Η κυβέρνηση των «αρίστων» και του «επιτελικού κράτους» συνεχίζει να αυτογελοιοποιείται και με την τηλεκπαίδευση

Δημοσιεύτηκε: Τετάρτη, 11 Νοεμβρίου 2020 12:40

Η κυβέρνηση των «αρίστων» και του «επιτελικού κράτους» συνεχίζει να αυτογελοιοποιείται και με την τηλεκπαίδευση

Μετά τις μάσκες - τεντόπανα και το κλείσιμο των σχολείων στα οποία τάχα δεν μεταδιδόταν ο ιός…  τώρα αποδεικνύουν την ανικανότητά τους και  στην αδυναμία τους να οργανώσουν την τηλεκπαίδευση, αφού επί τόσους μήνες δεν φρόντισαν να ετοιμάσουν τίποτα άλλο, παρά την αυτοπροβολή τους στα αδρώς επιχορηγούμενα ΜΜΕ της λίστας Πέτσα. 

Έτσι, η  πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης Webex της Cisco, που τόσο πολύ διαφήμιζε η Υπουργός Παιδείας ως απόδειξη ετοιμότητας σε ενδεχόμενο νέο lockdown, έπεσε λίγα μόλις λεπτά αφότου άνοιξε, παρά τις αστείες συστάσεις στους πολίτες να μη μπαίνουν στα social media και στις πλατφόρμες streaming τις ώρες αιχμής, για να αντέξει το δίκτυο, κάτι για το οποίο είχαν προειδοποιήσει οι υπεύθυνοι δημόσιοι φορείς και ειδικά το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

Ο ΣΥΡΙΖΑ, από την άνοιξη είχε ζητήσει επενδύσεις στις δημόσιες ψηφιακές υποδομές και είχε αντιταχθεί στην παράδοση της τηλεκπαίδευσης και των προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών στην Ciscο. Το ΥΠΑΙΘ, όχι μόνο επί 8 μήνες δεν έκανε όσα έπρεπε, αλλά μετά το νέο κλείσιμο Γυμνασίων και Λυκείων, αντί να αφιερώσει μία-δύο ημέρες σε δοκιμή-προσομοίωση του συστήματος, το έθεσε σε πλήρη λειτουργία, με αποτέλεσμα  να κινδυνεύει με blackout συνολικά όλο το εθνικό δίκτυο μετάδοσης Δεδομένων.

Ακόμα όμως και αν κάποια στιγμή η πλατφόρμα της τηλεκπαίδευσης εν τέλει λειτουργήσει, τα μεγάλα προβλήματα παραμένουν:

--Έχουν άραγε όλοι οι μαθητές πρόσβαση σε διαδίκτυο υψηλών ταχυτήτων που απαιτεί η πλατφόρμα του υπουργείου, για να μπορέσουν να ενταχθούν όλοι στην εκπαιδευτική διαδικασία; 

--Υπάρχει σε κάθε σπίτι ανάλογος αριθμός ηλεκτρονικών υπολογιστών ώστε να καλύψουν ενδεχομένως δυο ή παραπάνω παιδιά στη τηλεκπαίδευση και ταυτόχρονα κάποιον γονέα που εργάζεται από το σπίτι; 

--Όσοι λόγω οικονομικής δυσχέρειας της οικογένειάς τους δεν έχουν αυτές τις δυνατότητες, θα αποκλείονται από την εκπαιδευτική διαδικασία και θα τιμωρούνται και με απουσίες από πάνω; 

Κάποιος μάλλον θα πρέπει να εξηγήσει στον κύριο Μητσοτάκη και την κυρία Κεραμέως, οι οποίοι προφανώς δεν έχουν ιδέα σε ποιους απευθύνονται, ότι στη χώρα που κυβερνούν η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων είναι εξαρτημένοι από τον μισθό τους. Και ότι υπάρχουν χιλιάδες νοικοκυριά χωρίς γρήγορο Ίντερνετ. Ακόμη και νοικοκυριά που δεν έχουν υπολογιστές. Και δεκάδες χιλιάδες άλλα που δυσκολεύονται να αγοράσουν δεύτερο ή τρίτο για να αντεπεξέλθουν. 

Το πρόβλημα, λοιπόν, δεν είναι μόνο η ανικανότητά τους. Αλλά ότι δεν μπορούν να κατανοήσουν τις ανάγκες των ανθρώπων, γιατί είναι πολύ μακριά από την καθημερινότητα και τη ζωή τους.

Μετά τη χλεύη των εκπαιδευτικών, η αποδοκιμασία και η οργή της κοινωνίας για την ανικανότητα και την απύθμενη ,επιτελική αριστεία  της κυβέρνησης και ειδικά της  ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, είναι εντονότερη από ποτέ και γι’ αυτό ζητάμε την παραίτηση ή αποπομπή της κ. Κεραμέως, που με τις παλινωδίες της περνά κάθε μέρα σαν οδοστρωτήρας πάνω από τη δημόσια Παιδεία.

 Ο κ. Πέτσας με απύθμενο θράσος χαρακτήρισε «αστείο» το αυτονόητο αίτημα για παραίτηση της κας Κεραμέως,  μιλώντας ως εξουσιοδοτημένος υπάλληλος της εταιρείας Cisco. Με φτηνές δικαιολογίες και χωρίς ίχνος συγνώμης, προσπάθησε να υποβαθμίσει το  blackout στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Παράλληλα, απέφυγε να απαντήσει στο ερώτημα «τι έπραξε η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας» μετά την έγκαιρη προειδοποίηση αρμόδιων φορέων, όπως το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, ότι το σύστημα της Cisco δεν μπορεί να αντέξει τον αυξημένο φόρτο των 600.000 μαθητών και κινδυνεύει με κατάρρευση. Όπερ και εγένετο.

Αντίθετα με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι οικογένειες που δικαιολογημένα οργίζονται με όσα επικίνδυνα, ανεύθυνα και τραγελαφικά πράττει η κυβέρνηση των «αρίστων», θέτουν αμείλικτα ερωτήματα:

1. Μετά το σημερινό blackout θα συνεχίσει η κυβέρνηση να εμπιστεύεται την εταιρία Cisco ή θα την αποπέμψει; Είναι αποδεκτό το πρόβλημα μιας εταιρίας να είναι μετατρέπεται σε πρόβλημα όλης της χώρας, ελλείψει εναλλακτικού δημόσιου συστήματος σύγχρονης τηλεκπαίδευσης;

Υπάρχουν ρήτρες καλής εκτέλεσης και λειτουργίας στη σύμβαση Cisco – υπουργείου Παιδείας ή η έννοια της «δωρεάς» έχει απαλλάξει από κάθε ευθύνη την αμερικάνικη πολυεθνική; Θα συνεχίσει η κυβέρνηση να κρύβει τη σύμβαση δωρεάς Cisco – υπουργείου, την οποία η αντιπολίτευση έχει ζητήσει επανειλημμένα να κατατεθεί στη Βουλή;

2. Γιατί η κυβέρνηση δεν ενίσχυσε με 200.000 εικονικές τάξεις τα δημόσια συστήματα τηλεκπαίδευσης και ειδικά, το «ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» και το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, τα οποία σήκωσαν το μεγαλύτερο βάρος της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην προηγούμενη φάση της πανδημίας; Σήμερα, 8 μήνες μετά και με ελάχιστο κόστος, οι δημόσιες υποδομές θα ήταν σε θέση να καλύψουν τις ανάγκες και στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

3. Γνωρίζει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ότι η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα(ΑΠΔΠΧ) διαπίστωσε, με πόρισμά της στις 7 Σεπτεμβρίου, σωρεία παραβάσεων του Ευρωπαϊκού Κανονισμού Ασφάλειας (GDPR) και πως το υπουργείο αντί να διακόψει αμέσως τη συνεργασία με την Cisco, την αναβάθμισε;

Επίσης, γνωρίζει πως εξαιτίας της μη-συμμόρφωσης του ΥΠΑΙΘ με τις συστάσεις της Αρχής, όλο το εγχείρημα της τηλεκπαίδευσης «βρίσκεται στον αέρα», με ότι αυτό συνεπάγεται από νομικής άποψης για τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών; 

Ακόμη, είναι ενήμερος πως κατά την πρώτη φάση της πανδημίας οι εκπαιδευτικοί είχαν τη δυνατότητα να επιλέγουν και άλλες πλατφόρμες, ενώ τώρα υποχρεούνται να χρησιμοποιούν αποκλειστικά την πλατφόρμα Webex;

4. Γιατί ακόμη και σήμερα το υπουργείο δεν έχει επικαιροποιήσει τις ανάγκες των μαθητών και των σχολείων σε ηλεκτρονικό εξοπλισμό; Μπορεί η κυβέρνηση να δώσει επίσημα στοιχεία για το πόσοι είναι οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές που έχουν διανεμηθεί σε σχολεία και μαθητές μέσω του κρατικού προϋπολογισμού; Επιπρόσθετα, τι γίνεται με την τηλεκπαίδευση στους καταυλισμούς των προσφύγων και στις άλλες ευάλωτες ομάδες; 

5. Λαμβάνοντας υπόψη τις εγκληματικές παραλείψεις και τα αμέτρητα λάθη της κυβέρνησης στη διαχείριση της πανδημίας και το νέο κλείσιμο των σχολείων, πως ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας να χαρακτηρίζει «αστείο» το αίτημα της παραίτησης της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως;

Η κυβέρνηση αγνοεί ότι το 92.5% των εκπαιδευτικών, οι οποίοι -μόλις προχθές- απείχαν από την εκλογική παρωδία της υπουργού Παιδείας, την αποδοκίμασαν με πρωτοφανή τρόπο και στην ουσία την «παραίτησαν»; 

Τι άλλο περιμένει η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός ώστε να προβούν σε αυτήν την κοινωνικά και πολιτικά αναγκαία πράξη;

ΕΠΕΚΕ Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ