Επερώτηση Λαϊκή Συσπείρωση Ιονίων Νήσων σχετικά με την υλοποίηση του έργου για το δρόμο Καραβόμυλος – Αγία Ευφημία και την Δακοκτονία

Δημοσιεύτηκε: Παρασκευή, 23 Φεβρουαρίου 2024 09:09

Επερώτηση Λαϊκή Συσπείρωση Ιονίων Νήσων σχετικά με την υλοποίηση του έργου για το δρόμο Καραβόμυλος – Αγία Ευφημία και την Δακοκτονία

Επερωτήσεις ΛΑ.ΣΥ στο Περιφερειακό Συμβούλιο 

ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ: Τι πρόκειται να κάνετε ως Περιφερειακή Αρχή, για την υλοποίηση του έργου που αφορά στο δρόμο Καραβόμυλος – Αγία Ευφημία στην Κεφαλονιά, μετά την απένταξή του από την χρηματοδότηση;

Πρόκειται για άλλο ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, των διαχρονικών, εγκληματικών ευθυνών κυβερνήσεων και Περιφερειακών Αρχών(ΝΔ,ΣΥΡΙΖΑ,ΠΑΣΟΚ) των τελευταίων τουλάχιστον 14 χρόνων, που έχουν αφήσει το αποτύπωμα τους στην άσφαλτο αυτού του δρόμου, σημαδεύοντας ολόκληρες   οικογένειες.

Δικαιολογίες, δικαιολογίες, δικαιολογίες…. χωρίς τελειωμό και ντροπή….

Μιλούν πάντα για τους προηγούμενους, λέγοντας τους ως ανίκανους, ανεπαρκείς και για παθογένειες του κράτους. Είναι ένα έργο που η Μελέτη του ξεκίνησε το 2004 και είναι ενταγμένο στους Προϋπολογισμούς της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων κάθε χρόνο από το 2018 έως και το 2023. Οι βαρύγδουπες και πομπώδεις ανακοινώσεις που κάνουν κάθε φορά, με τα εκατομμύρια των Δελτίων Τύπου για να καθησυχάσουν τον λαό και τα συνεχόμενα ατυχήματα τους προδίδουν. Έχει την δική του 20ετή ιστορία χωρίς να έχει μπει ούτε «ένα καρφί».

 Αναφέρουμε ενδεικτικά ορισμένα:

  • 10.2017 Δελτίο Τύπου της Περιφέρειας ενημερώνει ότι: «…το οδικό έργο Καραβόμυλος-Αγία Ευφημία ενέταξε η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με συνολικό Προϋπολογισμό 7.200.000 μετά από σχετική έγκριση του Αν. υπουργού Οικονομίας & Ανάπτυξης….».
  • Το 2018μπαίνει στον Προϋπολογισμό της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων και αυτή η ένταξη επαναλαμβάνεται σε όλους τους Προϋπολογισμούς έως το 2023.
  • 06.2023 σε προεκλογική ανακοίνωση ο σημερινός Αντιπεριφερειάρχης κ. Σ. Κουρής αναφέρει:

«….το 2004 δώσαμε την εντολή στο μελετητή για την Μελέτη του οδικού αυτού άξονα…. στη δική μου θητεία 2011-2014 ενώ είχαμε την πλήρη Μελέτη με τις αδειοδοτήσεις δεν μπορέσαμε να βρούμε την χρηματοδότηση….».

  • 12.2023 Με την 1255-74 Απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, με τις ψήφους της προηγούμενης Περιφερειακής Αρχής Κας. Κράτσα, της παράταξης του ΠΑΣΟΚ αλλά και με την απουσία της ΑΝΑΣΑ(ΣΥΡΙΖΑ) πέρασε κατά πλειοψηφία, «…. διαγραφή του έργου με κωδικό ΜΙ8 5217038 και τίτλο ΔΡΟΜΟΣ ΚΑΡΑΒΟΜΥΛΟΣ-ΑΓΙΑ ΕΥΦΗΜΙΑ, συνολικού Π/Υ 7.200.000 του Περιφερειακού Προγράμματος Ανάπτυξης Ιονίων Νήσων 2021-2025…». Η παράταξη της ΑΝΑΣΑ που συμμετείχε από την αρχή στην συνεδρίαση, απουσίαζε κατά τη συζήτηση του συγκεκριμένου θέματος και μετά. Μοναδική αρνητική ψήφος (ΚΑΤΑ) ήταν αυτή της Λαϊκής Συσπείρωσης.

Στο ίδιο θέμα υπάρχει εισήγηση της Διεύθυνση Τεχνικών Έργων που αναφέρει την εξέλιξη για δυο σημαντικά έργα Οδικού Δικτύου που έχει ανακοινώσει η Περιφερειακή Αρχή Κράτσα:

«…Στον τομέα της συντήρησης του οδικού δικτύου σημειώνουμε ότι δεν υπήρξε-τουλάχιστον έως σήμερα- καμιά εξέλιξη σε δυο πολύ σημαντικά έργα:

  • στην υλοποίηση της Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών και της Εγνατίας Οδού Α.Ε. για την πράξη ¨Περιφέρεια Ιονίων Νήσων-Πρόγραμμα Δράσεων βελτίωσης οδικής ασφάλειας σε τμήματα του Ε.Ο.Δ. κυρίως των νήσων Κέρκυρας, Κεφαλονιάς, Λευκάδας και Ζακύνθου000.000. Απόφαση Περιφερειακού Συμβουλίου 03-01/22.01.20220 που στην εισήγηση της η κ. Κράτσα αναφέρει: ¨…Η παρούσα Προγραμματική Σύμβαση σκοπό έχει την ταχεία υλοποίηση των έργων βελτίωσης του Εθνικού και Επαρχιακού Οδικού Δικτύου της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων προκειμένου να βελτιωθεί η οδική του ασφάλεια και να απορροφηθούν οι πόροι που έχει εξασφαλίσει η Περιφέρεια για τον λόγο αυτό στο ΕΣΠΑ 2014-2020….
  • Στην υλοποίηση του έργου Έργα Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων500.000 με φορέα υλοποίησης τη Δ14 του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών….. έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας… απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών 164050/09.11.2022 και επομένως οι τρέχουσες ανάγκες είναι μεγάλες…».

 

Και η καθημερινή πραγματικότητα που βιώνουν κάτοικοι και επισκέπτες:

  • 10.2016 από τα τοπικά ΜΜΕ : «…Κόλαση η κατάσταση μεταξύ Καραβόμυλου και Αγίας Ευφημίας…ο δρόμος Καραβόμυλος Αγίας Ευφημίας έχει κλείσει λόγω του μεγάλου όγκου του νερού από τα ρέματα…».
  • 11.2016 από το Δελτίο Τύπου του Λιμενικού Σώματος: «….περιστατικό πτώσης Ι.Χ.Ε. οχήματος στη θαλάσσια περιοχή της Αγίας Παρασκευής Σάμης…. απεγκλωβίστηκε χωρίς της αισθήσεις του ο 41χρονος οδηγός και μοναδικός επιβαίνων, ο οποίος διακομίσθηκε με ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ στο Γενικό Νοσοκομείο Κεφαλληνίας όπου διαπιστώθηκε ο θάνατος του».
  • 07.2018 από τα τοπικά ΜΜΕ: «…ΙΧ αυτοκίνητο προερχόμενο από τον δρόμο της Μελισσάνης, συγκρούστηκε με μοτοσυκλέτα που οδηγούσε ημεδαπός προερχόμενος από Αγία Ευφημία, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό του μοτοσικλετιστή. Στη διασταύρωση αυτή, αρκετές φορές τουλάχιστον τους καλοκαιρινούς μήνες έχουμε τροχαία συμβάντα…. Αυτό οφείλεται στο ότι ο οδηγός…. πρέπει να βγει σχεδόν στην μέση του επαρχιακού δρόμου, λόγω χόρτων που υπάρχουν κατά μήκος της άκρης αυτού και της έλλειψης ενός καθρέφτη-κατόπτρου…».
  • 05.2019 από τα τοπικά ΜΜΕ: «…Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε σήμερα…. στο δρόμο μεταξύ Αγίας Ευφημίας και Καραβομύλου… ΙΧ όχημα, προφανώς λόγω της ολισθηρότητας του δρόμου από την βροχή, εξετράπη της πορείας του και αναποδογύρισε…».

 

Με βάση τα παραπάνω Επερωτάται ο κ. Περιφερειάρχης:

  • Τί πρόκειται να κάνει η Περιφερειακή Αρχή για την άμεση υλοποίηση του παραπάνω άκρως απαραίτητου έργου για την ζωή και την ασφάλεια των κατοίκων και των επισκεπτών;
  • Γιατί αποδέχτηκε η Περιφερειακή Αρχή την απένταξη του έργου από το Περιφερειακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Ιονίων Νήσων 2021-2025 και δεν προσπάθησε να ολοκληρωθούν όλες οι απαραίτητες Μελέτες για την δημοπράτηση του έργου;
  • Σε ποιο νέο χρηματοδοτικό εργαλείο θα κάνει την άμεση ένταξη του;
  • Θα υλοποιηθούν άμεσα και παράλληλα όλα τα συνοδά έργα για την προστασία του δρόμου από τα πλημμυρικά και άλλα φαινόμενα;
  • Θα γίνουν άμεσες παρεμβάσεις για τα επικίνδυνα σημεία του δρόμου που είναι κτυπημένα από τον «ΙΑΝΟ» τον Σεπτέμβριο του 2020 και δεν έχει γίνει το παραμικρό;

                                                                    22.02.2024

Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης

Νίκος Γκισγκίνης, Αλεξάνδρα Μπαλού, Παναγιώτης Σοφός

ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ:

 

Ποιος είναι ο σχεδιασμός της Περιφερειακής Αρχής, για την έγκαιρη και ολοκληρωμένη δακοκτονία σε όλες τις Περιφερειακές ενότητες;

Αυτές τις μέρες, ζήσαμε συγκλονιστικές εικόνες, με τη μετακίνηση χιλιάδων αγροτών από κάθε μεριά της Ελλάδας για το μεγάλο συλλαλητήριο στο κέντρο της Αθήνας.

Αυτές τις μέρες, αποτυπώθηκαν μεγάλες στιγμές αλληλεγγύης και υποστήριξης στον δίκαιο αγώνα των αγροτών από φοιτητές, εργαζόμενους, αυτοαπασχολούμενους, πλημμυροπαθείς, συνταξιούχους από όλο το λαό. Έναν αγώνα που μας αφορά όλους γιατί όλοι βιώνουμε την ίδια εχθρική πολιτική.

Αυτές τις μέρες, νοιώσαμε ακόμα πιο αισιόδοξοι, βλέποντας τη δύναμη της λαϊκής πλειοψηφίας, που όταν είναι αποφασισμένη, όταν στηρίζεται στην αλληλεγγύη, δείχνει ικανή να αντιμετωπίζει και τις πιο μεγάλες δυσκολίες.

Οι αγρότες δίνουν αγώνα επιβίωσης. Αντιμέτωποι, με το δυσβάσταχτο κόστος παραγωγής, το πανάκριβο ενεργειακό κόστος, τον ληστρικό ΕΛΓΑ, την ΚΑΠ που τους οδηγεί στον αφανισμό. Εκείνοι βρίσκονται αντιμέτωποι με τις χαμηλές τιμές στην παραγωγή τους, εμείς με τις υψηλές τιμές των προϊόντων στο «ράφι»

Ταυτόχρονα βρίσκονται αντιμέτωποι με ένα κράτος που αφήνει απροστάτευτη την παραγωγή τους από πλημμύρες, πυρκαγιές και ασθένειες, όπως ο δάκος.

Όπως είναι γνωστό η δακοκτονία αποτελεί μια από τις πιο βασικές επεμβάσεις προστασίας του ελαιοκάρπου από προσβολές του δάκου της ελιάς, που υποβαθμίζει την ποιότητα και φυσικά την ποσότητα της ελιάς και κατ’ επέκταση και του λαδιού. Και επειδή τα προϊόντα αυτά αποτελούν βασική πηγή της διατροφής του λαού μας, είναι επίσης σημαντικό εξαγώγιμο προϊόν, η προστασία του θα έπρεπε να αποτελεί πρώτιστης σημασίας ζήτημα.

Παρόλα αυτά για άλλη μια χρονιά, με ευθύνη της κυβέρνησης και των Περιφερειών που αποδέχονται και υλοποιούν την πολιτική για τη δακοκτονία, ακολουθείται η τακτική με την ανάθεση της όλης διαδικασίας σε εργολάβους, με κακοπληρωμένους εργαζόμενους, με μπαλώματα, με κουτσουρεμένα κονδύλια, που αφήνει εκτεθειμένους τους μικρούς και μεσαίους ελαιοπαραγωγούς, παρόλο που τους παρακρατούν και σχετικό χαράτσι 2%.

Να θυμίσουμε ότι κατά την περσινή περίοδο ο επαναληπτικός ψεκασμός στην Π.Ε Κέρκυρας δεν πραγματοποιήθηκε. Υπάρχουν ελλείψεις στην αντιμετώπιση, με τις παγίδες, η έναρξη του πρώτου ψεκασμού που ακολουθεί την ανάρτηση των παγίδων είναι εκτός χρόνου, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να αντιμετωπιστεί ο πληθυσμός της πρώτης και πιο κρίσιμης γενιάς του δάκου. Οι προσλήψεις γεωπόνων λίγες δεν φτάνουν για εκτελεστεί σωστά το πρόγραμμα, ο διαγωνισμός για την προμήθεια φαρμάκων γίνεται αργά με αποτέλεσμα να χρησιμοποιείται στη αρχή ό,τι υπάρχει από την προηγούμενη χρονιά.

Επιπλέον με βάση τα στοιχεία, από το 2009 οι εκάστοτε κυβερνήσεις προχωρούν χρόνο με το χρόνο σε σταδιακή μείωση των ποσών που διατίθενται για την προστασία των καλλιεργειών με ψεκασμούς.

Όταν λοιπόν μειώνονται οι δαπάνες για τη δακοκτονία από την άλλη αυξάνονται τα κοστολόγια στους ελαιοπαραγωγούς και μάλιστα προτρέπουν με επίσημες ανακοινώσεις των διευθύνσεων Αγροτικής Ανάπτυξης να κάνουν οι ίδιοι οι παραγωγοί επικαλύψεις με ψεκασμούς αν θέλουν να σώσουν το βιός τους, τότε μιλάμε για πλήρη απαξίωση της δακοκτονίας αφήνοντας τους ελαιοπαραγωγούς στην τύχη τους όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια.

Με μπαλώματα δε δίνεται ουσιαστική λύση. Για να έχει θετικό αποτέλεσμα η διαδικασία της δακοκτονίας και για τον παραγωγό και για τον εργαζόμενο που θα αγοράσει το λάδι, απαιτεί άλλες προϋποθέσεις που θα εξασφαλίζουν κρατική ευθύνη, γενικευμένο σχεδιασμό – προγραμματισμό, συλλογική αντιμετώπιση, επιστημονική στήριξη, με στόχο την ικανοποίηση των αναγκών της μικρομεσαίας αγροτιάς και την παραγωγή φτηνών και ποιοτικών προϊόντων, για την ικανοποίηση των αναγκών της λαϊκής οικογένειας.

Σε αυτή τη κατεύθυνση θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και η τεράστια διαχρονική επιστημονική γνώση για τη βιολογία του δάκου αλλά και για την αντιμετώπισή του, από το επιστημονικό προσωπικό της Περιφέρειας και του Υπουργείου, που σήμερα απαξιώνεται με την πολιτική των περικοπών και εκχώρησης σε ιδιώτες. Η δακοκτονία δεν μπορεί να είναι ατομική ευθύνη καθενός παραγωγού.

Επερωτάται ο κ. Περιφερειάρχης:

  • Τι μέτρα έχει λάβει για τον έγκαιρο και ολοκληρωμένο προγραμματισμό της δακοκτονίας σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες;
  • Σε ποια φάση βρίσκεται ο σχεδιασμός της Περιφέρειας, η προμήθεια της αναγκαίας ποσότητας των κατάλληλων φαρμάκων;

Πώς τοποθετείται στα πάγια αιτήματα του αγροτικού κινήματος για τη δακοκτονία:

  • Να εξασφαλιστεί ενιαία πανελλαδικά, ολοκληρωμένη, επιστημονικά άρτια και ασφαλής εφαρμογή του προγράμματος της δακοκτονίας, με ευθύνη του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και των υπηρεσιών του.
  • Να εξασφαλισθούν τα αναγκαία κονδύλια από τον κρατικό προϋπολογισμό για τη δακοκτονία και να καταργηθεί η εισφορά του 2% για τους μικρομεσαίους ελαιοπαραγωγούς.
  • Να σταματήσει να ανατίθεται σε εργολάβους (είτε μέσω ιδιωτών είτε μέσω δήμων, κοινωφελών επιχειρήσεων κτλ) το πρόγραμμα δακοκτονίας, που έχει τραγικές επιπτώσεις στους μικρομεσαίους παραγωγούς.
  • Να αποζημιώνει ο ΕΛΓΑ το 100% της ζημιάς από το δάκο, χωρίς πρόσθετα ασφάλιστρα.
  • Να γίνουν άμεσα προσλήψεις όλου του απαραίτητου επιστημονικού – τεχνικού προσωπικού, στις αρμόδιες υπηρεσίες με εξασφάλιση και των απαραιτήτων μέτρων προστασίας.
  • Κατώτερη εγγυημένη τιμή για το λάδι που να καλύπτει το κόστος παραγωγής και να αφήνει εισόδημα για επιβίωση και συνέχιση της παραγωγικής δραστηριότητας.

 

Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης

Νίκος Γκισγκίνης , Αλεξάνδρα Μπαλού , Παναγιώτης Σοφός

21.02.2024

 




00 inkefalonia general ad 300X250