Λαϊκή Συσπείρωση: Θέματα και Επερωτήσεις για το Περιφερειάκο Συμβούλιο

Δημοσιεύτηκε: Παρασκευή, 28 Μαΐου 2021 14:26

Λαϊκή Συσπείρωση: Θέματα και Επερωτήσεις για το Περιφερειάκο Συμβούλιο

ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΣΤΗΝ Π.Ι.Ν.

Ως Λαϊκή Συσπείρωση φέρνουμε ξανά, με την μορφή Επερώτησης, το θέμα του Αθλητισμού και συγκεκριμένα της οικονομικής στήριξης των Αθλητικών Σωματείων των Ιόνιων Νησιών γιατί θεωρούμε πολύ σημαντικό την άθληση του λαού μας, τόσο για την ψυχική όσο και την σωματική του υγεία, ιδιαίτερα σε αυτή την συγκυρία.

Είναι κρίσιμη αυτή η περίοδος, αφού δοκιμάζονται αθλητές, προπονητές, εργαζόμενοι στον Αθλητισμό και οι Διοικήσεις των Ερασιτεχνικών Σωματείων από την οικονομική ασφυξία και τις μεγάλες περικοπές στις επιχορηγήσεις όλων των Ομοσπονδιών που έχει επιβάλει η κυβέρνηση της Ν.Δ. όπως και όλες οι προηγούμενες. Η κατάσταση αυτή λειτουργεί σχεδόν απαγορευτικά στην επαναλειτουργία των Σωματείων.

Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, έρχεται ο περιορισμός μεγάλου μέρους των ζωτικών παροχών και δραστηριοτήτων σε αθλητές, προπονητές, εργαζόμενους που ασχολούνται με τον αθλητισμό.

Ο ερασιτεχνικός αθλητισμός έχει τον μεγαλύτερο όγκο της αθλητικής δραστηριότητας στα νησιά μας, με τεράστιες προσωπικές προσπάθειες, με ατομικές συνδρομές μελών, με μεγάλη ηθική και οικονομική στήριξη των ίδιων των αθλητών και των οικογενειών τους, των μελών των διοικήσεων, που βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη. Ο ερασιτεχνικός αθλητισμός, είναι αυτός που γεννά τις διακρίσεις και τα μετάλλια, που μας τιμούν και μας κάνουν υπερήφανους όλους.

Το πρόγραμμα «Χίλων» που επικαλείται η κυβέρνηση, απλώς διαχειρίστηκε τις μειώσεις των επιχορηγήσεων και με το μητρώο ουσιαστικά επιδιώκει τον έλεγχο των Σωματείων από την κυβέρνηση, ενώ με τα οικονομικά και γραφειοκρατικά εμπόδια που έχει η όλη διαδικασία, πολλά από αυτά δεν κατάφεραν να εγγραφούν. Αυτή η πραγματικότητα που ισχύει σε όλη την χώρα, ισχύει και στα νησιά μας με πολύ μεγαλύτερη ένταση αφού υπάρχει επιπλέον η αναγκαιότητα των μετακινήσεων που έχουν μεγάλο κόστος, αλλά και ότι εκτός από την πανδημία έχουν κτυπηθεί από τον «ΙΑΝΟ».

Η αιτία για τα παραπάνω είναι η κεντρική οικονομική πολιτική που ασκείται και βάζει σε δεύτερη μοίρα τον ερασιτεχνικό αθλητισμό .Ενδεικτικό αυτής της ιεράρχησης είναι ότι βρισκόμαστε τέλος Μάη και τα Ερασιτεχνικά Σωματεία δεν έχουν λάβει ακόμα την πρώτη δόση της επιχορήγησης από την Γ.Γ.Α.

Στην ίδια κατεύθυνση κινείται και η Περιφερειακή Αρχή (ΝΔ-ΚΙΝΑΛ), όπως φαίνεται και από τον προϋπολογισμό του 2021 της Π.Ι.Ν. Αυτό συνεπάγεται εκτός της υποχρηματοδότησης, ανυπαρξία σύγχρονων αθλητικών εγκαταστάσεων, αυτές που υπάρχουν οι περισσότερες είναι πεπαλαιωμένες και ασυντήρητες, ανυπαρξία ενός σχεδιασμού αναγκαίων έργων και σύγχρονων αθλητικών υποδομών.

Τη στιγμή που κατασπαταλιούνται μεγάλα ποσά, σε επικοινωνιακή πολιτική, δημιουργία film office, φυλλάδια, ημερίδες κλπ. η Περιφερειακή Αρχή, αποφασίζει να διαθέσει μόνο 100.000, σταγόνα στον ωκεανό, ενώ και δυνατότητα μεγαλύτερης χρηματοδότησης έχει και γνωρίζει το χρονικό όριο που θέτει ο νόμος (30/6/2021).

 

Επερωτάται η κ. Περιφερειάρχης:

1. Θα συστρατευθεί με τα αιτήματα των Ερασιτεχνικών Σωματείων για την ουσιαστική τους στήριξη;

2. Θα διεκδικήσει από την κυβέρνηση την απαλλαγή από τον Φ.Π.Α. στην αγορά αθλητικού υλικού, την δωρεάν μετακίνηση των αθλητών από και προς τους χώρους άθλησης τους;

3. Θα δρομολογήσει άμεσα νέες σύγχρονες αθλητικές εγκαταστάσεις σε όλα τα νησιά χωρίς την συμμετοχή επιχειρήσεων;

4. Θα διεκδικήσει έκτακτη οικονομική ενίσχυση για το 2021 από την Γ.Γ.Α.;

5. Θα καλύψει τα έξοδα διεξαγωγής των αγώνων;

6. Θα δώσει δωρεάν στα Ερασιτεχνικά Σωματεία τα Μέσα Ατομικής Προστασίας που έχουν ανάγκη για να λειτουργήσουν;

7. Έμειναν σωματεία έξω από τη συγκεκριμένη χρηματοδότηση; Πόσα και γιατί:

8. Θα διεκδικήσει από την κυβέρνηση την αλλαγή της ΚΥΑ όσον αφορά τα κριτήρια και τον περιορισμό του χρόνου(έως 31.06.2021) για την χρηματοδότηση των Ερασιτεχνικών Σωματείων από τις Περιφέρειες;

9. Θα τροποποιήσει τον προϋπολογισμό ώστε να δοθεί επιπλέον χρηματοδότηση τόσο στα Σωματεία που δεν χρηματοδοτήθηκαν, αλλά και σε αυτά που έχουν μεγάλες ανάγκες και η χρηματοδότηση που τους έδωσε η Περιφερειακή Αρχή ήταν ελάχιστη;

10. Θα χρηματοδοτήσει τα Σωματεία των Παξών και της Ιθάκης για τα οποία δεν υπάρχει καμιά χρηματοδότηση;

 

26.05.2021

 

Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης

Ν. Γκισγκίνης, Ε. Κολυβά, Δ. Κεφαλληνός, Α. Μπαλού, Χ. Χαραλάμπους

 

ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ

ΣΤΟΝ ΜΥΡΤΟ, ΧΕΙΜΩΝΙΚΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΙΘΑΚΗΣ

Έχοντας περάσει 8 ½ μήνες από τις καταστροφές που δημιούργησε ο «ΙΑΝΟΣ» στην Κεφαλονιά και την Ιθάκη, επανερχόμαστε ως Λαϊκή Συσπείρωση σήμερα για πολλοστή φορά, με την μορφή Επερώτησης να ζητήσουμε ενημέρωση, προκειμένου για τα έργα αποκατάστασης του Μύρτου, της γέφυρας Χειμωνικού και του Οδικού δικτύου της Ιθάκης.

Όλο αυτό το διάστημα η κυβέρνηση της ΝΔ και η Περιφερειακή Αρχή (ΝΔ-ΚΙΝΑΛ) συνεργάστηκαν στενά και άψογα για τον αποπροσανατολισμό και τον εφησυχασμό. Προσάρμοσαν τα αναγκαία έργα στον «στενό κορσέ» του κρατικού προϋπολογισμού και των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων που ενώ δίνουν άμεσα και απλόχερα εκατοντάδες εκατομμύρια σε μεγάλες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, εμπορικούς, βιομηχανικούς ομίλους και εφοπλιστές για την ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας τους, από την άλλη για τα έργα αποκατάστασης από τις καταστροφές του «ΙΑΝΟΥ» προβλέπουν τα ελάχιστα.

Κυβέρνηση και Περιφερειακή αρχή, στηρίζοντας αυτές τις ιεραρχήσεις, δεν βρίσκουν τις απαραίτητες και αναγκαίες χρηματοδοτήσεις, δεν στελεχώνουν τις υπηρεσίες, επικαλούνται παθογένειες και γραφειοκρατία ξεχνώντας ακόμα και την έκτακτη ανάγκη που είναι κηρυγμένες αυτές οι περιοχές. Αποτέλεσμα αυτών είναι να μην έχει προχωρήσει κανένα ουσιαστικό έργο αποκατάστασης, πέρα της επιχωμάτωσης των κατεστραμμένων δρόμων για την προσπελασιμότητα τους και το άνοιγμα κάποιων χωμάτινων λεκανών.

Πέρασε το φθινόπωρο, ο χειμώνας, η άνοιξη και έρχεται το καλοκαίρι, έχει ανοίξει η τουριστική σεζόν με τους εργαζόμενους και μικροεπαγγελματίες να περνάνε ένα γολγοθά, αφού η κίνηση είναι περιορισμένη, η παρατεταμένη ανεργία σε χιλιάδες εργαζόμενους τους οδηγεί στην εξαθλίωση και τους μικρούς επαγγελματίες του τουρισμού και του εμπορίου σε οικονομική ασφυξία και πολλούς στο κλείσιμο. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, ενώ οι αποζημιώσεις δεν έχουν ακόμα δοθεί σε όλους, οι κάτοικοι του νησιού ζουν με το βλέμμα στραμμένο στο Φθινόπωρο.

Ενδεικτικά θα αναφέρουμε ορισμένες υποδομές -που είναι ευθύνη της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων- και σημεία που έχουν πληγεί και δεν έχουν αποκατασταθεί μέχρι σήμερα, ενώ είναι απαραίτητα για την ομαλή, γρήγορη και ασφαλή κυκλοφορία των κατοίκων, αλλά και των επισκεπτών της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης.

ΜΥΡΤΟΣ

Ενώ έγιναν τεράστιες καταπτώσεις χωμάτινων όγκων και άλλων υλικών από τα ρέματα πάνω από τον Μύρτο που έφθασαν στην παραλία καταστρέφοντας όλες τις υποδομές, δρόμο, εγκαταστάσεις, βραχοπροστασία, δεν έχει γίνει κανένα έργο για τον καθαρισμό των ρεμάτων, την βραχοπροστασία και αντιστήριξη στην περιοχή.

ΧΕΙΜΩΝΙΚΟ

Είναι το σημείο που έχει κόψει την Κεφαλονιά στα δύο. Πέρα από την επικινδυνότητα του κατεστραμμένου σημείου που έμενε αφύλακτο όλο αυτό το διάστημα, είναι πρόκληση η πάνω από 9 φορές εξαγγελίες ότι έρχεται η προσωρινή γέφυρα του στρατού για εγκατάσταση. Είναι πρόκληση ότι δεν έχει προχωρήσει η μελέτη και το έργο για την οριστική αποκατάσταση. Είναι εμπαιγμός να μην χρηματοδοτείται άμεσα και η κυβέρνηση μαζί με την Περιφερειακή Αρχή να προτείνουν να πάρουν χρήματα από τα έργα αποκατάστασης από τους σεισμούς του 2014 που βρίσκονται ακόμα σε εξέλιξη και με ήδη προβληματική χρηματοδότηση.

ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΙΘΑΚΗΣ

Πέρα από την παλαιότητα και την χρόνια εγκατάλειψη του, είναι κτυπημένο από τον «ΙΑΝΟ». Στον επαρχιακό δρόμο Φρίκες προς Κιόνι δεν παρέχει καμιά ασφάλεια και το κατεστραμμένο σημείο -δεν έχει γίνει καμιά παρέμβαση έως σήμερα-υποχωρεί συνεχώς προς την θάλασσα και οι πτώσεις βράχων απειλούν τους περαστικούς καθημερινά. Επικουρικά θα αναφερθούμε στην κατάρρευση του λιμενοβραχίονα στις Φρίκες και στις ρωγμές που έχουν δημιουργηθεί στον λιμενοβραχίονα του Κιονίου, αλλά και τα σημαντικά προβλήματα στην προβλήτα ελλιμενισμού σκαφών που έχει «κουφώσει».

Στον «Μπρος Αετό» η Ιθάκη παραμένει κομμένη στα δυο από τις αρχές του χρόνου (4 Ιανουαρίου), παρά τις εξαγγελίες για αποκατάσταση τέλος του Ιανουαρίου. Το μόνο που έχει γίνει είναι η βραχοπροστασία προς την θάλασσα. Δεν έχουν αποκατασταθεί ακόμη οι ζημιές στον κύριο δρόμο και βέβαια ούτε λόγος για το κύριο έργο της αποκατάστασης και της δημιουργίας του εναλλακτικού δρόμου που βρίσκονται στο μηδέν.

Ο δρόμος προς το λιμάνι του Πίσω Αετού παρουσίασε καθιζήσεις από τον περασμένο μήνα-ενώ ακόμα δεν έχει παραδοθεί το έργο- ο κίνδυνος της πτώσης βράχων στο σημείο είναι μια καθημερινή αγωνία για τους κατοίκους.

Τέλος με Ειδική διαταγή (07.05.2021/αρ. πρωτ.:29593/7518 & ΑΔΑ:96207ΛΕ-ΗΟ2) που έκδωσε η Δ.Τ.Ε. της Π.Ε. Κεφαλονιάς & Ιθάκης επιβάλει περικοπή εργολαβικού ανταλλάγματος (περικοπή χρημάτων) στον ανάδοχο του έργου του λιμανιού στον Πίσω Αετό Ιθάκης, λόγω ελαττωμάτων που εντοπίστηκαν από δειγματοληπτικό επιτόπιο και εργαστηριακό έλεγχο του Ε.Σ.Π.Ε.Λ. και παραλείψεων-αποκλίσεων-παραβάσεων σε σχέση με τις συμβατικές υποχρεώσεις του αναδόχου.

 

Με βάση τα παραπάνω Επερωτάται η κ. Περιφερειάρχης:

1. Γιατί δεν έχουν προχωρήσει οι εργασίες αποκατάστασης των ρεμάτων στον Μύρτο και πότε προβλέπεται να γίνουν αυτές;

2. Πότε θα ολοκληρωθούν οι εργασίες εγκατάστασης της γέφυρας του στρατού στο Χειμωνικό και τα απαραίτητα συνοδά έργα ώστε να δοθεί στην κυκλοφορία η επαρχιακή οδός;

3. Πότε θα ξεκινήσουν τα έργα για οριστική αποκατάσταση της γέφυρας του Χειμωνικού με ολοκληρωμένο, ασφαλή τρόπο;

4. Πότε θα αποκατασταθεί ο επαρχιακός δρόμος στην περιοχή Φρίκες προς Κιόνη της Βόρειας Ιθάκης;

5. Πότε θα ολοκληρωθούν τα έργα στον «Μπρός Αετό» για να δοθεί ξανά με ασφάλεια ο δρόμος σε κυκλοφορία;

6. Πότε θα ξεκινήσει το κύριο έργο στον «Μπρός Αετό» και η διάνοιξη του εναλλακτικού δρόμου;

7. Πότε θα αποκατασταθεί ο δρόμος προς το λιμάνι του «Πίσω Αετού» και πότε θα παρθούν μέτρα βραχοπροστασίας του;

8. Θα ελέγξετε το έργο του λιμανιού στον «Πίσω Αετό» Ιθάκης και για άλλα προβλήματα που πιθανόν να υπάρχουν πέρα από τους συγκεκριμένους δειγματοληπτικούς ελέγχους;

9.Θα επιβάλλεται στην ανάδοχο εταιρεία την αποκατάσταση τους πριν την παράδοση του έργου;

 

Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης

Ν.Γκισγκίνης, Ε.Κολυβά, Δ.Κεφαλληνός, Α.Μπαλού, Χ.Χαραλάμπους

 

 

ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΠΙΝ

 

Η συνάντηση της Λαϊκής Συσπείρωσης που πραγματοποιήθηκε με το Σύλλογο Εργαζομένων στην Π.Ε. Κέρκυρας και με τους εκπροσώπους των εργαζομένων στις άλλες Π.Ε. έφεραν στο φως για άλλη μια φορά τα μεγάλα και διαχρονικά προβλήματα στις συνθήκες εργασίας, υγιεινής και ασφάλειας των εργαζομένων στην Π.Ι.Ν. Η κατάσταση όπως καταγράφηκε μας υποχρεώνει να αναδείξουμε για άλλη μια φορά το ζήτημα αυτό, ζητώντας από την Περιφερειακή Αρχή (ΝΔ-ΚΙΝΑΛ) να αναλάβει την πολιτική της ευθύνη απέναντι στους εργαζόμενους και τους πολίτες.

Το πρόβλημα της υποστελέχωσης των υπηρεσιών σπάει κόκαλα, οξύνεται συνεχώς, οδηγεί σε εντατικοποίηση της εργασίας, υπολειτουργία και τελικά σε υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών σε σχέση με τις νέες διευρυμένες ανάγκες των πολιτών.

Το πέρασμα του «ΙΑΝΟΥ» με τις τεράστιου μεγέθους καταστροφών που επέφερε, σε συνέχεια των καταστροφών λόγω της σεισμικής δραστηριότητας τα τελευταία χρόνια, οδήγησε στη κήρυξη των Π.Ε. σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Αποτέλεσμα να γίνει μια συνθήκη κανονικότητας ξεγυμνώνοντας ακόμα περισσότερο τις υπηρεσίες με τις τεράστιες ελλείψεις και τα προβλήματα των εργαζομένων να μεγαλώνουν.

Κρίσιμοι τομείς όπως η Πολιτική Προστασία, τα Τεχνικά Έργα, Διευθύνσεις Δημόσιας Υγείας, & Κοινωνικής Μέριμνας, αλλά και όλες οι διευθύνσεις, λειτουργούν με σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό και εξοπλισμό. Το αποτέλεσμα είναι να αδυνατούν να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους π.χ την ανάγκη για ελέγχους σε επιχειρήσεις, εκπαιδευτικές κ.ά. δομές, στο πλαίσιο των μέτρων πρόληψης της διασποράς του κορωνοϊού, καθυστερήσεις σε μελέτες και αναγκαία έργα. Το ίδιο προσωπικό στελεχώνει και τις όποιες Επιτροπές λειτουργούν δημιουργώντας ακόμα πιο ασφυκτική κατάσταση στις υπηρεσίες.

Έλλειψη Μηχανικών, Κτηνιάτρων, Εποπτών Υγείας, Κοινωνικών Λειτουργών, Κλητήρων τι να πρωτοκαταγράψουμε όταν υπηρεσίες λειτουργούν ακόμα και με έναν υπάλληλο. Αποτελέσματα μιας διαχρονικής κεντρικής πολιτικής επιλογής, ανατροπής της σταθερής δουλειάς, μείωσης του κόστους, κατάργησης προσλήψεων και ιδιωτικοποίησης υπηρεσιών.

Το φάρμακο που επιλέγει και αυτή η Περιφερειακή Αρχή, είναι το γνωστό, της παράτυπης ανάθεσης «παράλληλων» καθηκόντων, οι συνεχείς μετακινήσεις υπαλλήλων από υπηρεσία σε υπηρεσία και η εκχώρηση υπηρεσιών σε ιδιώτες, αντί για τις αναγκαίες προσλήψεις και την κάλυψη των κενών που υπάρχουν και διευρύνονται από τις συνταξιοδοτήσεις – αποχωρήσεις των εργαζομένων.

Ο προγραμματισμός προσλήψεων τακτικού και εποχικού προσωπικού για την 5ετια 2020-2025 προβλέπει μόλις 47 θέσεις για όλη την Περιφέρεια, ειδικοτήτων οι οποίες δεν ανταποκρίνονται καν στις πραγματικές ανάγκες π.χ απουσιάζει η ειδικότητα της Κοινωνικής Λειτουργού, ενώ δεν έχει ξεκινήσει η διαδικασία για τις «εγκεκριμένες» προσλήψεις του 2020.

Γενικεύεται η υποκατάστασή του μόνιμου προσωπικού, με συμβασιούχους πολλών ταχυτήτων και προγραμμάτων που προσφέρουν υψηλές υπηρεσίες, παραμένουν όμως χαμηλά αμειβόμενοι και όμηροι της λήξης προγραμμάτων και συμβάσεων μέρος δηλαδή της ανεργίας που ανακυκλώνεται.

Η εντατικοποίηση της εργασίας έχει αρνητικές συνέπειες στην υγεία των εργαζομένων, άμεσα ή μακροπρόθεσμα αλλά και το εργασιακό περιβάλλον δεν είναι καλύτερο.

Οι χώροι εργασίας εξακολουθούν να είναι απαράδεκτοι ως προς τις συνθήκες υγιεινής για τους υπαλλήλους αλλά και για τους πολίτες. Οι εργαζόμενοι βρίσκονται χαμένοι μέσα σε στοίβες χαρτιών και σε ελάχιστο χώρο, με αντιπροσωπευτικό παράδειγμα τη Διεύθυνση Συγκοινωνιών στην Π.Ε Κέρκυρας.

Όσον αφορά τα δικαιώματα των εργαζομένων, η Περιφερειακή Αρχή, καταστρατηγεί κάθε νομοθετικό πλαίσιο και εργασιακό δίκαιο που υπάρχει ακόμα, αναμένοντας τον νέο οδοστρωτήρα του αντεργατικού νόμου της ΝΔ που έρχεται στη Βουλή.

Αρνείται την εφαρμογή της Ειδικής Συλλογικής Σύμβαση Εργασίας (Ε.Σ.Σ.Ε.) (Ο.Τ.Α.) Β' Βαθμού (ΦΕΚ 2358/τ.β΄/20-06-2018) με ισχύ νόμου, παρά τις συνεχόμενες έγγραφες αλλά και προφορικές διαμαρτυρίες των συλλόγων.

Καθυστερεί προκλητικά την έγκριση των πινάκων προακτέων υπαλλήλων από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο, για τα έτη 2017 έως και το 2020, κατά παράβαση της σχετικής νομοθεσίας.. Δεδομένου ότι η βαθμολογική κατάταξη αποτελεί βασική προϋπόθεση για την κάλυψη θέσεων ευθύνης, η μη έκδοση των συγκεκριμένων αποφάσεων επί τέσσερα συνεχόμενα έτη, είναι επιζήμια για τους θιγόμενους συναδέλφους.

Η Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης η οποία συγκροτείται δεν συνεδριάζει ποτέ για να εξετάσει μεταξύ άλλων και θέματα ενστάσεων των εργαζομένων.

Εκκρεμούν και φαίνονται ως μη ολοκληρωμένες οι αξιολογήσεις των προηγούμενων ετών (από το 2016 έως το 2019) συναδέλφων που βαθμολογήθηκαν με μέσο όρο άνω του 90% και ομοίως δεν έχουν εξεταστεί ενστάσεις που έχουν υποβληθεί από συναδέλφους των οποίων ο μέσος όρος βαθμολογίας είναι κάτω από εβδομήντα πέντε (75).

Ενώ από το νόμο προβλέπεται η πρόσληψη Ιατρού Εργασίας και Τεχνικού Ασφαλείας (Ν. 3850/2010) η Περιφερειακή Αρχή δεν το έχει υλοποιήσει μέχρι σήμερα.

Με την έκδοση της ΚΥΑ 43726/2019 - ΦΕΚ 2208/Β/8-6-2019 για παροχή Μέσων Ατομικής Προστασίας σε υπαλλήλους των OTA α΄ και β΄ βαθμού και μέτρα προληπτικής ιατρικής, δεν έγινε καμιά απολύτως ενέργεια από την πλευρά της ΠΙΝ για την εφαρμογή της. Κι ενώ στάλθηκε ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ, ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ μέσω της Ομοσπονδίας (ΟΣΥΑΠΕ) και επείγον έγγραφο του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας για την εφαρμογή συνολικά του θεσμικού πλαισίου για την Υγεία και Ασφάλεια των εργαζομένων, προς όλες τις Περιφέρειες, δεν εφαρμόστηκε η εν λόγω νομοθεσία. Αδιαφορία και στα συνεχόμενα αιτήματα των Συλλόγων Εργαζομένων για την χορήγηση Μέσων Ατομικής Προστασίας, τα οποία και λόγω των έντονων φαινομένων (ΙΑΝΟΥ, covid) και των καταστάσεων που δημιουργήθηκαν, ήταν απολύτως απαραίτητα για την ατομική προστασία των εργαζομένων. Είναι ζητούμενο αν και στους εργαζόμενους με διαφορετικές σχέσεις εργασίας δίνονται ΜΑΠ και self tests.

Επίσης δεν δοθήκαν υπερωρίες λόγω και της κατάσταση έκτακτης ανάγκης, σε όλες τις Π.Ε., συγκεκριμένα στην Π.Ε Κεφαλονιάς & Ιθάκης η οποία κτυπήθηκε περισσότερο από τον μεσογειακό κυκλώνα ΙΑΝΟ, και παρά τις συνεχείς διαμαρτυρίες των εργαζομένων.

Για αυτό λοιπόν ζητούμε άμεσα από την Περιφερειακή Αρχή να κάνει δεκτά τα αιτήματα των Συλλόγων των Εργαζομένων στην Π.Ι.Ν.

  • Προσλήψεις εξειδικευμένου μόνιμου προσωπικού.
  • Να εφαρμοστούν οι διατάξεις της νομοθεσίας που αφορούν στην παροχή Μέσων Ατομικής Προστασίας, την πρόσληψη Ιατρού Εργασίας και Τεχνικού Ασφαλείας, και την εφαρμογή της Ειδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.
  • Προστασία των εργαζομένων από τον υγειονομικό κίνδυνο, με τακτική απολύμανση των χώρων εργασίας και διενέργεια rapid-test για τον COVID-19, στο σύνολο των υπαλλήλων.
  • Να ενισχυθούν με σύγχρονο εξοπλισμό και μέσα οι υπηρεσίες που είναι επιφορτισμένες με το έργο της αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών και έκτακτων αναγκών, π.χ. προμήθεια drone, παροχή ασύρματων τηλεφωνικών συσκευών κ.α.
  • Την καταβολή υπερωριακής αποζημίωσης για όλο το χρονικό διάστημα κήρυξης του Νομού σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, για το σύνολο των υπηρεσιών, λαμβάνοντας υπόψη ότι λόγω της έλλειψης προσωπικού, έχουν επιφορτιστεί με πρόσθετες εργασίες υπάλληλοι από όλες τις υπηρεσίες. Επισημαίνουμε ότι ανάλογες αποφάσεις έχουν εκδοθεί για άλλες Περιφερειακές Ενότητες της Περιφέρειας για όλο το έτος και ανεξάρτητα από έκτακτες συνθήκες.
  • Να συνεδριάσει το Υπηρεσιακό Συμβούλιο για την έγκριση των πινάκων προακτέων υπαλλήλων για τα έτη 2017, 2018 και 2019, δεδομένου ότι η βαθμολογική κατάταξη αποτελεί βασική προϋπόθεση για την κάλυψη θέσης ευθύνης και η μη έκδοση των συγκεκριμένων αποφάσεων επί τέσσερα συνεχόμενα έτη, με ευθύνες και της Περιφερειακής Αρχής, κατά παράβαση της σχετικής νομοθεσίας, είναι επιζήμια για τους θιγόμενους συναδέλφους.

 

 

Λατομείο στην «Πηλίδα» Σωκρακίου Κέρκυρας

Ένα ακόμα περιβαλλοντικό έγκλημα!

Κλιμάκιο εκπροσώπων της Λαϊκής Συσπείρωσης στην Περιφέρεια και στο Δήμο Κ. Κέρκυρας, επισκέφτηκε πρόσφατα την περιοχή «Πηλίδα» Σωκρακίου, συναντήθηκε και συζήτησε με τους κατοίκους της περιοχής, σχετικά με την αδειοδότηση του νταμαριού στην συγκεκριμένη περιοχή.

Όπως διαπιστώσαμε και οι ίδιοι, πρόκειται για ένα ακόμα περιβαλλοντικό έγκλημα. Η εικόνα που αντικρίσαμε από την επιχειρούμενη δημιουργία του λατομείου, δείχνει την μετατροπή μιας καταπράσινης έκτασης, με δασικές εκτάσεις, σε κρανίου τόπο. Η νοητή γραμμή συνέχειας των ήδη διανοιγμένων ‘’δρόμων’’ στο βουνό, ακουμπάει στο προηγούμενο λατομείο που λειτουργούσε στην περιοχή Τρουμπέτα και του οποίου έχει αφαιρεθεί η άδεια εξόρυξης, αποτελώντας στην ουσία προέκτασή του.

Οι κάτοικοι με τη Λαϊκή τους Συνέλευση και την Επιτροπή που εξέλεξαν, εξέφρασαν την αγωνία τους και την αντίθεσή τους στην αδειοδότηση διάνοιξης λατομείου στην περιοχή της Πηλίδας και μας επισήμαναν:

Την υποτίμηση της γνώμης, της θέλησης και των αναγκών της τοπικής κοινωνίας από τις αρχές της Τοπικής Διοίκησης στην Περιφέρεια Ι.Ν. και στο Δήμο Κ. Κέρκυρας.

Την αδιαφορία για τις συνέπειες μιας βαριάς και οχλούσας χρήσης σε ένα πολύ δύσκολο οδικό επαρχιακό άξονα ιδιαίτερα επιβαρυμένο.

Ότι σε μια τόσο βαριά επιχειρηματική δραστηριότητα δεν έχει προβλεφθεί βάσει νόμου η κατασκευή πρόσθετου οδικού άξονα εξωτερικής προσπέλασης μέχρι τα όρια των λατομείων.

Τις αρνητικές συνέπειες στην επαγγελματική δραστηριότητα που έχουν ήδη αναπτύξει οι κάτοικοι του Χωριού, έχουν στηρίξει το οικογενειακό τους εισόδημα και όπως είναι φυσικό σχετίζεται με τον τουρισμό, μικροί επαγγελματίες και εργαζόμενοι σε οικογενειακές επιχειρήσεις, αλλά και αγρότες και μικροκτηματίες που κατέχουν παρακείμενες εκτάσεις.

Την παράβλεψη, ότι σε λιγότερο από ένα χιλιόμετρο βρίσκεται ο ενεργός οικισμός Τρουμπέτα, αλλά και ότι στην περιοχή της Πηλίδας υπάρχει ο παλιός οικισμός που αριθμεί σε 150 άτομα και ήταν ενεργός μέχρι πρόσφατα, παραμένουν πολλές οικίες με τον παραδοσιακό τους χαρακτήρα και κάποιες που κατοικούνται ανακαινισμένες είτε μόνιμα είτε ως εξοχικό.

Το κοντινότερο σπίτι απέχει από τα νέα λατομεία μόλις 150 μέτρα.

Αντικειμενικά γεννιούνται ερωτηματικά που χρήζουν απαντήσεων, όπως:

Γιατί δεν πάρθηκε υπόψη η απόσταση των 1.000 μέτρων όπως προβλέπει το άρθρο 48 του Νόμου 4512/2018;

Τι θα γίνει με τα φράγματα, τα οποία κάθε τρεις και λίγο εξαγγέλλονται από το πολιτικό προσωπικό της Κέρκυρας ενώ η θέση στην οποία έχουν σχεδιαστεί, απέχει λιγότερο από 1km από το συγκεκριμένο νταμάρι;

Ποια είναι τελικά η λατομική περιοχή, η συγκεκριμένη άδεια είναι μέσα στην περιοχή αυτή, αν η λατομική περιοχή είναι 65,5 στρεμ. σημαίνει ότι όποιος ζητήσει παίρνει άδεια;

Από που προκύπτει ότι δεν χρειάζεται ΣΜΠΕ όπως αναφέρει στην απόφαση της αποκεντρωμένης. (σημείο 25 της απόφασης της ΠΙΝ) ; Υπάρχει μελέτη αποκατάστασης;

Τα λατομεία αποτελούν ένα δυναμικό κλάδο της ελληνικής οικονομίας. Η αξιοποίηση του ορυκτού πλούτου δεν ενοχοποιείται, αρκεί αυτό να γίνεται με σκοπό την ικανοποίηση των σύγχρονων κοινωνικών αναγκών και σε ισορροπία με το περιβάλλον. Αυτό βέβαια δεν είναι εφικτό στο πλαίσιο μιας ανάπτυξης και οικονομίας που σχεδιάζεται με κριτήριο το κέρδος. Αλλά μόνο όταν η οικονομία είναι οργανωμένη με κριτήριο τις κοινωνικές ανάγκες στα πλαίσιο ενός κεντρικού σχεδιασμού. Συνεπής στην πολιτική σας κατεύθυνση, δεν καθορίζετε μια λατομική ζώνη με βάση ένα σχεδιασμό χρήσεων γης και κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες αλλά την κερδοφορία των επιχειρηματιών στον κατασκευαστικό κλάδο

Η απόφαση της περιφέρειας και της αποκεντρωμένης απαριθμεί πλήθος νόμων, διατάξεων και εγκυκλίων για την αδειοδότηση. Αυτό από μόνο του δεν αρκεί, όταν γνωρίζουμε ότι ο αντιπεριβαλλοντικός νόμος Χατζηδάκη, είναι ο πιο πρόσφατος κρίκος στη μακρά «αλυσίδα» νομοθετημάτων που κόβονται και ράβονται στις απαιτήσεις και τις προτεραιότητες των επιχειρηματικών ομίλων, των συμφερόντων των μεγάλων κατασκευαστών και εργολάβων.

Νόμοι, εγκύκλιες και οδηγίες που συνεχίζουν την εμπορευματοποίηση της γης, και των πλουτοπαραγωγικών πηγών ξεγυμνώνοντας τα υποκριτικά περί «προστασίας του περιβάλλοντος», «πράσινη ανάπτυξη» και «πράσινη οικονομία στο πλαίσιο μιας άναρχης ανάπτυξης που τον πρώτο λόγο έχουν οι επιχειρηματίες.

Νόμοι που συνεχίζουν και επεκτείνουν την ίδια καταστροφική πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και οικοδομούνται πάνω στο έδαφος της νομοθεσίας της ΕΕ, που συστηματικά απαξιώνει και κατεδαφίζει και τα ελάχιστα μέτρα περιβαλλοντικής προστασίας, μετατρέπει το περιβάλλον σε εμπόρευμα. Τέτοιου είδους περιβαλλοντικά εγκλήματα σχεδιάζονται και προωθούνται δυστυχώς σε όλα τα νησιά μας.

Το ζήτημα δεν είναι μόνο αν είναι νόμιμο αλλά αν αυτές οι επιλογές σέβονται το φυσικό πλούτο, τις πλουτοπαραγωγικές πηγές και τους κατοίκους. Αν σέβονται τον Άνθρωπο την ποιότητα ζωής του, το εισόδημά του και την υγεία του.

 

Διαφωνούμε με την συγκεκριμένη αδειοδότηση. Το Περιφερειακό Συμβούλιο πρέπει να πάρει αρνητική απόφαση και να ανακληθεί η αναφερόμενη αδειοδότηση.

Δεν μπορούμε να δεχτούμε την καταστροφή του περιβάλλοντος, η διαταραχή του οποίου δεν θα αποκατασταθεί πλήρως ούτε 100 χρόνια μετά το σταμάτημα της λειτουργίας και ποτέ δεν θα είναι οικολογικά ίδιο. Δεν μπορούμε να δεχθούμε ένα ακόμα άναρχο σχεδιασμό με κριτήριο τα συμφέροντα του επιχειρηματία κόντρα στις λαϊκές ανάγκες. Ο αγώνας των κατοίκων, Σωματείων και φορέων ενάντια στα περιβαλλοντικά εγκλήματα για τα κέρδη των ισχυρών του χρήματος, οι κινητοποιήσεις για την προστασία του περιβάλλοντος και της υγείας των λαϊκών οικογενειών, αποτελούν τη μόνη επιλογή.

 

Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης

Γκισγκίνης Ν.,Κεφαληνός Δ., Κολυβά Ε., Μπαλού Α., Χαραλάμπους Μ.




00 inkefalonia general ad 300X250