Ιόνιο Κέντρο : Η έκθεση ζωγραφικής της πολλά υποσχόμενης Emilia Maryniak

Τελευταία ενημέρωση: Σάββατο, 25 Οκτωβρίου 2014 10:58

Ιόνιο Κέντρο : Η έκθεση ζωγραφικής της πολλά υποσχόμενης Emilia Maryniak

Έκθεση ζωγραφικής πραγματοποιείται στο Ιόνιο Κέντρο Τεχνών Πολιτισμού στα Μεταξάτα από την Πολωνή καλλιτέχνης Emilia Maryniak.

Η έκθεση ολοκληρώνεται σήμερα το βράδυ και είναι ανοιχτή για το κοινό από τις 7.00-9.00 το βράδυ.

Το Iόνιο Κέντρο Τεχνών και Πολιτισμού  είναι ο κατ’ εξοχήν ο  χώρος των Τεχνών και  Επιστημών  της Κεφαλονιάς. Ένας χώρος- θησαυρός που υποδέχεται κάθε είδους πολιτιστικά δρώμενα και δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από ανάλογα κέντρα της Ευρώπης.

Επιμέλεια : Μαρία Κουρκουμέλη

Ποια είναι η καλλιτέχνιδα

Γεννημένη στην Πολωνία, το 1982, αποφοίτησε από το Κολλέγιο Καλών και Εικαστικών Τεχνών στη Βαρσοβία και από το Ινστιτούτο Ιστορίας της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο της Βαρσοβίας. Συνεχίζει το Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Σπουδών της στη Heatherley Σχολή Καλών Τεχνών στο Λονδίνο.
Ως ιστορικός τέχνης εργάζεται για το Εθνικό Μουσείο της Βαρσοβίας.

Ως καλλιτέχνης είχε αρκετές ατομικές εκθέσεις (συμπεριλαμβανομένης στο Bankside Gallery στο Λονδίνο) και ομαδικές εκθέσεις (συμπεριλαμβανομένων TRAFO, Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης στο Szczecin, Πολωνία). Έργα της βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές στην Αγγλία, την Ισπανία, την Ελβετία και την Πολωνία.

Στο νησί της Κεφαλονιάς στα πλαίσια του διεθνούς προγράμματος του Ιονίου Κέντρου Τεχνών και Πολιτισμού έχει δημιουργήσει μια ι νέα σειρά σχεδίων και έργων ζωγραφικής που ονομάζεται <<αρχή>> (ως μέρος του έργου Places). Η τέχνη αυτή βασίζεται κυρίως στην γοητεία της από την Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία.

Πορεία

Όταν ήμουν δώδεκα, είχα βρει ένα βιβλίο στη Δημόσια Βιβλιοθήκη με τίτλο “Ιστορία της Φιλοσοφίας”.
Ήταν εποχή χωρίς internet και χωρίς υπολογιστές, όχι επειδή δεν υπήρχαν , αλλά επειδή ήταν μια μικρή πόλη στην Πολωνία.
Άνοιξα το βιβλίο, και διάβασα ότι ο Θαλής πίστευε ότι η <<αρχή>> των πάντων ήταν το νερό. Η φράση αυτή ξεσήκωσε το μυαλό μου τόσο βαθιά που δεν θα μπορούσα να σταματήσω να το σκέφτομαι. Έτσι, έψαχνα για την <<αρχή>> παρατηρώντας προσεκτικά τη φύση γύρω μου. Ήθελα να βρω έναν κωδικό, μια δομή της πραγματικότητας. Ετσι άρχισα να σκιτσάρω φύλλα, κλαδιά και ολόκληρα δέντρα.
Τώρα ξέρω ότι η “δομή της πραγματικότητας» είναι κάτι πολύ πιο περίπλοκο και δεν προσπαθώ πλέον να την εντοπίσω.Αντ ‘αυτού σπούδασα Φιλοσοφία, ως μέρος των σπουδών Ιστορίας της Τέχνης, στο οποίο έχω κάνει μεταπτυχιακό μου.
Αλλά και πάλι, ως καλλιτέχνης, θέλω να κατανοήσω αυτό που δεν είναι κατανοητό. Προσπαθώ να φτάσω στην εφήμερη αίσθηση της ουσία της ύπαρξης. Ενδιαφέρομαι για την σχέση μεταξύ της γεωμετρίας και των φυσικών οργανικών σχημάτων , όπου η γεωμετρία αναφέρεται στα δικά της παραδοσιακά δεδομένα που αντιπροσωπεύουν αυτό που υπάρχει μόνο στο εννοιολογικό στρώμα.
Όταν αποφάσισα ότι επιθυμώ να επεκτείνω τα έργα μου αφηρημένης ζωγραφικής, που ήταν προσηλωμένα σε εικόνες της βλάστησης, ώστε να συμπεριλάβω εκεί το ανθρώπινο σώμα σε μια σχέση με το Σύμπαν, τότε η Ελληνική Μυθολογία μου έδειξε τον τρόπο. Ο “Μετασχηματισμός” ήταν εμπνευσμένος από την ιστορία της νύμφης Δάφνης και είναι ένα από τα πιο σημαντικά έργα μου.
Από το 2013 έχω αρχίσει να εργάζομαι για το έργο που θα ονομάζεται “Places”. Θα βασίζεται στη σκέψη ότι ως άτομο ο άνθρωπος είναι αυτός που δημιουργεί τη δομή του πραγματικού τόπου. Είναι πολύ δύσκολο να βρει αντικειμενικότητα, επειδή η σχέση μας με τη χώρα, τη γη , την περιοχή είναι πάντα χτισμένη από μια συλλογή παραμέτρων : το φόβος και τη χαρά μας, τις προσδοκίες, τις απογοητεύσεις, τους ενθουσιασμούς, τη διαφάνεια.

DSC 0113DSC 0116DSC 0117DSC 0119DSC 0121DSC 0124DSC 0126DSC 0133DSC 0135DSC 0137DSC 0139




00 inkefalonia general ad 300X250