"Βγάζω το καπέλο στην Κεφαλονιά" - Ο γκουρού των social media Βασίλης Πολύζος στον COSMOS 96,5

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 06 Δεκεμβρίου 2022 16:24

"Βγάζω το καπέλο στην Κεφαλονιά" - Ο γκουρού των social media Βασίλης Πολύζος στον COSMOS 96,5

Unsplash.com

Συνέντευξη στον Ραδιοφωνικό σταθμό COSMOS 96,5 έδωσε πρόσφατα ο Βασίλης Πολύζος, στέλεχος της VSCOPE , η οποία είναι συνεργάτης της τουριστικής επιτροπής του Δήμου Αργοστολίου στην βελτίωση ως brand της Κεφαλονιάς αλλά και στην προώθηση του νησιού online.

Ο καλεσμένος , μιλώντας στην εκπομπή «Στα Υπόγεια είναι η Θεα» έδωσε πολύ ενδιαφέρουσες απαντήσεις για το σύγχρονο τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις πρέπει να χαράζουν στρατηγική, τη χρήση των εργαλείων που παρέχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενώ μίλησε με θερμά λόγια για τη συνεργασία με την τουριστική επιτροπή, τονίζοντας ότι ο Δήμος Αργοστολίου κινήθηκε ιδιαίτερα γρήγορα , έδειξε αποφασιστικότητα και εμπιστοσύνη στην προώθηση της Κεφαλονιάς.

Το προφιλ της ετιαρείας VSCOPE

“Στην ουσία είναι μια διαφημιστική εταιρεία, ένα digital agency , η οποία έχεις στις τάξεις της μια εταιρεία παραγωγής video & φωτογραφίας . Στην ουσία παράγουμε υλικό και με αυτό κάνουμε επικοινωνία για να χτίσουμε τη διαφημιστική προβολή για τα brands και τους προορισμούς με τους οποίους συνεργαζόμαστε.

Βρισκόμαστε στον 4ο χρόνο λειτουργία μας και είμαστε 23 άτομα στην ομάδα και θεωρώ ότι έχουμε ένα από τα πιο premium χαρτοφυλάκια συνεργασιών στον συγκεκριμένο κλάδο.

Για τη σημασία χάραξης στρατηγικής

Έχουν γίνει σοβαρά βήματα έως τώρα. Στα 12 χρόνια ενασχόλησής μου , βλέπω όλο και περισσότερες επιχειρήσεις και προορισμούς να μπαίνουν στη διαδικασία να αξιοποιήσουν τα διαθέσιμα εργαλεία για τις ανάγκες προώθησής τους.

Όλο αυτό γεννά την ανάγκη δημιουργίας στρατηγικής . Με όλα αυτά που έχουμε διαθέσιμα σήμερα επικρατεί ένα χάος.

Άπειρα εργαλεία , πολλές δυνατότητες, και οι επιχειρήσεις αναρωτιούνται από που να ξεκινήσουν, που να δώσουν τη μεγαλύτερη προσπάθεια η το budget.

Σε όλα αυτά έρχεται η στρατηγική να διαμορφώσει το πλαίσιο και να μας δώσει απαντήσεις για το ποιον πρέπει να προσεγγίσουμε, ποιος είναι ο δυνητικός μας πελάτης , να διαμορφώσουμε ένα αφήγημα το οποίο πραγματικά θα βγάζει νόημα και θα απευθύνεται με το σωστό ύφος στον ταξιδιώτη στον οποίο απευθυνόμαστε.

Η στρατηγική είναι το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνει κάποιος πριν ξεκινήσει την προσπάθεια για να αξιοποιήσει την δυναμική του digital.

Για το ρόλο των social media

Τα social media τα αξιοποιούμε όλοι καθημερινά για να ψυχαγωγηθούμε , να ενημερωθούμε ή να επικοινωνήσουμε.

Συνεχώς όμως αλλάζουν και εξελίσσονται σε κάτι τελείως διαφορετικό σήμερα και αύριο θα το δούμε πολύ εντονότερα, σε πλατφόρμες μέσα από τις οποίες θα αναζητούμε και πράγματα.

Μέχρι τώρα , όταν κάποιος μας έλεγε «σκέψου μια μηχανή αναζήτησης» η πρώτη που μας ερχόνταν στο μυαλό είναι η Google,  πιθανώς, στα επόμενα χρόνια , μέσα από τα social media να ξεκινά η αναζήτηση για το οτιδήποτε.

Ήδη βλέπουμε πολλούς χρήστες, οι οποίοι ακόμη και στο Instagram ή το tik tok να κάνουν γενικές αναζητήσεις , που μπορεί να αφορούν έναν προορισμό ή κάτι πιο συγκεκριμένο, π.χ. «ξενοδοχεία στην Κεφαλονιά» και οι πλατφόρμες να επιστρέφουν στο χρήστη συγκεκριμένες απαντήσεις και στοχευμένο περιεχόμενο.

Τα social media είναι πολύ σημαντικά γιατί είναι τεράστια malls, τεράστιες αγορές στις οποίες χρειάζεται  να έχουμε τοποθέτηση γιατί από εκεί περνάνε δισεκατομμύρια άνθρωποι και αναζητούν πράγματα και είναι σημαντικό να μπορούν να μας εντοπίσουν.

Για τις διαφοροποιήσεις από μέσο σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

Εννοείται υπάρχουν διαφοροποιήσεις. Δεν έχει να κάνει μόνο με τις δυνατότητες , κάθε μέσο έχει και το δικό του προφίλ.

Θα συναντήσουμε διαφορετικό κοινό στο facebook, λίγο διαφορετικό στο Instagram, περισσότερο διαφορετικό στο tik tok.

Αφενός έχουμε το κοινό το οποίο βρίσκεται στα συγκεκριμένα κανάλια, και αφετέρου λειτουργίες σε όλες αυτές τις πλατφόρμες που διαφέρουν και έχουν  να δώσουν στο χρήστη κάτι διαφορετικό.

Στην περίπτωση που αναφερόμαστε σε λειτουργίες, όπως π.χ. το να δημιουργήσεις ένα video πάνω σε συγκεκριμένα templates, να προσθέσεις μουσική είτε μιλάμε για τις διαστάσεις και τον τύπο του περιεχομένου.

Για την ανάγκη δημιουργίας πρωτότυπου περιεχομένου

Βρισκόμαστε στην «οικονομία της προσοχής». Ειδικά μέσα από τα social media, άπειρες σελίδες προσπαθούν να κερδίσουν την προσοχή μας με το περιεχόμενο τους.

Ο χρόνος που αφιερώνει κάποιος σήμερα σε μια δημοσίευση ολοένα και μειώνεται.

Στατιστικές δείχνουν ότι μάλλον ένας χρήστης δεν στέκεται πάνω από 8 δευτερόλεπτα σε μια δημοσίευση.

Με τη χρήση που κάνουμε και πόσο βιαστικοί είμαστε να δούμε ολοένα και περισσότερα πράγματα, αφιερώνουμε ελάχιστο χρόνο σε όλα αυτά που έρχονται μπροστά στα μάτια μας.

Συνεπώς,  το πρωτότυπο περιεχόμενο, που θα είναι διαφορετικό και θα τραβάει την προσοχή, είναι αυτό που μπορεί να μας κάνει να ξεχωρίσουμε, σε ένα τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Η VSCOPE έρχεται να παράξει περιεχόμενο και να λύσει σε πρώτο επίπεδο την επικοινωνιακή και τη διαφημιστική ανάγκη.

Επενδύουμε πολύ στο υλικό που θα παράξουμε και θα δημοσιεύσουμε, αφενός για να κερδίσουμε τη ματιά και το κλικ κάποιου.

Θέλουμε μέσα από τα social media να φέρουμε στοχευμένο κοινό στα website των επιχειρήσεων  και των προορισμών και τελικά να καταλήξει σε κράτηση ή προγραμματισμό ταξιδιού.

Για τους δύσπιστους…

Τα social media είναι τεράστιες αγορές με δισεκατομμύρια ανθρώπους.

Υπάρχουν δισεκατομμύρια ευκαιρίες για να επικοινωνήσεις την επιχείρησή σου μέσα σε αυτή την τεράστια αγορά.

Είναι σαν αυτή τη στιγμή να δημιουργείται ένα πολύ μεγάλο mall στην Κεφαλονιά και να λες ότι «δεν θα πάω παρότι ξέρω ότι θα υπάρχουν πολλές επιχειρήσεις και πιθανώς ανταγωνιστές μου και από εκεί θα περάσει κοινό που θα μπορούσε να έρθει και στη δική μου επιχείρηση».

Αν κάποιος δεν αποδέχεται αυτό που υπάρχει σήμερα στα social media, είναι σα να κλείνει την πόρτα στις ευκαιρίες που υπάρχουν σε αυτές τις τεράστιες κοινότητες που βρίσκονται ανά πλατφόρμα.

Είτε μιλάμε για το facebook με πάνω από 2 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες , είτε για το Instagramμε πάνω από 1,5 δις , ακόμη και στο tik tok.

Οι πιθανότητα οι χρήστες να βρουν την επιχείρησή σας και στη συνέχεια να ανατρέξουν στα social για να βρουν περισσότερο περιεχόμενο είναι εξίσου μεγάλη.

Για τις σημαντικές συνεργασίες της VSCOPE.

Μέσα στην πανδημία, εκεί που κάποιος θα περίμενε η κατάσταση να έχει παγιωθεί, εμείς συνεχίζαμε να αναπτυσσόμαστε , με καινούργιες συνεργασίες.

Σήμερα, η VSCOPE έχει το πιο premium portofolio στη χώρα , στα agencies που ασχολούνται με τον τουρισμό.

Έχουμε πολύ μεγάλα ελληνικά brands αλλά και γνωστές διεθνείς αλυσίδες, όπως το moxy της Mariott.

Δουλεύουμε τα brands της Nikki (Santorini & Porto Heli) , δουλεύουμε το πρώτο Hilton στην Κρήτη (RoyalSenses), υπάρχουν συνεργασίες που μας δείχνουν την εμπιστοσύνη τους με brands που ανήκουν σε πολύ μεγάλες ομπρέλες, και αυτό αποδεικνύει ότι έχουμε μια φρέσκια ματιά που μπορεί να βοηθήσει τα brands να χτίσουν ένα προφίλ το οποίο θα μετράει στην διεθνή αγορά

Για τη σημασία επιλογής του ανθρώπινου δυναμικού

«Η χημεία είναι το Α και το Ω. Το να μπορέσεις να ταιριάξεις με έναν άνθρωπο σε ένα χώρο εργασίας είναι πιο σημαντικό από το να έχει αυτός ο άνθρωπος κάποια skills τα οποία μπορεί να είναι άριστα.

Θα έκανα λοιπόν έκπτωση στα skills, για κάποιον ο οποίος πραγματικά μπορεί να δέσει με την ομάδα. Αντιθέτως, δεν θα έκανα καμία έκπτωση , σε έναν άνθρωπο ο οποίος δεν θα μπορούσε να δέσει με την ομάδα , αλλά είχε  φανταστικά skills. 

Η χημεία είναι πολύ σημαντική γιατί όλα αυτά τα οποία κάνουμε συνδέονται μεταξύ τους.

Σε όλα τα τμήματα της εταιρείας υπάρχει επικοινωνία για να βγει ένα τελικό αποτέλεσμα.

Στην εταιρεία έχουμε ανθρώπους οι οποίες προέρχονται από τελείως διαφορετικές διαδρομές με διαφορετική εμπειρία, εικόνες και γνώσεις.

Μιλάμε για ανθρώπους οι οποίοι έρχονται στην εταιρεία για να έχουν πιο διαχειριστικό ρόλο για να διαχειριστούν επικοινωνίες και στρατηγικές και να κατευθύνουν την ομάδα.

Υπάρχουν επίσης άνθρωποι που ασχολούνται με τα social media, είτε για να παράξουν περιεχόμενο, είτε για προγραμματισμό για το περιεχόμενο , ανθρώπους που ασχολούνται με το design , οι οποίοι δημιουργούν γραφιστικά , καθώς και ανθρώπους που ασχολούνται με τη συγγραφή κειμένων το οποίο είναι κάτι πολύ σημαντικό.

Έχουμε μια σχετικά νεα ηλικιακά ομάδα , όπου όλο αυτό , είναι τόσο ζωντανό και φέρνει νέα γνώση στην εταιρεία , που πραγματικά και εγώ ως Βασίλης που είμαι πολύ χωμένος στο digital , έρχεται αυτός ο 25αρης ο οποίος έχει μεγαλώσει μέσα στα social media και πάντα θα έχει να δώσει κάτι νέο το οποίο εγώ και υπόλοιποι , λίγο μεγαλύτεροι δεν έχουμε φανταστεί.

Όλο αυτό μας δίνει πολύ μεγάλη δυναμική γιατί έχουμε ανθρώπους που φέρνουν νέα πράγματα στην εταιρεία και έχουν την όρεξη για να εξελιχθούν.

Πάντα φανταζόμουν τη VSCOPE σαν ένα σχολείο, που κάποιος θα έρχεται με αυτή την όρεξη, η εταιρεία θα προσπαθεί να του δώσει όλα τα εφόδια για αναπτυχθεί και από την άλλη όλοι μαζί να βγάζουμε ένα φρέσκο αποτέλεσμα.

Για τη συνεργασία του με την τουριστική επιτροπή του Δήμου Αργοστολίου

Η συνεργασία , προέκυψε , περίπου στα μέσα του 2020.

Πραγματικά βγάζω το καπέλο στην επιτροπή και στο Δήμο γιατί θεωρώ την Κεφαλονιά έναν προορισμό που κινήθηκε αρκετά γρήγορα σε σχέση με τους υπόλοιπους για να βελτιώσουν την εικόνα τους, να στήσουν κάποια πράγματα και να ξεκινήσουν να κάνουν σοβαρότερα βήματα σε σχέση με το παρελθόν.

Εδώ πραγματικά έχει γινει μια καλή προσπάθεια όπου μέσα από όλη αυτή τη συνεργασία και σε επίπεδο στρατηγικής και σε επίπεδο social media επικοινωνίας αλλά και σε επίπεδο διαφημίσεων τώρα , προσπαθούμε να αναδείξουμε την Κεφαλονιά σε κοινά τα οποία συνηθίζουν να έρχονται στο νησί και που έχει ενδιαφέρον να τους μιλήσουμε για όλες αυτές τις ομορφιές που μπορεί κάποιος να συναντήσει στην Κεφαλονιά.

Το πλαίσιο συνεργασία με την τουριστική επιτροπή έχει να κάνει με την προβολή στα social media , επίσης ένα κομμάτι συμβουλευτικής για να δούμε πως μπορεί να βελτιωθεί γενικότερα η παρουσία της Κεφαλονιάς online καθώς επίσης και με το κομμάτι των διαφημίσεων όπου έχουμε μπει το τελευταίο διάστημα ενεργά, για να προβάλουμε σε στοχευμένα κοινά τον προορισμό, είτε μέσα από το facebook και το Instagram , είτε μέσα από το Youtube.

Κατά την περίοδο των lockdown, όπου όλοι ήμασταν κλεισμένοι σπίτι , υπήρχαν άπειρα webinars και συζητήσεις online, έβλεπα και δεχόμουν τηλεφωνήματα από πάρα πολλούς προορισμούς καθώς ήθελαν κάτι να κάνουν στο κομμάτι της προβολής και να το δουν διαφορετικά σε σχέση με τα παλιότερα χρόνια.

Η Κεφαλονιά ήταν από αυτούς κινήθηκαν πραγματικά νωρίς.

Η επιτροπή και ο Δήμος έδειξαν την αποφασιστικότητα να προχωρήσει σε πράγματα οποία συζητήθηκαν.

Σε άλλους προορισμούς , όχι στο Ιόνιο,  αλλά σε Κυκλάδες, και σε ένα από πλέον δημοφιλή νησιά της χώρας , παρότι οι συζητήσεις ήταν… συζητήσεις επί συζητήσεων, ακόμη δεν έχει παρθεί κάποια απόφαση.

Αυτό που εκτίμησα στην Κεφαλονιά και έχει νόημα να το τονίσουμε είναι η αποφασιστικότητα να κάνουν πράγματα και ότι έχουν τα αυτιά τους ανοιχτά να ακούσουν.

Δεν υπάρχει δηλαδή ένας μαύρος τοίχος. Υπάρχει εμπιστοσύνη στη γνώση και η βάση για μια πολύ υγιή συνεργασία η οποία είναι βέβαιο ότι τα επόμενα χρόνια θα φέρει ακόμη καλύτερα αποτελέσματα.

kefalonia island instagram

Για την βράβευση της Κεφαλονιάς στο Λονδίνο

Πραγματικά το νησί προσφέρεται για τέτοιου τύπου δραστηριότητες.

Πάντα, αυτό που καλούμαστε να κάνουμε , είτε μιλάμε για έναν προορισμό είτε για μια επιχείρηση, χρειάζεται να βρούμε το στοιχείο που μας διαφοροποιεί.

Προφανώς η Κεφαλονιά έχει πολύ ωραίες παραλίες και ωραίο φαγητό.

Ωραίες παραλίες όμως και φαγητό μπορείς να βρεις και σε άλλους προορισμούς, καθώς είμαστε μια χώρα πλούσια σε ομορφιές.

Ειδικά όμως η Κεφαλονιά ενδείκνυται για κάποιον που αγαπά τις εξωτερικές δραστηριότητες.

Είτε το να κάνεις μια πεζοπορία στον Αίνο, είτε καταδύσεις για να εξερευνήσεις το βυθό του νησιού.

Κάποιος μπορεί να πάρει μια τρομερή εμπειρία και φοβερές εικόνες

και ειδικά σε κοινά τα οποία στοχεύει η Κεφαλονιά , όπως οι Γερμανοί είναι κοινά τα οποία ενδιαφέρονται για τέτοιου τύπου δραστηριότητες περισσότερο από άλλους λαούς , συγκριτικά.

Η Κεφαλονιά χτίζει μια γέφυρα επικοινωνίας με πολύ συγκεκριμένες περσόνες , δηλαδή , δυνητικούς πελάτες, οι οποίοι ενδιαφέροντα γι’ αυτό.

Εκεί που θα πρέπει να στραφούμε περισσότερο, και η Κεφαλονιά δείχνει το δρόμο με τις εξωτερικές δραστηριότητες, είναι να δουλέψουμε περισσότερο το κομμάτι της στοχευμένης προβολής σε ειδικά πράγματα, όπως αυτό, ή η γαστρονομία , η οινοποιεία , με το ελληνικό κρασί να είναι πλέον ένα πολύ μεγάλο brand, πέραν δηλαδή του γνωστού μοντέλου ήλιος – θάλασσα.

Για τη συμμετοχή στις τουριστικές εκθέσεις

Αυτό που διαπιστώσαμε στην Xenia & την Hotel Show ήταν η δίψα των επαγγελματιών, να επανέλθουν , να συζητήσουν να σχεδιάσουν νέα πράγματα.

Υπήρξαν νέες εταιρείες οι οποίες προσέφεραν νέες , καινοτόμες λύσεις , συνεπώς είχε πολύ ενδιαφέρον.

Με χαρά όλοι φύγαμε και αισθανθήκαμε μια ανακούφιση, η οποία έχει να κάνει το γεγονός ότι είμαστε ξανά εδώ, δυνατοί , να κάνουμε νέα πράγματα για να κάνουμε τον τουρισμό όλο και καλύτερο.

Το ελπιδοφόρο μέλλον...

Στα μέσα του Οκτώβρη είχαμε έρθει στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο , σε συνεννόηση με τη Google και τον κ. Κονιδάρη για να εκπαιδεύσουμε τους μεταπτυχιακούς στη στρατηγική στα social media ή περιεχομένου και τη διαφήμιση στο youtube.

Τα παιδιά αγάπησαν αυτό που είδαν, δεν έπεφτε καρφίτσα στην αίθουσα και τις δυο ημέρες που έγιναν τα μαθήματα…

Πιο ελπιδοφόρο , δεν θα μπορούσε να υπάρξει, καθώς το να βλέπουμε νέους να αφιερώνουν χρόνο, να παρακολουθούν πραγματικά, είναι πολύ ελπιδοφόρο και για τον ίδιο τον προορισμό καθώς πολλά από αυτά τα παιδιά ζουν στο νησί  άρα κατ’ επέκταση θα μπορούσαν να αναπτύξουν αυτές τις δεξιότητες σε μια επιχείρηση , ή να κάνουν τις δικές τους εταιρείες στο νησί και να υποστηρίξουν την τοπική αγορά.

Ακούστε το ηχητικό της συνέντευξης

 

{https://www.youtube.com/watch?v=fv78eD9y0Cs/}


VSCOPE.COM

@ INSTAGRAM

@ FACEBOOK