Επιστολή Οδυσσέα Γαλιατσάτου στην υπουργό Τουρισμού για την χωροθέτηση Μαρίνας Πόρου

Δημοσιεύτηκε: Τρίτη, 19 Ιανουαρίου 2016 19:56

Επιστολή Οδυσσέα Γαλιατσάτου στην υπουργό Τουρισμού για την χωροθέτηση Μαρίνας Πόρου

Επιστολή στην Υπουργό Τουρισμού, όσον αφορά το λιμάνι του Πόρου, απέστειλε ο Τοπικός Σύμβουλος της Περιοχής Οδυσσέας Γαλιατσάτος

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Κα Έλενα Κουντουρά

Κυρία υπουργέ

Έχουν περάσει επτά και πλέον έτη μετά την κατασκευή και λειτουργία «του νέου λιμένα Πόρου Κεφαλονιάς». Η προέκταση του λιμένα δημιούργησε κρηπιδότοιχο εκατοντάδων μέτρων που με μικρές παρεμβάσεις μπορεί να γίνει λειτουργικός και να εξυπηρετεί μεγάλα τουριστικά σκάφη άνω των 30 m, αλλά και ελευθέρωσε μεγάλο χώρο εντός της λιμενολεκάνης του παλαιού λιμένα για την τουριστική αξιοποίηση του. Όλοι οι δημότες και επιχειρηματίες της τοπικής κοινωνίας περίμεναν και περιμένουν ακόμη την κατασκευή της υποσχόμενης «Μαρίνας» Ως τοπικός Σύμβουλος, καταθέτω ερώτημα για την χωροθέτηση της «ΜΑΡΙΝΑΣ» Πόρου.

Η ΜΑΡΙΝΑ σε κάθε περίπτωση είναι ένα έργο καθοριστικό για την οικονομική ανάπτυξη περιοχής. Έργο ζωτικής σημασίας για την τοπική κοινωνία η οποία αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα όταν μετά το 2000 ο τόπος μας σταμάτησε να είναι πόλος έλξης τουριστών, κυρίως πρώτον, λόγω της έλλειψης σύγχρονων ξενοδοχειακών μονάδων, αλλά και διότι ελάχιστες από τις υφιστάμενες μονάδες καταφέρνουν σήμερα να προσφέρουν το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών που απαιτείται σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον όπως αυτό του τουρισμού.

Ο φορέας διαχείρισης «Λιμενικό ταμείο» λογω της υφιστάμενης οικονομικής κρίσης δεν προχώρησε μέχρι και σήμερα σε υποδομές λιμενικών εγκαταστάσεων, τόσο στον επιβατικό όσο και στον τουριστικό παλαιό λιμένα. Ζητά δε τέλη ελλιμενισμού στα εισερχόμενα τουριστικά σκάφη για χώρο που είναι εξαιρετικά κακός έως και επικίνδυνος (όπως μειωμένο βάθος λιμενολεκάνης λογω προσχώσεων, χωρίς παροχές νερού, ηλεκτρικού ρεύματος, δεστρών, WC, κ.λ). Ολόκληρος ο παλαιός λιμενοβραχίονας, όλη την φετινή τουριστική περίοδο δεν είχε φωτισμό η δε πρόσβαση στα σκάφη γίνονταν με φακούς χειρός! Επίσης ο λιμενοβραχίονας στο μεγαλύτερο μήκος του δεν διαθέτει βασικές θαλάσσιες και χερσαίες υποδομές όπως δέστρες και πλωτά που απαιτούνται (λογω βραχώδους κρηπιδότοιχου) ώστε να περιορίζεται κατά πολύ ο χώρος ελλιμενισμού. Μα το σοβαρότερο όλων ο τρόπο χρέωσης με μια επί πλέον ημέρα παραμονής για ελλιμενισμό σε σκάφη που κατέπλευσαν η που δεν έχουν αποπλεύσει λίγο προ της 14.00 ώρα.

Έτσι, οι κάτοχοι και οι επιβάτες των τουριστικών σκάφων αναγκάζονταν να εφευρίσκουν διάφορες λύσεις για τον ελλιμενισμό των σκαφών τους. Πότε να αποχωρούν για άλλους όρμους η άλλους προορισμούς και πότε να αγκυροβολούν στην είσοδο του λιμένα που δεν τους παρέχεται ασφάλεια λογω προσέγγισης των πλοίων της ακτοπλοΐας.

Το λιμάνι του Πόρου Κεφαλονιάς λογω γεωγραφικής θέσης καθίσταται θαλάσσιοs κόμβος στην ευρύτερη περιοχή του Ιονίου, συνδέει τον βορά με τον νότο και το προτιμούν πολλά γιοτ που αναζητούν καταφύγιο να προσεγγίσουν, λογω των απογευματινών Β.Δ ανέμων (μαΐστρος ) που πνέουν στην περιοχή. Επίσης ο τόπος μας εντάσσεται σε ευρύτερο σχεδιασμό και όραμα που έχουμε, στο να τον αναδείξουμε ως ένα προορισμό με πλούσιο ιστορικό και πολιτιστικό υπόβαθρο. Σας γνωστοποιώ ότι στην περιοχή μας τα τελευταία χρόνια ανακαλύφθηκε ο σημαντικότερος θολωτός Μυκηναϊκός τάφος της Κεφαλονιάς και Ιθάκης, καθώς και αρχαία μυκηναϊκή πόλη που κατά τους αρχαιολόγους της ανασκαφής ίσως είναι το μυκηναϊκό κέντρο της Οδύσσειας. Λίγο δε πάνω από το λιμάνι, βρίσκεται το σπήλαιο της Δράκαινας 7000 ετών, καθώς και σε υψόμετρο 525 μέτρων το παλιότερο μοναστήρι του νησιού της Θεοτόκου Άρτου το οποίο χρονολογείται στα 800 μ.Χ,

Αξιοσέβαστη κα. Υπουργέ. Γνωρίζετε τόσο καλά όπως και εγώ, αλλά και όπως και καθένας συμπολίτης μας που αγαπά, σέβεται και αγωνιά για το μέλλον τούτης της χώρας πως ένας από τους ελάχιστους κλάδους της οικονομίας μας που δεν γνώρισε την ύφεση, αλλά αντίθετα σημειώνει ανάπτυξη, είναι αυτός του τουρισμού.

Ίσως η καλή τύχη να σας έφερε κάποτε στο νησί μας, και αν ίσως όχι, σας λέγω χωρίς ενδοιασμούς πως πρόκειται για ένα τόπο αμέριστου κάλους, εξωτικό στις παραλίες του και καταπράσινο στο πέρασμά του, που συναρπάζει χιλιάδες επισκέπτες κάθε χρόνο, αντάξιο να σταθεί σε ευρεία γκάμα τουριστών λόγω της πυκνής γεωμορφίας και ποικιλομορφίας του.

Η υλοποίηση της πολυαναμενόμενης μαρίνας , ένα σχέδιο χαμηλού οικονομικού κόστους μιας και η κατασκευή του λιμανιού έχει ήδη χρόνια τώρα ολοκληρωθεί, εντάσσεται σε εκείνες τις επενδύσεις που συμβάλλουν στην προώθηση των τουριστικών προϊόντων μας, στην αύξηση του ανταγωνισμού και στην εδραίωση της πεποίθησης των πολιτών πως η πολιτεία πράγματι μεριμνά με ευθύνη και επιχειρηματική σύνεση για την ανάπτυξη των πιο υποσχόμενων τμημάτων της. Η Ελλάδα του τουρισμού και του πολιτισμού παρουσιάζει τον χαμηλότερο μέσο όρο θέσεων ελλιμενισμού από όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Τουρκίας.

(Ελλάδα με 0,5 θέσης ελλιμενισμού ανά Κm ακτογραμμή έναντι 8,5 για χώρες της μεσογείου).

Τέλος χρειαζόμαστε και αναμένουμε άμεσα, πριν την δημιουργία μαρίνας και λοιπών έργων υποδομής, έργα αγκυροβολίου που θα εξασφαλίσουν αρκετές επιπλέον δεκάδες θέσεις ελλιμενισμού, υπηρετώντας τα συμφέροντα της τοπικής κοινωνίας.

Με εκτίμηση.

 

ΓΑΛΙΑΤΣΑΤΟΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ

Τοπικός σύμβουλος Πόρου Κεφαλονιάς

 




00 inkefalonia general ad 300X250