Ηλεκτρονικό σύστημα διεύθυνσης από τη Nissan μέσα στο 2013

Δημοσιεύτηκε: Παρασκευή, 19 Οκτωβρίου 2012 11:45

Ηλεκτρονικό σύστημα διεύθυνσης από τη Nissan μέσα στο 2013

Η Nissan σχεδιάζει να πουλήσει αυτοκίνητα με ηλεκτρονικό σύστημα διεύθυνσης από τον επόμενο χρόνο, το οποίο ονομάζει "οδήγηση μέσω καλωδίων" (steer-by-wire). Η καινοτόμος τεχνολογία αντικαθιστά τη μηχανική σύνδεση με ηλεκτρονικά σήματα που στέλνονται από το τιμόνι σε υπολογιστική μονάδα η οποία ελέγχει τις ρόδες του οχήματος. Η συγκεκριμένη τεχνολογία χρησιμοποιείται ευρέως στ' αεροπλάνα αλλά η Nissan υπόσχεται ότι θα είναι η πρώτη που θα τη χρησιμοποιήσει σε αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής.


Η ιαπωνική εταιρία προβάλλει ως σημαντικό πλεονέκτημα της τεχνολογίας τη γρηγορότερη μετάδοση των εντολών μας από το τιμόνι στις ρόδες σε σύγκριση με τα κλασικά μηχανικά και υδραυλικά συστήματα. Επίσης ο οδηγός "απομονώνεται" από τις εξωτερικές ενοχλήσεις: για παράδειγμα, δε θα χρειάζεται πλέον να κρατάει το τιμόνι σφιχτότερα σε ένα σχετικά μη ομαλό οδόστρωμα και αυτό έχει ως αποτέλεσμα πιο άνετη οδηγική εμπειρία σύμφωνα με την ανακοίνωση.

Μερικοί αγοραστές μπορεί να διστάσουν στην ιδέα να εμπιστευτούν την ασφάλειά τους σ' ένα υπολογιστικό σύστημα από τη στιγμή που παρόμοιες προσπάθειες στο παρελθόν είχαν αντιμετωπίσει προβλήματα. Το 2004 η Mercedes-Benz δέχτηκε παράπονα από πελάτες ότι το ηλεκτρονικό σύστημα πέδησης Sensotronic μερικές φορές αποτύγχανε να λειτουργήσει. Παρόλο που τα οχήματα ήταν εφοδιασμένα και με εφεδρικό υδραυλικό σύστημα οι κάτοχοι ανέφεραν αυξημένες αποστάσεις φρεναρίσματος και τελικά η εταιρία αναγκάστηκε να ανακαλέσει 2 εκατομμύρια οχήματα και να αποσύρει την τεχνολογία. Ακόμα πιο πρόσφατα η Nissan ζήτησε από τους κατόχους του Prius να προχωρήσουν σε software update μετά από αναφορές για ασυνεπή αίσθηση κατά το φρενάρισμα.

Η Nissan παίρνοντας υπόψη αυτά τα πιθανά προβλήματα θα εφοδιάσει το οχήματά της και με εφεδρικό σύστημα που θα συνδέει μηχανικά τις ρόδες με το τιμόνι το οποίο όμως σχεδιάζει να απομακρύνει εντελώς κάποια στιγμή στο μέλλον. "Αν απελευθερωθούμε από αυτό, θα μπορούμε να τοποθετήσουμε το τιμόνι όπου μας αρέσει" λέει ο μηχανικός της Nissan. "Στο πίσω κάθισμα ακόμα και να οδηγήσουμε το αυτοκίνητό μας με joystick."

insomnia.gr