Eurovision 2022 τελικός: Νικήτρια η Ουκρανία με τους Kalush Orchestra - 8η θέση η Αμάντα Γεωργιάδη και η Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε: Κυριακή, 15 Μαΐου 2022 09:14

Eurovision 2022 τελικός: Νικήτρια η Ουκρανία με τους Kalush Orchestra - 8η θέση η Αμάντα Γεωργιάδη και η Ελλάδα

 Με το μότο «The Sound of Beauty» (Ο ήχος της ομορφιάς) πραγματοποιήθηκε το βράδυ του Σαββάτου (14/5) ο μεγάλος τελικός του 66ου διαγωνισμού τραγουδιού της Eurovision, που φιλοξενήθηκε φέτος στο Pala Olimpico του Τορίνο, μεταδόθηκε ζωντανά από την ΕΡΤ1 και τον παρακολούθησαν εκατομμύρια τηλεθεατές σε όλο τον κόσμο. 

Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού καθορίστηκε από τον συνδυασμό των βαθμολογιών των κριτικών επιτροπών και των τηλεθεατών και από τις 40 χώρες, που πήραν φέτος συμμετοχή. Στον τελικό, διαγωνίστηκαν 25 φιναλίστ. Νικήτρια τού φετινού μουσικού διαγωνισμού τραγουδιού αναδείχθηκε η Ουκρανία με τους Kalush Orchestra με το τραγούδι «Stefania», ενώ η Ελλάδα και η Αμάντα Γεωργιάδη, με το «Die Together», κατέκτησε την 8η θέση. 

Οι Kalush Orchestra δημιουργήθηκαν το 2019 και αποτελείται από τον ιδρυτή και ράπερ Όλεχ Πσιούκ, τον πολυοργανιστή Ιχόρ Ντιντεντσούκ και τον DJ MC Kilimmen. Πήραν τ' όνομά τους από τη γενέτειρα του Psiuk, Kalush, στην περιφέρεια Ivano-Frankivsk, η οποία δέχεται κύματα προσφύγων, ενώ παράλληλα οχυρώνεται για τον πόλεμο.

{https://www.youtube.com/watch?v=F1fl60ypdLs}

Στις 12 Φεβρουαρίου 2022, οι Kalush Orchestra διαγωνίστηκαν για το δικαίωμα να εκπροσωπήσουν την Ουκρανία στον 66ο διαγωνισμό της Eurovision, με το τραγούδι «Stefania». Στον τελικό της εθνικής επιλογής Vidbir, κατέλαβαν τη δεύτερη θέση με 14 βαθμούς (έξι από την κριτική επιτροπή και οκτώ από το κοινό). Ο Πσιούκ πίστευε ότι λόγω τεχνικών δυσκολιών που παρουσιάστηκαν κατά τη διαδικασία της ψηφοφορίας, η Αλίνα Πας είχε επιλεγεί λανθασμένα ως νικήτρια. Παρά το γεγονός ότι ήρθε στη δεύτερη θέση, το συγκρότημα είχε την ευκαιρία να εκπροσωπήσει τη χώρα μετά την απόσυρση της Πας, λόγω διαμάχης σχετικά με την ιστορία του ταξιδιού της στην Κριμαία. Στις 22 Φεβρουαρίου, οι Kalush Orchestra αποδέχτηκαν την πρόταση. Την ίδια ημέρα, ο ουκρανικός δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός φορέας Suspilne δημοσίευσε τα επίσημα αποτελέσματα ψηφοφορίας του Vidbir 2022, επιβεβαιώνοντας ότι η Πας είχε επιλεγεί σωστά ως νικήτρια, σε αντίθεση με τους ισχυρισμούς του Πσιούκ.

{https://www.youtube.com/watch?v=F1fl60ypdLs}

Η ιστορία πίσω από τη «Stefania»

Η «Stefania» είναι μια ωδή στη μητέρα, με τον αφηγητή στο τραγούδι να μιλά για καλές αναμνήσεις από τη μητέρα του. Το κομμάτι αρχικά μιλάει για το πόσο έχει γεράσει η μητέρα του, επικαλούμενος ένα νοσταλγικό παρελθόν. Αργότερα, περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η μητέρα του, με τον αφηγητή να συνειδητοποιεί πόσα έχει κάνει εκείνη γι' αυτόν. Ένα «νανούρισμα», το οποίο στο τέλος κάθε στίχου φέρνει τον καλλιτέχνη πίσω στα παιδικά του χρόνια.

«Το τραγούδι γράφτηκε πολύ πριν από τον πόλεμο και ήταν αφιερωμένο στη μητέρα μου. Μετά την εισβολή και τον πόλεμο, πήρε άλλες διαστάσεις και αρκετός κόσμος άρχισε να το ταυτίζει με την Ουκρανία ως μητέρα - πατρίδα. Είναι πια μέσα στην καρδιά πολλών Ουκρανών και έχει αυξηθεί σημαντικά η δημοφιλία και ο συμβολισμός του» έχει αναφέρει ο τραγουδιστής, Όλεχ Πσιουκ.

Είναι η τρίτη συνεχόμενη φορά που ένα τραγούδι ερμηνευμένο εξ ολοκλήρου στα Ουκρανικά επιλέγεται για να εκπροσωπήσει τη χώρα στη Eurovision, αλλά η δεύτερη στη σειρά που πραγματικά πηγαίνει μπροστά στην εκδήλωση. «Μερικοί άνθρωποι λένε ότι θα μπορούσαμε να νικήσουμε εξαιτίας του πολέμου, αλλά το τραγούδι μας ήταν ανάμεσα στα πέντε αγαπημένα πριν ξεκινήσει η σύγκρουση, γεγονός που σημαίνει ότι αρέσει, ανεξαρτήτως πολέμου» είχε δηλώσει ο ίδιος σε συνέντευξη στο ιταλικό πρακτορείο ειδήσεων Ansa. Και συμπλήρωσε: «Εκπροσωπούμε κάθε Ουκρανό πολίτη. Μετά τη Eurovision, θα επιστρέψουμε στην πατρίδα μας για να συνεισφέρουμε».

Αντιπολεμικός ύμνος η «Stefania»

Τα μέλη του συγκροτήματος έλαβαν ειδική άδεια για να μπορέσουν να φύγουν από τη χώρα και να την εκπροσωπήσουν στον διαγωνισμό τραγουδιού τη στιγμή που από τις 24 Φεβρουαρίου, ημέρα εισβολής της Ρωσίας, η Ουκρανία βρίσκεται σε εμπόλεμη κατάσταση. Κατά τη διάρκεια των προβών, ο Όλεχ Πσιούκ ηγούνταν μιας ομάδας εθελοντών, που φτιάχνει μολότοφ, μοιράζει τρόφιμα και φάρμακα και μεταφέρει πρόσφυγες σε ασφαλείς τοποθεσίες. Στον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram, ανάμεσα στο βιντεοκλίπ του τραγουδιού «Stefania», υπάρχουν εικόνες πολέμου, βομβαρδισμούς και στρατεύματα, υπό τους ήχους του νανουρίσματος.

Με την κοπέλα του χωρίστηκαν, εξαιτίας του πολέμου και κάθε ημέρα ζει με τον φόβο, αν θα την ξαναδεί. Και δεν είναι ο μόνος άνθρωπος για τον όποιο ανησυχεί ο Όλεχ Πσιουκ. «Δεν μπορώ να το χαρώ, καθώς ανησυχώ για τους αγαπημένους μου. Ο πόλεμος με χώρισε από τη σύντροφό μου. Εκείνη βρίσκεται 300 χιλιόμετρα μακριά από εμένα. Δεν μπορούμε να συναντηθούμε, διότι είναι πολύ επικίνδυνο» είχε πει στο Reuters. Το τραγούδι «Stefania» έχει γίνει αντιπολεμικός ύμνος στην Ουκρανία και στους φανς της Eurovision, με όλους να θεωρούν ότι ήδη έχει κερδίσει την πρωτιά. 

Θυμίζουμε πως η Ουκρανία έχει κερδίσει τον διαγωνισμό δύο φορές στο παρελθόν. Το 2004 με τη Ρουσλάνα και το «Wild Dances» και το 2016 με το τραγούδι «1944» και τραγουδίστρια τη Τζαμάλα. 

Οι Maneskin έβαλαν «φωτιά» στη φετινή Eurovision

«Φωτιά» στο Pala Olimpico έβαλαν οι Maneskin, με την εμφάνισή τους. Το διάσημο συγκρότημα από την Ιταλία που έκανε το κοινό να παραληρεί το 2021 με την επιτυχία «Zitti E Buoni», επέστρεψε στον τελικό της φετινής Eurovision, με ένα νέο τραγούδι. Το single «Supermodel» κυκλοφόρησε το βράδυ της Παρασκευής 13 Μαΐου, όμως το συγκρότημα το ερμήνευσε για πρώτη φορά απόψε. Νωρίτερα, ο Νταμιάνο Νταβίντ ενημέρωσε τους διαδικτυακούς του φίλους πως είχε έναν τραυματισμό στο πόδι, ενώ ανάρτησε επίσης, ένα στιγμιότυπο που τον δείχνει να στηρίζεται σ' ένα μπαστούνι.

Η σειρά εμφάνισης των χωρών ήταν: Τσεχία, Ρουμανία, Πορτογαλία, Φινλανδία, Ελβετία, Γαλλία, Νορβηγία, Αρμενία, Ιταλία, Ισπανία, Ολλανδία, Ουκρανία, Γερμανία, Λιθουανία, Αζερμπαϊτζάν, Βέλγιο, Ελλάδα, Ισλανδία, Μολδαβία, Σουηδία, Αυστραλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Πολωνία, Σερβία και Εσθονία. 

Στο σχολιασμό και στην παρουσίαση ήταν η Μαρία Κοζάκου και ο Γιώργος Καπουτζίδης, ενώ στη ραδιοφωνική μετάδοση για το Δεύτερο Πρόγραμμα και τη Φωνή της Ελλάδας, ο Δημήτρης Μεϊδάνης. Το 12άρι της ελληνικής κριτικής επιτροπής, στον τελικό της Eurovision το ανακοίνωσε η Στεφανία Λυμπερακάκη, η οποία εκπροσώπησε τη χώρα μας στον περσινό διαγωνισμό.

«Συγκίνηση και υπερηφάνεια για την Αμάντα Γεωργιάδη» σχολίασε το Twitter για την ελληνική συμμετοχή

Τα καλύτερα σχόλια έλαβε η Αμάντα Γεωργιάδη από τους χρήστες του Twitter, με την εμφάνισή της στον τελικό της Eurovision. Η λιτή αλλά ταυτόχρονα υποβλητική και ευρηματική σκηνική παρουσία της ελληνικής συμμετοχής, που έφερε την υπογραφή του Φωκά Ευαγγελινού, η γρήγορη εναλλαγή των ακτίνων του φωτός που εστίασε στα μάτια της ερμηνεύτριας, μέσα από τα οποία «ζωντάνεψε» επί σκηνής μια αληθινή ιστορία απόλυτης αγάπης, δημιούργησαν ένα ονειρικό θέαμα υψηλής αισθητικής, που κατέκτησε το τηλεοπτικό κοινό και τις κριτικές επιτροπές.

Η Αμάντα Γεωργιάδη, με τη συναισθηματική και ταυτόχρονα δυναμική αυτοβιογραφική μπαλάντα της, εισέπραξε το πιο θερμό και ενθουσιώδες χειροκρότημα. Η σχεδιάστρια μόδας, Σίλια Κριθαριώτη, επιμελήθηκε την ενδυματολογική εμφάνιση της νεαρής τραγουδίστριας. Ο Γιάννης Μουρίκης έκανε τον σχεδιασμό του σκηνικού, ενώ τον σχεδιασμό της εικόνας στον φωτισμό επιμελήθηκε ομάδα visual artists από την Ουκρανία, με επικεφαλής τον Nicholas Chobb.

Chanel: Η τραγουδίστρια της Ισπανίας θύμισε… Φουρέιρα

Τη χώρα της ιβηρικής χερσονήσου εκπροσώπησε η Chanel με το τραγούδι «SloMo» και η εκρηκτική της παρουσία στη σκηνή αλλά και οι αναλογίες της, θύμισαν την Ελένη Φουρέιρα. Πλαισιωμένη από πέντε χορευτές, η τραγουδίστρια της Ισπανίας έδωσε τον καλύτερό της εαυτό επί σκηνής, ενώ τα οπτικά εφέ και οι εναλλαγές στον φωτισμό δημιούργησαν ένα εντυπωσιακό θέαμα που δεν άφησε κανέναν ασυγκίνητο. 

Πηγή: ethnos.gr

{https://www.youtube.com/watch?v=BWeT0nJpB3Y}

 




00 inkefalonia general ad 300X250