Ο σκληρός και αδυσώπητος ανταγωνισμό φέρνει νέα πλοία στο λιμάνι

Δημοσιεύτηκε: Τρίτη, 03 Απριλίου 2018 13:13

Ο σκληρός και αδυσώπητος ανταγωνισμό φέρνει νέα πλοία στο λιμάνι

ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ

Στη δίνη ενός σκληρού και αδυσώπητου ανταγωνισμού κινούνται για μια ακόμα χρονιά οι ακτοπλοϊκές εταιρείες και τα πλοία της γραμμής Ζακύνθου Κυλλήνης με αποτέλεσμα τα οικονομικά αποτελέσματα να είναι σταθερά ζημιογόνα από το 2013 και οι ακτοπλόοι να προβληματίζονται σοβαρά για το τι ενδέχεται να προκύψει τα επόμενα χρόνια.

Η άριστη εξυπηρέτηση που απολαμβάνουν σήμερα οι ζακυνθινοί με έναν αριθμό δρομολογίων που υπερβαίνει κάθε προσδοκία δεν σημαίνει ότι μπορεί να συνεχίσει να υφίσταται για πάντα εάν, ορισμένες τουλάχιστον εταιρείες δεν μπορούν να σηκώσουν το βάρος των καταγραφόμενων ζημιών. 

Τις τελευταίες εβδομάδες σημειώθηκαν ορισμένες πολύ σημαντικές κινήσεις που προοιωνίζουν ένα ακόμα πιο ανταγωνιστικό καλοκαίρι. Δύο από τις γνωστές εταιρείες αγόρασαν ή δεσμεύτηκαν να αγοράσουν πλοία για τη γραμμή, ενώ για πολλές εβδομάδες διαδραματίστηκε ένα θρίλερ με την τύχη του πλοίου Α. ΚΑΛΒΟΣ που η ιδιοκτήτρια εταιρεία ΑΝΜΕΖ έχει αποφασίσει να το πουλήσει. Αυτή όμως η απόφαση της ΑΝΜΕΖ δεν είναι η μοναδική για τη γραμμή Ζακύνθου Κυλλήνης. 

Η εταιρεία εδώ και καιρό έχει αποφασίσει να αποχωρήσει από την κοινοπραξία ΙΟΝΙΑΝ FERRIES για λόγους που σχετίζονται άμεσα με τις ζημιές που καταγράφονται και από τις οποίες έχει κάθε λόγο να επιθυμεί να απαλλαγεί, πολύ δε περισσότερο που τα άλλα δύο πλοία της εταιρείας αποδίδουν κέρδη στις γραμμές του Αιγαίου. 

Η ανακοίνωση της πώλησης του πλοίου ΚΑΛΒΟΣ από την ΑΝΜΕΖ στις ΓΡΑΜΜΕΣ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ προκάλεσε ιδιαίτερη αίσθηση καθώς επρόκειτο για την δεύτερη αγορά πλοίου από την κεφαλλονίτικη εταιρεία, μετά από αυτή που ανακοίνωσε τον Ιανουάριο με το πλοίο ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ που μετονόμασε σε ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ Λ.   

Κατ’ ανάλογο τρόπο κινήθηκε και η εταιρεία LEVANTE FERRIES η οποία βλέποντας ότι η ΑΝΜΕΖ πρόκειται να αποχωρήσει από την Κοινοπραξία της ΙΟΝΙΑΝ φέρεται να έκλεισε πλοίο μεγάλων διαστάσεων από την Άπω Ανατολή. Παράλληλα ενεργοποίησε τις ρήτρες που περιλαμβάνονται στο ιδρυτικό συμφωνητικό της Κοινοπραξίας και απαίτησε την παραμονή του ΚΑΛΒΟΣ ή κάποιου άλλου πλοίου της ΑΝΜΕΖ, στην Κοινοπραξία, έως την λήξη της Κοινοπραξίας στις 30 Οκτωβρίου 2018.

Η εξέλιξη αυτή σε συνδυασμό με ορισμένα άλλα διαδικαστικά ζητήματα πάγωσε την διαδικασία πώλησης του πλοίου στις ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ενώ λίγες ημέρες αργότερα μια βλάβη στο ΖΑΚΥΝΘΟΣ 1 έθεσε το πλοίο εκτός λειτουργίας.

Μετά από αυτές τις εξελίξεις με τις αγοραπωλησίες των πλοίων φέρονται να ασχολούνται περισσότερο οι δικηγόροι παρά οι ιδιοκτήτες. Έχουν ανακύψει νομικά ζητήματα και οι δύο ανταγωνίστριες εταιρείες βιάζονται να προετοιμαστούν κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο για τη μεγάλη μάχη του καλοκαιριού. Όπως διαμορφώνεται η κατάσταση και με βάση τα σημερινά δεδομένα θα έχουμε στη γραμμή πέντε πλοία που θα σηκώσουν ένα αριθμό δρομολογίων έως και 14 την ημέρα κατά τις θερμές ημέρες του Αυγούστου.

Σύμφωνα με στελέχη των εταιρειών από τα μέσα Απριλίου και μετά θα επιστρέψουν στη γραμμή τα πλοία ΖΑΚΥΝΘΟΣ 1 ΚΑΙ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ και η Κοινοπραξία θα συνεχίσει να λειτουργεί με τα πλοία FIOR DI LEVANTE, MARE και KΑΛΒΟΣ. 

ΓΟΝΑΤΙΖΕΙ ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ

Ποιο είναι όμως το πρόβλημα που δεν επιτρέπει στα πλοία να έχουν κέρδη από την διαχείριση της γραμμής; 

Οι πλέον έμπειροι στα ναυτιλιακά θεωρούν πως το μεγάλο πρόβλημα των πλοίων δεν είναι το σχετικά χαμηλό εισιτήριο για επιβάτες και οχήματα. Εκεί που χάνουν πολλά χρήματα οι εταιρείες είναι ο υπερβολικός αριθμός δρομολογίων την ημέρα που οφείλεται μόνο στον ακραίο ανταγωνισμό και υποχρεώνει πολλά δρομολόγια να γίνονται με ελάχιστους επιβάτες και ελάχιστα οχήματα. Θεωρητικά δεν θα έπρεπε τη χειμερινή περίοδο να γίνονται περισσότερα από πέντε δρομολόγια, από όλα τα πλοία μαζί, και τους θερινούς μήνες, με εξαίρεση το δίμηνο Ιούλιος - Αύγουστος, τα έξι δρομολόγια ημερησίως. Με αυτό τον τρόπο εκτιμάται ότι οι πλοιοκτήτριες εταιρείες θα αποκόμιζαν κέρδη ή τουλάχιστον θα απέτρεπαν τις ζημίες. 

Ο αποκαλούμενος υγιής ανταγωνισμός, όσο κι αν ακούγεται ευχάριστα διότι προσφέρει το μάξιμουμ των υπηρεσιών και το μίνιμουμ το τιμών για τους ταξιδιώτες, ενδέχεται να οδηγήσει στον αφανισμό ορισμένων εταιρειών και την επικράτηση των μονοπωλιακών συνθηκών στη συνέχεια στη γραμμή, με κατακόρυφη αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων. Κι αυτό είναι κάτι που κανείς δεν τον θέλει, μετά τις οδυνηρές εμπειρίες του παρελθόντος στη Ζάκυνθο.

Άλλωστε όσοι γνωρίζουν τους λόγους για τους οποίους οι γραμμές στο Αιγαίο “ξέμειναν” από πλοία μετά την χρεωκοπία πολλών ακτοπλοϊκών εταιρειών.

ermisnews.gr




00 inkefalonia general ad 300X250