Ο μελετητής του κυκλοφοριακού για το Αργοστόλι στον COSMOS 96,5 : Οι αλλαγές, τα παράνομα και το χρονοδιάγραμμα

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 25 Μαρτίου 2022 19:18

Ο μελετητής του κυκλοφοριακού για το Αργοστόλι στον COSMOS 96,5 : Οι αλλαγές, τα παράνομα και το χρονοδιάγραμμα

Στον ραδιοφωνικό σταθμό COSMOS 96,5  και τους δημοσιογράφους Δημήτρη Αλοϊζο και Σπυριδούλα Αναλύτη φιλοξενήθηκε ο μελετητής Στέλιος Ευσταθιάδης, εκπρόσωπος της Εταιρίας «ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ» απαντώντας  σε καίριες ερωτήσεις για τις  κυκλοφοριακές μετρήσεις που θα πραγματοποιηθούν στην πόλη του Αργοστολίου.

Για τις κυκλοφοριακές μετρήσεις Ο κ. Ευσταθιάδης ανέφερε: «Είναι στο πλαίσιο μιας σύμβασης  που υπογράψαμε με τον Δήμο Αργοστολίου για την εκπόνηση της κυκλοφοριακής μελέτης  και για να αποτυπώσουμε την υφιστάμενη κατάσταση ,κάνουμε κάποιες μετρήσεις  για να έχουμε στοιχεία για να μπορέσουμε να τα μελετήσουμε. Είναι κοινή πρακτική το να λαμβάνουμε πραγματικά στοιχεία  του τι γίνεται έξω στον κόσμο και είχαμε αποφασίσει μαζί με την Τεχνική Υπηρεσία αφού ανοίξουν τα σχολεία και θεωρείται τυπική περίοδος  να ξεκινήσουμε τις μετρήσεις αυτή τη βδομάδα. 

Οι  μετρήσεις είναι  κυκλοφοριακοί φόρτοι στις διατομές, δηλαδή πόσα αυτοκίνητα περνάνε στους δρόμους, κάνουμε μετρήσεις σε κάποιες σημαντικές διασταυρώσεις για το πώς στρίβουν τα αυτοκίνητα, μετράμε την σύνθεση της κυκλοφορίας, δηλαδή τι είδους οχήματα περνάνε, πόσο επί τις % είναι τα μηχανάκια ,τα αυτοκίνητα, τα φορτηγά, ημιφορτηγά, λεωφορεία κ.λπ. και κάποια χαρακτηριστικά της στάθμευσης στην κεντρική περιοχή για να δούμε για πόση ώρα παρκάρουν τα αυτοκίνητα, πόσα αυτοκίνητα παρκάρουν σε μια συγκεκριμένη θέση, δηλαδή την εναλλαγή στην διάρκεια της ημέρας.

Οι διπλές σταθμεύσεις καταγράφονται ως παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα, και αυτά που είναι στις γωνίες, δηλαδή οτιδήποτε είναι εκτός  του ΚΟΚ. Η διαδικασία είναι να πάρουμε τα στοιχεία και να τα αναλύσουμε στο γραφείο, να δούμε τι γίνεται  σε πραγματικά νούμερα γιατί  ο καθένας έχει αντίληψη του τι συμβαίνει στην πόλη του, όμως δεν το έχει με νούμερα, με στοιχεία. 

Εμείς αυτό που προσπαθούμε είναι να τα ποσοτικοποιήσουμε και να μην έχουμε ποιοτικά χαρακτηριστικά αλλά ποσοτικά, ώστε μετά να προβούμε σε διορθωτικές  προτάσεις, να βελτιώσουμε την κατάσταση, όποια κατάσταση βρούμε ότι χρήζει βελτίωσης, είτε κυκλοφορίας είναι αυτή, είτε σε κάποια διασταύρωση, είτε στα θέματα της στάθμευσης»

Πόσος χρόνος απαιτείται για την ολοκλήρωση των μετρήσεων;  «Μέσα σε 2-3 μήνες  θα έχουμε τα πρώτα αποτελέσματα, το συμβατικό χρονοδιάγραμμα είναι 5 μήνες για το σύνολο της μελέτης, αλλά σε 2 με 3 μήνες θα είμαστε σε θέση να έχουμε κάποιες προκαταρκτικές  προτάσεις να παρουσιάσουμε στο Δήμο.

Φυσικά όλα αυτά τα στοιχεία θα τα εισάγουμε σε ένα κυκλοφοριακό μοντέλο που θα φτιάξουμε για την πόλη, ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε εναλλακτικά σενάρια ,προτάσεις και να τις αξιολογούμε αντικειμενικά, δηλαδή να βλέπουμε κάθε επέμβαση η οποία κάνουμε τι επιπτώσεις έχει.» 

Για τις λιγότερο του ενός λεπτού διακοπές  στην κυκλοφορία που αναφέρεται  στην ανακοίνωση του Δήμου ,αποσαφήνισε: «Δεν θα σταματούμε καθόλου την κυκλοφορία ,ο κυκλοφοριακός φόρτος  είναι με κάποια αυτόματα καταγραφικά μηχανήματα τα οποία περνάνε ένα λάστιχο κάθετα στο δρόμο και αυτό εννοεί η ανακοίνωση. Απλώς τα περνάμε όπως θα περνάει ένας πεζός, πάντα λαμβάνουμε όλα τα μέτρα ασφαλείας και δεν θα δημιουργήσουμε κανένα πρόβλημα στη ροή της κυκλοφορίας στην πόλη»

Θα αλλάξει η ροή σε κάποιους δρόμους και κάποιοι ενδεχομένως  θα μονοδρομηθούν;« Δεν το αποκλείω, θα είναι στα εναλλακτικά σενάρια που θα πρέπει να εξετάσουμε, να αξιολογήσουμε και αντίστοιχα να δούμε τις επιπτώσεις αυτών. Αυτός είναι και ο βασικός σκοπός που γίνεται μια κυκλοφοριακή μελέτη, πως μπορεί να βελτιωθεί  η κυκλοφορία της πόλης, με οποιοδήποτε μέτρο έχουμε στη διάθεση μας, είτε αυτό είναι μονοδρόμηση, είτε είναι πεζοδρόμηση, είτε είναι αντιδρόμηση, είτε είναι το να μην παρκάρουν αυτοκίνητα, είτε να παρκάρουν , είτε να παρκάρουν υπό γωνία και ούτω καθ εξής. 

Στην επιστήμη μας υπάρχουν πολλές δυνατότητες που θα προσπαθήσουμε να αξιοποιήσουμε για την βελτίωση των συνθηκών που θα βρούμε. Ενδεχομένως κάποια σημεία που θα μελετήσουμε να μην χρίζουν βελτίωσης, κάποια άλλα να χρίζουν.»

Ποια η  εικόνα που είχε αποκομίσει κατά την επίσκεψη του στο Αργοστόλι σε προηγούμενο χρόνο; « Τον προηγούμενο μήνα που ήρθα παρατήρησα  τα διπλοπαρκαρισμένα , φυσικά υπάρχει ένα πρόβλημα στάθμευσης  τουλάχιστον στην κεντρική περιοχή, αλλά και οι συνάδελφοι μου που είναι αυτές τις μέρες  αλλά και γω θα δούμε συνολικά όλη την περιοχή. 

Ένα άλλο θέμα το οποίο είδα είναι τα τυπικά χαρακτηριστικά  της Ελληνικής κοινωνίας , δηλαδή μη σεβασμός στους πεζούς, τα παρκαρισμένα στις γωνίες και τα διπλοπαρκαρισμένα, θέματα τα οποία βρίσκουμε στις περισσότερες περιοχές της  Ελλάδος.»

Αλλάζει μια τέτοιου τύπου κατάσταση εάν δεν αλλάξει η νοοτροπία των πολιτών;

«Εμείς ως συγκοινωνιακή μελέτη επεμβαίνουμε μόνο στην υποδομή, δεν μπορούμε να εκπαιδεύσουμε τους οδηγούς. Από κει και πέρα είναι στην συνείδηση του καθενός να τηρεί τον ΚΟΚ και να συμπεριφέρεται σωστά ,είτε είναι πεζός, είτε είναι αυτοκινητιστής, ποδηλάτης και ούτω καθ εξής. 

Στην Ελληνική πραγματικότητα, έχουν έρθει και νέα μέσα μεταφοράς όπως είναι τα ποδήλατα που χρησιμοποιούνται περισσότερο, αλλά και τα πατίνια τα σκούτερ..

Πρέπει να υπάρχει ένας αλληλοσεβασμός στην κοινωνία..

Όμως υπάρχουν και κάποια άλλα θέματα, π.χ. για την παράνομη στάθμευση, υπάρχουν και θέματα που μπορείς να επέμβεις στην υποδομή ,αυτά δηλαδή που είναι δικιάς μας αρμοδιότητας, προκειμένου να μην μπορούν να σταθμεύουν. 

Όταν σε έναν δρόμο διαπλατύνεις το πεζοδρόμιο του και ενδεχομένως βάλλεις και εμπόδια στην άκρη του δρόμου ,η είναι αρκετά ψηλό για να μην το καβαλάνε τα αυτοκίνητα και μειώσεις το οδόστρωμα ώστε να υπάρχουν μόνο οι λωρίδες κυκλοφορίας που θέλεις και η στάθμευση που θέλεις , τότε δεν μπορεί κάποιος να παρκάρει παράνομα. 

Ένα άλλο πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα που θα το δεί και σε Ευρωπαϊκές πόλεις , αλλά και στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις της Ελλάδος, είναι αυτά που λέμε εντός εισαγωγικών, φουσκώματα στις γωνίες, δηλαδή μία διαπλάτυνση στη γωνία, ώστε να μην μπορεί  να παρκάρει το παράνομο. 

Την νομιμότητα πρέπει να εφαρμόσουμε, ώστε να υπάρχει και η ορατότητα για τα αυτοκίνητα στις διασταυρώσεις και η διάβαση των πεζών να γίνεται με μικρότερη έκθεση στην κυκλοφορία, γιατί το πλάτος του οδοστρώματος που πάνε να περάσουνε είναι μικρότερο και γενικότερα μια καλύτερη κυκλοφορία σε συγκεκριμένες διασταυρώσεις.»

Τι θα γίνει πέρα του κεντρικού άξονα της πόλης;

 «Θα δούμε συνολικά την πόλη, δεν θα δούμε μόνο τους κεντρικούς δρόμους, γιατί υπάρχουν οι συλλεκτήριοι που συλλέγουν την κυκλοφορία και υπάρχουν και οι τοπικοί. Φυσικά στους τοπικούς δρόμους που είναι είτε κάτοικοι, είτε πολύ στενοί δρόμοι κ.λ.π. υπάρχει μια κατάσταση που καλύτερα να μην την πειράξεις, γιατί αν την πειράξεις θα χαλάσεις τις συνήθειες των κατοίκων ,οι οποίοι είναι οι λιγοστοί που χρησιμοποιούν  τα τοπικά αυτά δρομάκια, άρα το βάρος θα πρέπει να δοθεί στους βασικούς δρόμους και στους συλλεκτήριους .

Ένα  χαρακτηριστικό  που είδαμε είναι η ποιότητα των οδοστρωμάτων, σε κάποια σημεία δεν είναι ικανοποιητική και χρίζει βελτίωσης, σε κάποια σημεία κάποιες σημάνσεις, αλλά αυτά τώρα που σας λέω είναι μια αυτοψία χωρίς να είναι εμπεριστατωμένη, τη  οποία κάνουμε αυτό τον καιρό, δηλαδή αυτή είναι η πρώτη εντύπωση που σας λέω.»

Η άποψη του για τα πολύ στενά πεζοδρόμια που υπάρχουν στην πόλη του Αργοστολίου ;

«Υπάρχει η εξής δυσκολία  δυστυχώς στην Ελληνική νομοθεσία. Πρώτα απ όλα έχετε και μικρά στενά από οικοδομική ως οικοδομική γραμμή, άρα δεν είναι μόνο το πεζοδρόμιο, είναι και όλος ο δρόμος. Στην Ελληνική πραγματικότητα αν έχουμε ένα πεζοδρόμιο 20 εκατοστά ,που έχουμε την δυνατότητα από το οδόστρωμα και μας περισσεύει και από την κυκλοφορία και από την στάθμευση τα 20 εκατοστά να τα κάνουμε 90, ώστε να μπορεί κάποιος να κυκλοφορεί με άνεση, δυστυχώς δεν μας αφήνει η νομοθεσία, γιατί σου λέει ,αν έχεις πεζοδρόμιο πρέπει να το κάνεις τουλάχιστον 1μισι μέτρο. Αυτό είναι λίγο ουτοπιστικό  σε πολλές επαρχιακές πόλεις οι οποίες είναι ρυμοτομημένες  όπως είναι το Αργοστόλι .Δεν έχεις αυτή την πολυτέλεια  εντός εισαγωγικών να κάνεις διαπλατύνσεις στα πεζοδρόμια και το κάθε πεζοδρόμιο και από τις δύο πλευρές να είναι 1μισι μέτρο, θα κλείσεις τελείως τον δρόμο. «

Έχει χτιστεί το Αργοστόλι άναρχα; « Η ρυμοτομία είναι, όχι το κτίσιμο των κτηρίων, η ρυμοτομία  είναι αυτή που ακολουθεί όλη η Ελληνική επικράτεια στην οποία δεν είχανε γίνει από  παλιά σωστές   πολεοδομικές μελέτες  που μετά εφαρμόζονται»

Θα γίνει πιο άνετη η κυκλοφορία στην πόλη του Αργοστολίου; «Προσπαθούμε και αυτό θα προσπαθήσουμε και νομίζω ότι αν δεν θα επιλυθούν όλα, τουλάχιστον θα βελτιωθούν σίγουρα η πλειοψηφία των προβλημάτων  που θα εντοπίσουμε. Σε κανένα δίμηνο θα δούμε τι έχει προκύψει.»

Ακολουθεί το ηχητικό της συνέντευξης.

 




ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ