Έτοιμη να ανοίξει πανιά… και να «σαλπάρει» για Σμύρνη – Θεσσαλονίκη η Levante Ferries

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 21 Μαΐου 2019 12:18

Έτοιμη να ανοίξει πανιά… και να «σαλπάρει» για Σμύρνη – Θεσσαλονίκη η Levante Ferries

Δημοσίευμα της ιστοσελίδας ethnos.gr κάνει λόγο για διερευνητικές επαφές στελεχών της εταιρίας Levante Ferries σχετικά με τη δρομολόγηση πλοίου στη γραμμή Σμύρνης – Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα η επαφή πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα.

Το ρεπορτάζ έχει λεπτομέρειες και δηλώσεις, ενώ δεν παραλείπει να τονίσει τα πλεονεκτήματα μιας πιθανής σύνδεσης των δύο λιμανιών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το λιμάνι της Σμύρνης είναι εμπορευματικό λιμάνι της Τουρκίας, το δεύτερο σε δυναμικότητα όσον αφορά στη διακίνηση containers.

Aπό αυτό περνάει το 26% όλων των τουρκικών εξαγωγών, ενώ μεγάλο μέρος των εξαγωγών αφορά νωπά αγροτικά προϊόντα. Σημειώνεται ότι το λιμάνι διαθέτει και cruise te

Η Levante Ferries, συμφερόντων του Ζακυνθινού επιχειρηματία Γιώργου Θεοδόση, έχει «σαλπάρει» για τα καλά σε «ανοιχτές θάλασσες» και είναι έτοιμη να κατακτήσει κι άλλους προορισμούς.

Η άκρως επιτυχημένη επιχειρηματική δραστηριότητα του κ. Θεοδόση, στη γειτονική χώρα, αναμφισβήτητα θα παίξει ρόλο στις όποιες εξελίξεις, αφού ο Ζακυνθινός επιχειρηματίας είναι δυνατός «παίκτης» στο χώρο.

Αναλυτικά το δημοσίευμα του ethnos.gr αναφέρει τα εξής:

Διερευνητικές επαφές για τη δρομολόγηση πλοίου στην γραμμή Σμύρνης-Θεσσαλονίκης πραγματοποίησε την προηγούμενη βδομάδα η ελληνικών συμφερόντων ακτοπλοϊκή εταιρία Levante Ferries στην τουρκική πόλη.

Η ακτοπλοϊκή σύνδεση του τουρκικού λιμανιού Αλτσανάκ με τη νύμφη του Θερμαϊκού αποτελεί μία παλιά ιστορία που έχει ξεκινήσει από το 2016, αλλά εδώ και τρία χρόνια δεν έχει υπάρξει καμία εξέλιξη.

Αντιπροσωπεία της ελληνικής εταιρίας συναντήθηκε με παραγωγικούς φορείς της πόλης, τον δήμαρχο του μητροπολιτικού δήμου της Σμύρνης Μουσταφά Τουντς Σογιέρ αλλά και την Ελληνίδα πρόξενο Αργυρώ Παπούλια την περασμένη Πέμπτη (16.5). Σύμφωνα με πληροφορίες η ελληνική πλευρά συζήτησε με την τουρκική τεχνικές λεπτομέρειες που αφορούν τα δύο λιμάνια ενώ «μέτρησε» κλίμα και αντιδράσεις για το πρότζεκτ που βρίσκεται στα σκαριά.

Στους σχεδιασμούς της εταιρίας είναι η δρομολόγηση δύο πλοίων χωρητικότητας 400 επιβατών, και 60 φορτηγών και 1.350 επιβατών και 120 φορτηγών αντίστοιχα. Η ακτοπλοϊκή σύνδεση των δύο πόλεων θα πραγματοποιηθεί μέσω ferry boats, δηλαδή πλοίων επιβατηγών-οχηματαγωγών (Ε/Γ-Ο/Γ), τα οποία θα εξυπηρετούν κομμάτι του μεταφορικού έργου που εκτελούν φορτηγά τα οποία ξεκινούν από τα τουρκικά παράλια και πραγματοποιούν περί τις 40.000 διελεύσεις κατευθυνόμενα προς Ελλάδα και ΕΕ.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Σμύρνης Γιουσούφ Οζτούρκ υπογράμμισε την αναγκαιότητα έναρξης της συγκεκριμένης ακτοπλοϊκής σύνδεσης υπενθυμίζοντας ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αποτελεί σημείο διέλευσης τόσο για τη νότια Ευρώπη, όσο και για τα Βαλκάνια και την Ιταλία. «Θα σταθούμε δίπλα και θα υποστηρίξουμε το εγχείρημα» δήλωσε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που δόθηκε μετά τις συναντήσεις των δύο πλευρών.

Το λιμάνι της Σμύρνης

Το λιμάνι Αλτσανάκ της Σμύρνης είναι εμπορευματικό λιμάνι της Τουρκίας, το δεύτερο σε δυναμικότητα όσον αφορά στη διακίνηση containers. Aπό αυτό περνάει το 26% όλων των τουρκικών εξαγωγών, ενώ μεγάλο μέρος των εξαγωγών αφορά νωπά αγροτικά προϊόντα. Σημειώνεται ότι το λιμάνι διαθέτει και cruise terminal, καθώς η Σμύρνη και η ακτή της Ιωνίας, με τον σημαντικό ιστορικό πλούτο τους, προσελκύουν τουρισμό κρουαζιέρας.

«Γνωρίζω ότι οι θεσμοί και των δύο πόλεων υποστηρίζουν τη συγκεκριμένη γραμμή. Ως δήμαρχος του μητροπολιτικού δήμου της Σμύρνης, θα ήθελα να πω ότι θα κάνω ό, τι μπορώ για να προωθήσω και να υποστηρίξω την σύνδεση των δύο λιμανιών» δήλωσε από την πλευρά του ο δήμαρχος του μητροπολιτικού δήμου Σμύρνης Μουσταφά Τουντς Σογιέρ.

Τόσο η ελληνική πλευρά όσο και η τουρκική συμφώνησαν ότι η δρομολόγησή του πλοίου θα βοηθήσει στην ανάπτυξη του τουρισμού αλλά στην τόνωση του εμπορίου.

Προσπάθειες για τη δρομολόγηση πλοίου στη γραμμή Σμύρνης-Θεσσαλονίκης είχε κάνει στο παρελθόν και ο Γιάννης Μπουτάρης χωρίς όμως επιτυχία.

Τα κόστη ελλιμενισμού του πλοίου στον λιμένα της Σμύρνης είναι αρκετά υψηλά, ειδικά σε σχέση με τα αντίστοιχα ισχύοντα κόστη στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, κάτι που ουσιαστικά λειτουργεί ως ανασταλτικός παράγοντας στην έναρξη του δρομολογίου.

Παρά τις δυσκολίες η ακτοπλοϊκή σύνδεση των δύο πόλεων βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα Άγκυρας-Αθήνας και τέθηκε εκ νέου στην πρόσφατη επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού στην Τουρκία.

Εκεί επιβεβαιώθηκε ξανά η πρόθεση των δύο πλευρών να εργαστούν προς την κατεύθυνση της άμεσης εκκίνησης της ακτοπλοϊκής σύνδεσης.

Ποια είναι η Levante Ferries

Η Levante Ferries είναι μία καινούργια εταιρία στο χώρο της ελληνικής ναυτιλίας-ακτοπλοΐας. Χώρος δραστηριοποίησής της – σε πρώτη φάση – αποτελεί το Ιόνιο Πέλαγος.

Ο στόλος της εταιρείας αποτελείται από τέσσερα πλοία, ναυπηγημένα σύμφωνα με τις υψηλότερες προδιαγραφές: το ολοκαίνουργιο «Fior di Levante», το οποίο βαφτίστηκε προς τιμήν του νησιού της Ζακύνθου ή αλλιώς Φιόρο του Λεβάντε (=Άνθος της Ανατολής) και ξεκίνησε το παρθενικό του ταξίδι το Δεκέμβριο του 2014. το «Mare di Levante», το «Andreas Kalvos» και το «Kefalonia».

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΗΜΕΡΑ




00 inkefalonia general ad 300X250