Σοφία Ποταμιάνου (πρόεδρος ΕΛΜΕΚΙ) στον Inkefalonia 89,2: “Η τακτική που υπάρχει είναι η απαξίωση του σχολείου”

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 15 Δεκεμβρίου 2022 14:06

Σοφία Ποταμιάνου (πρόεδρος ΕΛΜΕΚΙ) στον Inkefalonia 89,2: “Η τακτική που υπάρχει είναι η απαξίωση του σχολείου”

Στην εκπομπή “Μέρα Μεσημέρι” στον Inkefalonia 89,2 με τούς δημοσιογράφους Γιώργο Χαλαβαζή και Ελευθερία Κουλουριώτου, μίλησε η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς και Ιθάκης Σοφία Ποταμιάνου, η οποία αναφέρθηκε:

Στην Πανελλαδική κινητοποίηση της Πέμπτης 15 Δεκεμβρίου « Η απεργία της Πέμπτης είναι μια κλιμάκωση της απεργίας της 9ης Νοεμβρίου. Τα βασικά μας αιτήματα αφορούν τα μισθολογικά, την επιστροφή των δώρων και ιδιαίτερα των δώρων Χριστουγέννων άμεσα , την μονιμοποίηση των νεοδιόριστων. Κάποιοι συνάδελφοι προσλήφθηκαν ως δόκιμοι πριν δύο χρόνια αφού αξιολογήθηκαν και τώρα είναι υποχρεωμένοι να επαναξιολογηθούν. Αυτή η διαδικασία αφορά και τους συναδέλφους Ειδικής Αγωγής που δεν έχουν μονιμοποιηθεί ακόμα. Η αξιολόγηση η οποία ακόμα δεν έχει ξεκινήσει μας βρίσκει συνολικά αντίθετους , γιατί γίνεται για την υποβάθμιση των σχολείων.

Αύριο (σ.σ. σήμερα) έχουμε μία παράσταση στις 2 μ.μ. στην Δευτεροβάθμια για να το θέσουμε αυτό το θέμα.

Φέτος έτυχε ο τραγικός θάνατος του μαθητή στις Σέρρες , αλλά και επειδή και εμείς έχουμε πολλά προβλήματα υποδομών και ασφάλειας στα σχολεία , θεωρήσαμε σωστό την ημέρα της απεργίας μας να την αφιερώσουμε με μία συγκέντρωση στις 11:00 το πρωί στον κόμβο του Φαραώ, βάζοντας το θέμα της ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων και την επικινδυνότητα του δρόμου της Λάσσης που πιάνει και το ΕΠΑΛ. Είναι ζητήματα που τα θέτουμε και τα αναδεικνύουμε χρόνια, όλες οι αρχές είναι σύμφωνες ότι πρέπει το πρόβλημα να διορθωθεί , αλλά δεν έχει γίνει τίποτα. Θα έπρεπε να υπάρχουν διαβάσεις, σηματοδότες, φύλαξη. Έχουμε απογοητευτεί να ψάχνουμε ποιανού είναι η ευθύνη και ο ένας να στέλλει τις ευθύνες στον άλλο. Κανένα πρόβλημα στα σχολεία δεν έχει λυθεί ενώ εμείς φωνάζουμε τόσα χρόνια και το ενδιαφέρον που φάνηκε μετά το ατύχημα στις Σέρρες πολύ φοβάμαι ότι η διάρκεια του θα είναι μικρή, γι αυτό κάνουμε την κινητοποίηση, για να βρεθούν σοβαρές λύσεις και μόνιμες. Έχουμε κάνει πρόσκληση στους γονείς πριν το ατύχημα για τις 20 Δεκέμβρη για να τα συζητήσουμε όλα αυτά και να επιταχύνουμε τις λύσεις με την βοήθεια τους και δεν θα σταματήσουμε εκεί».

Για την λειτουργία των σχολείων στην Κεφαλονιά: « Η σχολική χρονιά προχωρά με δυσκολία και με προβλήματα. Από τους υπεύθυνους έχουμε μεγάλη αισιοδοξία ότι όλα είναι καλά, όμως έχουμε μεγάλες ελλείψεις στην Ειδική Αγωγή στα Τμήματα Ένταξης. Τώρα έχουν αρχίσει να έρχονται κάποιοι συνάδελφοι και έχει υποσχεθεί η Κυβέρνηση για μετά τις γιορτές να συμπληρωθούν τα κενά, αλλά οι τρείς πρώτοι μήνες είναι σημαντικοί στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ο κύριος κορμός της δουλειάς γίνεται τους τρείς-τέσσερις πρώτους μήνες και Τμήματα Ένταξης δεν είχαμε, τα παιδιά που τα είχαν ανάγκη αυτά τα τμήματα , ήταν μέσα στα Γενικά Τμήματα οπότε δεν έπαιρναν αυτό που θα έπρεπε να πάρουν, γιατί αντιμετωπίζουν διάφορα θέματα μαθησιακά. Αν κάπου χρειάζονται μόνιμοι διορισμοί, είναι στην Ειδική Αγωγή, αν είχαν καλύψει όλα τα κενά και αυτό σημαίνει πάνω από 50 χιλιάδες διορισμούς Πανελλαδικά, δεν θα υπήρχε πρόβλημα με τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Γίνανε 12.5000 προσλήψεις όμως μ αυτές καλύψαμε τις συνταξιοδοτήσεις της χρονιάς.

Έχουμε επίσης μεγάλα θέματα στις υποδομές και πορευόμαστε με σχολεία μέσα στα κοντέινερ».

Στην πολιτική της Κυβέρνησης για την παιδεία: «Δυστυχώς από την πλευρά της Κυβέρνησης η τακτική που υπάρχει είναι η απαξίωση του σχολείου κι ενώ μιλά για αναβάθμιση, πηγαίνει για μια κατηγοριοποίηση των σχολείων και γι αυτό γίνεται όλη αυτή η κουβέντα για την αξιολόγηση. Μέσα από την αξιολόγηση θα υπάρχουν κατηγορίες σχολείων Α΄, Β΄, Γ΄. Μέσα από την αξιολόγηση θα βγαίνει πως μπορεί ένα σχολείο να είναι αυτόνομη μονάδα οικονομικά, αυτή είναι η τάση και οι διευθυντές και οι καθηγητές θα γίνουν μάνατζερ που θα ψάχνουν χορηγούς, η θα έχουμε τους γονείς για χορηγούς. Ο νόμος που πέρασε μέσα στην πανδημία για την αξιολόγηση, είναι για την σχολική μονάδα , για το πόσο καλά μπορεί να τα καταφέρει μόνη της και εκεί μπαίνουν κάποια στιγμή και ζητήματα απόδοσης των μαθητών. Με ποιο κριτήριο θα γίνεται η αξιολόγηση σε σχέση και με την απόδοση του σχολείου, από τη στιγμή που αυτό έχει σχέση με το τι παιδιά έχει και τι δουλειά κάνει ο συνάδελφος. Όταν ένα παιδί είναι από υποβαθμισμένη περιοχή και οικονομικά αδύνατο και ένα άλλο που έχει την άνεση και τις δυνατότητες, το αποτέλεσμα δεν θα είναι το ίδιο. Δεν προβλέπετε ακριβώς η αξιολόγηση της συμπεριφοράς και του θυμικού του εκπαιδευτικού , αλλά αν ακολουθεί τα προγράμματα που θέλουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Αν τους ενδιέφερε να έχουνε αξιόμαχο προσωπικό, πριν να πάνε στις αξιολογήσεις, θα έπρεπε να είχαν εξασφαλίσει έναν αξιοπρεπή μισθό στον εκπαιδευτικό, σωστή επιμόρφωση και όχι μέσω διαδικτύου και μετά να ελέγχουν μήπως κάποιος απ αυτούς μπορεί να έχει και τα προβλήματα του. Η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών , έχουν πραγματικά δώσει την ψυχή τους και τα σχολειά δουλεύουν με το φιλότιμο. Το ζήτημα της εκπαίδευσης είναι αν ο εκπαιδευτικός θα βοηθηθεί να κάνει όπως θέλει τη δουλειά του, που δεν τον αφήνουν. Το κριτήριο δεν θα είναι πόσο θα μοχθεί ο εκπαιδευτικός να κάνει σωστά σε μια υποβαθμισμένη περιοχή τη δουλειά του, αλλά οι εξετάσεις PISA που εφαρμόστηκαν από πέρυσι, για να ελέγξουν το σύστημα πως δουλεύει .. Θέλουν να ελέγξουν αν περνάνε όλα όσα θέλουν να περάσουν στα παιδιά και να ελέγξουν την μάθηση σε μία συγκεκριμένη κατεύθυνση. Όταν προσπαθούν να διώξουν τα παιδιά από το σχολείο από την Γ΄ Γυμνασίου και μετά , γιατί έχουν κάνει έτσι το Λύκειο που να μην είναι εύκολο για ένα παιδί που δεν κάνει ιδιαίτερο, στην πραγματικότητα πάνε να μειώσουν την ποιότητα της γνώσης. Ο μέσος όρος των παιδιών δεν είναι διαμορφωμένα και για να αποκτήσουν τη δυνατότητα της γνώσης θα πρέπει να έχουν κάποιες γερές βάσεις γενικής παιδείας. Θα πρέπει να μην τους εξειδικεύεις τα πράγματα, αλλά να τους ανοίξεις το μυαλό για να μάθουν τη γνώση κλιμακωτά και στο σχολείο να χαίρονται και να μαθαίνουν και στα 18 τους να αποφασίσει το κάθε ένα τι του αρέσει να κάνει. Με τους αγώνες μας εμείς πιστεύουμε ότι κάτι θα καταφέρουμε.

{https://soundcloud.com/user-46829938/inkefalonia-89-2-951566611?si=b3ac7a4dd7ef4b6a9336553e62c870b7&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing}




00 inkefalonia general ad 300X250