Αναστάσιος Μαρκάτος: Μας κοροιδεύετε κ. Ερντογάν;

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 17 Ιουλίου 2020 13:57

Αναστάσιος Μαρκάτος: Μας κοροιδεύετε κ. Ερντογάν;

 Τις επόμενες ημέρες το Συμβούλιο Της Επικρατείας (ΣΤΕ) της Τουρκίας αναμένεται να αποφασίσει εάν είναι δυνατή η μετατροπή της Αγιάς Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη σε τζαμί.

Αναμένεται δηλαδή να επικυρώσει μια σκέψη που υπάρχει στο μυαλό των γειτόνων εδώ και δεκαετίες.

Μια σκέψη που υποτίθεται έχει φουντώσει τα τελευταία χρόνια της διακυβέρνησης του Ερντογάν.

Κατά την προσωπική μου αντίληψη όλη αυτή η παραφιλολογία περί μετατροπής σε τζαμί της Αγιάς Σοφίας είναι σκέτες μπούρδες(ας με συγχωρήσετε για το αγοραίο ύφος).

Κι εξηγούμαι...

Είχα την τύχη να ταξιδέψω στην Κωνσταντινούπολη πριν 2 χρόνια.

Φυσικά δεν παρέλειψα να επισκεφτώ την Αγιά Σοφιά.

Ο ξεναγός έκανε αλχημείες προκειμένω να κανονίσει την ώρα και την ημέρα της επίσκεψης, ώστε να μην πέσουμε σε κοσμοσυρροή.

Όταν φτάσαμε στην είσοδο η ουρά ήταν τουλάχιστον 50 μέτρα.

Ο ξεναγός μας καταχάρηκε...."δεν έχει πολύ κόσμο...τυχεροί είμαστε!!!" είπε.

Αφού ήρθε η σειρά μας πληρώσαμε 10 ευρώ το άτομο και μπήκαμε μέσα.

Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να σας περιγράψω το δέος  που προκαλεί το μέγεθος και μόνον του μνημείου.

Όλα φαντάζουν τεράστια και επιβλητικά.

Επειδή όμως ο σκοπός του άρθρου δεν είναι ταξιδιωτικός δεν θα επεκταθώ στην ιστορικότητα και την σημαντικότητα της Αγιάς Σοφιάς για μας τους Έλληνες.

Θα προσπαθήσω να καταδείξω γιατί είναι αδύνατη η μετατροπή σε τζαμί.

Επανέρχομαι λοιπόν.

Τα γκρούπ των τουριστών εντός του ναού κυριολεκτικά αμέτρητα.

Σε μια ώρα μη αιχμής-σύμφωνα με τον πολύπειρο ξεναγό- μέσα στον ναό βρίσκονταν τουλάχιστον 500 άτομα.

Η συντριπτική πλειοψηφία αυτών Ευρωπαίοι, Κινέζοι, Ιάπωνες και ελάχιστοι Αραβικής καταγωγής.

Η ξενάγηση κράτησε περί την 1 ώρα.

Όταν βγήκαμε έξω η ουρά στην είσοδο έφτανε πιά τα 100 και πλέον μέτρα.

Ο ξεναγός μας είπε ότι με μέτριους υπολογισμούς την Αγιά Σοφιά επισκέπτονται καθημερινά περί τους 30.000 ανθρώπους!!!.

Κάντε τον πολλαπλασιασμό επι 10 και θα καταλήξεται στο εξωφρενικό ποσό των 300.000 ευρώ ημερησίως ή για να το καταλάβετε καλύτερα κάθε τρείς ημέρες μπαίνει στα ταμεία της πόλης 1 εκατομύριο ευρώ.

Η Τουρκική οικονομία πριμοδοτείται δηλαδή με 10 εκατομύρια ευρώ τον μήνα μόνον από την Αγια Σοφιά.

Καθαρό συννάλαγμα για μια χώρα που το νομισμά της κατρακυλάει καθημερινά.

Αυτήν λοιπόν την αέναη και σταθερή πηγή εσόδων ο δαιμόνιος Ερντογάν θέλει να να την  διακόψει.

Προτιμά να χάσει έναν σίγουρο πακτωλό εκατομυρίων μόνο και μόνο για να ικανοποιήσει το μουσουλμανικό σχετικά πρωτόγωνο και ακατέργαστο κοινό της βαθιάς Τουρκικής Ανατολίας.

Για να κάνει τον καλό και αδιαπραγμάτευτο μουσουλμάνο στο ακροατήριο του, πετάει πυροτεχνήματα που όπως εντυπωσιακά ανεβαίνουν στον ουρανό και ενθουσιάζουν, τόσο καταρίπτονται με εκκωφαντικό θόρυβο.

Αν ο κ.Ερντογάν σκόπευε να κάνει τζαμί το ιστορικότερο πολιτιστικό μνημείο της χώρας του τότε γιατί έδωσε την άδεια να ξεκινήσουν εργασίες αποκάλυψης των ιστορικών Βυζαντινών τοιχογραφιών του ναού;

Διάσπαρτα παντού βλέπεις εντός του χώρου συνεργεία ειδικών επιστημόνων που ξύνουν τον απαράδεκτο σοβά με τον οποίο οι "πολιτισμένοι" μας γείτονες φρόντισαν να καλύψουν την Χριστιανική προέλευση του ναού.

Κάτω από τον σοβά αποκαλύπτονται εκπληκτικές εικόνες, ψηφιδωτά και τοιχογραφίες χριστιανικού περιεχομένου.

Πραγματικά χαζεύεις με το θέαμα και ταυτόχρονα εξοργίζεσαι με την θλιβερή πολύχρονη απόκρυψη αυτών των αριστουργημάτων.

Θεωρώ δεδομένο το γεγονός ότι οι περισσότεροι επισκέπτες αυτά τα Βυζαντινά αριστουργήματα θέλουν να δούν και όχι βέβαια τις κιτσάτες και άχαρες αραβικές επιγραφές που κρέμονται σαν τον χάρο πάνω από τα κεφάλια τους.

Αν ο Ερντογάν κάνει το ατόπημα να μετατρέψει τον ναό σε τζαμί από την μία θα καταστραφεί οικονομικά και από την άλλη θα πρέπει να ξαναρχίσει το σοβάτισμα.

Επειδή όμως ο Ερντογάν είναι μεν μεγαλομανής αλλά καθόλου χαζός ξέρει ότι η Αγιά Σοφιά θα παραμείνει μνημείο ιστορικής κληρονομιάς.

Παίζει τα επικοινωνιακά του παιχνίδια αλλά σε θέματα Ιστορίας, θρησκείας και οικονομίας παιχνίδια δεν χωράνε.

 

Αναστάσιος Μαρκάτος