Εκπαίδευση και Αυτισμός


Εκπαίδευση και Αυτισμός

Ένα χρησιμό και ενδιαφέρον άρθρο από την Μaster στην Ειδική Αγωγή Μαρία Μπάρλου

Πολλοί εκπαιδευτικοί και άλλοι επαγγελματίες από συναφείς ειδικότητες θεωρούν τον αυτισμό μια από τις ισχυρότερες προκλήσεις για κάθε εκπαιδευτικό πλαίσιο. Οι βασικές οδηγίες που παρουσιάζονται αποσκοπούν να υποστηρίξουν τους δασκάλους να δουλεύουν με ενθουσιασμό, να δέχονται την πρόκληση και να δημιουργούν ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον φιλικό στα παιδιά με αυτισμό. Θεραπεία για τον αυτισμό δεν υπάρχει τη δεδομένη στιγμή, είναι μια αναπηρία που χαρακτηρίζει το άτομο δια βίου σε διάφορες εκφάνσεις της ζωής του και σε διάφορους τομείς της καθημερινότητάς του.

Aποτελέσματα όμως επιστημονικών ερευνών υποστηρίζουν ότι κάθε παιδί με Αναπτυξιακή Διαταραχή στο Φάσμα του Αυτισμού μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα της ζωής του με την κατάλληλη εκπαιδευτική παρέμβαση όπως και με τη στήριξη και συμμετοχή της οικογένειας και διάφορων επαγγελματιών στην αντιμετώπιση. Η αντιμετώπιση είναι εκπαιδευτική και όχι θεραπευτική και έχει στόχο να βελτιώσει συμπτώματα του αυτισμού όπως και τις δυσκολίες μάθησης. Η ανάγκη για την ύπαρξη εκπαιδευτικής παρέμβασης είναι συνεχής και ιδανικά πρέπει να ξεκινάει από την προσχολική ηλικία και να συνεχίζεται μέχρι και την ενήλικη ζωή λαμβάνοντας υπόψη το συνεχές των αναγκών των ατόμων με αυτισμό.

Η απάντηση στην ερώτηση ποια εκπαιδευτική αντιμετώπιση θεωρείται αποτελεσματική έγκειται στη κατανόηση του αυτισμού. Δεν υπάρχει μια προσέγγιση, μια αντιμετώπιση, μια συνταγή για όλα τα παιδιά στο φάσμα. Δεν υπάρχει πανάκεια σε ό,τι αφορά την εκπαιδευτική προσέγγιση. Μελέτες υποστηρίζουν ότι το εκπαιδευτικό σχέδιο είναι αποτελεσματικότερο εφόσον σχεδιάζεται στηριζόμενο στην κατανόηση του Αυτιστικού Φάσματος και εξατομικευμένα για το κάθε παιδί λαμβάνοντας υπόψιν ότι όλα τα παιδιά εμφανίζουν χαρακτηριστικά γνωστά ως τριάδα των διαταραχών, όμως όλα δεν φαίνονται ίδια.

Η αντιμετώπιση του αυτισμού με ενσυναίσθηση, υπευθυνότητα, ελπίδα και αγάπη μπορεί να αποτελέσει τον προσωπικό στόχο των ατόμων, που εμπλέκονται στην αγωγή των παιδιών που πάσχουν από διαταραχές του αυτιστικού φάσματος. Η αλληλοκατανόηση, η υποστήριξη και ο αλληλοσεβασμός είναι δυνατό να αποτελέσουν τα θεμέλια για να χτιστεί μια ολόκληρη στάση ζωής. Με αυτόν τον τρόπο γεφυρώνονται τα όποια χάσματα και οι όποιες ιδιαιτερότητες.

Καταγραφή