Πράσινη Σκέψη – Ψηφιακή Δράση: Το ΓΕΛ Σάμης πρωτοπορεί με το Erasmus+ AI Greener Entrepreneurship

Δημοσιεύτηκε: Παρασκευή, 07 Νοεμβρίου 2025 21:40

Πράσινη Σκέψη – Ψηφιακή Δράση: Το ΓΕΛ Σάμης πρωτοπορεί με το Erasmus+ AI Greener Entrepreneurship

Γενικό Λύκειο Σάμης: 2ο Σεμινάριο «Επιχειρηματικότητα, Τεχνητή Νοημοσύνη και Βιωσιμότητα» στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ «Ai Greener Entrepreneurship».

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στις 2 Νοεμβρίου 2025 στο Γενικό Λύκειο Σάμης το 2ο σεμινάριο με τίτλο «Επιχειρηματικότητα, Τεχνητή Νοημοσύνη και Βιωσιμότητα» υπό την αιγίδα της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεφαλονιάς στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ «Ai Greener Entrepreneurship».

Την οργάνωση του σεμιναρίου είχαν η Διευθύντρια του Γενικού Λυκείου Σάμης, κ. Θεοδώρα Μαρκαντωνάτου, η οποία παρουσίασε το πρώτο μέρος, και η Διευθύντρια του Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις Μεσοβουνίων, κ. Ουρανία Τσούτση, η οποία παρουσίασε το δεύτερο μέρος. Στο πρώτο μέρος συμμετείχε με μία παρουσίαση ο Διευθυντής του ΕΠΑΛ Ληξουρίου κ. Κώστας Λαζαράτος.

Το σεμινάριο παρακολούθησαν η Υπεύθυνη Σχολικών Προγραμμάτων του νομού Κεφαλληνίας, κ. Ευαγγελία Σκιαδαρέση, η Διευθύντρια του Γυμνασίου Σάμης, κ. Μαίρη Καλλιβωκά, η πλειονότητα των εκπαιδευτικών από το Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Μεσοβουνίων και του Γενικού Λυκείου Σάμης καθώς και 2 εκπαιδευτικοί από το ΕΠΑΛ Ληξουρίου.

Μέρος Α΄ – Επιχειρηματικότητα, Τεχνητή Νοημοσύνη και Βιωσιμότητα

Στο πρώτο μέρος του σεμιναρίου, που πραγματοποιήθηκε στο Γενικό Λύκειο Σάμης, παρουσιάστηκαν οι γενικές αρχές της πράσινης επιχειρηματικότητας και η σημασία της για τη βιώσιμη ανάπτυξη της σύγχρονης κοινωνίας.

Η διευθύντρια του σχολείου, κα Θεοδώρα Μαρκαντωνάτου, επικεντρώθηκε στη σύνδεση της επιχειρηματικότητας με την τεχνητή νοημοσύνη (AI), υπογραμμίζοντας πώς οι νέες τεχνολογίες μπορούν να λειτουργήσουν ως μοχλός για την προστασία του περιβάλλοντος και την προώθηση βιώσιμων πρακτικών. Μέσα από την παρουσίασή της, ανέδειξε τη σημασία της καινοτομίας και της τεχνολογικής εξέλιξης ως βασικά εργαλεία για τη μετάβαση προς μια πιο πράσινη και υπεύθυνη οικονομία.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, παρουσιάστηκαν διεθνή παραδείγματα εταιρειών που έχουν ήδη υιοθετήσει τέτοιες πρακτικές, όπως η Patagonia, η Ørsted, η Polygreen και η Enel Green Power Hellas. Οι εταιρείες αυτές αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας και την ανάπτυξη πράσινων τεχνολογιών, αποτελώντας φωτεινά παραδείγματα υπεύθυνης επιχειρηματικότητας.

Παράλληλα, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τις νέες τάσεις στη χρήση Big Data, Blockchain και AI στον τομέα της βιώσιμης επιχειρηματικότητας, καθώς και για τις προοπτικές που δημιουργούν για την ανάπτυξη καινοτόμων, περιβαλλοντικά συνειδητών επιχειρηματικών μοντέλων.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσε η συμβολή της ευρωπαϊκής δράσης Erasmus+ “AI Greener Entrepreneurship”, η οποία προωθεί τη συνεργασία μεταξύ σχολείων και νέων επιχειρηματιών με οικολογικό προσανατολισμό. Μέσα από το πρόγραμμα αυτό, ενισχύεται η εκπαίδευση των νέων σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης και καλλιεργείται το πνεύμα της υπεύθυνης επιχειρηματικότητας.

Στη συνέχεια, ο διευθυντής του ΕΠΑΛ Ληξουρίου, κ. Κώστας Λαζαράτος, τόνισε ότι η επιχειρηματικότητα είναι ένα δύσκολο μονοπάτι, με την πραγματικότητα να είναι πολύ πιο σκληρή από ό,τι φαντάζονται οι νέοι επιχειρηματίες. Σύμφωνα με παγκόσμια στατιστικά στοιχεία, το 90% των επιχειρηματικών ιδεών ποτέ δεν υλοποιούνται. Μόνο 1 στα 3 άτομα που σχεδιάζουν να ξεκινήσουν μια επιχείρηση, κάνουν πραγματικά τα πρώτα βήματα. Αυτό το χάσμα μεταξύ πρόθεσης και δράσης αποτελεί κρίσιμο εμπόδιο στην επιτυχία. Η αποτυχία σπάνια οφείλεται σε έλλειψη φιλοδοξίας, αλλά σε συγκεκριμένα κενά στον σχεδιασμό και την εκτέλεση. Οι βασικοί λόγοι είναι η έλλειψη κατανόησης της αγοράς, η απουσία οικονομικού, το ασαφές επιχειρηματικό μοντέλο και η αδυναμία της ομάδας. Η επιτυχία δεν είναι τυχαία. Είναι το αποτέλεσμα προσεκτικού σχεδιασμού και συστηματικής εκτέλεσης. Ένα καλό Επιχειρηματικό Σχέδιο αντιμετωπίζει όλα αυτά τα κενά προτού γίνουν μοιραία προβλήματα. Οδηγεί τον επιχειρηματία να εξασφαλίσει σαφή Κατανόηση της Αγοράς, ισχυρό Οικονομικό Προγραμματισμό, συγκρότηση Ισχυρής Ομάδας και ρεαλιστικό Πλάνο Δράσης.

Μέρος Β΄ – AI Greener Entrepreneurship Challenge

Το δεύτερο μέρος, το οποίο παρουσίασε η Διευθύντρια του Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις Μεσοβουνίων, κ. Ουρανία Τσούτση με τίτλο «AI Greener Entrepreneurship Challenge», έδωσε στους εκπαιδευτικούς τη δυνατότητα να εφαρμόσουν στην πράξη τις γνώσεις τους, αναλαμβάνοντας ρόλο “πράσινων επιχειρηματιών”.
Οι εκπαιδευτικοί χωρίστηκαν σε 4 ομάδες και κάθε ομάδα κλήθηκε να σχεδιάσει μια καινοτόμο εικονική επιχείρηση, αξιοποιώντας την Τεχνητή Νοημοσύνη ως εργαλείο βιώσιμης ανάπτυξης και προβολής της Κεφαλονιάς.

Δημιουργία Εικονικής Επιχείρησης

1.1. Θεμελιώδες Πλαίσιο Πράσινης και Ψηφιακής Επιχειρηματικότητας

Η εκπαιδευτική αυτή δράση εντάχθηκε πλήρως στους στόχους του προγράμματος Erasmus+ AI-GREENER ENTREPRENEURSHIP, το οποίο προάγει την ενσωμάτωση της AI και της βιωσιμότητας στην εκπαίδευση, ενισχύοντας την καινοτομία στην πράσινη ψηφιακή επιχειρηματικότητα. Η αξιολόγηση των επιχειρηματικών σχεδίων δεν περιορίστηκε σε οικονομικά κριτήρια, αλλά έλαβε υπόψη την κοινωνική υπευθυνότητα, την περιβαλλοντική επίδραση και τη χρήση της τεχνολογίας ως καταλύτη για τη βιωσιμότητα.
Επιπλέον, επισημάνθηκε η ανάγκη για εξωστρέφεια και διεθνή ανάπτυξη, με στόχο τη σύνδεση των τοπικών πρωτοβουλιών της Κεφαλονιάς με ευρωπαϊκές αγορές και συνεργασίες.

1.2. Το Επιχειρηματικό Όραμα για τη Βιώσιμη Προβολή της Κεφαλονιάς

Η εικονική επιχείρηση τοποθετήθηκε στο πλαίσιο της Κεφαλονιάς ως προορισμού βιώσιμου τουρισμού, με έμφαση σε αγροτουρισμό, πολιτιστικό και τουρισμό περιπέτειας.

Κεντρικός στόχος ήταν η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και η προώθηση εναλλακτικών δραστηριοτήτων μέσω της χρήσης της AI για ανάλυση δεδομένων και προσέλκυση εξειδικευμένων ομάδων επισκεπτών. Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί ανέπτυξαν χρηματοδοτικά πλάνα βασισμένα σε προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και δράσεις όπως το «Επιχειρώ Πράσινα», που στηρίζουν πράσινες επενδύσεις σε νησιωτικές περιοχές.

1.3. Δομή Αξιολόγησης και Εξειδικευμένη Ανάλυση των Κριτηρίων

Για την αξιολόγηση των προτάσεων εφαρμόστηκε δομημένο πλαίσιο 6 κριτηρίων:

Πρωτοτυπία Ονόματος και Ταυτότητας (10%)

Συνεργασία με Ειδικούς (15%)

Ψηφιακός Σχεδιασμός (20%)

Λανσάρισμα και Στρατηγική Προώθησης (15%)

Χρηματοδοτικό Πλάνο (25%)

Αναζήτηση και Εύρεση Πελατών – Green Marketing (15%)

Τα επιχειρηματικά σχέδια βαθμολογήθηκαν σε κλίμακα 0–5, με βάση μια παιδαγωγική ρουμπρίκα, η οποία διασφαλίζει διαφάνεια και αντικειμενικότητα.

1.4. Εργαλεία και Παιδαγωγική Προσέγγιση

Η διαδικασία αξιολόγησης υλοποιήθηκε μέσω ψηφιακής φόρμας πολλαπλών επιλογών (Multiple Choice Grid), όπου κάθε ομάδα αξιολογούσε τις υπόλοιπες, εφαρμόζοντας τη μέθοδο της ομότιμης αξιολόγησης (peer review).
Αυτό ενίσχυσε την κριτική σκέψη των εκπαιδευτικών και τη συνεργατική μάθηση, προσομοιώνοντας ένα πραγματικό περιβάλλον επιχειρηματικής ανάπτυξης.

1.5. Παιδαγωγική Ρουμπρίκα και Συμπεράσματα

Η Ρουμπρίκα Αξιολόγησης όριζε τα ποιοτικά χαρακτηριστικά για κάθε βαθμό επίδοσης, από το «ανεπαρκές» έως το «άριστο». Ενδεικτικά, στο κριτήριο «Χρηματοδοτικό Πλάνο», οι υψηλότερες βαθμολογίες δόθηκαν σε προτάσεις που ενσωμάτωναν πράσινες χρηματοδοτήσεις και προγράμματα ΕΕ, όπως το «Επιχειρώ Πράσινα». Η ανάλυση των αποτελεσμάτων ανέδειξε τη σημασία της διασύνδεσης της εκπαίδευσης με την πράσινη οικονομία και την τεχνητή νοημοσύνη ως εργαλείο προόδου και καινοτομίας.

Εκπαίδευση που Εμπνέει

Το σεμινάριο αποτέλεσε μια σημαντική εκπαιδευτική εμπειρία, αποδεικνύοντας ότι η εκπαίδευση μπορεί να λειτουργήσει ως μοχλός αλλαγής προς μια πιο πράσινη και τεχνολογικά ώριμη κοινωνία. Η ενεργός συμμετοχή των εκπαιδευτικών, η σύγχρονη θεματολογία και η άψογη διοργάνωση άφησαν τις καλύτερες εντυπώσεις. Όπως επισημάνθηκε, η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν είναι απλώς ένα εργαλείο, αλλά ένας νέος τρόπος σκέψης — που μας οδηγεί σε ένα πιο έξυπνο, πιο πράσινο και πιο βιώσιμο μέλλον.

Η Διεύθυνση του Γενικού Λυκείου Σάμης εκφράζει τις θερμές της ευχαριστίες προς όλους τους εκπαιδευτικούς των τριών σχολείων που συμμετείχαν ενεργά στο σεμινάριο, συμβάλλοντας με τον ενθουσιασμό και τις γνώσεις τους στην επιτυχία της διοργάνωσης.

Ιδιαίτερη μνεία αξίζει στους εκπαιδευτικούς: Γεωργιάδη Αντώνιο, Ζαφειράκογλου Αρίστη, Λυμπέρη Φωτεινή και Βλαχογιαννάτο Νικόλαο, οι οποίοι συνέβαλαν καθοριστικά στην προετοιμασία και υλοποίηση της δράσης, των οποίων η αφοσίωση και η συνεργατικότητα αποτέλεσαν παράδειγμα ομαδικού πνεύματος και παιδαγωγικής δέσμευσης.

Ράνια Τσούτση, Midddle Mountain College News - Θεοδώρα Μαρκαντωνάτου, Γενικό Λύκειο Σάμης, 6-11-2025

mesovounia 1mesovounia 1mesovounia 2mesovounia 3mesovounia 4mesovounia 5

Οι παρουσιάσεις του πρώτου μέρους:

https://gamma.app/docs/-1irbndui0r8bdo1

https://gamma.app/signin?redirect_to=https%3A%2F%2Fgamma.app%2Fdocs%2F-q6ag2cd51u44gr2

Οι παρουσιάσεις και το podcast του δεύτερου μέρους:

1. https://prezi.com/view/Kh0TzT9sV0FL6UMfMiVm/?referral_token=Eq8yuTlnB3FN

2. https://gamma.app/docs/Erasmus--rnylqmj6ieqlctp

3. https://www.youtube.com/shorts/viSOci17gfA?si=XERZgx-FXAdVB7Ft

Οι παρουσιάσεις των 4 ομάδων:

https://gamma.app/docs/AI-GREENER-ENTREPRENEURSHIP-Terrai-Cephalonia-8qlpeozhs0ixjgl

https://gamma.app/docs/-ziy8pup4y6fzbei

https://gamma.app/docs/VIOLA-CEPHALONICA-3rugp2x4ivd0t0d

https://gamma.app/docs/Ecolonia-Kefalonia-Green-Cosmetics-Lab-1bzpg0q7nisw3c9

ΠΗΓΗ: https://schoolpress.sch.gr/mmnews/?p=2614


Ετικέτες:


336 X 280

16122257999808197650 2

 

 

00 inkefalonia general ad 300X250