Ένα αγχολυτικό tip για κάθε μέρα της εβδομάδας που βάζει τέλος στην αϋπνία

Δημοσιεύτηκε: Τρίτη, 12 Ιανουαρίου 2021 17:20

Ένα αγχολυτικό tip για κάθε μέρα της εβδομάδας που βάζει τέλος στην αϋπνία

unsplash

Kάθε περίπτωση ανθρώπου είναι διαφορετική.

Η σχέση που έχεις με τον ύπνο είναι μοναδική και το ίδιο ισχύει και για τη ρουτίνα που ακολουθείς λίγες ώρες πριν ξαπλώσεις. Μία κούπα χαμομήλι, ένα ζεστό μπάνιο με αιθέρια έλαια, διαλογισμός. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι έχεις βρει και τη λύση στην αϋπνία που σε ταλαιπωρεί.

Αυτό όμως που ενδεχομένως δεν έχεις σκεφτεί μέχρι σήμερα, είναι ότι δεν χρειάζεται να κάνεις μαζεμένες όλες τις αλλαγές. Η μετάβαση από την αϋπνία στον καλό και ποιοτικό ύπνο θέλει τον χρόνο της. Σου έχουμε λοιπόν ένα tip για κάθε μέρα της εβδομάδας που ξεκινάει σήμερα και έχει διπλό σκοπό. Να κοιμάσαι πολύ καλύτερα σε μία εβδομάδα αλλά να μειωθεί αισθητά και το άγχος σου. Με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια.

Δευτέρα χωρίς θόρυβο (και χωρίς αυπνία)

Το πρώτο βήμα είναι να εντοπίσεις τους περιττούς θορύβους που σε ξυπνούν και να επέμβεις. Δεν μπορείς να ελέγξεις τη φασαρία που κάνουν οι γείτονες, αλλά μπορείς να κλείσεις τα παράθυρα και να βάλεις το κινητό σου στο αθόρυβο.

Τρίτη με ιδανική θερμοκρασία

Έχουμε ξαναπεί ότι η θερμοκρασία στο δωμάτιο παίζει τεράστιο ρόλο στον ύπνο (ή την αϋπνία) σου. Το υποστηρίζει και έρευνα ότι όσο περισσότερο πέφτει η θερμοκρασία στην κρεβατοκάμαρα, τόσο πιθανότερο είναι να κοιμηθείς βαθιά. Ιδανικά, στους 18 με 20 βαθμούς Κελσίου

Τετάρτη με ρούχα ύπνου

Τώρα που είσαι στην καραντίνα, το πιθανότερο είναι ότι είσαι όλη μέρα με φόρμες ή τα πιο άνετα ρούχα που έχεις στην ντουλάπα. Είναι όμως σημαντικό να έχεις διαφορετικά ρούχα ύπνου για καθαρά ψυχολογικούς λόγους. Συνδέεις αυτά που φοράς με τον ύπνο και γίνεται πιο εύκολη η μετάβαση.

Πέμπτη με χαμομήλι ή λεβάντα κόντρα στην αϋπνία

Ένα αφέψημα που σε βοηθά να κοιμηθείς, είναι ένα σημαντικό κομμάτι της βραδινής ρουτίνας για πολλούς. Απόφυγε το μαύρο τσάι και προτίμησε το πράσινο, το χαμομήλι ή αφέψημα λεβάντας.

Παρασκευή με διαλογισμό στο κρεβάτι

Έστω και μερικές αναπνοές λειτουργούν κόντρα στην αϋπνία. Αν δεν λειτουργεί για εσένα, δοκίμασε μία από τις εφαρμογές ύπνου που υπάρχουν και σου διηγούνται παραμύθια.

Σάββατο με ζεστό μπάνιο

Θέλω να πιστεύω ότι κάνεις μπάνιο κάθε μέρα αλλά η ώρα είναι ακόμα πιο σημαντική. Ένα ζεστό μπάνιο πριν τον ύπνο λειτουργεί συμβολικά γιατί απομακρύνει τις τοξίνες και όλα όσα σου έχουν προκαλέσε άγχος και ένταση μέσα στην ημέρα.

Κυριακή χωρίς πίεση

Ένας βασικός λόγος που δεν σε πιάνει ύπνος, είναι επειδή αγχώνεσαι για το αν ολοκλήρωσες τις υποχρεώσεις σου. Αν έκανες τα πάντα από δουλειές του σπιτιού, αλλά και για τις εκκρεμότητες που έρχονται από βδομάδα. Βάλε ένα στοπ σε αυτές τις σκέψεις και μην αυτομαστιγώνεσαι. Δεν πειράζει αν έχεις αφήσει πράγματα στη μέση. Καραντίνα έχουμε εξάλλου.

ladylike.gr