Γεροντάκης στον COSMOS 96,5: Καλύτερος από το '19 ο Απρίλιος - 300 πτήσεις το Μάιο

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 31 Μαΐου 2022 11:43

Γεροντάκης στον COSMOS 96,5: Καλύτερος από το '19 ο Απρίλιος - 300 πτήσεις το Μάιο

Στον ραδιοφωνικό σταθμό COSMOS 96,5 ,στην εκπομπή «Στα Υπόγεια είναι η θέα» με τους Δημοσιογράφους Δημήτρη Αλοίζο και Σπυριδούλα Αναλυτή, φιλοξενήθηκε ο  διευθυντής της Skyserv και της Swissport στην Κεφαλονιά, Γιώργος Γεροντάκης  ο οποίος αναφέρθηκε: 

Στην αγορά της Γαλλίας και τα πλεονεκτήματα της Κεφαλονιάς: «Η Γαλλία είναι μία μεγάλη αγορά πληθυσμιακά. Είναι ένα άνοιγμα σε μια καινούργια αγορά, που πιστεύω ότι θα περάσουμε και σε άλλη αεροπορική εταιρεία την επόμενη χρονιά. Καλοί τουρίστες έρχονται γενικά στην Κεφαλονιά, γιατί η Κεφαλονιά ως προϊόν , ελκύει αυτό το είδος του τουρίστα. Κάποιος που θα επιλέξει την Κεφαλονιά , κοιτάζει ορισμένα πλεονεκτήματα που έχει το νησί, είναι καθαρό, είναι ασφαλές, είναι μεγάλο, έχει αρκετές παραλίες, δεν είναι κορεσμένο τουριστικά, αυτά τον ελκύουν και για αυτό έρχονται οι περισσότεροι».  

Στις πτήσεις του 2022: «ο Μάρτιος ήταν στην εκπνοή του, ο Απρίλιος ήταν καλύτερος από τον αντίστοιχο του 2019, είχαμε καθημερινά μία πτήση και κάποιες φορές δύο από Λονδίνο, με πληρότητες αρκετά καλές. Η σύνδεση με την Ρώμη δεν πήγε καλά σε πληρότητα εκτιμώ ότι αυτή τη νεκρή περίοδο ,Απρίλιο-Μάιο, δεν θα έχουμε πτήσεις από Ιταλία στο μέλλον. Ταξιδεύουν την περίοδο της αιχμής. Κάνοντας μία ανασκόπηση, εμείς ως εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης, θα εξυπηρετήσουμε 300 πτήσεις τον Μάιο και αυτό τον αριθμό εξυπηρετήσαμε και το 2019.. Είμαστε ικανοποιημένοι από κάθε άποψη, γιατί τα δύο χρόνια ήτανε πολύ δύσκολα. Ειδικά το 2020 ήτανε καταστροφή, δεν υπήρχε δραστηριότητα, δεν υπήρχαν έσοδα αλλά  και το 2021 δεν πήγε καλύτερα. Οπωσδήποτε τώρα θέλουνε όλες οι επιχειρήσεις που ασχολούνται με τον τουρισμό να ανακάμψουν».

 Για τις πτήσεις από Γερμανία: « Ξεκινάνε 20 με 22 Μαΐου , φέτος έχουμε πολλές διασυνδέσεις με τη Γερμανία  Φρανκφούρτη, Ντίσελντορφ, Στουτγάρδη και  προσετέθη πρόσφατα το Βερολίνο και αυτό σημαίνει ότι υπάρχει ζήτηση. Η Γερμανία. είναι ένα μεγάλο άνοιγμα και αυτό θα φανεί στο τέλος της σεζόν, όταν θα κάνουμε ταμείο, αυτή είναι και η ειδοποιός διαφορά με το 2019 .Παράλληλα είναι και το άνοιγμα της Γαλλίας , έχει ανοίξει και η Ρουμανία φέτος  ως καινούργιος προορισμός, η Πολωνία θα δούμε τι θα γίνει. Φαίνεται μια καλή χρονιά, ελπίζω και εκτιμώ ότι όλα θα πάνε καλά και ότι μετά από 2 χρόνια θα ανακάμψουμε».

Για την έλλειψη προσωπικού στον κλάδο των εταιρειών επίγειας εξυπηρέτησης: «Υπάρχει τεράστια έλλειψη εργατικού δυναμικού και σε εμάς, μιλάω με τα άλλα 20 αεροδρόμια της Ελλάδος  και είναι πανελλαδικό πρόβλημα. Δεν  μπορώ να το εξηγήσω, έχω κάποιες εκτιμήσεις, αλλά δεν είμαι σίγουρος γιατί συμβαίνει. Υπάρχει και αντίστοιχο πρόβλημα τελευταία και στη Μεγάλη Βρετανία, είδαμε καθυστερήσεις  πτήσεων και είδαμε πτήσεις να ακυρώνονται , επειδή ακριβώς υπάρχει έλλειψη προσωπικού. Αυτό βέβαια για άλλους λόγους , γιατί εκεί έφυγαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση υπάρχουν λιγότερες ώρες εργασίας και πολλοί ξένοι. Δεν ξέρω, μήπως είναι και πανευρωπαϊκό, πάντως εδώ, σε όλη την Ελλάδα, υπάρχει ζήτημα με το εργατικό δυναμικό. Τα προηγούμενα χρόνια, δεν είχαμε τέτοιο θέμα, είναι ένα καινούργιο πρόβλημα αυτό, εμφανίστηκε τώρα, ειδικά αυτή τη χρονιά που υπήρξε ανάκαμψη και έπρεπε να προσλάβουμε περισσότερο προσωπικό. Υπάρχουν θεωρίες και εκτιμήσεις πολλές, ίσως να είναι πάρα πολλοί λόγοι μαζί . Έχουμε κάποιους άσους στο μανίκι, με υπερωριακή εργασία, με άλλους τρόπους  για να εξυπηρετήσουμε τις πτήσεις, αλλά αυτό δεν είναι η λύση, γιατί οι συνθήκες εργασίας στην πίστα του αεροδρομίου δεν είναι οι καλύτερες δυνατές. Χαρακτηρίζεται από σκληρή δουλειά το να φορτώνεις να ξεφορτώνεις αεροσκάφη. Έχουμε κάποια σενάρια για το τι θα πρέπει να κάνουμε και στη χειρότερη περίπτωση θα έχουμε καθυστερήσεις αεροσκαφών. Σε περιοχές της Ελλάδος που δεν έχουνε τουρισμό, εμφανίζονται εργαζόμενοι , αλλά τα χρήματα που παίρνουν, δεν τους φτάνουν να καλύψουν το κόστος διαβίωσης. Και δεν είναι μόνο το αεροδρόμιο, είναι και άλλοι επιχειρηματίες που έχουνε πρόβλημα. Θα είναι μία δοκιμή αυτή η χρονιά, θα δούμε τι θα αντιμετωπίσουμε και πως θα εξελιχθεί αυτή η ιστορία».

Για τον πόλεμο στην Ουκρανία και τις επιπτώσεις του στον τουρισμό: « Οπωσδήποτε δημιούργησε ανησυχία και ήταν λογικό, γιατί μετά από μια πανδημία, βρεθήκαμε σε μία σύρραξη . Μέχρι στιγμής δεν μας επηρεάζει, βλέπουμε ότι δεν υπάρχουν ακυρώσεις, οι πτήσεις γίνονται κανονικά, η πληρότητα είναι εντάξει και αυτό από μία άποψη σε καθησυχάζει. Από την άλλη όμως ,δεν παύει να υπάρχει αυτή η ανησυχία στο βάθος, γιατί δεν μπορεί εύκολα να προβλέψεις τι μέλλει γενέσθαι.

Για την ενεργειακή κρίση ως αποτρεπτικό παράγοντα για τον τουρισμό : « Γι αυτό το λόγο να μην ταξιδέψουν κάποιοι, δε νομίζω. Οπωσδήποτε ανησυχεί κανείς για το ενεργειακό κόστος, οι εταιρείες, όσες πρόλαβαν, ακρίβυναν εισιτήρια Είναι κι αυτό τεράστιο πρόβλημα για όλες τις επιχειρήσεις και για τον εργαζόμενο. Αυτή τη στιγμή, δεν έχουμε κάποιο πρόβλημα, μέσα στη σεζόν, θα δούμε αν μειωθεί ο τουρισμός, η παίξει ρόλο στις επιχειρήσεις, στις τιμές  κλπ . Προς το παρόν δεν έχει επηρεάσει πάρα πολύ τις τιμές, τα τουριστικά πακέτα ήταν συγκεκριμένα και συνεχίζουν να είναι , τα εισιτήρια παραμένουν σε ένα εύρος λογικό». 

Ακολουθεί το ηχητικό της συνέντευξης.




00 inkefalonia general ad 300X250