Πάτρα - Σάμη : Αργά πλοία χαμηλών προδιαγραφών που ταλαιπωρούν το επιβατικό κοινό

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – «ΑΝΟΙΧΤΩΝ ΟΡΙΖΟΝΤΩΝ» Η προκήρυξη αναβάθμισης, η πραγματικότητα υποβάθμισης
Η πολυαναμενόμενη προκήρυξη του Υπουργείου Ναυτιλίας για την τετραετή περίοδο 2025–2029, που αφορά και τη γραμμή Πάτρα–Σάμη–Ιθάκη, ανακοινώθηκε με τυμπανοκρουσίες. Ωστόσο, πίσω από τις εξαγγελίες περί «σύγχρονων θαλάσσιων συγκοινωνιών», η ουσία παραμένει απογοητευτικά η ίδια: η Πολιτεία συνεχίζει να αποδέχεται πλοία χαμηλών προδιαγραφών, με ελάχιστη απαιτούμενη ταχύτητα μόλις 16 κόμβων, διαιωνίζοντας τη σημερινή απογοητευτική κατάσταση.
Αντί για πραγματική αναβάθμιση, βλέπουμε ξανά μια συμβιβαστική λογική που κρατά τις τοπικές κοινωνίες δέσμιες μιας αργής και απρόβλεπτης συγκοινωνίας.
Η απόσταση Πάτρα–Σάμη θα εξακολουθεί να απαιτεί πάνω από 3,5 ώρες, ενώ το ταξίδι μέχρι την Ιθάκη θα ξεπερνά τις 4,5 ώρες. Αυτό δεν είναι εξυπηρέτηση· είναι παράταση της ταλαιπωρίας.
Διεκδικούμε, δεν παρακαλούμε
Από τον Ιανουάριο του 2024 είχαμε καταθέσει στο Δημοτικό Συμβούλιο Σάμης συγκεκριμένες προτάσεις για την ουσιαστική αναβάθμιση της γραμμής ,προτάσεις που παραμένουν απολύτως επίκαιρες:
- Πλοίο με υπηρεσιακή ταχύτητα τουλάχιστον 19 κόμβων, ώστε να μειωθεί ο χρόνος ταξιδιού και να καταστεί η γραμμή ανταγωνιστική και βιώσιμη.
- Υποχρεωτική αντικατάσταση του πλοίου κατά την περίοδο ακινησίας του, ώστε να μην διακόπτονται τα δρομολόγια για 60 ημέρες τον χρόνο.
- Σαφή κριτήρια ποιότητας και αξιοπιστίας, όχι μόνο οικονομικής προσφοράς.
Είναι προκλητικό η γραμμή να επιδοτείται με 3,5 – 4,0 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, χρήματα του ελληνικού λαού, χωρίς να διασφαλίζονται οι βασικές προδιαγραφές εξυπηρέτησης. Τα ποσά αυτά πρέπει να εγγυώνται γρήγορη, ασφαλή και σταθερή σύνδεση των νησιών με το διοικητικό και εμπορικό κέντρο της Δυτικής Ελλάδας.
Η ευθύνη είναι συλλογική
Η σιωπή των αρμοδίων και η απουσία συντονισμένης διεκδίκησης από τους τοπικούς φορείς οδηγεί ξανά σε αδιέξοδο. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση, οι επαγγελματικοί φορείς και οι πολίτες οφείλουν να ενώσουν τη φωνή τους σε ένα κοινό μέτωπο πίεσης προς το Υπουργείο, έστω την ύστατη ώρα. Όταν η Πολιτεία παρεμβαίνει με δημόσιο χρήμα, οφείλει να υπηρετεί την κοινωνία , όχι να εξυπηρετεί στενά επιχειρηματικά συμφέροντα.
Η Ιθάκη και η Κεφαλονιά αξίζουν γραμμή σύγχρονη, αξιόπιστη και ταχεία.
Δεν ζητάμε προνόμια· ζητάμε ισότιμη μεταχείριση και πραγματική νησιωτικότητα. Όσο η Πολιτεία μένει απαθής, θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε δυνατά, με σχέδιο, επιμονή και δημόσια φωνή σε αντίθεση με άλλους που, ενώ θα έπρεπε να είναι στην πρώτη γραμμή της διεκδίκησης, σιωπούν.
Για τους «ΑΝΟΙΧΤΟΥΣ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ»
Ο επικεφαλής της παράταξης
Καβαλλιεράτος Γιώργος
Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Σάμης