Ερώτηση ΚΚΕ για τις διατάξεις του νόμου που απαγορεύουν τη στάθμευση τροχόσπιτων

ΕΡΩΤΗΣΗ Προς τους Υπουργούς Τουρισμού και Περιβάλλοντος & Ενέργειας
Θέμα: Για τις διατάξεις του νόμου 5170/2025 που απαγορεύουν τη στάθμευση τροχόσπιτων
Σε αναβρασμό βρίσκονται δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι σε όλοι την χώρα, που χρησιμοποιούν τροχόσπιτα και εν γένει κατασκηνωτές, μετά την εφαρμογή του νόμου 5170/2025 με πρόστιμα στάθμευσης σε αυτοκινούμενο τροχόσπιτο στην περιοχή της Ακράτας.
Ο νέος νόμος της κυβέρνησης ουσιαστικά απαγορεύει τη χρήση των αυτοκινούμενων τροχόσπιτων πρακτικά σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους, καταργώντας τις ελάχιστες περιπτώσεις που είχαν παραμείνει στον περιορισμό της λεγόμενης ελεύθερης κατασκήνωσης, σε βάρος ιδιαίτερα των οικογενειών των φτωχών ανθρώπων του μόχθου και των νέων των λαϊκών οικογενειών, αλλά και κάποιων αυτοαπασχολουμένων στην εστίαση σε τέτοιους χώρους, ενώ επιβάλλει περιορισμούς ακόμη και στη χρήση ιδιωτικών οικοπέδων από αυτοκινούμενα τροχόσπιτα.
Είναι τουλάχιστον αστεία η παραίνεση της «προστασίας του περιβάλλοντος» όταν το νομοθετικό πλαίσιο επιτρέπει τεράστιες κατασκευές σε παραλίες και δάση, για τουριστικές και άλλες χρήσεις, ή όταν οι ιδιωτικές παραλίες, de facto από τις ομπρέλες και σταδιακά και de jure πλέον αποτελούν σε πολλά σημεία την πλειοψηφία.
Ο νόμος της κυβέρνησης της ΝΔ δεν είναι φυσικά καινούργιος. Έρχεται να «χτίσει» πάνω σε ένα νομοθετικό πλαίσιο δεκαετιών (392/1976, 2160/1993, 4055/2012 κ.α.) , που υλοποιήθηκε και εφαρμόστηκε από όλες τις κυβερνήσεις ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ μέχρι σήμερα, για τις δραστηριότητες κατασκήνωσης, στόχος του οποίου είναι η στήριξη της κερδοφορίας του κεφαλαίου στον κλάδο του επισιτισμού-τουρισμού, των μεγάλων ξενοδοχείων και των μεγάλων «κάμπινγκ», όπως αποδεικνύεται από τον περιορισμό χρήσης ακόμη και σε ιδιωτικά οικόπεδα, και όχι όπως αποπροσανατολιστικά αναμασούν όλες οι κυβερνήσεις να «ρυθμίσει» τις σχετικές δραστηριότητες. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι οι σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις εντάσσονται μέσα σε νομοσχέδια ενίσχυσης της τουριστικής δραστηριότητας.
Δεν είναι άλλωστε αποσυνδεδεμένος από την ίδια τη φιλοσοφία της λεγόμενης «πράσινης ανάπτυξης», που ανάμεσα σε άλλα χρησιμοποιεί την απαξίωση αυτοκινήτων, σπιτιών, βαρκών των εργαζόμενων ως εργαλείου για την επίτευξη της κερδοφορίας του κεφαλαίου. Δεν είναι αποσυνδεδεμένος από την επίθεση του αστικού κράτους στη λαϊκή μικροδιοκτησία, προκειμένου να τροφοδοτηθεί η κερδοφορία του μεγάλου κεφαλαίου και να επιταχυνθεί η συγκέντρωση της γης στα χέρια του.
Αποδεικνύεται πως στόχος της νομοθεσίας του αστικού κράτους και όλων των κυβερνήσεων δεν είναι η προστασία των κοινόχρηστων χώρων, αλλά η διεύρυνση της εμπορευματικής λειτουργίας τους, η προώθηση της ιδιωτικοποίησης της χρήσης τους για την κερδοφορία του κεφαλαίου. Που ουσιαστικά απαγορεύει στις οικογένειες των λαϊκών ανθρώπων και της νεολαίας τις διακοπές, ενώ θα έπρεπε να υπάρχουν οργανωμένα δωρεάν ή με ελάχιστο αντίτιμο λαϊκά κάμπινγκ από το κράτος σε ελεύθερες παραλίες με κοινόχρηστες εγκαταστάσεις που θα μπορούσαν να κάνουν οργανωμένα διακοπές λαϊκές οικογένειες και νεολαία.
Με βάση τα παραπάνω ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. Υπουργοί τι μέτρα θα λάβουν:
α) για την κατάργηση των διατάξεων του νόμου 5170/2025 που απαγορεύουν τη στάθμευση τροχόσπιτων πρακτικά οπουδήποτε.
β) για την κατάργηση του νομοθετικού πλαισίου για την ολοκληρωτική απαγόρευση της ελεύθερης κατασκήνωσης και την αντικατάσταση του με ένα πλαίσιο που να ρυθμίζει τις σχετικές δραστηριότητες με τρόπο υπέρ των εργαζόμενων, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις σχετικές παραμέτρους.
γ) για τη οργάνωση δωρεάν ή με ελάχιστο αντίτιμο λαϊκών κάμπινγκ με ευθύνη του κράτους, σε ελεύθερες παραλίες με κοινόχρηστες εγκαταστάσεις που θα μπορούσαν να κάνουν οργανωμένα διακοπές λαϊκές οικογένειες και νεολαία.
δ) για να σταματήσει η εμπορευματοποίηση των παραλιών.
Οι Βουλευτές
Καραθανασόπουλος Νίκος
Γκιόκας Γιάννης
Έξαρχος Νίκος
Κομνηνάκα Μαρία
Λαμπρούλης Γιώργος
Μανωλάκου Διαμάντω
Μαρίνος Γιώργος
Μεταξάς Βασίλης
Παπαναστάσης Νίκος
Στολτίδης Λεωνίδας
Συντυχάκης Μανώλης