Σωτήρης Κουρής: «Καμία απένταξη δεν έγινε από εμάς – Επανεντάσσονται τα έργα» (COSMOS 96,5)

Ο Αντιπεριφερειάρχης Κεφαλονιάς και Ιθάκης Σωτήρης Κουρής φιλοξενήθηκε στον ραδιοφωνικό σταθμό COSMOS 96,5 και την εκπομπή COSMOS MAGAZINE με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Αλοίζο και Σπυριδούλα Αναλυτή.
Ο κ. Κουρής, αρχικά, υπογράμμισε το συνεργατικό πνεύμα που διέπει την Περιφερειακή Αρχή, καθώς και την προσπάθεια καλλιέργειας συνεργασίας με όλους τους φορείς, με στόχο την εξυπηρέτηση και κάλυψη των αναγκών των πολιτών. Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στη δεύτερη συνάντηση της «Επιτροπής Κρίσεων», η οποία πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 25 Μαΐου με δική του πρωτοβουλία.
Όπως τόνισε χαρακτηριστικά, «οι συναντήσεις αυτές είναι μια πρωτοβουλία δική μου να συγκαλώ τον Διοικητή της Αστυνομίας, τον Διοικητή της Πυροσβεστικής, την κ. Λιμενάρχη και τον αντίστοιχο Δήμαρχο που έχει σχέση με τα προβλήματα, ούτως ώστε να τα λύνουμε». Εξήγησε ότι έχει συμφωνηθεί οι συναντήσεις αυτές να γίνονται σε τακτική βάση, ώστε να εντοπίζονται τα προβλήματα, να διατυπώνονται προτάσεις και, σύμφωνα με τη νομοθεσία, να προωθούνται λύσεις. Συμπλήρωσε ότι «τώρα έχουμε το πρόβλημα του Μύρτου και σε μια δεδομένη στιγμή πρέπει να καλέσω τον Δήμαρχο Σάμης, στη συνέχεια τον Δήμαρχο Ληξουρίου κ.λπ.».
Ο κ. Κουρής εξήγησε τις διαδικασίες που ακολουθούνται μετά τις συναντήσεις αυτές, επισημαίνοντας τον τρόπο με τον οποίο κάθε υπηρεσία διαχειρίζεται θέματα της αρμοδιότητάς της. Ενημέρωσε επίσης ότι υπάρχει αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ των φορέων και της Αντιπεριφέρειας, προκειμένου να υπάρχει πλήρης εικόνα για τις εξελίξεις.
Χαρακτήρισε τις συναντήσεις της «Επιτροπής Κρίσεων» ως «συναντήσεις κορυφής» και ανακοίνωσε ότι στην επόμενη θα προσκληθεί και ο Βουλευτής Κεφαλονιάς και Ιθάκης, ώστε να εκφράσει τις απόψεις του, ιδίως σχετικά με την άρνηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να παραχωρήσει τον χώρο του λιμανιού για χρήση ως πάρκινγκ, λόγω του ότι το λιμάνι θεωρείται πρώτης εθνικής προτεραιότητας.
Αναφερόμενος στα θέματα που συζητήθηκαν στη δεύτερη συνάντηση της Επιτροπής, παρουσία του Δημάρχου Αργοστολίου Θεόφιλου Μιχαλάτου, ανέφερε ότι αυτά αφορούσαν αποκλειστικά τον Δήμο Αργοστολίου και περιλάμβαναν:
- Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στο Αργοστόλι, την ελεγχόμενη στάθμευση και τη διαχείριση της παραλιακής ζώνης μετά τα έργα, σε συνδυασμό με την ανάγκη ενίσχυσης της αστυνόμευσης.
- Τη διαχείριση των δρομολογίων των «Τραινιών» και το νομοθετικό καθεστώς που τα διέπει.
- Τις διαβάσεις πεζών εντός Αργοστολίου.
- Τη φόρτωση και εκφόρτωση φορτηγών μεταφορέων και προμηθευτών, τονίζοντας την ανάγκη για καθορισμένο ωράριο και ειδικές θέσεις στάθμευσης.
- Τη μονοδρόμηση οδών, με ιδιαίτερη αναφορά στην παραλιακή, και ειδικά στον δρόμο Ρόκου Βεργωτή προς το θέατρο, ο οποίος, όπως επισήμανε, παρουσιάζει κυκλοφοριακή συμφόρηση κατά τις περιόδους αυξημένης κίνησης.
- Τη διαχείριση του κρουαζιερόπλοιου, της προβλήτας, της άγρας πελατών και τους τρόπους αντιμετώπισης αυτών.
- Το θέμα της μετατροπής του λιμανιού σε πάρκινγκ, που απορρίφθηκε από το Υπουργείο.
- Τη διαχείριση περιστατικών με Ρομά που, σύμφωνα με τις καταγγελίες, κλέβουν σκάφη προσδεδεμένα στο λιμάνι.
- Την ενημέρωση από την Πυροσβεστική σχετικά με περιστατικά εγκλωβισμένων ατόμων στην παραλία της Φτέρης και την ανάγκη τοποθέτησης πινακίδων σε όλες τις παραλίες με δύσκολη πρόσβαση.
- Την εγκατάσταση βάσης drone για την επιτήρηση επικίνδυνων περιοχών.
Για το κυκλοφοριακό του Αργοστολίου, την ελεγχόμενη στάθμευση και τη διαχείριση της παραλιακής μετά τα έργα, καθώς και για τη φόρτωση - εκφόρτωση φορτηγών μεταφορέων και προμηθευτών, σημείωσε ότι τα θέματα αυτά εξετάστηκαν ενδελεχώς και ότι η αναμενόμενη πρόσληψη δημοτικών αστυνομικών θα λειτουργήσει καταλυτικά για την επίλυση των προβλημάτων.
Αναφερόμενος στα έργα που απεντάχθηκαν στην Κεφαλονιά, ο κ. Κουρής διευκρίνισε ότι αυτά δεν απεντάχθηκαν με απόφαση του Περιφερειάρχη, αλλά με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών. Όπως εξήγησε, η απόφαση προέβλεπε ότι έως τις 30 Απριλίου 2025, όσα έργα δεν είχαν νομικές δεσμεύσεις θα έπρεπε να αφαιρεθούν από το πρόγραμμα φυσικών καταστροφών. Υπογράμμισε ότι ο Περιφερειάρχης ήταν υποχρεωμένος να το εφαρμόσει.
Περιέγραψε επίσης ότι πραγματοποιήθηκε συνάντηση στο Υπουργείο Οικονομικών με τον Βουλευτή, τον Δήμαρχο Σάμης και τον Περιφερειάρχη, ο οποίος την προκάλεσε. Ακολούθησε νέα συνάντηση στην Κεφαλονιά με τον κ. Καμπούρη, ο οποίος τους ενημέρωσε ότι για τα έργα αυτά απαιτείται ειδικό αίτημα. Όπως ανέφερε, «κάναμε το ειδικό αίτημα που μας έστειλε ο Δήμος Σάμης, κάναμε και για τα δικά μας έργα που είναι μελέτες – δεν είναι έργα – και το περάσαμε την Τρίτη από την Περιφερειακή Επιτροπή. Ήδη βρίσκεται στο Υπουργείο για εξέταση».
Για τον αγωγό της Αγίας Ευφημίας, ο κ. Κουρής επισήμανε ότι πρόκειται για έργο της Περιφέρειας, το οποίο απεντάχθηκε λόγω της χρηματοδότησής του από το πρόγραμμα φυσικών καταστροφών. Ωστόσο, ενημέρωσε ότι έχει ήδη βγει προκήρυξη και το έργο θα επανενταχθεί, καθώς η Περιφέρεια έχει τη δυνατότητα να το εντάξει εκ νέου και να προχωρήσει στην κατασκευή του.
Για την παραλία του Μύρτου, ανέφερε ότι εκκρεμεί από την περίοδο των σεισμών του 2014 και απαιτείται συνολική αντιμετώπιση. Επισήμανε ότι η περιοχή του Μύρτου ανήκει στη Ζώνη Οικιστικού Ελέγχου (ΖΟΕ), η οποία θεσπίστηκε επί Δήμου Πυλαραίων, και χρειάζεται ειδικό σχεδιασμό, ώστε να γίνει η παραλία χρηστική και ασφαλής για τους επισκέπτες και τους κατοίκους. Όσον αφορά τον δρόμο προς την παραλία, τόνισε ότι χρειάζεται προσοχή και ελέγχεται από τον Δήμο Σάμης, δηλώνοντας πως η Αντιπεριφέρεια είναι πρόθυμη να παράσχει βοήθεια για τη διαχείριση του δρόμου κατά τους θερινούς μήνες, σε συνεργασία με τον Δήμαρχο και τους Αντιδημάρχους.
Σε σχέση με τα έργα που απεντάχθηκαν, ανέφερε:
- Μια μελέτη οδικής ασφάλειας που βρισκόταν στο Ελεγκτικό Συνέδριο, λίγο πριν την υπογραφή της νομικής δέσμευσης με τον μελετητή.
- Μία μελέτη για τα αντιπλημμυρικά έργα της Πυλάρου, που επίσης βρισκόταν στο Ελεγκτικό Συνέδριο και για την οποία υπήρξε απόφαση στις 2 Μαΐου, κάτι που – όπως είπε – επιτρέπει τη νομική δέσμευση και την πιθανή επανένταξη.
- Μία ακόμη μελέτη που προχωρά κανονικά με τον ανάδοχο μελετητή.
- Η τρίτη μελέτη αφορά τα αντιπλημμυρικά έργα της Άσσου και του Φισκάρδου και εκκρεμεί η ολοκλήρωση της διαδικασίας ανάθεσης.
Επεσήμανε ότι πρόκειται για μεγάλες μελέτες, οι οποίες επιφέρουν υψηλό κόστος έργου, και διαβεβαίωσε ότι η Περιφέρεια προσπαθεί να τις διαχειριστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ώστε τα κόστη να μειωθούν και να είναι εφικτή η χρηματοδότησή τους.
Για τον δρόμο της Άσσου, ανέφερε ότι έχουν τοποθετηθεί τα απαραίτητα σήματα, ωστόσο ο χρόνος που απαιτείται σήμερα για μελέτες και τη δρομολόγηση έργων από τους εργολάβους αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για άμεσες παρεμβάσεις. Ενημέρωσε ότι η Αντιπεριφέρεια διαθέτει εργολαβία ύψους 350.000 ευρώ για χωμάτινους δρόμους και εξετάζεται το ενδεχόμενο διάνοιξης δεύτερου δρόμου στην Άσσο.
Τέλος, ανακοίνωσε ότι έχει ξεκινήσει το έργο στα Λιμένια του Πόρου, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 20 ημέρες. Όπως είπε, από τις 30 Μαΐου και για μία εβδομάδα, ο δρόμος θα παραμείνει κλειστός για την ολοκλήρωση των σχετικών εργασιών.
Ολοκληρώνοντας, ανέφερε ότι χρηματοδοτήθηκε με 7.900.000 ευρώ από το ΕΣΠΑ το έργο του δρόμου Αεροδρόμιο – Κρανιά. Όπως εξήγησε, αφού εξασφαλίστηκαν οι περιβαλλοντικές εγκρίσεις, προχωρούν στην τελική μελέτη και, εφόσον όλα εξελιχθούν ομαλά, μέχρι το τέλος του χρόνου το έργο θα προκηρυχθεί, ώστε να ακολουθήσουν οι απαλλοτριώσεις και όλα τα επόμενα στάδια.
Ακολουθεί το ηχητικό της συνέντευξης.
{https://soundcloud.com/user-46829938/cosmos-96-5-sotiris-koyris-1}