Μαντζουράτος στον COSMOS 96,5: «Η κατάσταση στα σχολεία της Κεφαλονιάς είναι τραγική – Αναξιοπρεπής η στάση της κυβέρνησης απέναντι στους εκπαιδευτικούς»

Ο γραμματέας της ΕΛΜΕ-ΚΙ, Δημήτρης Μαντζουράτος, φιλοξενήθηκε στον COSMOS 96,5 και την εκπομπή COSMOS MAGAZINE και αναφέρθηκε στα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει η εκπαίδευση στην Κεφαλονιά, επισημαίνοντας ότι τίποτα δεν έχει λυθεί και οι ανάγκες γίνονται όλο και πιο πιεστικές.
Ο κ. Μαντζουράτος τόνισε ότι η προετοιμασία των σχολείων έχει διαφορετική σημασία για την κυβέρνηση και διαφορετική για τους εκπαιδευτικούς, καθώς, όπως είπε, το Υπουργείο υποστηρίζει ότι με το άνοιγμα των σχολείων όλοι οι καθηγητές βρίσκονται στη θέση τους, κάτι που δεν ισχύει. Επεσήμανε ότι αυτή την περίοδο βρίσκεται σε περιοδεία στα σχολεία και διαπίστωσε έλλειψη προσωπικού περίπου 20%, αφού δεν έχουν έρθει ακόμη οι αναπληρωτές.
Συμπλήρωσε ότι περίπου 3.500 αναπληρωτές δεν έχουν αναλάβει υπηρεσία λόγω μεγάλων προβλημάτων, ενώ στην Κεφαλονιά το ζήτημα της στέγασης είναι κρίσιμο. Υπάρχουν, όπως είπε, εγκαταστάσεις όπως η εστία στη Λάσση ή σπίτια σε διάφορες περιοχές, που αν είχαν επισκευαστεί από τις τοπικές αρχές, θα έλυναν το πρόβλημα στέγασης των εκπαιδευτικών. Αντίθετα, σημείωσε, υπάρχουν περιπτώσεις συναδέλφων που κοιμούνται σε αυτοκίνητα, σε παραλίες ή σε κάμπινγκ, κάτι που χαρακτήρισε ως «αναξιοπρεπή στάση της κυβέρνησης» η οποία δείχνει ότι δεν την ενδιαφέρει να στελεχωθεί το δημόσιο σχολείο, αλλά μόνο να λειτουργήσει τυπικά.
Ο γραμματέας της ΕΛΜΕ-ΚΙ υπογράμμισε ότι αύριο θα πραγματοποιηθεί κινητοποίηση έξω από την Περιφέρεια, με αιτήματα τη στέγαση και τη σίτιση για τους αναπληρωτές, πρωτοδιόριστους και αποσπασμένους εκπαιδευτικούς που καλούνται να υπηρετήσουν σε απομακρυσμένες σχολικές μονάδες της Κεφαλονιάς.
Παράλληλα, ο κ. Μαντζουράτος κατήγγειλε ότι η κυβέρνηση έχει θεσμοθετήσει τμήματα με 27 έως 30 μαθητές, καταργώντας ουσιαστικά τα ολιγομελή. Χαρακτήρισε «κοροϊδία» το γεγονός ότι παρουσιάζονται ως επιτυχία οι ελάχιστες εγκρίσεις τμημάτων, ενώ ο ίδιος υπογράμμισε ότι οι αίθουσες δεν επαρκούν για τέτοιους αριθμούς μαθητών.
Αναφερόμενος στην αξιολόγηση, διευκρίνισε ότι οι εκπαιδευτικοί δεν είναι αντίθετοι στην έννοια, αλλά απέχουν από τη διαδικασία γιατί θεωρούν ότι οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, στην αναζήτηση χορηγών και τελικά στην υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου. Κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι με το νέο πειθαρχικό ποινικοποιεί τη συνδικαλιστική δράση, καταργεί το τεκμήριο της αθωότητας και δίνει τη δυνατότητα ακόμη και για απολύσεις εκπαιδευτικών πριν τελεσιδικήσουν δικαστικές αποφάσεις.
Σχετικά με τις υποδομές, ο κ. Μαντζουράτος τόνισε ότι η κατάσταση είναι τραγική. Ανέφερε πως ζητούνται πέντε νέα σχολικά συγκροτήματα, μεταξύ των οποίων για την Πάστρα και το Ληξούρι, ενώ περιέγραψε τις άθλιες συνθήκες με κοντέινερ, ανεπαρκείς χώρους και απουσία αντισεισμικής θωράκισης. Επεσήμανε επίσης ότι στο ειδικό σχολείο του Αργοστολίου οι μαθητές στεγάζονται σε υπόστεγο χωρίς άδειες, χωρίς παράθυρα και χωρίς στοιχειώδεις συνθήκες ασφάλειας.
Ο ίδιος επισήμανε ότι ούτε τα σχετικά καινούργια σχολικά συγκροτήματα είναι σε καλή κατάσταση, αφού έχουν ήδη φθορές λόγω έλλειψης συντήρησης. Ανέφερε μάλιστα ότι ούτε ένα σχολείο δεν διαθέτει πιστοποιητικό αντισεισμικής θωράκισης, ενώ υπάρχουν σοβαρά προβλήματα πυρασφάλειας, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το ΕΠΑΛ Αργοστολίου.
Για το θέμα των εισιτηρίων, ο κ. Μαντζουράτος σημείωσε ότι μόνο η γραμμή Σάμη-Αστακός παρέχει σταθερή έκπτωση 30% στους εκπαιδευτικούς, ενώ η Levante Ferries δεν προσφέρει γενικευμένη μείωση, αλλά μόνο μία εφάπαξ διευκόλυνση για την πρόσληψη. Τόνισε ότι η εταιρεία θα μπορούσε να στηρίξει τους εκπαιδευτικούς χωρίς οικονομική ζημία.
Αναφέρθηκε επίσης στην υπογεννητικότητα που σε συνδυασμό με τον αυξημένο αριθμό μαθητών ανά τμήμα οδηγεί σε κλείσιμο τμημάτων. Επισήμανε ότι πέρυσι έκλεισαν 12 τμήματα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Κεφαλονιά. Προειδοποίησε ότι φέτος θα υπάρξουν και σοβαρά προβλήματα με τις μεταφορές μαθητών, καθώς δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαγωνισμοί, ενώ κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι μεθοδεύει να σπουδάζουν οι μαθητές της Α΄ Λυκείου μόνο στο Αργοστόλι για να αποφευχθεί η πληρωμή εισιτηρίων.
Για το θέμα της κατανομής μαθητών, κατήγγειλε ότι η διοίκηση και η δημοτική αρχή παρακάμπτουν τον νόμο δίνοντας πλαστά πιστοποιητικά κατοικίας, με αποτέλεσμα να διαμορφώνονται «σχολεία δύο ταχυτήτων».
Ο κ. Μαντζουράτος ανέφερε ότι δεν υπερέβαλε σε τίποτα από όσα παρουσίασε, σημειώνοντας ότι τα προβλήματα είναι γνωστά και διαρκώς διαιωνίζονται. Έφερε ως παράδειγμα την εστία της Λάσσης, που αποτελεί αίτημα εδώ και 25 χρόνια, λέγοντας ότι αν επισκευαζόταν θα μπορούσε να στεγάσει εκπαιδευτικούς, αστυνομικούς, πυροσβέστες και φοιτητές.
Κατηγόρησε την τοπική αυτοδιοίκηση και την περιφέρεια ότι δεν διεκδικούν κονδύλια για την εκπαίδευση, προτιμώντας επενδύσεις για τουριστικούς σκοπούς. Εξέφρασε την άποψη ότι υπάρχουν τρόποι να ζητηθούν έκτακτα κονδύλια από το Υπουργείο Εσωτερικών και να γίνουν επισκευές σε κτίρια που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για στέγαση.
Τέλος, αναφερόμενος σε περιστατικό στη Ζάκυνθο με εκπαιδευτικό που διώχθηκε πειθαρχικά επειδή παρουσίασε θεατρικό έργο για την Άννα Φρανκ και την Παλαιστίνη, τόνισε ότι η κυβέρνηση ποινικοποιεί ακόμη και τις πιο αυτονόητες παιδαγωγικές δράσεις, λόγω της στρατηγικής συμμαχίας με το Ισραήλ. Όπως είπε, «θυμίζουν άλλες εποχές» αυτές οι πρακτικές και στόχο έχουν να τρομοκρατήσουν τους εκπαιδευτικούς.
Ολοκληρώνοντας, σημείωσε ότι μετά από 38 χρόνια ως εκπαιδευτικός και συνδικαλιστής βλέπει για πρώτη φορά τους συναδέλφους του απογοητευμένους πριν καν ξεκινήσει η σχολική χρονιά.
{https://soundcloud.com/user-46829938/cosmos-96-5-dimitris-1}