«Είναι δυνατόν να αποπλέουν πλοία με 8 και 9 Μποφόρ γεμάτα επιβάτες με την ευθύνη του πλοιάρχου» ;

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 24 Δεκεμβρίου 2019 09:59

«Είναι δυνατόν να αποπλέουν πλοία με 8 και 9 Μποφόρ γεμάτα επιβάτες με την ευθύνη του πλοιάρχου» ;

Διαβάζουμε σε ένα παλαιότερο άρθρων της ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ :

«Το τοπίο που επικρατεί γύρω από αυτό το θέμα δεν είναι απλώς θολό, είναι ομιχλώδες. Αρκετές φορές βλέπουμε έκπληκτοι στο διαδίκτυο βίντεο όπου αποτυπώνονται ταξίδια πλοίων της ακτοπλοΐας εν μέσω σφοδρής θαλασσοταραχής στα οποία επιβαίνουν εκατοντάδες επιβάτες και τις ηρωικές προσπάθειες των πλοιάρχων να προσεγγίσουν λιμάνια νησιών που έτσι κι αλλιώς έχουν τεράστια προβλήματα στις λιμενικές υποδομές τους.

Αξέχαστο θα μείνει το περιστατικό τον Μάιο του 2013, όταν το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Αδαμάντιος Κοραής» προσπαθούσε να προσεγγίσει το λιμάνι της Κιμώλου ενόσω στην περιοχή έπνεαν άνεμοι εντάσεως 10 Μποφόρ.

Τότε, μάλιστα, το θέμα είχε φτάσει στη Βουλή μέσω ερώτησης επτά βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ.

Τα ερωτήματα που τίθενται λοιπόν είναι συγκεκριμένα: Ισχύει το «απαγορευτικό» ή δεν ισχύει; Ποιο «απαγορευτικό» εφαρμόζεται; Το «ελαστικό» ή το «γενικό» και σε ποιες περιπτώσεις; Είναι δυνατόν να αποπλέουν πλοία με 8 και 9 Μποφόρ γεμάτα επιβάτες με την ευθύνη του πλοιάρχου; Μήπως τελικά αποφασίζουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες και όχι οι λιμενικές αρχές;

Η «Εφ.Συν.» έχει αναφερθεί αρκετές φορές στο θέμα, χωρίς ωστόσο μέχρι σήμερα να έχει λάβει αξιόπιστες απαντήσεις.

Να υπενθυμίσουμε ότι το «απαγορευτικό απόπλου» καθιερώθηκε το 1966, μετά τη ναυτική τραγωδία του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου «Ηράκλειον» στη Φαλκονέρα, το οποίο απέπλευσε με 9 και πλέον Μποφόρ, ακολουθώντας τον «απόπλου κατά κρίση του πλοιάρχου» που ίσχυε μέχρι τότε.

Αποτέλεσμα, να μετατοπιστεί το φορτίο του και να βυθιστεί παίρνοντας μαζί του 217 ανθρώπους. Από τότε μέχρι το 2005 ίσχυε το απαγορευτικό για πλοία επιβατηγά-οχηματαγωγά υπό ελληνική σημαία και επιβαλλόταν καθολικά από τις λιμενικές αρχές όταν η ΕΜΥ εξέδιδε δελτίο επικίνδυνων καιρικών φαινομένων».

ΕΦΥΣΥΝ