Βιταμίνη Α: Τα 4 σημάδια που μαρτυρούν ότι έχεις έλλειψη και οι τροφές που θα σου τη δώσουν

Δημοσιεύτηκε: Τετάρτη, 23 Σεπτεμβρίου 2020 16:30

Βιταμίνη Α: Τα 4 σημάδια που μαρτυρούν ότι έχεις έλλειψη και οι τροφές που θα σου τη δώσουν

Unsplash

Παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη συνολική καλή υγεία και ειδικότερα στην ομαλή λειτουργία της όρασης αλλά και την ποιότητα της επιδερμίδας.

Η βιταμίνη Α, η πρώτη αλφαβητικά στη λίστα με τις βιταμίνες και τα μέταλλα που χρειάζονται ώστε ο οργανισμός να δουλεύει ρολόι, όταν υπάρχει σε έλλειψη, αυτό αντανακλάται με διάφορα συμπτώματα.

Το δέρμα σου είναι ξηρό

Η βιταμίνη Α δεν είναι άλλη από τη γνωστή ρετινόλη, στην προσχηματισμένη της μορφή, η οποία φημίζεται ως συστατικό στην κοσμετολογία. Όταν οι ποσότητες βιταμίνης Α βρίσκονται σε έλλειψη στον οργανισμό σου, μία από τις διαταραχές που εμφανίζονται είναι η ξηροδερμία.

Έχεις ακμή

Μία ακόμα ένδειξη που σχετίζεται με το δέρμα. Τα επίμονα «ξεσπάσματα» του δέρματος με σπυράκια, όπως επιβεβαιώνει πληθώρα επιστημονικών ερευνών, συνδέει την ακμή με χαμηλά επίπεδα της βιταμίνης Α. Η επαρκής της λήψη μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης της ακμής κατά 50%.

Η όρασή σου είναι αδύναμη

Η ροδοψίνη είναι μια πολύ σημαντική χρωστική ουσία που εντοπίζεται στον αμφιβληστροειδή χιτώνα και διευκολύνει την όραση, ειδικά τη νύχτα, σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού. Η έλλειψη σε βιταμίνη Α διαταράσσει την παραγωγή της, όπως και την όραση συνολικά, αφού όταν δεν υπάρχει σε φυσιολογικά επίπεδα, μπορεί να οδηγήσει σε ξηροφθαλμία και στην εμφάνιση των λευκών κηλίδων Bitot που εντοπίζονται στο άσπρο τμήμα του ματιού και στον επιπεφυκότα.

Τα τραύματά σου αργούν να «κλείσουν»

Αν οι πληγές σου δεν επουλώνονται σε φυσιολογικό χρόνο μετά από τραυματισμό ή εγχείρηση, ίσως πρόκειται για ένδειξη ανεπάρκειας βιταμίνης Α κι αυτό γιατί το συγκεκριμένο στοιχείο προωθεί την παραγωγή κολλαγόνου, βασικό συστατικό του υγιούς δέρματος. Σε κάθε περίπτωση μία εξέταση αίματος θα δώσει τις απαραίτητες απαντήσεις.

Οι τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη Α

Οι 8 τροφές που αποτελούν τις ιδανικές πηγές της βιταμίνης Α είναι η γλυκοπατάτα, τα καρότα, το πεπόνι, η κόκκινη πιπεριά, τα αποξηραμένα βερίκοκα, τα αυγά, ο σολομός, το συκώτι και το γιαούρτι.

ladylike.gr