Καύσιμα-Λαγκάδα: Ο Μινέτος αναδεικνύει τα σοβαρά κενά της μελέτης και αφήνει σοβαρότατες αιχμές εναντίων Δημοτικών Συμβούλων

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 25 Μαρτίου 2022 19:56

Καύσιμα-Λαγκάδα: Ο Μινέτος αναδεικνύει τα σοβαρά κενά της μελέτης και αφήνει σοβαρότατες αιχμές εναντίων Δημοτικών Συμβούλων

Θέση γύρω από το ζήτημα που ανέδειξε το INKEFALONIA.GR, με την επιδίωξη εταιρείας να κατασκευάσει μεγάλη μονάδα αποθήκευσης καυσίμων στη Λαγκάδα παίρνει ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων του Δήμου Αργοστολίου και περιβαλλοντολόγος Διονύσης Μινέτος με συνέντευξή του στον COSMOS 96,5.

«Το μεγάλο πρόβλημα είναι ο τρόπος που οι δεξαμενές θα γεμίζουν με καύσιμα. Η δραστηριότητα προβλέπει τρεις χερσαίους αγωγούς μεταφοράς καυσίμων , οι οποίοι ξεκινούν από το λατομείο του Μαλλιαγρού και καταλήγουν στη Λαγγάδα» ανέφερε ο κ . Μινέτος και συμπλήρωσε ότι το όλο θέμα έχει δυο όψεις την τεχνοκρατική και την πολιτική.

Για την τεχνοκρατική φύση του θέματος επισήμανε :

“Υπάρχει ζήτημα με τον τρόπο που θα γεμίζουν οι δεξαμενές. Η μελέτη αποσιωπά το ζήτημα αυτό και είναι προφανές ότι κάποιο δεξαμενόπλοιο θα προσεγγίζει την περιοχή , θα πέφτουν σωλήνες στη θάλασσα ,  οι οποίες θα φτάνουν έως την ξηρά όπου θα είναι η μόνιμη εγκατάσταση των αντλιοστασίων, τα οποία θα στέλνουν τα καύσιμα στη Λαγγάδα μέσω αγωγών.

Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων δεν αντιμετωπίζει τι θα γίνει στο θαλάσσιο περιβάλλον σε περίπτωση ενός ατυχήματος ή μιας διαρροής.

Πως θα επηρεαστούν δηλαδή οι υπόλοιπες χρήσεις του κόλπου του Αργοστολίου.

Έχουμε τουριστική χρήση με κότερα και κρουαζιερόπλοια, έχουμε ιχθυοκαλλιέργειες , έχουμε την αλιεία κ.α.

Είναι απαράδεκτο η μελέτη να μην προβλέπει μέτρα αντιμετώπισης περιβαλλοντικών επιπτώσεων σε ένα πιθανό ατύχημα.

Επίσης, η  μελέτη δεν έχει καμία πρόβλεψη για το χερσαίο κομμάτι (αστοχία υλικού από σεισμό κ.α.) και ποιες θα είναι οι επιπτώσεις στο υδροφόρο ορίζοντα.

Ένα τρίτο σημαντικό είναι ότι η δραστηριότητα αυτή θα παράγει υγρά απόβλητα , και μάλιστα ορισμένα από αυτά είναι  επικίνδυνα.

Προβλέπεται μια επεξεργασία στη μονάδα των υγρών αποβλήτων , δηλαδή διαχωρισμός των υδρογονανθράκων από το νερό , όμως πουθενά δεν μας λέει ότι το τελικό επεξεργασμένο απόβλητο που θα καταλήγει.

Λέει ότι θα καταλήγει σε μια δεξαμενή. Όταν γεμίσει η δεξαμενή , θα έχουμε μεταφορά στο βιολογικό του Αργοστολίου ;

Αν έχει κατάλοιπα  μέσα, παρά  την επεξεργασία , θα μπορέσει να λειτουργήσει ο βιολογικός του Αργοστολίου ή θα έχουμε πρόβλημα ;

Υπάρχουν δηλαδή, σοβαρότατα τεχνικά προβλήματα , τα οποία μπορούν να έχουν τεράστιες οικονομικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Αυτά δεν αντιμετωπίζονται στη μελέτη».

Για την Πολιτική φύση του θέματος επισήμανε :

«Υπάρχει μείζον πολιτικό ζήτημα. Πριν από λίγο καιρό , είχαμε στο Δημοτικό Συμβούλιο το master plan του Λιμένα του Αργοστολίου και κουβεντιάζαμε να πάει το εμπορικό λιμάνι στο χώρο της ΔΕΗ.

 Έγινε μια εκτενής συζήτηση επί του θέματος και τοποθετήθηκαν οι περισσότεροι.

Όταν λεω μείζον πολιτικό πρόβλημα , δεν αναφέρομαι σε πολίτες όπως ο κ. Ηλίας Στεφανάτος,  που έκανε μια πρόταση για το εμπορικό λιμάνι, που όλως τυχαίως , η πρόταση του ήταν να δημιουργηθεί λιμενική υποδομή ακριβώς κάτω από το πρακτορείο του Μαλιαγρού, προφανώς κάτι θα ήξερε και ήθελε να φτιάξουμε ένα λιμάνι σαν Δήμος για να εξυπηρετήσουμε τη συγκεκριμένη εταιρεία.

Αλλά, ο κ. Στεφανάτος, είναι ένας πολίτης και έχει δικαίωμα να υποστηρίζει όποια συμφέροντα θέλει.

Υπήρχαν Δημοτικοί Σύμβουλοι, οι οποίοι δεν ψήφισαν την θέση του λιμένα στο χώρο της ΔΕΗ , αλλά υπερασπίστηκαν τη δημιουργία νέου λιμένα στο λατομείο του Μαλιαγρού!

Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι έχουν εκλεγεί από την Κοινωνία. Πρέπει και οφείλουν, και στο πλαίσιο των ιδεολογικών τους διαφοροποιήσεων  , να κοιτάζουν το Δημόσιο συμφέρον.

Δεν γίνεται να εμφανίζονται και μάλιστα , και μάλιστα εν κρυπτώ και να υποστηρίζουν συμφέροντα συγκεκριμένων εταιρειών και να είναι dealer συγκεκριμένων συμφερόντων.

Στο Δημοτικό Συμβούλιο θα πρέπει να δώσουν εξηγήσεις.

Δεν μπορεί να γίνεται μια τεράστια προσπάθεια να αλλάξει το master plan του Αργοστολίου και να μεταφερθεί το εμπορικό λιμάνι στη ΔΕΗ, και κάποιοι δημοτικοί σύμβουλοι να μην αντιλαμβάνονται το συμφέρον της πόλης και να αντιδρούν και να κάνουν αντιπερισπασμό..

Έχετε δει το Δημοτικό Συμβούλιο , έχουν βγει αποφάσεις, και ποιος ψήφισε τις αποφάσεις, ποιος εναντιώθηκε και ποιος έκανε υποτίθεται εναλλακτικές προτάσεις …

Δεν γίνεται λοιπόν να υποστηρίζουμε , δια της πλαγίας οδού, να κατασκευάσει ο Δήμος με δικά του έξοδα ένα λιμάνι για μια εταιρεία ή να υποστηρίζουμε να γίνεται φορτοεκφόρτωση καυσίμων , ακριβώς απέναντι από τα μπαστούνι για τα κρουαζιερόπλοια ή τη στιγμή που όταν έχουμε πάνω από 2 κρουαζιερόπλοια, τα υπόλοιπα είναι αρόδου στη γύρω περιοχή ..

Πόση πρέπει να είναι η απόσταση ενός πλοίου που έχει κηροζίνη και ενός κρουαζιερόπλοιου ;

Πόσο θε επηρεάσει την κρουαζιέρα , που είναι κρίσιμη για την οικονομία του νησιού ;

Γιατί αυτά δεν αναλύονται στη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων ;

Τα ερωτήματα είναι πολλά.

Να σταματήσουμε να κρυβόμαστε και να παίζουμε.. Οι μάσκες πέφτουν από μόνες τους..»