Συνεχίζονται οι αντιδράσεις στην τοπική κοινωνία για το κλεισιμο των ΕΛΤΑ

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 05 Νοεμβρίου 2025 08:54

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις στην τοπική κοινωνία για το κλεισιμο των ΕΛΤΑ

ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΕΛΤΑ ΣΤΟ ΛΗΞΟΥΡΙ. ΤΙ ΑΛΛΟ ΕΠΕΤΑΙ ; 

Είναι καιρός που το Ληξούρι βιώνει την απόλυτη απαξίωση.

Μια αλληλουχία γεγονότων έχουν οδηγήσει τον τόπο μας σε ανυποληψία. 

Η γενικότερη πορεία   της Παλλικής είναι εξοργιστικά φθίνουσα.

Μετά το κλείσιμο των ΤΕΙ έχει ξεκινήσει μια  κατρακύλα χωρίς σταματημό.

 Πρόσφατα βιώσαμε τα λυπηρά γεγονότα στην Ιακωβάτειο με την παραίτηση του εφορευτικού της συμβουλίου. Μικροπολιτικές σκοπιμότητες οδηγούν  έναν πολιτιστικό φάρο στην υποβάθμιση και στο σκοτάδι. 

Λίγες μέρες νωρίτερα ανακοινώθηκε το κλείσιμο του υποκαταστήματος της εθνικής τράπεζας στο Ληξούρι και σήμερα σαν κεραυνός εν αιθρία  ακούστηκε   και το κλείσιμο των ΕΛΤΑ.

Σε όλη αυτή την ζοφερή κατάσταση η Δημοτική αρχή στέκεται βουβή και ανήμπορη, αμήχανη και μοιραία, τραγικά συμπονετικός παρατηρητής.

Απορίας  άξιο είναι πως οι άρχοντες του τόπου δεν έχουν δει και δεν έχουν ακούσει για όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μας.

Κάτω από αυτές τις δυσάρεστες καταστάσεις δύο είναι οι πιθανές αντιδράσεις : 

Η να σιωπήσουμε για μια ακόμη φορά και σαν άβουλοι θεατές να κλαίμε τη μοίρα μας ή να αντιδράσουμε σθεναρά και να αποδείξουμε ότι υπάρχουμε σαν κοινωνία με ευθύνη και αποφασιστικότητα.

Ζητάμε έκτακτο δημοτικό συμβούλιο αύριο Πέμπτη 30/10/2025 με μοναδικό θέμα τις εξελίξεις στα ΕΛΤΑ.

Δηλώνουμε ότι δεν θα αποδεχθούμε στωικά και    αδιαμαρτύρητα ότι καταστρέφει τις ζωές μας.

Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι του Πάλλης Ξεκίνημα  

Αραβαντινός Διονύσης 

Τερψιχόρη Γονή  

Μεσσάρης Δημήτριος   


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Ν.Ε. ΠΑ.ΣΟ.Κ. – ΚΙΝ.ΑΛ. ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ & ΙΘΑΚΗΣ 

ΑΠΟΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΟΥ ΤΩΝ ΕΛΤΑ ΣΤΗΝ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ

Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται σε ολόκληρη τη χώρα συστηματική μείωση του δικτύου των καταστημάτων των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ), με αναστολές λειτουργίας ή οριστικά κλεισίματα σε πολλές περιοχές. Μεταξύ αυτών και τα καταστήματα των ΕΛΤΑ στο Ληξούρι και το Φισκάρδο. Οι εξελίξεις αυτές εγείρουν σοβαρά ερωτήματα ως προς τη συμμόρφωση της ΕΛΤΑ Α.Ε. με τις υποχρεώσεις της ως παρόχου Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας.

Η ΕΛΤΑ Α.Ε., ως φορέας καθολικής υπηρεσίας, υποχρεούται να διασφαλίζει στους χρήστες ταχυδρομικών υπηρεσιών σε όλη την ελληνική επικράτεια, μόνιμα και σε τιμές προσιτές, καθολική ταχυδρομική υπηρεσία σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και τη σύμβαση ανάθεσης παροχής της καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΕΛΤΑ Α.Ε. της 9.12.2022.

Ωστόσο, οι διαδοχικές αποφάσεις αναστολής λειτουργίας ή συγχώνευσης ταχυδρομικών καταστημάτων, χωρίς επαρκή πρόβλεψη για εναλλακτικούς τρόπους εξυπηρέτησης των πολιτών (όπως κινητές μονάδες, τοπικοί πράκτορες ή ψηφιακές υποστηρικτικές δομές), δεν φαίνεται να λειτουργούν προς όφελος των πολιτών και της κοινωνίας, ιδίως στις νησιωτικές περιοχές, ενώ παράλληλα δεν υπηρετούν το δημόσιο συμφέρον και το δικαίωμα ισότιμης πρόσβασης όλων των πολιτών.

Οι κάτοικοι του Ληξουρίου και της Ερίσου, θα στερούνται πλέον βασικών υπηρεσιών — πληρωμών, αποστολών και παραλαβών, ταχυδρομικών δεμάτων και συναλλαγών μικροχρηματοοικονομικού χαρακτήρα — που συνδέονται άμεσα με την καθημερινή οικονομική και κοινωνική ζωή. Η εξέλιξη αυτή δημιουργεί εύλογα ερωτήματα σχετικά με τη συνοχή και την κοινωνική λειτουργία του δημόσιου ταχυδρομικού δικτύου, την τήρηση των υποχρεώσεων της ΕΛΤΑ Α.Ε. απέναντι στο Ελληνικό Δημόσιο, καθώς και τη διασφάλιση ίσης πρόσβασης όλων των πολιτών στις ταχυδρομικές υπηρεσίες, ανεξάρτητα από τον τόπο κατοικίας τους.

Καλούμε τη Διοίκηση των ΕΛΤΑ να ανακαλέσει άμεσα την απόφαση και να διασφαλίσει τη συνέχιση της λειτουργίας των υποκαταστημάτων στην Κεφαλονιά με επαρκές προσωπικό! Όπως έχει αποδείξει η Κυβέρνηση την Νέας Δημοκρατίας είναι πάγιος σχεδιασμός της η συρρίκνωση των δημοσίων υπηρεσιών… Όμως οι πολίτες έχουμε δικαίωμα πρόσβασης σε αυτές, και το δικαίωμα αυτό δεν θα το παραχωρήσουμε!


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΔΗΜΟΥ ΛΗΞΟΥΡΙΟΥ

Κλείσιμο ΕΛΤΑ Ληξουρίου .«Το Τίμημα της ιδιωτικοποίησης και της Αδιαφορίας»

Ένα ακόμη πλήγμα στο λαό της Παλικής καταφέρνει η πολιτική που υπηρετεί τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων, όπως τα ΕΛΤΑ, και όχι τις ανάγκες των πολλών.

Η διοίκηση των ΕΛΤΑ, με μόνο κριτήριο την κερδοφορία της επιχείρησης, κλείνει και το κατάστημα του Ληξουρίου, όπως δεκάδες ακόμα, χωρίς να υπολογίζει ότι οι κάτοικοι της περιοχής θα αναγκαστούν να σπαταλούν χρόνο και χρήμα για να εξυπηρετηθούν σε υπηρεσίες ταχυδρομικές, χρηματοοικονομικές και ταχυμεταφορών, (πληρωμές συντάξεων, λογαριασμών υπηρεσιών κοινής ωφέλειας κ.λπ.) Κλείνουν επίσης το συγκεκριμένο κατάστημα  χωρίς να υπολογίζουν και τους εργαζόμενους που τους ξεριζώνουν, τους εντατικοποιούν, ρευστοποιούν το εργασιακό μέλλον τους και επηρεάζουν αρνητικά τόσο την επαγγελματική όσο και την προσωπική τους ζωή,.

Οι ευθύνες της κυβέρνησης της ΝΔ καθώς  και όλων των προηγούμενων των ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ είναι μεγάλες και καθοριστικές αφού μαζί ενέταξαν τα ΕΛΤΑ στο "Υπερταμείο"(παραχώρησαν  τις μετοχές τους), μαζί έχουν εγκρίνει το σχέδιο κλεισίματος καταστημάτων της απόλυσης συμβασιούχων, κ.α. Στο επίκεντρο των αναδιαρθρώσεων στα ΕΛΤΑ βρίσκεται η αντιδραστική λογική του κόστους - οφέλους για τη διασφάλιση της κερδοφορίας τους, για να καταστούν ελκυστικά είτε για την είσοδο Στρατηγικού Επενδυτή είτε για την ιδιωτικοποίησή τους.

Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι η στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την "απελευθέρωση" - ιδιωτικοποίηση κρίσιμων υπηρεσιών, όπως είναι οι ταχυδρομικές και τραπεζικές υπηρεσίες, Τηλεπικοινωνίες, Μεταφορές, Ενέργεια κ.λπ., υπηρετεί  μόνο τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων σε βάρος των λαϊκών αναγκών. Η πολιτική αυτή έδωσε αέρα στα πανιά της διοίκησης των ΕΛΤΑ να προχωρήσει σε μία "καταιγίδα" κλεισίματος καταστημάτων και ενοποίησης υποστελεχωμένων και μη κερδοφόρων σε όλη την Χώρα στα πλαίσια της αναδιοργάνωσης του δικτύου τους, με κριτήριο την μείωση του λειτουργικού του κόστους και με στόχο να αυξηθεί περαιτέρω η αξία των ΕΛΤΑ και τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα.

Μέρος του προβλήματος όμως αποτελεί και η Δημοτική Αρχή του Δήμου Ληξουρίου που έχει ανοίξει κυριολεκτικά την πόρτα στην παραπάνω πολιτική είτε υλοποιώντας άμεσα και άσχετα με τις ανάγκες του λαού έργα σπρώχνοντας εκατομμύρια σε διάφορους επιχειρηματικούς ομίλους (Smart city, ηλεκτρονικά υδρόμετρα, αφαλάτωση κ.α), είτε αδιαμαρτύρητα και χωρίς να παίρνει τις απαραίτητες πρωτοβουλίες αντίστασης ενάντια στις κυβερνητικές αποφάσεις, ανοίγει την «κερκόπορτα» στην διάλυση δομών και υπηρεσιών αφήνοντας τον Δήμο να ερημώσει και να απαξιωθεί. ( Ιακωβάτειος, Τράπεζες, ΕΛΤΑ, ΚΤΕΟ,κ.α).

Η Λαϊκή Συσπείρωση καλεί το λαό της Παλικής και τους εργαζόμενους των ΕΛΤΑ να δυναμώσουν τον αγώνα για σύγχρονες αναβαθμισμένες υπηρεσίες ταχυδρομικού έργου με κριτήριο την κάλυψη του συνόλου των αναγκών, απέναντι στην πολιτική του κόστους - οφέλους που τσακίζει τα λαϊκά δικαιώματα και οδηγεί την περιοχή μας στον μαρασμό κάνοντας την καθημερινότητα του λαού ακόμη πιο δύσκολη (αποστάσεις, οδικό δίκτυο, συγκοινωνία, κ.α.)

Δήμος και κυβέρνηση πρέπει όχι μόνο να πάρουν άμεσα θέση, αλλά και να παρέμβουν ώστε να αποτραπεί το κλείσιμο των ΕΛΤΑ, να μην υπάρξει καμία απόλυση εργαζόμενου, να καλυφθούν οι ανάγκες για προσωπικό με πλήρη δικαιώματα».

ΛΗΞΟΥΡΙ 30/10/2025

Η Λαϊκή Συσπείρωση στο Δήμο Ληξουρίου


ΑΝΑΦΟΡΑ ΚΚΕ

Για τους κ. Υπουργούς Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών

Θέμα: Για το κλείσιμο καταστημάτων των ΕΛΤΑ στη Δυτική Ελλάδα

Καταθέτουμε ΑΝΑΦΟΡΑ την επιστολή του Διοικητικού Συμβουλίου της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων ( Π.Ε.Δ) Δυτικής Ελλάδας, στην οποία εκφράζει τη διαμαρτυρία του για την απόφαση που αφορά το κλείσιμο ή τη συγχώνευση καταστημάτων των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) σε διάφορους δήμους της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

Αθήνα 30/10/2025

Οι καταθέτοντες βουλευτές

Καραθανασόπουλος Νίκος

Κατσώτης Χρήστος

Παπαναστάσης Νίκος

 KKE1KK2KK3


 

Παναγης Βλάχος

Ληξούρι ώρα μηδέν

Ανοιχτή επιστολή προς

Δήμαρχο Ληξουρίου

Γεώργιο Κατσιβελη

Κύριε δήμαρχε κλείσιμο ΕΛΤΑ

άλλο ένα επεισόδιο στην πορεία του πολύπαθου και χειμαζωμενου Ληξουρίου προς την ερημοποίηση

Και για να συνοψίσουμε

Εργατικές κατοικίες θέατρο βιβλιοθήκη κείτονται μακράν εδώ και έντεκα χρόνια και βεβαίως το δημαρχείο που έγινε μόνο από έξω μετά από 11 χρόνια καί πού για κάποιους υποστηρικτές σας πρέπει να σας είμαστε και ευγνώμων αλλιώς έχουμε μιζέρια καί προχωράω το νοσοκομείο είναι τύπης ανοιχτό η εθνική τράπεζα έφυγε το μόνο που γίνεται σε αυτό το δύσμοιρο Ληξούρι είναι να πέφτουν κάποιες πετσες πίσα και αυτές στην συντριπτική τους πλειοψηφία για ψηφοθηρικούς σκοπούς

Εδώ θέλω να σας υπενθυμίσω πως άρχισε η μετατροπή του Ληξουρίου από μια ακμάζουσα πολιτεία σε χωριό

Η αρχή έγινε όταν έκλεισε ο ΣΥΡΙΖΑ τά ΤΕΙ εκεί άρχισε νά ξηλώνεται το πουλόβερ μετά ήρθε ο ενιαίος δήμος και η 8ετία παρίσι που έφυγαν η δημοτικές υπηρεσίες και μετά ήρθε και το κερασάκι στην τούρτα ο σεισμός τότε είναι που όλα πήραν την μορφή χιονοστιβάδας για το ληξούρι τότε βρήκατε όλοι ευκαιρία να το διαλύσετε

Σε όλη λοιπόν αυτή την πορεία μετατροπής του ληξουρίου από ακμάζουσα πολιτεία σε ένα δύσμοιρο χωριό

ΕΣΕΊΣ κύριε δήμαρχε είχατε κομβικό ρόλο

Να σας θυμίσω υπεύθυνος πολιτιστικών κεφαλονιάς

Αντιδήμαρχος Ληξουρίου

Δήμαρχος Ληξουρίου

Από όλες αυτές τις θέσεις ΠΟΤΈ δεν αντιταχθηκατε σε όλη αυτή την εσκεμμένη καταστροφή του Ληξουρίου μια ζωή το καλό παιδί του ναι σε όλα για αυτό και η αμέριστη στήριξή σας απο νέα δημοκρατία και από το βουλευτή ως και κουμπαρια με μεγαλοστέλεχος της νέας δημοκρατίας σας έφερε αυτή η τακτική όσο όμως ΕΣΕΊΣ σε προσωπικό επίπεδο δρεπατε τους καρπούς αυτής της τακτικής σας το Ληξούρι καταστρεφόταν και εσείς παρόλο που είχατε βουλευτή και νέα δημοκρατία σύσσωμη δίπλα σας δεν κάνατε ΤΊΠΟΤΑ για να εμποδισετε αυτήν την καταστροφική κατρακύλα

Γι'αυτό λοιπόν σάς ρωτάω δημόσια έστω καί τώρα την ύστατη ώρα που σχεδόν η κατάσταση έχει γίνει μη αναστρέψιμη έχετε σκοπό να αγωνισθητε για να σωθεί ότι μπορεί να σωθεί;;

Αν έχετε έστω και τώρα τέτοιο σκοπό ξεσήκωστε το Ληξούρι σε ένα αέναο αγώνα επιβίωσης αν το κάνετε αυτό προσωπικά εγώ θα είμαι δίπλα σας

Αν όμως δεν έχετε τέτοιο σκοπό

Σας ζητάω να ΠΑΡΑΙΤΗΘΗΤΕ μπας και βρεθεί κάποιος άλλος να σώσει ό,τι σώζεται έχετε τεράστια ευθύνη απέναντι στις επόμενες γενιές αυτού του τόπου

Βλάχος Παναγης

Πρωιν νομαρχιακός σύμβουλος κεφαλονιάς ιθάκης

Πρώην γραμματέας τοπικής οργάνωσης ΠΑΣΟΚ Ληξουρίου

Πρόεδρος δημοτικών υπαλλήλων κεφαλονιάς ιθάκης


Η ΑΝΑΣΑ καταγγέλλει το κλείσιμο των υποκαταστημάτων ΕΛΤΑ στα Ιόνια Νησιά.
Πλήγμα για τις τοπικές κοινωνίες.

01/11/2025

Η ΑΝΑΣΑ εκφράζει την έντονη αντίθεσή της στην απόφαση της διοίκησης των ΕΛΤΑ για το κλείσιμο 204 υποκαταστημάτων σε όλη τη χώρα, εκ των οποίων επτά βρίσκονται στα Ιόνια Νησιά:

Πρόκειται για μια ενέργεια που υπονομεύει τη λειτουργία των δημόσιων υπηρεσιών και πλήττει ευθέως την καθημερινότητα των πολιτών, ιδιαίτερα στις νησιωτικές περιοχές.

Συγκεκριμένα, στα Ιόνια Νησιά κλείνουν τα εξής καταστήματα:

Αχιλλείου και Τζάβρου στην Κέρκυρα.

Νυδρίου στη Λευκάδα.

Ληξουρίου και Φισκάρδου στην Κεφαλονιά.

Κατασταρίου και Μαχαιράδου στη Ζάκυνθο.

Η απόφαση αυτή ελήφθη χωρίς προηγούμενη διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες και χωρίς να ληφθούν υπόψη οι ιδιαιτερότητες της νησιωτικότητας, της γεωγραφικής απομόνωσης και της ανάγκης για ισότιμη πρόσβαση στις δημόσιες υπηρεσίες. Οι κάτοικοι των περιοχών αυτών, πολλοί εκ των οποίων είναι ηλικιωμένοι ή επαγγελματίες που εξαρτώνται από τις ταχυδρομικές υπηρεσίες, βρίσκονται αντιμέτωποι με σοβαρές δυσκολίες.

Η ΑΝΑΣΑ καταγγέλλει την απόφαση αυτή ως ανάλγητη και πρόχειρη, και καλεί την Περιφερειακή Αρχή Ιονίων Νήσων να πάρει ξεκάθαρη θέση, να σταθεί στο πλευρό των πολιτών και να απαιτήσει από την κυβέρνηση και τη διοίκηση των ΕΛΤΑ την άμεση ανάκληση της απόφασης.

Η παράταξή μας θα συνεχίσει να υπερασπίζεται τον δημόσιο χαρακτήρα των υπηρεσιών, την κοινωνική συνοχή και το δικαίωμα όλων των πολιτών – ανεξαρτήτως τόπου κατοικίας – στην αξιοπρεπή και ισότιμη εξυπηρέτηση.

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΡΧΩΝ
ΑΝΑΣΑ για τα Ιόνια Νησιά


ΑΝΤΑΡΣΥΑ: Όχι στο κλείσιμο των υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ!

Υπερασπίζουμε το δημόσιο ταχυδρομείο, την κοινωνία και τους εργαζόμενους – Όχι στην ιδιωτικοποίηση και τη διάλυση!

Η κυβέρνηση της ΝΔ, σε συνέχεια της πολιτικής των μνημονίων, των προηγούμενων κυβερνήσεων και των κατευθύνσεων της Ε.Ε. για «απελευθέρωση» και «ανταγωνιστικότητα» της ταχυδρομικής αγοράς, προχωρά στο μαζικό κλείσιμο υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ.

Επιχειρεί έτσι να ολοκληρώσει ένα σχέδιο ιδιωτικοποίησης και συρρίκνωσης ενός δημόσιου και κοινωνικού αγαθού. Με το πρόσχημα του «εκσυγχρονισμού» και της «εξυγίανσης», διαλύει το δίκτυο των ταχυδρομείων, αφήνοντας χωρίς ταχυδρομεία ολόκληρες περιοχές της χώρας, ειδικά στην περιφέρεια, στα νησιά και στα χωριά.

Συγκεκριμένα συρρικνώνεται δραματικά το δίκτυο των καταστημάτων ΕΛΤΑ, με 204 καταστήματα να κλείνουν στο πλαίσιο του νέου business plan της εταιρείας με κριτήρια ιδιωτικής επιχείρησης, ενώ τα 46 καταστήματα στην Αττική έκλεισαν ήδη από σήμερα.

Η κυβέρνηση στοχεύει στο ξεπούλημα των ΕΛΤΑ στους ιδιώτες, στα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα που βλέπουν κέρδος στις υπηρεσίες ταχυμεταφορών. Η ίδια πολιτική που ξεπουλάει τη ΔΕΗ, το νερό, τα λιμάνια και τους σιδηροδρόμους, χτυπά τώρα και το δημόσιο ταχυδρομείο.

Εξάλλου τα τελευταία χρόνια, η διοίκηση των ΕΛΤΑ και η κυβέρνηση συστηματικά προχωρά σε εκχώρηση σημαντικών δραστηριοτήτων-φιλέτων σε ιδιώτες, υποβαθμίζοντας τις παρεχόμενες υπηρεσίες.

Με το κλείσιμο των ΕΛΤΑ θα αυξηθεί κατακόρυφα και το κόστος για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες κυρίως στην επαρχία καθώς το “κενό” των ΕΛΤΑ θα το καλύψουν οι ιδιωτικές εταιρίες ταχυμεταφορών.

Η πολιτική αυτή συνοδεύεται από μετακινήσεις, απολύσεις, ελαστικές σχέσεις εργασίας και εντατικοποίηση. Οι εργαζόμενοι των ΕΛΤΑ βρίσκονται αντιμέτωποι με τη διάλυση των εργασιακών τους δικαιωμάτων, ενώ το κράτος λειτουργεί σαν εργοδότης-μπαμπούλας. Απέναντι στη λογική του «λιγότερου κράτους» και της αγοράς, εμείς προτάσσουμε το δικαίωμα σε σταθερή, αξιοπρεπή δουλειά με πλήρη δικαιώματα.

Το 2020 η κυβέρνηση της ΝΔ δρομολόγησε μαζικές απολύσεις, εισήγαγε τις ατομικές συμβάσεις, διέλυσε τον ενιαίο χαρακτήρα των ΕΛΤΑ, και εγκαινίασε το σπάσιμο του δικτύου και την παράδοσή του σε εργολάβους.

Το ταχυδρομείο είναι κοινωνικό δικαίωμα — όχι πεδίο για τα κέρδη του κεφαλαίου Τα ΕΛΤΑ είναι ένας από τους τελευταίους δημόσιους φορείς που εξασφαλίζουν καθολική υπηρεσία επικοινωνίας και πρόσβαση σε βασικές συναλλαγές για όλους. Το κλείσιμο υποκαταστημάτων σημαίνει αποκλεισμό των φτωχών, των ηλικιωμένων, των κάτοικων των απομακρυσμένων περιοχών. Συνολικά, η ύπαιθρός ρημάζει με το κλείσιμο των ΕΛΤΑ αλλά και των σχολείων, των δομών υγείας, των τραπεζών, των υπηρεσιών.

Η απάντηση θα δοθεί στους δρόμους. Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ καλεί σε μαζικό αγώνα ενάντια στο κλείσιμο των υποκαταστημάτων και συνολικά ενάντια στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων

Διεκδικούμε:

Να σταματήσει τώρα το κλείσιμο των υποκαταστημάτων.

Να παραμείνουν τα ΕΛΤΑ δημόσια, με εργατικό έλεγχο και καθολική πρόσβαση

Χρηματοδότηση και ενίσχυση του δημόσιου ταχυδρομείου, όχι διάλυση και ξεπούλημα

Μόνιμη και σταθερή εργασία με δικαιώματα για όλους τους εργαζόμενους

Η υπεράσπιση των ΕΛΤΑ είναι κομμάτι του συνολικού αγώνα για δημόσια, κοινωνικά αγαθά: για ρεύμα, νερό, μεταφορές, παιδεία και υγεία για όλους

Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ στηρίζει τον αγώνα εργαζομένων και κατοίκων ενάντια στο κλείσιμο των ΕΛΤΑ και καλεί σε συντονισμό και οργάνωση για την ανατροπή της κυβέρνησης και της πολιτικής της.


ΣΤΑΥΡΟΣ ΣΠΑΘΗΣ :

Έντονη διαμαρτυρία για το κλείσιμο του καταστήματος ΕΛΤΑ στο Ληξούρι

Το τελευταίο χρονικό διάστημα γινόμαστε θεατές μπροστά σε μια ακόμη πράξη ενός έργου, που ως βασικό του θέμα, έχει την πλήρη αποδυνάμωση και ερημοποίηση της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης του νησιού, του Ληξουρίου.

Αυτή τη φορά, σειρά παίρνει το κλείσιμο του καταστήματος ΕΛΤΑ. Η απόφαση αυτή θα επιφέρει δυσάρεστες επιπτώσεις σε κοινωνικό επίπεδο αφού θα δυσκολέψει την καθημερινότητα των μόνιμων κατοίκων, καθώς και την εξυπηρέτησή τους, ειδικά δε, των ηλικιωμένων ή εκείνων που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη μετακίνηση, οι οποίοι θα καλούνται πλέον να εξυπηρετούνται από τo κατάστημα της πρωτεύουσας του νησιού, το Αργοστόλι.

Το κλείσιμο του καταστήματος των ΕΛΤΑ στο Ληξούρι θα δημιουργήσει και σημαντικά προβλήματα στην εξυπηρέτηση πλήθους επαγγελματιών της πόλης, μιας πόλης που αγωνίζεται χρόνια όχι απλά για την ανάπτυξή της, αλλά και να ορθοποδήσει περνώντας μέσα από συμπληγάδες τεράστιων προβλημάτων, όπως ο σεισμός του 2014 και αργότερα ο κυκλώνας ΙΑΝΟΣ.

Η απόφαση να κλείσει το κατάστημα ΕΛΤΑ στο Ληξούρι βρίσκει το Επιμελητήριο Κεφαλληνίας και Ιθάκης εντελώς αντίθετο και καλούμε όλους τους φορείς και τους αρμόδιους όπως συνολικά και συλλογικά εναντιωθούμε ισχυρά σε αυτή. Τις επόμενες ημέρες σχεδιάζουμε να καταθέσουμε ψήφισμα στο Δ.Σ. εναντίον της απαξιωτικής αυτής απόφασης για το Ληξούρι.

Ο Πρόεδρος,

Σταύρος Σπαθής


Μένουμε ΙΟΝΙΟ : ΕΛ.ΤΑ.: η «εξυγίανση» που σκοτώνει

Το πρόσφατο σχέδιο συρρίκνωσης του δικτύου των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ), που περιλαμβάνει και την παύση λειτουργίας υποκαταστημάτων στα Ιόνια Νησιά, προκαλεί έντονη ανησυχία και δικαιολογημένες αντιδράσεις στις τοπικές κοινωνίες.

Σύμφωνα με τις μέχρι σήμερα ανακοινώσεις και δημοσιεύματα, επτά υποκαταστήματα των ΕΛΤΑ στα Ιόνια Νησιά περιλαμβάνονται στη λίστα κλεισίματος:

- Κέρκυρα: Αχιλλείου και Τζάβρου
- Λευκάδα: Νυδρίου
- Κεφαλονιά: Ληξουρίου και Φισκάρδου
- Ζάκυνθος: Κατασταρίου και Μαχαιράδου

Η απόφαση αυτή πλήττει άμεσα την καθημερινότητα των πολιτών και ιδίως των κατοίκων απομακρυσμένων και αγροτικών περιοχών, που εξαρτώνται από τις υπηρεσίες των ΕΛΤΑ για τη διεκπεραίωση συναλλαγών, την πληρωμή λογαριασμών, την παραλαβή συντάξεων και επιδομάτων, καθώς και για την εξυπηρέτηση μικρών επιχειρήσεων.

Η παρουσία των ταχυδρομείων στα νησιά μας δεν είναι πολυτέλεια, αλλά ζήτημα ισότιμης πρόσβασης σε βασικές δημόσιες υπηρεσίες. Σε περιοχές όπου οι αποστάσεις, η γήρανση του πληθυσμού και η ελλιπής συγκοινωνιακή σύνδεση αποτελούν καθημερινή πρόκληση, η απόσυρση μιας δημόσιας υπηρεσίας όπως τα ΕΛΤΑ δημιουργεί αποκλεισμούς και ενισχύει την περιφερειακή ανισότητα.

Ήδη, η σταδιακή απαξίωση και υπολειτουργία των υπηρεσιών των ΕΛΤΑ τα τελευταία χρόνια άφησε χώρο για τη δημιουργία ενός άτυπου καρτέλ εταιρειών ταχυμεταφορών, οι οποίες όχι μόνο δεν καλύπτουν επαρκώς τις ανάγκες των πολιτών, αλλά λειτουργούν με προβληματικές πρακτικές, ειδικά στις νησιωτικές περιοχές. Για τα νησιά, εφαρμόζουν αυξημένη τιμολόγηση και χρεώσεις που καθιστούν την αποστολή ή παραλαβή δεμάτων πολυτέλεια, επιβαρύνοντας δυσανάλογα τους κατοίκους και τις μικρές επιχειρήσεις. Η έλλειψη δημόσιου ταχυδρομικού φορέα με παρουσία και κοινωνικό ρόλο αφήνει έτσι τις τοπικές κοινωνίες έρμαια της αγοράς και ενισχύει τον αποκλεισμό.

Την ίδια στιγμή, προκαλούν εντύπωση δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών που επιχειρούν να παρουσιάσουν τα ΕΛΤΑ ως «βάρος» για τον φορολογούμενο, φτάνοντας μάλιστα να υποστηρίξουν ότι κοστίζουν 150.000 ευρώ ανά πολίτη. 
Αναρωτιόμαστε, όμως, αν το πραγματικό κόστος οφείλεται στις υπηρεσίες που προσφέρει ο οργανισμός προς την κοινωνία ή στις υπέρογκες αμοιβές, τα μπόνους των λεγόμενων “golden boys” και των πολυάριθμων συμβούλων – συχνά παιδιών των “ημετέρων”, που τοποθετούνται σε θέσεις ευθύνης χωρίς αξιοκρατικά κριτήρια kαι χωρίς αξιολόγηση.
Η απαξίωση ενός δημόσιου φορέα δεν μπορεί να δικαιολογηθεί με ψευδή επιχειρήματα ή με τη μετακύλιση ευθυνών στους πολίτες.

Επιπλέον, αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι ο κ. Χατζηδάκης, ως Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, έχει συμπεριλάβει τα ΕΛΤΑ μεταξύ των οκτώ θυγατρικών του Υπερταμείου που, όπως έχει δηλώσει, «θέλει να τις κάνει οκτώ μικρές ΔΕΗ».
Αν αναλογιστούμε, όμως, τι συνέβη με τη ΔΕΗ και τους παρόχους ενέργειας, μπορούμε εύκολα να αντιληφθούμε προς ποια κατεύθυνση οδηγείται και ο ταχυδρομικός τομέας: αποδυνάμωση του δημόσιου χαρακτήρα, αύξηση του κόστους για τους πολίτες και μεταφορά του ελέγχου σε ιδιωτικά συμφέροντα. 
Η εμπειρία από την αγορά ενέργειας πρέπει να λειτουργήσει ως προειδοποίηση και όχι ως πρότυπο για τις υπόλοιπες δημόσιες υπηρεσίες.

Αντί, λοιπόν, να αναζητούνται ευθύνες στους πολίτες ή στους εργαζόμενους των ΕΛΤΑ (με τις ελαστικές σχέσεις εργασίας και τους πενιχρούς μισθούς), θα ήταν χρήσιμο να δούμε πόσο πραγματικά κοστίζουν στον φορολογούμενο οι διαχρονικές κακοδιαχειρίσεις της ίδιας της Πολιτείας. Από τα πρόστιμα του ΟΠΕΚΕΠΕ και τις παραβιάσεις προσωπικών δεδομένων από ευρωβουλευτή της ΝΔ (που μετακυλύονται στον Έλληνα φορολογούμενο), μέχρι τις αστοχίες στη δημοσιονομική προσαρμογή έργων όπως η σύμβαση 717 για την ασφάλεια στα τρένα, τα «σπιτάκια» ανακύκλωσης, την παράνομη λειτουργία ΧΥΤΑ και τα χαμηλά ποσοστά ανακύκλωσης — όλα αυτά συνθέτουν μια εικόνα ανευθυνότητας και έλλειψης στρατηγικής διαχείρισης του δημοσίου χρήματος. Σε μια τέτοια πραγματικότητα, η λειτουργία ενός δημόσιου φορέα όπως τα ΕΛΤΑ δεν είναι πρόβλημα· είναι αναγκαίο αντίβαρο για να διασφαλιστεί η κοινωνική συνοχή και η ισότιμη εξυπηρέτηση των πολιτών.  

Η Πολιτεία οφείλει να αντιληφθεί ότι η νησιωτικότητα δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται με τα ίδια κριτήρια που ισχύουν για τις αστικές περιοχές. Η νησιωτικότητα δεν μπορεί και δεν πρέπει να αποτελεί μειονέκτημα, αλλά πλεονέκτημα που απαιτεί ειδική μέριμνα και υποστήριξη από την Πολιτεία. Η διατήρηση της ταχυδρομικής υπηρεσίας είναι αναγκαία προϋπόθεση για την κοινωνική και διοικητική συνοχή, αλλά και για την οικονομική ζωή των νησιών. 

Είναι, επίσης, επιτακτική η ανάγκη να αναθεωρηθεί το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο που επιτρέπει να λειτουργούν οι ταχυδρομικές υπηρεσίες χωρίς ουσιαστικό δημόσιο έλεγχο και κοινωνική λογοδοσία. Δεν είναι δυνατόν, εν έτει 2025, να μπορεί μια διοίκηση εν μία νυκτί να αποφασίζει το κλείσιμο 204 υποκαταστημάτων σε ολόκληρη τη χώρα, αγνοώντας τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών, των εργαζομένων και των ευάλωτων ομάδων. Η διασφάλιση της καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας πρέπει να είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη υποχρέωση του κράτους, όχι διαχειριστική επιλογή μιας διοίκησης που αντιμετωπίζει το δημόσιο αγαθό ως επιχείρηση.

Καλούμε τη διοίκηση των ΕΛΤΑ και το αρμόδιο Υπουργείο να επανεξετάσουν άμεσα τις αποφάσεις που οδηγούν στην υποβάθμιση της ταχυδρομικής εξυπηρέτησης στα Ιόνια Νησιά και να προχωρήσουν στη διαμόρφωση ενός ρεαλιστικού σχεδίου ενίσχυσης της παρουσίας των ΕΛΤΑ, προσαρμοσμένου στις ανάγκες των νησιωτικών κοινωνιών.
Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων έχει καθήκον να υπερασπίζεται έμπρακτα τα δικαιώματα των πολιτών της και να παρεμβαίνει όπου διακυβεύεται η ισότιμη πρόσβαση στις δημόσιες υπηρεσίες.

Η περιφερειακή παράταξη

Μένουμε ΙΟΝΙΟ

Αρβανιτάκη Αθηνά

Δρυ Μαρία


ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ

Να σταματήσει το κλείσιμο των καταστημάτων των ΕΛΤΑ,

να διασφαλιστεί ο δημόσιος και κοινωνικός χαρακτήρας τους

Με απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ, τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ), ο δημόσιος πάροχος καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας στην Ελλάδα, προχωρούν, στο πλαίσιο του λεγόμενου «Στρατηγικού Σχεδίου Αναδιοργάνωσης 2023–2027», σε μαζικό κλείσιμο καταστημάτων σε όλη τη χώρα. Ο λεγόμενος «εξορθολογισμός» οδηγεί στην πράξη σε συρρίκνωση του δημόσιου ταχυδρομικού δικτύου, ιδιωτικοποίηση υπηρεσιών και παράδοση δραστηριοτήτων σε εργολάβους, με συνέπειες για τους εργαζόμενους και την πρόσβαση του κοινού σε βασικές υπηρεσίες.

Καταγγέλλουμε την απόφαση της διοίκησης των ΕΛΤΑ με τη στήριξη της κυβέρνησης, για το κλείσιμο 7 υποκαταστημάτων στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων (Αχιλλείου και Τζάβρου στην Κέρκυρα, Κατασταρίου και Μαχαιράδου στη Ζάκυνθο, Νυδρίου στη Λευκάδα, Ληξουρίου και Φισκάρδου στην Κεφαλονιά) μεταξύ των 204 που κλείνει σε όλη τη χώρα, αφήνοντας ολόκληρες περιοχές χωρίς ταχυδρομική και τραπεζική κάλυψη, με χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων.

Το λουκέτο που μπαίνει στα λίγα ταχυδρομεία που είχαν απομείνει να εξυπηρετούν τον κόσμο στην πράξη σημαίνει:

υποβάθμιση της εξυπηρέτησης του λαού,

κατοίκους που μένουν χωρίς βασικές υπηρεσίες, συνταξιούχους χωρίς πρόσβαση στις πληρωμές τους, μικροεπαγγελματίες χωρίς ταχυδρομική κάλυψη ιδιαίτερα στις απομακρυσμένες και νησιωτικές περιοχές.

λιγότερους εργαζόμενους, περικοπές θέσεων εργασίας, εντατικοποίηση, μετακινήσεις προσωπικού και περισσότερα κέρδη για τους εργολάβους.

Οι εξελίξεις αυτές, που δεν είναι κεραυνός «εν αιθρία», αλλά αποτελούν συνέχεια αντίστοιχων «λουκέτων» του προηγούμενου διαστήματος, εντάσσονται σε ένα γενικότερο σχέδιο για την εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση των ταχυδρομικών υπηρεσιών.

Σχέδιο που υλοποιείται βήμα-βήμα, εδώ και πάνω από μια δεκαετία, με τη συνέργεια όλων των κυβερνήσεων, της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, που έχουν ακολουθήσει κατά γράμμα τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. για «απελευθέρωση» και «ανταγωνιστικότητα» στον τομέα των Ταχυδρομείων, όπως και στις Τηλεπικοινωνίες, Μεταφορές, Ενέργεια κλπ, με σκοπό να εξυπηρετούνται τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων σε βάρος των λαϊκών αναγκών.

Το 2020 η κυβέρνηση της ΝΔ πέρασε τροπολογία που άνοιξε το δρόμο στην παραπέρα ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ, νομιμοποίησε μαζικές απολύσεις εισήγαγε ατομικές συμβάσεις διέλυσε τον ενιαίο χαρακτήρα των ΕΛΤΑ άνοιξε τον δρόμο για το σπάσιμο του δικτύου κα την παράδοσή του σε εργολάβους.

Νωρίτερα η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ενέταξε τα ΕΛΤΑ στο Υπερταμείο ενίσχυσε την λειτουργία με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια προώθησε την αποδόμηση της καθολικής υπηρεσίας βαδίζοντας στις ίδιες ράγες των ιδιωτικοποιήσεων.

Είναι η ίδια πολιτική που κλείνει νοσοκομεία, σχολεία, δημόσιες υπηρεσίες, που αντιμετωπίζει τις κοινωνικές ανάγκες και τους εργαζόμενους σαν κόστος.

Ως «Λαϊκή Συσπείρωση» υπογραμμίζουμε ότι η διασφάλιση ενός καθολικού, δημόσιου και αξιόπιστου ταχυδρομικού δικτύου αποτελεί κοινωνική ανάγκη και υποχρέωση του κράτους.

Στηρίζουμε τον αγώνα για να μην κλείσει κανένα κατάστημα των ΕΛΤΑ στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων και πανελλαδικά, αλλά να παραμείνουν ανοικτά, πλήρως στελεχωμένα και να ενισχυθούν οι υποδομές, με ευθύνη του κράτους και με επαρκή κρατική χρηματοδότηση.

Στηρίζουμε τους εργαζόμενους του κλάδου στις διεκδικήσεις τους. Να μην απολυθεί ή μετακινηθεί κανένας εργαζόμενος. Να εξασφαλιστεί η παραμονή όλων των εργαζομένων στις θέσεις τους και να γίνουν προσλήψεις προσωπικού, με μόνιμη και σταθερή δουλειά, με πλήρη δικαιώματα.

Επί του πιεστηρίου:

Κάτω από την πίεση των έντονων αντιδράσεων που έχει προκαλέσει η απόφαση να κλείσουν πάνω από 200 καταστήματα των ΕΛΤΑ, η Διοίκηση τους ανακοίνωσε πως αναστέλλεται για τρεις μήνες το «λουκέτο» για τα υποκαταστήματα της επαρχίας, ενώ θα προχωρήσει κανονικά για τα αστικά κέντρα.

Χωρίς να κάνει πίσω από τα σχέδια «εξορθολογισμού» και «αναδιοργάνωσης» για να μειωθεί το κόστος των ΕΛΤΑ και να γίνουν πιο ελκυστικά για τους «επενδυτές», ανακοίνωσε πως «σε πρώτη φάση» θα κλείσουν μόνο τα καταστήματα που βρίσκονται σε αστικά κέντρα και πρωτεύουσες των νομών της χώρας όπου υπάρχουν και άλλα καταστήματα.

Για όλες τις υπόλοιπες περιοχές της περιφέρειας, οι «μεταβολές» θα γίνουν εντός τριμήνου, ώστε «να υπάρξει ο χρόνος να εξηγηθεί η αναγκαιότητα των παρεμβάσεων που πρέπει να γίνουν», υποστηρίζει η διοίκηση των ΕΛΤΑ, δηλαδή να μας πείσουν ότι πασχίζουν «για το καλό μας».

Κανένας εφησυχασμός, τίποτα λιγότερο δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό από το να σταματήσει το κλείσιμο καταστημάτων των ΕΛΤΑ και να διασφαλιστεί ο δημόσιος και κοινωνικός χαρακτήρας τους.

Σε αυτήν την κατεύθυνση είναι αναγκαίο να δυναμώσει ο οργανωμένος αγώνας του λαού παντού.

04.11.2025




336 X 280

16122257999808197650 2

 

 

00 inkefalonia general ad 300X250