Ο Σύλλογος Υπαλλήλων Περιφερειακής Ενότητας Κεφαλονιάς & Ιθάκης για τη σύσταση και λειτουργία Αναπτυξιακού Οργανισμού

Δημοσιεύτηκε: Τετάρτη, 03 Απριλίου 2024 17:41

Ο Σύλλογος Υπαλλήλων Περιφερειακής Ενότητας Κεφαλονιάς & Ιθάκης για τη σύσταση και λειτουργία Αναπτυξιακού Οργανισμού

ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ

Σε έκτακτη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, που πραγματοποιήθηκε στις 22 Μαρτίου , συζητήθηκε και ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία, η Σύσταση Αναπτυξιακού Οργανισμού Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, παρά τις αντιρρήσεις των άλλων παρατάξεων, όσον αφορά εκτός των άλλων και το υποτιθέμενο "κατεπείγον" του θέματος, λαμβάνοντας υπόψη ότι η προθεσμία για τη διαδικασία αυτή λήγει στις 30 Ιουνίου. Η πρόσκληση για τη συνεδρίαση εστάλη μόλις δύο ημέρες πριν, χωρίς όμως την απαιτούμενη αιτιολόγηση, όπως απαιτεί η σχετική νομοθεσία. 

Η σύσταση και λειτουργία Αναπτυξιακού Οργανισμού (πρόκειται για Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου με την μορφή των Ανωνύμων Εταιρειών), παρουσιάζεται από την Περιφερειακή Αρχή δήθεν ως αποτελεσματική και άμεση λύση, απέναντι στην τραγική υποστελέχωση που χρόνια τώρα διαιωνίζεται από τις κυβερνήσεις, με πραγματικό σκοπό την σταδιακή διάλυση των δημόσιων υπηρεσιών και την εκχώρηση τους στον ιδιωτικό τομέα.

Με αφορμή τις καθυστερήσεις λόγω της υποστελέχωσης, στην απορρόφηση του ΠΕΠ 2021–2027 και άλλων προγραμμάτων, ο Αναπτυξιακός Οργανισμός παρουσιάζεται πλέον ως το ιερό δισκοπότηρο που θα λύσει ως δια μαγείας όλα τα προβλήματα του δημοσίου και της γραφειοκρατίας, ενώ στην πραγματικότητα θα χρησιμοποιείται ως το πλέον κατάλληλο χρηματοοικονομικό εργαλείο προκειμένου να εξυπηρετήσει ιδιωτικά συμφέροντα και σχέδια επιχειρηματικών ομίλων σε όλους τους τομείς.

Η κυβέρνηση χρησιμοποιεί ως κύριο επιχείρημα την υποστελέχωση που η ίδια δημιούργησε και γιγάντωσε, προκειμένου να προωθήσει εργαλεία και όργανα, τα οποία θα διαχειρίζονται αρμοδιότητες, με βάση ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και μεγαλύτερη "ευελιξία", ενίοτε αναλαμβάνοντας λειτουργίες από τις υπάρχουσες υπηρεσίες (λειτουργίες που πρέπει να παραμένουν δημόσιες με γενναία στελέχωση των υπηρεσιών) και ενίοτε επιβαρύνοντάς τες με επιπλέον αρμοδιότητες.

Στη μελέτη του Αναπτυξιακού Οργανισμού επισημαίνεται μεταξύ άλλων ότι "το μείζον πρόβλημα εντοπίζεται στην υποστελέχωση (ή ολική ανυπαρξία σε κάποιες περιπτώσεις) τεχνικών υπηρεσιών". Έτσι, στη διάρθρωση της διοικητικής του δομής προβλέπεται η δημιουργία "ιδιωτικής" Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών, στην οποία ωστόσο θα αποσπαστεί προσωπικό οχτώ (8) ατόμων από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας, αποδυναμώνοντας κι άλλο τις ήδη "υποστελεχωμένες" ή "ανύπαρκτες", όπως οι ίδιοι ομολογούν υπηρεσίες, ενώ παραμένουν οι "ζόρικες" αρμοδιότητες όπως π.χ η εποπτεία και συντήρηση του οδικού δικτύου και τα ρέματα, χωρίς τον απαραίτητο εξοπλισμό μαζί με τις ποινικές και αστικές ευθύνες που προκύπτουν. Αρμοδιότητες ιδιαίτερα απαιτητικές και κρίσιμες, που αφορούν την ασφάλεια και την προστασία του λαού, με τους εναπομείναντες ελάχιστους εργαζόμενους να είναι οι υποψήφιοι ‘’υπεύθυνοι’’ που θα αναλάβουν τις ευθύνες για οποιοδήποτε "ανθρώπινο λάθος" μπορεί να προκύψει.

Ο Αναπτυξιακός Οργανισμός αναλαμβάνει επίσης την υποστήριξη και εφαρμογή της «αναπτυξιακής» πολιτικής των Δήμων και των Περιφερειών, την ωρίμανση έργων υποδομής και την υλοποίηση πολιτικών κοινωνικής συνοχής, ψηφιακής σύγκλισης, αειφόρου ανάπτυξης κλπ. Με την χρήση του επιρρήματος «ιδίως», ο νομοθέτης απαριθμεί ενδεικτικά και όχι περιοριστικά τις αρμοδιότητες που μπορούν να πάρουν οι Αναπτυξιακοί Οργανισμοί Α.Ε. Το προσωπικό θα προσλαμβάνεται με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, με ελαστικές σχέσεις εργασίας ή με μπλοκάκι, για όσο χρόνο διαρκεί το εκτελούμενο πρόγραμμα ή η σύμβαση. Βασικός στόχος είναι μόνο να μην χάνεται το χρήμα που οδεύει προς στους μεγαλοκατασκευαστές και τους επιχειρηματικούς ομίλους και όχι η πραγματική πρόοδος της κοινωνίας και η εξυπηρέτηση των πολιτών.

Παραδείγματα από προηγούμενες προσπάθειες (όπως οι υπερχρεωμένες Αναπτυξιακές Εταιρείες) και πιο πρόσφατα συμβάντα (π.χ., η σύμβαση για τα υδατοδρόμια που ακυρώθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας λόγω παρατυπιών), καθώς επίσης και το γεγονός ότι έργα τα οποία έχουν ανατεθεί σε τέτοιους φορείς δεν προχωρούν με την αναμενόμενη ταχύτητα, αποδεικνύουν τις πραγματικές στοχεύσεις αυτών των οργανισμών.

Παρά τις τεράστιες καταστροφές που έχουμε κάθε χρόνο σε υποδομές και τις μεγάλες ανάγκες που δημιουργούνται για ολοκληρωμένα και σύγχρονα έργα υποδομών, έργα αντιπλημμυρικής, αντισεισμικής θωράκισης, έργα που χρειάζεται ο λαός , παρά την τεράστια υποστελέχωση και την πολυπλοκότητα των αρμοδιοτήτων, όλες οι μέχρι τώρα κυβερνήσεις συνεχίζουν να μην λύνουν αυτά τα προβλήματα, συνεχίζουν να θεωρούν τις δομές του Κράτους μόνο ως εργαλείο στήριξης της κερδοφορίας των επιλογών των μεγαλοεπιχειρηματιών και να αντιμετωπίζουν τις Τεχνικές και άλλες υπηρεσίες των ΟΤΑ ως αποθετήριο ευθυνών, με τις ποινικές και αστικές ευθύνες να φορτώνονται στους υπαλλήλους.

Στεκόμαστε απέναντι στην εφαρμογή των νόμων όλων των κυβερνήσεων που εκχωρούν σε ιδιώτες κρίσιμες για την κοινωνία δημόσιες υπηρεσίες και διεκδικούμε δημόσιες υπηρεσίες που δεν θα λειτουργούν με ιδιωτικό-οικονομικά κριτήρια, υπηρεσίες πλήρως στελεχωμένες και εξοπλισμένες, ώστε να εξυπηρετούν τις κοινωνικές και λαϊκές ανάγκες σε όλους τους τομείς, στην υγεία, στην παιδεία, στο περιβάλλον, στην αντισεισμική και αντιπλημμυρική προστασία κ.λπ.

Καλούμε την Περιφερειακή Αρχή να αποσύρει και να μην εφαρμόσει την ούτως ή άλλως παράτυπη (ως κατεπείγουσα) απόφαση για δημιουργία Αναπτυξιακού Οργανισμού, να προβεί σε πραγματικό διάλογο με τους υπαλλήλους (αν πραγματικά και όχι προσχηματικά ισχυρίζεται ότι θέλει να επιλύσει ζητήματα ), να λάβει υπόψη τις υπηρεσιακές τους ανάγκες και να επιδιώξει τη δημιουργία ισχυρών δημόσιων δομών με στόχο την αποτελεσματική εξυπηρέτηση των αναγκών της κοινωνίας.

         3 Απριλίου 2024                                       

  TA Δ.Σ. ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΖΑΚΥΝΘΟΥ - ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ & ΙΘΑΚΗΣ


Ετικέτες:


00 inkefalonia general ad 300X250