Έκθεση Παζλ στον Θαλασσόμυλο Αργοστολίου

Ενημέρωση για την Έκθεση Παζλ στον Θαλασσόμυλο Αργοστολίου
Από την ΔΕΥΤΕΡΑ 15/09 έως και την ΚΥΡΙΑΚΗ 21/09 και ώρες 19.00 – 23.00, θα πραγματοποιηθεί ΈΚΘΕΣΗ με ΠΑΖΛ στο χώρο του Θαλασσόμυλου στο Αργοστόλι.
Θα εκτεθούν παζλ διαφόρων θεμάτων, δημιουργήματα του Χάρη Πρεντάνου αλλά και φίλων/συγγενών από 100 έως 32.000 κομμάτια!
Θα έχει επίσης διαγωνισμό γρηγορότερης κατασκευής παζλ με 100 κομμάτια για παιδιά Δημοτικού, με δώρο ένα παζλ της αρεσκείας των νικητών.
Είναι πραγματικά μια ευκαιρία για όλους όσους είναι λάτρεις του παζλ να έρθουν και να δουν από κοντά κάτι πολύ σπάνιο όπως τα πολύ μεγάλα παζλ (6000-12000-18000-32000 κομμάτια) αλλά και το μικρότερο όσον αφορά το σχήμα των κομματιών (πιάνεις τα κομμάτια με τσιμπίδα διότι είναι πολύ μικρά).
Θα έχει και 3D παζλ, παζλ διπλής όψεως, στρογγυλά κ.α..
Μετά το πέρας της έκθεσης τα περισσότερα παζλ θα γίνουν δωρεά σε σχολεία του νησιού, τα οποία θα δείξουν ενδιαφέρον για την απόκτηση τους.
Παρακάτω λίγα λόγια για τα παζλ:
Εισαγωγή
παζλ το [pázl] : επιτραπέζιο παιχνίδι, το οποίο συνίσταται στην αποκατάσταση μιας ζωγραφικής παράστασης που έχει τεμαχιστεί σε πολλά μικρά και ακανόνιστου σχήματος κομμάτια. Το παζλ ανήκει στην κατηγορία των επιτραπέζιων παιχνιδιών και θεωρείται εγκεφαλικό παιχνίδι. Η ουσία του είναι να συνδέσεις σωστά τα κομμάτια μεταξύ τους ώστε να έχεις το τελικό επιθυμητό αποτέλεσμα.
Το παζλ είναι ένα παιχνίδι, ένα είδος δώρου που δεν λείπει σχεδόν από κανένα σπίτι.
Η ιστορία του παζλ.
Η προέλευση των παζλ μας πάει πίσω στο 1760, όταν στην Ευρώπη οι κατασκευαστές χαρτών, κολλούσαν τους χάρτες επάνω σε ξύλο και τους έκοβαν σε μικρά κομμάτια. Το πρώτο παζλ κατασκευάσθηκε από τον John Spilsbury, Άγγλο χαρτογράφο γύρω στο 1760 για να δείξει τα σύνορα της τότε Ευρώπης. Από τότε και μετά αυτή η μέθοδος χρησιμοποιήθηκε σαν εκπαιδευτικό παιχνίδι στα σχολεία για να μαθαίνουν τα παιδιά γεωγραφία, τοποθετώντας τα κομμάτια του χάρτη στη σωστή θέση. Έτσι το εκπαιδευτικό παζλ με το πέρασμα των χρόνων μετατράπηκε σε ψυχαγωγία απεικονίζοντας διαφορετικά θέματα όπως τα σημερινά παζλ.
Τα παζλ για τους ενήλικες εμφανίστηκαν γύρω στο 1900 και μέχρι το 1908 είχε γίνει η νέα μανία των Ηνωμένων Πολιτειών. Στην αρχή ήταν κυρίως χόμπι των πλουσίων λόγω του υψηλού κόστους. Τα επόμενα χρόνια έφεραν δύο σημαντικές εφευρέσεις. Πρώτα οι Parker Brothers, εισήγαγαν κομμάτια παζλ που ήταν σχηματικά (όχι μόνο τετράγωνα). Δεύτερον υιοθετήθηκε το κλείδωμα των κομματιών μεταξύ τους, έτσι ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος απώλειάς τους. Η επιτυχία αυτού του είδους των παζλ ήταν τόσο μεγάλη, που οι Parker Brothers τους αφιέρωσαν ολόκληρη τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου τους στα παζλ καταργώντας την παραγωγή άλλων παιχνιδιών.
Κορύφωση της πώλησης παζλ αποτελεί το έτος 1929 (έτος παγκόσμιας οικονομικής κρίσης) όταν πωλούνταν ανά εβδομάδα 10 εκατ. παζλ. Η ολοκλήρωση ενός παζλ έδινε μια αίσθηση επιτυχίας σε μια περίοδο, που η ανεργία σκαρφάλωνε στο 25%.
Το 1932 τα παζλ χρησιμοποιήθηκαν ως μέσω διαφήμισης και προώθησης προϊόντων. Στα καταστήματα προσφέρονταν δωρεάν παζλ με την αγορά διαφόρων προϊόντων (οδοντόβουρτσα, φακός κ.ά). Την εμφάνισή του κάνει, το 1932, και το "εβδομαδιαίο παζλ" το οποίο πωλούνταν κάθε Τετάρτη προς 0,25$. Το τέλος του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου (1945) θα σημάνει και την αρχή του τέλους των εταιριών κατασκευής ξύλινων παζλ. Τα χρόνια αυτά η εταιρία Springbok εισήγαγε παζλ υψηλής ποιότητας σε χαρτόνι με αναπαραστάσεις από πίνακες ζωγραφικής.
Στο τέλος της δεκαετίας του ΄60 οι σημαντικότερες εταιρίες κατασκευής ξύλινων παζλ έχουν εξαφανιστεί. Αυτό εκμεταλλεύτηκε η εταιρία Stave puzzles που κατάφερε να κυριαρχήσει στην αγορά των ξύλινων παζλ, χρησιμοποιώντας ως θέματα της έργα τέχνης.
Mια απλή δραστηριότητα για τα παιδιά και τα οφέλη της
To παζλ αποτελεί ένα σχετικά οικονομικό παιχνίδι, το οποίο μπορεί να προσφερθεί απλόχερα σε ένα παιδί, τόσο από τους γονείς όσο και από το ευρύτερο περιβάλλον του. Τα οφέλη από την συναρμολόγηση του είναι πολλά, αρκεί να δώσουμε στο παιδί τη δυνατότητα να επιλέξει ένα από τα αγαπημένα του θέματα.
Βελτιώνει τη μνήμη: Όταν το παιδί συναρμολογεί ένα παζλ πρέπει να θυμάται το μέγεθος, το χρώμα ακόμα και τα σχήματα των παραστάσεων που επεξεργάζεται. Επιπρόσθετα, θα πρέπει να διαχωρίζει και να ομαδοποιεί τα κομμάτια, ακόμα και εάν δεν ταιριάζουν εκείνη τη στιγμή, καθώς μετά από κάποια ώρα θα τα χρειαστεί.
Ενισχύει την αυτοπεποίθηση: Στις μικρότερες ηλικίες, το παιδί νιώθει ότι αρχίζει να ολοκληρώνει δραστηριότητες που του αναθέτουν οι ενήλικες και αισθάνεται υπερήφανο για τον εαυτό του.
Ενισχύουν την υπομονή: Το παιδί μαθαίνει να έχει υπομονή και να χειρίζεται τη απογοήτευση του, όταν δεν μπορεί να ταιριάξει τα κομμάτια.
Βελτιώνει τον οπτικοκινητικό συντονισμό: Για να ολοκληρωθεί ένα παζλ, το παιδί θα πρέπει να συντονίσει τα χέρια και τα μάτια του, καθώς θα πρέπει να επεξεργάζεται, να γυρίζει, να τοποθετεί και να αφαιρεί τα κομμάτια.
Αναπτύσσει την κριτική σκέψη: Μέσα από το παζλ το παιδί θα μάθει να ενεργοποιεί τη σκέψη του, ώστε να επιλύσει το πρόβλημα, στη συγκεκριμένη περίπτωση, το παζλ. Μέσα από αυτόν τον τρόπο το παιδί προετοιμάζεται για την επίλυση καθημερινών προβλημάτων, μαθαίνοντας ότι όπως όλα τα κομμάτια δεν ταιριάζουν σε όλα τα παζλ έτσι και οι λύσεις για κάθε πρόβλημα απαιτούν σκέψη και διαφορετική προσέγγιση.
Αναπτύσσει τις κινητικές δεξιότητες: Μέσα από το παζλ το παιδί αναπτύσσει μία πιο λεπτή κινητικότητα, καθώς η συναρμολόγηση του απαιτεί μικρές και προσεγμένες κινήσεις.
Αναγνωρίζει σχήματα, αριθμούς, γράμματα, αντικείμενα: Τα περισσότερα παζλ απευθύνονται σε μικρές ηλικίες και περιέχουν σχήματα, αριθμούς, γράμματα, ζώα και διάφορα άλλα αντικείμενα. Έτσι το παιδί εκπαιδεύεται και μαθαίνει αυτές τις έννοιες με έναν πιο διασκεδαστικό τρόπο.
Η ολοκλήρωση ενός παζλ είναι κάτι περισσότερο από τη δημιουργία μίας εικόνας, είναι μία διαδικασία που διεγείρει τον εγκέφαλο, βελτιώνει την αυτοσυγκέντρωση, ανακουφίζει από το στρες και αφήνει ένα αίσθημα ολοκλήρωσης. Μάλιστα, έρευνες διαπιστώνουν ότι η εμπλοκή με τη δραστηριότητα αυτή συμβάλλει ακόμα και στην πρόληψη του Αλτσχάιμερ.
Η έρευνα εξέτασε τη σχέση μεταξύ των πνευματικών παιχνιδιών (πx. παζλ, σταυρόλεξα, κάρτες) και της πνευματικής οξύτητας ενηλίκων στην ηλικία των 50+ ετών. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι που παίζουν αυτά τα παιχνίδια – τουλάχιστον κάθε δεύτερη μέρα – είχαν καλύτερη απόδοση σε τεστ μνήμης και σε άλλες νοητικές λειτουργίες.
Πολλά παζλ χρειάζονται ώρες ή μέρες μέχρις ότου ολοκληρωθούν και για τον λόγο αυτό απαιτούνται διαλείμματα. Η επικέντρωση στα μικρά κομμάτια μιας ατελούς εικόνας δημιουργεί μια χαλαρωτική εμπειρία, ανακουφίζοντας από το άγχος της καθημερινότητας. Τα κομμάτια ενώνονται, η εικόνα παίρνει μορφή και μια έντονη αίσθηση ολοκλήρωσης διαπερνά το άτομο.
Σας περιμένουμε να δείτε από κοντά τις δημιουργίες μας!