8 τροφές που ΔΕΝ πρέπει να καταναλώσετε πριν ταξιδέψετε με αεροπλάνο

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 30 Οκτωβρίου 2012 14:36

8 τροφές που ΔΕΝ πρέπει να καταναλώσετε πριν ταξιδέψετε με αεροπλάνο

Το τι θα φάτε προτού επιβιβαστείτε στο αεροπλάνο, μπορεί να έχει τεράστια επιρροή στο πώς θα νιώσετε από τη στιγμή που θα είστε στον αέρα (ή ακόμη και πώς θα νιώθετε όταν προσγειωθείτε). Το [email protected] συγκέντρωσε και σας παρουσιάζει τις 8 τροφές που δεν πρέπει ποτέ να φάτε πριν από κάποια πτήση.

1. Τηγανητά και fast food

Μπαίνετε σε πειρασμό από τα δεκάδες εστιατόρια που βρίσκονται στο αεροδρόμιο; Θα πρέπει να μάθετε, πως η πέψη γίνεται ακόμη πιο δύσκολη όταν βρίσκεστε στα 35.000 πόδια. Αν σε συνδυασμό με αυτό, λάβετε υπόψη σας και τη δυσκολία που έχει ούτως ή άλλως το ανθρώπινο πεπτικό σύστημα να επεξεργαστεί τα κορεσμένα λίπη, θα έχετε την τέλεια συνταγή για καούρες ή στομαχικές διαταραχές. Οι επιστήμονες έχουν διαπιστώσει πως η κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών μπορεί να ελαττώσει τη ροή του αίματος στο σώμα σας αυξάνοντας έτσι τον κίνδυνο για φλεβική θρόμβωση. Άρα μακριά.

2. Αλκοόλ

Μια μπύρα ή μια βότκα μπορεί να σας χαλαρώσουν, είναι πιθανόν όμως να σας προκαλέσουν και αφυδάτωση. Δυστυχώς, ο αέρας που αναπνέουμε στα αεροπλάνα δεν είναι υγρός, γεγονός που επίσης συμβάλλει επιπλέον στην αφυδάτωση των επιβατών. Πιείτε αν θέλετε αλκοόλ, όμως να θυμάστε πως μόλις προσγειωθείτε θα σας ακολουθεί ένα δυσάρεστο αίσθημα δίψας. Τέλος, μην ξεχνάτε, πως το αλκοόλ έχει μεγαλύτερη επίδραση στο σώμα σας όταν βρίσκεστε σε υψηλότερα υψόμετρα.

3. Σταυρανθή λαχανικά

Η καμπίνα του αεροπλάνου διατηρείται υπό πίεση, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ο αέρας είναι ο ίδιος με αυτόν που αναπνέουμε στη γη. Γνωρίζατε ότι, μετά την απογείωση, η πίεση του αέρα στην καμπίνα μειώνεται, προκαλώντας έτσι την αύξηση του κατά 30 περίπου τοις εκατό; Αυτό μπορεί με τη σειρά του να προκαλέσει κατάποση αέρα και αερίων γενικότερα «φουσκώνοντας » το στομάχι και το λεπτό έντερο, οδηγώντας σε μια δυσάρεστη αίσθηση που θυμίζει τυμπανισμό. Ελαχιστοποιείστε αυτή την επίδραση του αέρα στον οργανισμό σας με το να μένετε μακριά από μπρόκολο, κουνουπίδι και άλλα σταυρανθή λαχανικά που μπορεί να επιτείνουν το «φούσκωμα».

4. Ανθρακούχα ποτά

Ανθρακούχα ποτά, όπως η σόδα και η μπύρα, αποτελούν επίσης πολύ σημαντικούς παράγοντες πρόκλησης φουσκώματος. Φανταστείτε ότι, οι φυσαλίδες που καταπίνετε λειτουργούν σα μικροσκοπικά μπαλόνια που θα καταλήξουν στο στομάχι σας και μετά ταχύτατα θα «σκάσουν», όταν μεταβληθεί η πίεση του αέρα. Καθόλου ευχάριστο όταν βρίσκεστε στο αεροπλάνο…

5. Τσίχλες χωρίς ζάχαρη και γλυκά

Τα προϊόντα χωρίς ζάχαρη μπορεί να είναι μια ευλογία γι’ αυτούς που κάνουν δίαιτα ή για τους διαβητικούς, αλλά συνήθως περιέχουν τεχνητές γλυκαντικές ουσίες. Δυστυχώς, το ανθρώπινο σώμα δεν έχει σχεδιαστεί για να επεξεργάζεται τα συνθετικά σάκχαρα πολύ καλά, και έτσι μπορούν και αυτά να προκαλέσουν φούσκωμα, αέρια ή ακόμη και επιδράσουν καθαρτικά, κάτι το οποίο δεν θέλετε, αν δεν σκοπεύετε να περάσετε όλη τη διάρκεια της πτήσης στη μικροσκοπική τουαλέτα του αεροπλάνου. Ελέγξτε τη συσκευασία, όταν αγοράζετε τσίχλες ή γλυκά χωρίς ζάχαρη ή ακόμη και για μια ετικέτα προειδοποίησης που φέρουν πολλά προϊόντα στο πίσω μέρος τους για αυτές τις δυσάρεστες παρενέργειες.

6. Όσπρια

Τα φασόλια έχουν την κακή φήμη να είναι άλλος ένα μεγάλος ένοχος για την πρόκληση αερίων. Πολλοί τύποι φασολιών αλλά και άλλα όσπρια περιέχουν ένα δύσπεπτο σύμπλεγμα φυσικών σακχάρων που μπορεί να οδηγήσει σε φούσκωμα κατά τη διάρκεια της πτήσης σας. Δεν μπορείτε να ζήσετε χωρίς αυτά; Το να τα κρατήσετε στο νερό κατά τη διάρκεια της νύχτας μπορεί να μειώσει πολλά από τα προβλήματα που προκαλούνται λόγω των σακχάρων.

7. Σκόρδο

Το σκόρδο είναι πεντανόστιμο αλλά σίγουρα εγκλωβίζεται στην αναπνοή και στη μυρωδιά του σώματός σας. Το σκόρδο περιέχει θειικές ενώσεις που απορροφώνται στο αίμα και στους πνεύμονές σας. Αυτό σημαίνει ότι, κυριολεκτικά εκπνέετε τη μυρωδιά του σκόρδου ( ακόμη κι αν έχετε πλύνει τα δόντια σας) καθώς επίσης αυτή διαχέεται και από τους πόρους του σώματός σας. Έτσι, για το καλό των συνταξιδιωτών σας, παραλείψτε την κατανάλωση τροφών με σκόρδο πριν από την επιβίβαση.

8. Νερό, πάγος, καφές ή τσάι κατά τη διάρκεια της πτήσης

Είναι σημαντικό να μείνετε ενυδατωμένοι όσο βρίσκεστε στον αέρα, αλλά είναι καλύτερο να καταναλώνετε εμφιαλωμένο νερό από το να προτιμήσετε ένα δωρεάν ποτό από αυτά που σας προσφέρουν οι αεροσυνοδοί. Δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν πριν από μερικά χρόνια έδειξαν ότι, ένα στα επτά αεροπλάνα είχαν δεξαμενές νερού που δεν πληρούσαν τις ομοσπονδιακές προδιαγραφές και στην πραγματικότητα περιείχαν βακτήρια όπως το E.coli. Αν και τα καροτσάκια που περνάνε από δίπλα σας οι αεροσυνοδοί διαθέτουν «εμφιαλωμένο» νερό από ένα μεγάλο μπουκάλι, αυτό το μπουκάλι μπορεί να έχει ξαναγεμιστεί με νερό προερχόμενο από κάποια δεξαμενή. Ζητήστε επομένως να σας σερβίρουν από ένα μπουκαλάκι εμφιαλωμένο. Ο καφές και το τσάι, τις περισσότερες φορές φτιάχνονται από το ίδιο νερό (της δεξαμενής δηλαδή), το οποίο συνήθως δεν θερμαίνεται αρκετά για να σκοτώσει όλα τα μικρόβια. Το ίδιο συμβαίνει και με τα παγάκια, οπότε το νερό της δεξαμενής αποτελεί και σε αυτά τον καταλληλότερο τρόπο για να περάσουν τα μικρόβια στον οργανισμό σας. Άρα, η ασφαλέστερη λύση, παραμένει κάποιος χυμός ή νερό από εμφιαλωμένο μπουκάλι.