Γιώργος Τσακαρισιάνος: Σκέψεις και προτάσεις για το κυκλοφοριακό στο Αργοστόλι

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 08 Μαρτίου 2022 23:27

Γιώργος Τσακαρισιάνος: Σκέψεις και προτάσεις για το κυκλοφοριακό στο Αργοστόλι

 Με αφορμή το πρόσφατο δημοσίευμα του κ. Γερ. Βασιλάτου για το "κυκλοφοριακό" στο Αργοστόλι και τις ενδιαφέρουσες προτάσεις που καταθέτει στον δημόσιο διάλογο, θα ήθελα να διατυπώσω ένα σύντομο σχόλιο και συμπληρωματικά να εκθέσω και εγώ μερικές σκέψεις-προτάσεις, οι οποίες έχουν επίσης κατατεθεί στην πλατφόρμα της δημόσιας διαβούλευσης "Μελέτη Κυκλοφοριακού" του Δήμου Αργοστολίου.

Οι πεζοδρομήσεις από μόνες τους δεν φαίνεται ότι μπορεί να αποτελέσουν μια λύση αποτελεσματική για το κυκλοφοριακό. Μπορεί μεν να διευκολύνουν την κίνηση πεζών, κυρίως στο κέντρο της πόλης και σε μερικούς εμπορικούς δρόμους (π.χ. Λιθόστρωτο), αλλά μπορεί επίσης και να επιβαρύνουν την κίνηση των οχημάτων στους βασικούς κυκλοφοριακούς άξονες/οδούς. Δεν φαίνεται, μέχρι τώρα τουλάχιστον, ότι οι πεζοδρομήσεις έχουν πείσει κατοίκους, περαστικούς και επισκέπτες να περιορίσουν την χρήση του Ι.Χ. για τις καθημερινές ανάγκες. Αυτό ίσως οφείλεται σε παγιωμένες συνήθειες και νοοτροπίες, αλλά μπορεί και στην έλλειψη εναλλακτικών διαδρομών.

Η "λύση" ( ίσως καλύτερα η βελτίωση) του κυκλοφορικού θα πρέπει να αναζητηθεί σε ένα πλέγμα συμπληρωματικών και όχι αποσπασματικών μέτρων και έργων, που θα αποσυμφορήσει την πόλη από δραστηριότητες και κυκλοφοριακές ροές προτείνοντας και υλοποιώντας εναλλακτικές διαδρομές και χωροθετήσεις επαγγελματικών, κοινωνικών και τουριστικών δραστηριοτήτων. 

το κείμενο που επισυνάπτεται, περιλαμβάνονται σχετικές σκέψεις/προτάσεις στο πλαίσιο ενός μεσοπρόθεσμου σχεδιασμού με στόχο την αναζήτηση εναλλακτικών διαδρομών στην ευρύτερη περιοχή του Αργοστολίου. Ιδιαίτερα σημαντική θα πρέπει να θεωρείται, όπως επισημαίνεται  και από τον Γερ. Βασιλάτο, η υλοποίηση του οδικού άξονα σύνδεσης Αεροδρομίου-Κρανιάς και η ενδεχόμενη επέκταση αυτού του οδικού άξονα προς Ραζάτα μέσω Κρανιάς.

Η παράκαμψη του "μύλου του Πετρία" θα μπορούσε έτσι να διευκολύνει σημαντικά την κίνηση Ι.Χ. και άλλων οχημάτων (λεωφορεία ΚΤΕΛ, τουριστικά) και να ελαφρύνει την πόλη από κυκλοφοριακές ροές που δεν έχουν  τελικό προορισμό το Αργοστόλι. Η επέκταση προς Ραζάτα αξίζει να συζητηθεί και να συμπεριληφθεί στον ευρύτερο σχεδιασμό αναβάθμισης του άξονα Αργοστόλι - Κρανιά - Πόρος (σύνδεση με τον οδικό άξονα Αργοστόλι - Σάμη).

Ευχαριστώ πολύ για την φιλοξενία,

Γιώργος Τσακαρισιάνος

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΟΛΕΩΣ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ - ΣΧΟΛΙΟ

Γιώργος Τσακαρισιάνος 26.01.22

Στρατηγικού χαρακτήρα παρεμβάσεις: μέσο-μακροπρόθεσμα έργα αποσυμφόρησης από κυκλοφοριακές ροές, που δεν έχουν προορισμό το Αργοστόλι, αλλά διέρχονται υποχρεωτικά από το κέντρο ή/και τα όρια της πόλης λόγω έλλειψης εναλλακτικών διαδρομών.

1. Οδική σύνδεση αεροδρομίου (Μηνιές) με τον οδικό άξονα Κρανιάς. Δεν υπάρχει πρόσφατη ενημέρωση για την εξέλιξη (πρόοδο;;;) ενός ιδιαίτερα σημαντικού έργου με πολλαπλά αποτελέσματα, που έχει συζητηθεί (έχει δρομολογηθεί;;;) και επείγει να υλοποιηθεί για λόγους που αφορούν όχι μόνο το κυκλοφοριακό της πόλης, αλλά και τις τουριστικές ροές προς προορισμούς εκτός Αργοστολίου.

2. Οδική σύνδεση (κατ' επέκταση/προέκταση του προηγούμενου) Κρανιάς με χωριό Ραζάτα δια μέσου της πεδιάδας. Μπορεί να αξιοποιηθεί η υπάρχουσα χάραξη αγροτικών δρόμων και ενδεχομένως να σχεδιαστεί νέος κυκλικός κόμβος.

(α) Επιταχύνεται και διευκολύνεται η πρόσβαση στον οδικό άξονα Αργοστολίου - Σάμης παρακάμπτοντας τον "γύρο του Κουτάβου".

(β) Μειώνεται σε σημαντικό βαθμό η κίνηση και η καθυστέρηση (κυκλοφοριακή συμφόρηση) στον "μύλο του Πετρία", ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

(γ) Εξασφαλίζεται μία ακόμη δυνατότητα σύνδεσης με τον δρόμο προς Φάλαρη (και Β. Κεφαλονιά) μέσω Φαρακλάτων-Δειλινάτων (Αεροδρόμιο - Κρανιά - Ραζάτα - Φάλαρη).

(δ) Διευκολύνεται η πρόσβαση στο Αργοστόλι.

3. Επέκταση της ΒΙΠΕ και μεταφορά επαγγελματικών δραστηριοτήτων (π.χ. βιοτεχνικών, logistics) εκτός πόλης (η ΒΙΠΕ έχει υπάρξει μια από τις σημαντικότερες παρεμβάσεις για την πόλη μας κατά τις τελευταίες δεκαετίες, με ευεργετικά αποτελέσματα για την πόλη και τους επαγγελματίες).

4. Αναβάθμιση του βασικού οδικού άξονα της Κρανιάς (!!!).

5. Δημιουργία αποκεντρωμένων (όχι μεγάλων) χώρων στάθμευσης λαμβάνοντας υπόψη την αναμενόμενη "μελέτη κυκλοφοριακού". Οι "ωραίες ιδέες" (π.χ. μεγάλος χώρος στάθμευσης στο παλιό Παιδικό Νοσοκομείο) μπορεί και να οξύνουν αντί να επιλύουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα στο κέντρο της πόλης (π.χ. συγκέντρωση/ένταση κυκλοφοριακών ροών από και προς ένα ορισμένο κεντρικό σημείο/Πλατεία)