Τιμοθεάτος στον Inkefalonia 89,2: «Μετρήσιμα τα αποτελέσματα της καμπάνιας – Στόχος η επιμήκυνση της σεζόν»

Δημοσιεύτηκε: Κυριακή, 18 Μαΐου 2025 11:48

Τιμοθεάτος στον Inkefalonia 89,2: «Μετρήσιμα τα αποτελέσματα της καμπάνιας – Στόχος η επιμήκυνση της σεζόν»

Στον Inkefalonia 89,2 και στην εκπομπή «Μέρα Μεσημέρι» με τη δημοσιογράφο Ελευθερία Κουλουριώτου μίλησε ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος Οικονομικών της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων – ΠΟΞ και Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κεφαλονιάς, Γεράσιμος Τιμοθεάτος.

Ο κ. Τιμοθεάτος αναφέρθηκε αρχικά στην τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 16 Μαΐου με τη Marketing Greece, στο πλαίσιο της σύμπραξης που είχε υλοποιηθεί το 2024 μεταξύ της Aegean, της Fraport, του ΕΟΤ, της Ένωσης Ξενοδόχων Κεφαλονιάς και Ιθάκης, του Επιμελητηρίου Κεφαλονιάς και Ιθάκης και των τριών Δήμων της Κεφαλονιάς. Σκοπός της τηλεδιάσκεψης ήταν η παρουσίαση των αποτελεσμάτων της διαφημιστικής καμπάνιας του 2024.

Όπως τόνισε, ο απολογισμός παρουσιάστηκε αρχικά στους εμπλεκόμενους φορείς και στη συνέχεια θα παρουσιαστεί στο ευρύ κοινό, ώστε να γνωρίζει ο καθένας τα αποτελέσματα της καμπάνιας. Υπογράμμισε ότι το θετικό με αυτού του είδους τις καμπάνιες είναι πως παρέχουν μετρήσιμα αποτελέσματα, καθώς – όπως είπε – δαπανώνται κάποια χρήματα και προκύπτει συγκεκριμένο αποτέλεσμα. Δεν πρόκειται, όπως εξήγησε, για μια διαδικασία όπου απλώς επενδύονται χρήματα χωρίς να είναι σαφές εάν ωφελήθηκε τελικά ο τόπος.

Ο κ. Τιμοθεάτος σημείωσε ότι τα αποτελέσματα είναι συγκεκριμένα και στοχευμένα, με κριτήρια όπως το ποιο κοινό επιδιώκεται να προσεγγιστεί και γιατί, γεγονός που βοηθά στο να σχεδιάζονται αντίστοιχα οι στοχεύσεις για την επόμενη χρονιά.

Αναφερόμενος στη στρατηγική της φετινής καμπάνιας, επισήμανε ότι η στόχευση δεν ήταν να προβληθεί το κλασικό τουριστικό προϊόν της Κεφαλονιάς – δηλαδή ο ήλιος και η θάλασσα – αλλά να αναδειχθούν οι διαφορετικές μορφές τουρισμού που έχει τη δυνατότητα να αναπτύξει το νησί. Όπως επεσήμανε, επιλέχθηκε ένα συγκεκριμένο κοινό, το οποίο θεωρείται ότι ενδιαφέρεται και μπορεί να ενισχύσει το νησί στα άκρα της τουριστικής περιόδου. Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι δεν επρόκειτο για μία καμπάνια τύπου «ντου», αλλά για μια διαδικασία που πρέπει να έχει συνέπεια και συνέχεια. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, «δεν το κάνουμε για μία χρονιά» και υπογράμμισε ότι μέσα από τη συζήτηση θα προκύψουν και οι στόχοι για την επόμενη χρονιά αλλά και το τι αποτελέσματα επιδιώκονται.

Σε ό,τι αφορά την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, ο κ. Τιμοθεάτος επισήμανε ότι οι τουρίστες πανελλαδικά δείχνουν τέτοια πρόθεση, ωστόσο τόνισε ότι και ο προορισμός θα πρέπει να δείχνει αντίστοιχη διάθεση να παραμείνει «ανοιχτός». Αν οι πελάτες έρχονται και δεν βρίσκουν διαθέσιμες υπηρεσίες, τότε – όπως είπε – το αφήγημα της επιμήκυνσης παύει να υφίσταται.

Παραθέτοντας στοιχεία της Fraport, ανέφερε ότι οι διεθνείς αφίξεις για τον Απρίλιο κινήθηκαν αυξητικά. Ειδικότερα, το 2024 ήταν περίπου 3.800, ενώ το 2025 ξεπέρασαν τις 5.000. Το γεγονός αυτό αποδόθηκε κυρίως στην ισραηλινή αγορά, η οποία – όπως υπογράμμισε – έχει αναδειχθεί τα τελευταία χρόνια. Όπως σημείωσε, ο πόλεμος και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Ισραήλ με την Τουρκία ώθησαν τους Ισραηλινούς να αναζητήσουν άλλους προορισμούς και αυτή η συγκυρία λειτούργησε υπέρ της Ελλάδας. Υπενθύμισε ότι ο τουρισμός επηρεάζεται από τα πάντα και ανέφερε ότι την παρούσα στιγμή τα γεγονότα ήταν υπέρ της χώρας μας, με νέους προορισμούς στην Ελλάδα να κερδίζουν έδαφος έναντι της Τουρκίας.

Ο κ. Τιμοθεάτος πρόσθεσε ότι γίνονται συναντήσεις τόσο με αεροπορικές εταιρείες όσο και με τουριστικά πρακτορεία που δραστηριοποιούνται στο Ισραήλ και προωθούν πακέτα προς την Κεφαλονιά. Όπως είπε, τις επόμενες ημέρες προγραμματίζονται και σχετικές δράσεις με δημοσιογράφους. Υπογράμμισε ότι, αν και αυτή η ευκαιρία «μας προέκυψε», γίνεται προσπάθεια να εδραιωθεί, ώστε η Κεφαλονιά να αποκτήσει σταθερή παρουσία στην ισραηλινή αγορά και τα οφέλη να μην είναι παροδικά αλλά να έχουν συνέχεια.

Αναφερόμενος στο βαλάντιο των επισκεπτών, ο κ. Τιμοθεάτος επεσήμανε ότι αυτό εξαρτάται από το τι προϊόν προσφέρει ο κάθε προορισμός. Όπως εξήγησε, σε έναν φθηνό προορισμό θα ταξιδέψουν τουρίστες με περιορισμένη αγοραστική δύναμη. Επισήμανε ότι η Κεφαλονιά βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο, ακόμα και σε σύγκριση με τα γειτονικά νησιά – την Κέρκυρα και τη Ζάκυνθο – και κινείται εξαιρετικά. Παράλληλα, τόνισε ότι δεν πρέπει να παραβλέπεται η οικονομική δυσκολία που αντιμετωπίζει συνολικά η Ευρώπη, η οποία – όπως είπε – επηρεάζει και τις καταναλωτικές συνήθειες των επισκεπτών.

«Οι διακοπές είναι ανάγκη», ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως ο κόσμος θα ταξιδέψει, αλλά αν δεν έχει τη δυνατότητα να κάνει επιπλέον έξοδα, θα περιοριστεί στα απολύτως αναγκαία.

Ο κ. Τιμοθεάτος υπογράμμισε επίσης ότι υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον για την Κεφαλονιά και έκανε ειδική αναφορά στην αγγλική κοινότητα, η οποία – όπως είπε – έχει αναπτυχθεί σημαντικά στο νησί. Αυτό, όπως εξήγησε, οφείλεται στην καλή ποιότητα ζωής και στο όμορφο περιβάλλον, που – σύμφωνα με τον ίδιο – πολλές φορές οι μόνιμοι κάτοικοι δεν εκτιμούν όσο θα έπρεπε.

Αναφερόμενος στις τουριστικές επενδύσεις, σημείωσε ότι η πολυϊδιοκτησία και η καθυστέρηση στην έκδοση οικοδομικών αδειών λειτουργούν αποτρεπτικά για την επενδυτική διάθεση. Παρ’ όλα αυτά, υπογράμμισε ότι η Κεφαλονιά παραμένει πολύ ψηλά στις εκτιμήσεις των επενδυτών.

Ολοκληρώνοντας τη συνέντευξή του, ο κ. Τιμοθεάτος παρότρυνε όλους να βλέπουν τα πράγματα αντικειμενικά και να μην θεωρούν ότι η επιχείρηση του καθενός αποτελεί το κέντρο και το κριτήριο για την πορεία του τουρισμού.

Επισήμανε ότι έχουν αυξηθεί σημαντικά τα κρεβάτια σε καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης, και ενώ – όπως είπε – μεγαλώνει η «πίτα» των αφίξεων, έχει επίσης αυξηθεί υπερβολικά η προσφορά σε κρεβάτια εκτός των κύριων τουριστικών καταλυμάτων, γεγονός που καθιστά πιο δύσκολη την πλήρη κάλυψη.

Τέλος, ανέφερε ότι τα μέτρα που έχει θεσπίσει πρόσφατα το Υπουργείο Τουρισμού ήταν ένα πάγιο αίτημα του τουριστικού κλάδου και στόχο έχουν να ελεγχθεί η συγκεκριμένη αγορά, ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα τύπου «είδα φως και μπήκα». Τόνισε ότι οι νέες ρυθμίσεις, καθώς και οι μελλοντικές δυνατότητες επιπλέον παροχών σε κάποια καταλύματα, θα βοηθήσουν στο να ξεχωρίσουν κάποιες επιχειρήσεις από μια μάζα που – όπως είπε – σήμερα είναι λίγο-πολύ ομοιογενής.

Ακολουθεί το ηχητικό της συνέντευξης.

{https://soundcloud.com/user-46829938/inkefalonia-89-2-gerasimos}




336 X 280

16122257999808197650 2

 

 

00 inkefalonia general ad 300X250