κοιμηθείς. Ξεκίνα από σήμερα.

Φάε λίγο ginger και θα χωνέψεις

«Το ginger είναι γνωστό για τις χαλαρωτικές του ιδιότητες, ειδικά στο θέμα της χώνεψης. Μειώνει το φούσκωμα και τα αέρια και γενικώς κινεί τα πράγματα στο πεπτικό σύστημα», σου λέει η ειδικός. Βράσε τσάι με ginger ή μάσα λίγο μετά το δείπνο. Ή τρίψε λίγο μέσα σε αυτό που τρως, αν πιστεύεις ότι ταιριάζει.

Χαλαρή yoga

Έστω και 5 λεπτά πριν τον ύπνο αρκούν για να σε βοηθήσουν να κοιμηθείς πιο εύκολα, αλλά και να χωνέψεις καλύτερα. «Κάνε τις πιο ήρεμες και χαλαρές στάσεις, που βοηθούν την κυκλοφορία του αίματος στον κορμό για τη γαστρική κινητικότητα. Ιδανικό για όσους υποφέρουν από δυσκοιλιότητα», λέει η Jones.

Δαμάσκηνα δοκίμασες;

Τα δαμάσκηνα, φρέσκα ή αποξηραμένα, περιέχουν μαγνήσιο, ασβέστιο και βιταμίνη Β6 που βοηθούν στην παραγωγή μελατονίνης. Φάε 2-3 δαμάσκηνα μία ώρα προτού κοιμηθείς, ώστε να τα χωνέψεις και να επωφεληθείς στην πορεία. Και θα κοιμηθείς και θα έχεις καλή λειτουργία του εντέρου. Απλώς μην το παρακάνεις με την ποσότητα.

Αποσυνδέσου από τα πάντα (για να χωνέψεις)

Είναι θέμα κοινής λογικής. Ο ύπνος και η χώνεψη επηρεάζονται πολύ από την ψυχολογία και τα επίπεδα του άγχους σου. Κλείσε κινητό, υπολογιστές και τις ειδήσεις στην τηλεόραση και προτίμησε το διάβασμα ή τον διαλογισμό. Τα ψυχοσωματικά προβλήματα που αντιμετωπίζεις προκύπτουν από το έντονο άγχος. Δώσε στον οργανισμό σου την ευκαιρία να λειτουργήσει σωστά.

ladylike.gr