Χαραλάμπους (Hellenic Seaplanes) στον COSMOS 96,5 : Το Ιόνιο το πιο δύσκολο νησιωτικό σύμπλεγμα για αδειοδότηση υδροπλάνων»

Τελευταία ενημέρωση: Σάββατο, 14 Ιουνίου 2025 10:13

Χαραλάμπους (Hellenic Seaplanes) στον COSMOS 96,5 : Το Ιόνιο το πιο δύσκολο νησιωτικό σύμπλεγμα για αδειοδότηση υδροπλάνων»

Στον ραδιοφωνικό σταθμό COSMOS 96,5 και στην εκπομπή «COSMOS MAGAZINE» με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Αλοίζο και Σπυριδούλα Αναλυτή, μίλησε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, Νίκος Χαραλάμπους, με αφορμή την επικείμενη δρομολόγηση υδροπλάνων που αναμένεται να επιφέρουν ριζικές αλλαγές στις μετακινήσεις στα Ιόνια νησιά.

Ο κ. Χαραλάμπους αρχικά έκανε ιδιαίτερη μνεία στον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας, Σπύρο Ζερβόπουλο, ο οποίος, όπως ανέφερε, έφυγε απροσδόκητα από τη ζωή στις αρχές Ιουνίου, σε ηλικία μόλις 54 ετών, και υπήρξε πρωτοστάτης στην υπόθεση των υδατοδρομίων στο Ιόνιο, ετοιμάζοντας όλη την απαραίτητη υποδομή για την έναρξη των πτήσεων.

Τόνισε πως, ύστερα από 18 χρόνια, τα υδροπλάνα ετοιμάζονται να πετάξουν και ότι το προσεχές διάστημα αναμένεται να ανοίξουν οι κρατήσεις για τις πτήσεις. Σύμφωνα με τον ίδιο, η διαδρομή Κέρκυρα – Ιωάννινα θα προσφέρεται στην τιμή των 60 ευρώ περίπου, ενώ οι πτήσεις προς Παξούς και τα Διαπόντια νησιά θα διαρκούν 10–15 λεπτά και θα κοστίζουν από 25 ευρώ.

Αναφερόμενος στην Κεφαλονιά, σημείωσε πως μετράμε ήδη τον 11ο χρόνο συζητήσεων. Υπογράμμισε ότι η εταιρεία ξεκίνησε αρχικά από τα Ιόνια νησιά, με τη λογική ότι, επειδή υπήρχε πρότερη εμπειρία και κάποια δεδομένα, θα μπορούσαν να βασιστούν σε αυτά. Ωστόσο, παραδέχθηκε ότι, δυστυχώς, τα Ιόνια αποδείχθηκαν τα πιο δύσκολα νησιά ως προς την αδειοδότηση.

Ανέφερε ότι σημαντικοί παράγοντες που συνέβαλαν στις καθυστερήσεις ήταν οι διαφορετικές πολιτικές προσεγγίσεις αναφορικά με τη δημιουργία υδατοδρομίων και την αδειοδότηση των υδάτινων πεδίων. Εξήγησε ότι υπήρξε μία κακή έμπνευση από τους Περιφερειάρχες, να επιχειρήσουν να τα αδειοδοτήσουν μόνοι τους, με αποτέλεσμα να προκύψουν στη συνέχεια δικαστικές διαμάχες, που μεν ακολουθούσαν την προηγούμενη πολιτική, αλλά με διαφορετική τιμολογιακή προσέγγιση.

Όπως σημείωσε, η Hellenic Seaplanes έχει ήδη καταθέσει κάποια υδάτινα πεδία ιδιωτικά σε όλο το Ιόνιο και αναμένει τις σχετικές εγκρίσεις για να μπορέσουν να ξεκινήσουν οι πτήσεις σε Ζάκυνθο, Κεφαλονιά, Μεγανήσι, Λευκάδα και Ιθάκη.

Αναφερόμενος στον νέο Περιφερειάρχη, είπε ότι έχει εκφράσει τη βούλησή του να προχωρήσει άμεσα στη διαδικασία αδειοδότησης των υδατοδρομίων. Ωστόσο, επισήμανε ότι οι δυσκολίες της κακής διαχείρισης των προηγούμενων ετών σχετίζονται κυρίως με τους Δήμους, καθώς πρόκειται για Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία. Επεσήμανε ότι, ενώ η Περιφέρεια είχε ρόλο χρηματοδότη και παρόχου της «ομπρέλας» για την αδειοδότηση, οι Δήμοι θα μπορούσαν και αυτοί να αναλάβουν πρωτοβουλίες, κάτι που όμως, όπως είπε, δεν συνέβη ποτέ. Κανένας Δήμος και κανένας φορέας, σύμφωνα με τον ίδιο, δεν ήθελε να αναλάβει πρωτοβουλία για τα υδατοδρόμια ή τα υδάτινα πεδία.

Τόνισε πάντως ότι, σε συνεννόηση με τον Περιφερειάρχη, κατατέθηκαν πέρυσι ιδιωτικά –μετά το πράσινο φως από την Περιφέρεια– επτά υδάτινα πεδία σε όλο το Ιόνιο.

«Έχουμε φάει πολλά χαστούκια με όλη αυτή τη διαδικασία», ανέφερε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας ότι σε αυτά τα 11 χρόνια, αν κατασκεύαζαν τον πύργο της Βαβέλ, θα τον είχαν τελειώσει δύο φορές. Δήλωσε ότι η εταιρεία δεν μπορεί να προσδιορίσει χρονοδιάγραμμα.

Αναφέρθηκε σε πρόσφατες ανακοινώσεις για την έναρξη πτήσεων και επισήμανε ότι σχεδόν ταυτόχρονα, το Λιμενικό Ταμείο και το Λιμεναρχείο της Σαντορίνης, ανακοίνωσαν πως η το νησί –ένας από τους σημαντικότερους τουριστικούς προορισμούς στον κόσμο– δεν πληροί τις προϋποθέσεις ασφάλειας για πτήσεις υδροπλάνων. Το ίδιο, όπως είπε, συνέβη και με τη Μήλο και τη Σύρο.

Διερωτήθηκε γιατί παρουσιάζεται αυτή η εικόνα, εξηγώντας ότι, ενώ περιμένουν τις εγκρίσεις για τα υδατοδρόμια και τα υδάτινα πεδία, εμφανίζονται αιφνίδια άλλοι περιορισμοί, που μπορεί να μην είναι μόνο επιβαρυντικοί αλλά και απαγορευτικοί για την εκτέλεση πτήσεων.

«Δηλαδή, τι μας λένε τώρα; Ότι λόγω της μεγάλης κινητικότητας σκαφών αναψυχής, κρουαζιερόπλοιων, πλοίων γραμμής, δεν μπορούμε να πετάξουμε», ανέφερε, παραθέτοντας ως αντίθεση το παράδειγμα της Κοπεγχάγης, όπου στο κεντρικό λιμάνι της χώρας πετούν καθημερινά υδροπλάνα δίπλα από το άγαλμα της γοργόνας, χωρίς κανένα πρόβλημα, παρά την υψηλή κινητικότητα.

Υπογράμμισε ότι, παρόλο που το υδροπλάνο, μόλις προσθαλασσωθεί, θεωρείται σκάφος, στην Ελλάδα αντιμετωπίζεται ως πρόβλημα ασφάλειας. Επεσήμανε τον κίνδυνο να περιμένει η εταιρεία θετικές γνωμοδοτήσεις και τελικά να λαμβάνει αρνητικές αποφάσεις, οδηγούμενη σε νέους αγώνες για να αποδείξει ότι δεν αποτελεί κίνδυνο.

Παρόλα αυτά, εξέφρασε την ελπίδα ότι με τις πρώτες πτήσεις θα αλλάξει σταδιακά η νοοτροπία και το θεσμικό καθεστώς που, όπως είπε, προκαλεί φόβο. Σχολίασε ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι διστάζουν να βάλουν υπογραφή, φοβούμενοι εμπλοκή, και γι’ αυτό παραπέμπουν τις αποφάσεις «στην ασφάλεια». «Στον βωμό της ασφάλειας», όπως είπε χαρακτηριστικά, «βλέπουμε να αναστέλλονται τόσο επενδυτικά σχέδια όσο και πρωτοπόρες αναπτυξιακές κινήσεις, είτε από ιδιώτες, είτε από άλλους φορείς».

Ο κ. Χαραλάμπους αναγνώρισε ότι η εταιρεία γνώριζε από την αρχή πως θα αντιμετωπίσει προβλήματα, αλλά πίστευε στη δυναμική της, όπως και στη στήριξη της κυβέρνησης. Τόνισε όμως ότι, ενώ η στάση των Υπουργείων είναι θετική, στα κατώτερα επίπεδα, όπου εκδίδονται οι εγκρίσεις και γνωμοδοτήσεις, συσσωρεύονται όλα τα προβλήματα και οι παθογένειες του συστήματος.

Ανέφερε ότι η Hellenic Seaplanes έχει έως σήμερα αδειοδοτήσει 28 προορισμούς, ενώ πρόσφατα προστέθηκε και η Δονούσα, φτάνοντας τους 29. Μεταξύ αυτών, όπως είπε, περιλαμβάνονται η Κέρκυρα, οι Παξοί, τα Διαπόντια νησιά, η Αμφιλοχία, η Πάτρα, η Καλαμάτα, η Τήνος, η Πάτμος, ο Άλιμος, η Σκόπελος, η Αλόννησος, η Σκύρος, ο Βόλος, η Χίος, τα Ψαρά, οι Οινούσες, η Αλεξανδρούπολη, η Σαμοθράκη και άλλοι.

Σημείωσε όμως ότι αυτοί οι προορισμοί δεν έχουν ακόμη αποκτήσει μεταξύ τους συνδεσιμότητα και, ως εκ τούτου, δεν είναι ακόμη βιώσιμοι. Για να γίνει αυτό, τόνισε ότι πρέπει να υπάρξει δίκτυο μεταξύ των προορισμών που να αποδίδει ταξιδιωτικά, αλλά και για σκοπούς έρευνας, διάσωσης κ.λπ.

Ανέφερε ότι ο στόχος της εταιρείας είναι να αναπτύξει υποανάπτυκτες περιοχές, όχι μόνο νησιωτικές αλλά και ηπειρωτικές, όπως αυτές γύρω από τις 21 λίμνες της Ελλάδας. Επεσήμανε ότι σκοπός είναι η σύνδεση απομονωμένων περιοχών, η δημιουργία νέας τουριστικής δυναμικής και η χάραξη ενός νέου αποτυπώματος στις μεταφορές. Τόνισε δε ότι στόχος είναι η δημιουργία νέων δικτύων.

Χαρακτηριστικά σημείωσε: «Όλο αυτό το αγκαλιάσανε μεν, το πετάνε δε. Δεν φτάνει μια αγκαλιά και ένα χτύπημα στην πλάτη, πρέπει να μοχθήσουνε για να το υλοποιήσουν».

Ο κ. Χαραλάμπους ανακοίνωσε ότι οι πρώτες πτήσεις υδροπλάνων ξεκινούν από τις 16 Ιουνίου, με αφετηρία την Πάτμο, ενώ στο τέλος του μήνα θα ξεκινήσουν και οι πτήσεις Γιάννενα–Κέρκυρα–Παξοί. Όπως είπε, για τον πρώτο μήνα θα εφαρμοστεί πολιτική δωρεάν προσέγγισης, ώστε η εταιρεία να προσφέρει ένα πρώτο δείγμα της δυνατότητας των υδροπλάνων, ενώ στη συνέχεια θα καθιερωθούν πιο σταθερά δρομολόγια.

Κλείνοντας, τόνισε για ακόμη μία φορά το έντονο ενδιαφέρον της εταιρείας για την Κεφαλονιά και τα υπόλοιπα νησιά του Ιονίου.

{https://soundcloud.com/user-46829938/cosmos-96-5-nikos-charalampoys}




336 X 280

16122257999808197650 2

 

 

00 inkefalonia general ad 300X250