Θ. Γαλιατσάτος για ΦοΔΣΑ: “Το κόστος του εργοστασίου ΧΥΤΥ στην Κεφαλονιά, αυξήθηκε κατά 17 εκ. ευρώ, χωρίς η κα Κράτσα να διαβουλευτεί ή να συμβουλευτεί κανέναν!”

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 11 Μαρτίου 2021 22:51

Θ. Γαλιατσάτος για ΦοΔΣΑ: “Το κόστος του εργοστασίου ΧΥΤΥ στην Κεφαλονιά, αυξήθηκε κατά 17 εκ. ευρώ, χωρίς η κα Κράτσα να διαβουλευτεί ή να συμβουλευτεί κανέναν!”

Στην εκπομπή “Μέρα Μεσημέρι” στον Inkefalonia 103,9 καί στον Γιώργο Χαλαβαζή μίλησε ο Θεόδωρος Γαλιατσάτος τ. Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων, επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων και επικεφαλής της “Α.Ν.ΑΣ.Α”για τα Ιόνια Νησιά.

Τα Θέματα που αναπτύχθηκε αφορούσαν τον διαβαθμιδικό Περιφερειακό Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ) Ιονίων Νήσων και τις τρέχουσες εξελίξεις που έχουν σχέση με τον νέο φορέα,οι πρόσφατες fast track προσλήψεις στην Περιφέρεια και η πορεία των εμβολιασμών στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων.

Ο κ.Γαλιατσάτος ξεκινώντας την τοποθέτηση του,ανέφερε σχετικά:

“Δυστυχώς αυτό που έχει εκτιμηθεί από κάποιους παράγοντες της δημόσιας ζωής ότι η έλευση του διαβαθμιδικού Περιφερειακού Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ) Ιονίων Νήσων θα συνοδευθεί απο κόστη τα οποία θα επιβαρύνουν τους πολίτες,βρίσκεται ήδη σε τροχιά υλοποίησης.

Η Διαδικασία όπως εξελίσσεται,έρχεται να επιβεβαιώσει τις αρχικές εκτιμήσεις,έχουμε ακόμα χρόνο μπροστά μας και βέβαια έχουμε την δυνατότητα να αντιπαρατεθούμε σ αυτές τις πρακτικές ,αλλά η πορεία των πραγμάτων είναι αυτή.

Η απαρίθμηση των ποσοστών αύξησης των ανταποδοτικών τελών από τον κ.Φόρτε προβληματίζει και μάλιστα αρνητικά απο την στιγμή που θα γνωστοποιηθεί ότι πρόκειται για κόστη που θα μετακυληθούν στους πολίτες.

Αυτό που χρειάζεται να γίνει περισσότερο κατανοητό είναι ότι πρέπει να αξιολογήσουμε όλοι την σκοπιμότητα όλης αυτής της διαδικασίας.

Δηλαδή γιατί έγινε όλο αυτό,απο τη στιγμή που εμφανίστηκε με το άρθρο 93 ο νέος ΦΟΔΣΑ και μετέπειτα δεν μπορεί να ισχυρισθεί κανείς ότι έχουν αλλάξει κάποια δεδομένα προς μια θετική κατεύθυνση.

Αυτό ισχύει και όσον αφορά τον τρόπο που απαξιώθηκε μια Δημοτική Αρχή,μια Τεχνική Υπηρεσία,και στην θέση τους αξιοποιούνται κάποιες άλλες δομές που βρίσκονται πολύ μακριά απο τον τόπο μας με το επιχείρημα ότι ξέρουν να κάνουν την δουλειά τους καλά,ενώ οι τοπικές αρχές που τελικά είναι και υπεύθυνες απέναντι στους πολίτες θεωρούνται ακατάλληλες.

Ποιός δίνει το δικαίωμα στην κ.Κράτσα που είναι η πρόεδρος του νέου φορέα να αποφαίνεται ότι ο πιο ισχυρός Δήμος του Νομού και με μεγάλες εμπειρίες στην εκτέλεση δημοσίων έργων,δεν είναι σε θέση να κατασκευάσει και να λειτουργήσει ένα απλό εργοστάσιο διαχείρισης αποβλήτων ,το οποίο μπορεί να έχει κάποιες ειδικές προδιαγραφές όσον αφορά την λειτουργία του ,αλλά δεν είναι τόσο εξειδικευμένο όσον αφορά την γνώση που η τεχνική Υπηρεσία του Δήμου δύναται να φέρει και μάλισταχωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση”.

Όσον αφορά την αλλαγή πλεύσης του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων,ο κ.Γαλιατσάτος ενημέρωσε ότι φαίνεται να υπάρχει κάποιου είδους συνεννόηση μεταξύ της Δημάρχου κ.Υδραίου και της Περιφερειακής Αρχής η οποία αποτυπώνεται στα όσα εξελίσσονται τις τελευταίες ημέρες.

Προφανώς κατά τον ίδιο υπήρξε ένας συμβιβασμός ο οποίος ωφείλεται στο γεγονός ότι δεν μπορούσε ο Δήμος Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντείων Νήσων να βρεί λύση στο πως θα μεταφέρει τα απορρίματα που παράγονται σήμερα στην κοζάνη,γιατί δεν είχε εγκριθεί η σύμβαση που είχε κάνει για την μεταφορά τους.

Αυτά είναι εκτιμήσεις,όμως η αλήθεια όπως είπε είναι ότι η εξέλιξη των πραγμάτων δείχνει ότι αυτός ο φορέας συνεχίζει να λειτουργεί με συνθήκες συνεργασίας και συνεννόησης μεταξύ των εταίρων στην βάση της επιβολής της ισχύος ,εξακολουθούν να παραμένουν ανοιχτά τα ζητήματα της νομιμότητας της λειτουργίας του φορέα και υπάρχουν και άλλα ζητήματα που προκύπτουν συνεχώς απο αυτή την παράτυπη έως παράνομη λειτουργία τα οποία δεν αντιμετωπίζονται.

Στην συνέχεια αναφέρθηκε στην πρώτη απάντηση απο τον Υπουργό Υποδομών και Ανάπτυξης μέσω του ειδικού γραμματέα ΕΣΠΑ στην ερώτηση που κατέθεσαν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ για τον ΦΟΡΕΑ και για το εργοστάσιο της Κεφαλονιάς,στην οποία ξεκαθαρίζονται δύο τρία πράγματα και αφήνονται πάρα πολλά ερωτήματα αναπάντητα.

“Στην απάντηση του,ξεκαθαρίζονται αίφνης ότι όλα τα πρόσθετα κόστη που έχουν προκύψει απο τα 7.000.000 στα 24.000.000 ευρώ ,προέκυψαν κατόπιν αιτήματος του Περιφερειακού ΦΟΔΣΑ,όπερ,η κ.Κράτσα, χωρίς να διαβουλευθεί με κανέναν,εν ονόματι των Δήμων των νησιών μας ,από μόνη της με τους συνεργάτες της,αποφάσισε να αιτηθεί αυτά τα επιπλέον κόστη που κατά τη γνώμη της θα διευκολύνουν την διαδικασία ,ενώ ήξερε ότι η γνώμη του Δήμου Αργοστολίου ήταν αντίθετη.

Μέσα σ αυτά τα 17 επιπλέον εκατομμύρια,εμφιλοχωρεί το επιπλέον κόστος της δωδεκαετούς λειτουργίας που χρεώνεται στην ΔΙΑΔΥΜΑ που θα πάρει το έργο,με αυξημένα κόστη που θα μετακυληθούν στους πολίτες.

Στην απάντηση του Υπουργού όμως,δεν εξηγείται καθόλου το τι θα συμβεί με αυτό που αναφέρεται ως προαίρεση για τις επιπλέον εργασίες στις εγκαταστάσεις προκειμένου να υπάρξει δευτερογενές καύσιμο και τα σχετικά που για πρώτη φορά ακούστηκαν,ενω στην ερώτηση του Σύριζα αναφέρεται πως προκύπτει αυτό,σε τι στηρίζεται , εάν είναι γνωστά τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν,πως θα αποθηκεύεται,πως θα μεταφέρεται,ποιός θα πάρει όλα αυτά τα κόστη.

Δεν υπάρχει απάντηση.

Είναι προφανές ότι και ίδιοι δεν γνωρίζουν να απαντήσουν αυτή την στιγμή,ούτε γνωρίζουν απο που θα πληρωθεί αυτή η διαδικασία.

Είναι σαφές ότι υπάρχει μια διαδικασία δικαιολόγησης της πρακτικής αυτής.

Δεν έχουμε ακόμα τις απαντήσεις του Υπουργείου Εσωτερικών που σχετίζονται με την λειτουργία του ΦΟΡΕΑ,του Διοικητικού του Συμβουλίου και τα όσα έχουμε παρατηρήσει.

Όσον αφορά όμως τις απαντήσεις του Υπουργού Υποδομών και Ανάπτυξης,θα πρέπι να μας απαντήσει η κ.Κράτσα ποιός την συνβούλεψε να ζητήσει όσα ζήτησε,η Κοζάνη;Είναι υποχρεωμένη να απαντήσει στους πολίτες).

Για τις προσλήψεις σε Περιφερειακό επίπεδο, ο κ.Γαλιατσάτος στις 27 Φεβρουαρίου είχε καταγγείλει ότι πενήντα έξη (56) προσλήψεις πραγματοποίησε η περιφερειακή αρχή δήθεν για την αντιμετώπιση του covid-19.

Ερωτηθείς σχετικά ανέφερε ότι λόγω της πανδημίας ο Υπουργός εσωτερικών έδωσε την δυνατότητα στις Αυτοδιοικήσεις να προσλάβουν προσωπικό το οποίο θα εξυπηρετούσε τις ανάγκες που δημιουργούνται λόγω cobid-19 με προθεσμία έως τέλος Φεβρουαρίου του 2021 χωρίς να έχουν υποχρέωση να υποβάλλουν τους φακέλους των αιτούντων εργασία για έγκριση στον ΑΣΕΠ.

Το ότι δεν εμπλεκόταν ο ΑΣΕΠ δεν σημαίνει ότι σου δίνεται η δυνατότητα να παραβείς κάθε έννοια δημοσιότητας ,διαφάνειας και δεοντολογίας για τις προσλήψεις που θα ακολουθήσουν.

Αυτό συνέβη όμως,όπως είπε,γιατί η Περιφερειακή Αρχή(το ίδιο συνέβη και στον Δήμο Ζακύνθου και στον Δήμο Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων,),άφησε τον χρόνο να περάσει και στην εκπνοή του Φεβρουαρίου εξέδωσε πρόσκληση ενδιαφέροντος για τις προσλήψεις αυτές η οποία έδεινε ελάχιστο έως μηδενικό χρόνο στους ενδιαφερόμενους για να μπουν στην διαδικασία.

Κάποιοι όμως ήδη γνώριζαν,με χαρακτηριστικό παράδειγμα την Περιφερειακή ενότητα Λευκάδας,που είχαμε 13 αιτήσεις για 13 προσλήψεις.

Οι ακόμα πιο σοβαρές παραβιάσεις που έγιναν όπως τόνισε,αφορούν στο ότι δεν εμπεριείχε κανένα κριτήριο αυτή η διαδικασία.οι επιλογές έγιναν και αν δεςί κανείς τα ονόματα θα καταλάβει,με βάση τις γνωριμίες η τις πολιτικές προτιμήσεις του Περιφερειάρχη,του Αντιπεριφερειάρχη και ούτω καθ' εξής.

Επίσης ενώ οι προσλήψεις αυτές θα γινόντουσαν για να στελεχωθούν οι υπηρεσίες οι άμεσα συνδεδεμένες με την πανδημία,όπως επόπτες δημόσιας υγείας,προσωπικό καθαρισμού κ.λ.π,με έκπληξη είδαμε ότι οι περισσότερες προσλήψεις αναφέρονται σε διοικητικούς. Μόνο το 10% των προσλήψεων αναφέρεται σε ειδικότητες υγειονομικού χαρακτήρα.

Τόνισε δε:“Αυτό που μας ενοχλεί δεν είναι ότι κάποιοι μπορεί να βρήκαν δουλειά, όμως πάρα πολλοί άνθρωποι έχουν ανάγκη να εργασθούν και δεν τους δόθηκε η ευκαιρία να διεκδικήσουν με ίσους όρους εργασία,γι αυτό πέραν του ότι καταδικάσαμε την όλη διαδικασία,ζητήσαμε να επαναληφθούν οι προσλήψεις με σωστούς και διαφανείς κανόνες.

Υπάρχει δε το ενδεχόμενο εάν κάποιος προσβάλλει τις διαδικασίες που έγιναν να μην πληρωθούν και όσοι έχουν προσληφθεί”.

Για την πορεία των εμβολιασμών και την διαχείριση της πανδημίας σε Περιφερειακό επίπεδο,ο κ.Γαλιατσάτος ανέφερε ότι η Α.Ν.Α.Σ.Α παρακολουθεί την εξέλιξη των πραγμάτων και είναι προφανές όπως είπε ότι έχουμε αργούς ρυθμούς εμβολιασμών συνολικά ως χώρα και όσον αφορά τα νησιά μας,στην Ζάκυνθο δεν υπάρχει ακόμα εμβολιαστικό κέντρο για την ηλικιακή ομάδα των 60-64.

Σημείωσε δε,ότι ο προγραμματισμός των εμβολιασμών έχει σοβαρές αδυναμίες που δεν αντιμετωπίζονται όπως πρέπει και το επιθυμητό αποτέλεσμα θα αργίσει να έρθει.

Δεν άφησε επίσης ασχολίαστο το γεγονός ότι κάποιοι εκμεταλεύονται καταστάσεις και πέρνουν τις θέσεις άλλων στους εμβολιασμούς.

Απαντώντας στο δεύτερο σκέλος της ερώτησης ,είπε ότι για να δημιουργήσουμε μια ανάσχεση στην πανδημία ξεκινάμε από το συνολικό σχέδιο που έχει η κυβέρνηση,το οποίο συμπεριλαμβάνει και τις Περιφέρειες και τις τοπικές Αρχές.

“Ως Περιφερειακή Παράταξη έχουμε “σηκώσει”επανειλημμένα κάποια ζητήματα και έχουμε απαιτήσει απο την Περιφερειακή Αρχή να δράσει ώστε να μην επιτρέπει σε ορισμένες περιπτώσεις την εξάπλωση της πανδημίας.

Π.Χ. να αυξήσει τα μέσα μεταφοράς των μαθητών γιατί υπάρχουν καταγγελίες ότι η πληρότητα τους υπερβαίνει τον ασφαλή αριθμό, όμως απο την Περιφερειακή Αρχή υπάρχει εφησυχασμός.

Υπάρχουν και άλλα ζητήματα που σχετίζονται με την ενδυνάμωση του συστήματος υγείας.Τα νοσοκομεία είναι υποστελεχωμένα.

Αντιλαμβανόμαστε τις δυσκολίες ειδικά στα νησιά,όμως είναι ευκαιρία να δοθούν κίνητρα στους επικουρικούς γιατρούς και ζητήσαμε εγκαίρως να διπλασιαστεί το οικονομικό κίνητρο που δίνει η Περιφέρεια .

Δεν το δέχτηκε η Περιφερειακή Αρχή λέγοντας ότι περιμένουμε μόνιμες θέσεις εργασίας και δεν κάνουμε ημίμετρα.

Μετά από ένα χρόνο δεν είδαμε μόνιμες θέσεις.

Ένα ακόμη θέμα το οποίο σέρνεται πίσω απο την πανδημία είναι το θέμα της οικονομίας το οποίο θα μας συνταράξει ως κοινωνία,διότι εκατοντάδες συμπολίτες μας δραστηριοποιούνται σε πολύ μικρές επιχειρήσεις και έχουν φτάσει σε αδιέξοδο με τον τρόπο λειτουργίας τους που εφαρμόζεται και ενώ δεν εισπράττουν , οι υποχρεώσεις τους μεταφέρονται στο μέλλον.

Είναι εμφανής η αδυναμία να στηριχθεί ιδιαίτερα αυτό το κομμάτι της οικονομίας που είναι η ραχοκοκαλιά της οικονομίας μας.

Υπάρχουν κάποιες κατηγορίες εργαζομένων επίσης ,που δεν στηρίζονται οικονομικά.

Τα προβλήματα είναι πολλά και δεν τα αναφέρουμε προς χάριν αντιπολίτευσης,αλλά γιατί κάποια στιγμή θα πρέπει να ασχοληθεί η Κυβέρνηση μ αυτές τις υποθέσεις,γιατί αφορούν τους συμπολίτες μας και εμάς τους ίδιους.

Τέλος κληθείς να σχολιάσει τα τελευταία γεγονότα της Νέας Σμύρνης είπε ότι ότι όλα ανάγονται στην αντίληψη της Κυβέρνησης ότι όλα τα ζητήματα λύνονται με την ενίσχυση του συστήματος καταστολής και στην δράση μερικών μελών του συστήματος κρατικής βίας και ότι όλα αυτά έχουν τις συνέπειες τους.

Ότι δεν αντιμετοπίζονται τα προβλήματα βάζοντας έναν αστυνομικό δίπλα σε κάθε πολίτη και ότι ο πολίτης δεν μπορεί να περιορίζεται με τις υπάρχουσες συνθήκες και θέλει σεβασμό.

Ότι η συμπεριφορά ορισμένων αστυνομικών έδωσε το έναυσμα για να υπάρξει η επίθεση κατά του αστυνομικού και ξεχώρισε την στάση του κόσμου της Νέας Σμύρνης που επιχείρησε μια ειρηνική διαμαρτυρία απέναντι σε τέτοιου είδους συμπεριφορές.

Και χαρακτήρισε την επίθεση στον αστυνομικό της ομάδας Δίας, ως προβοκατόρικη ενέργεια παρακρατικών που επιχείρησανν να οδηγήσουν τα πράγματα στα άκρα.

Σημείωσε δε,ότι δεν πρέπει να επιτρέψουν οι δημοκρατικοί και προοδευτικοί πολίτες σε κοινωνικό και πολιτικό επίπεδο να οδηγηθούμε ως λαός σε μεταξύ μας τέτοιου είδους καταστάσεις .

Ακολουθει το ηχητικό της συνέντευξης

{https://soundcloud.com/user-46829938/galiatsatos-1039-martios}

 




fraport-mobile