O Αλέξανδρος Παντελειός στον COSMOS 96,5: Αν κάποιοι θέλουν να ξηλώσουν έργα, ας ξεκινήσουν από την κεντρική πλατεία – Οι προτάσεις για το κυκλοφοριακό

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 30 Μαΐου 2025 01:43

O Αλέξανδρος Παντελειός στον COSMOS 96,5: Αν κάποιοι θέλουν να ξηλώσουν έργα, ας ξεκινήσουν από την κεντρική πλατεία – Οι προτάσεις για το κυκλοφοριακό

Στη ραδιοφωνική εκπομπή COSMOS MAGAZINE στον  COSMOS 96,5 φιλοξενήθηκε ο επικεφαλής της παράταξης «Κεφαλονιά Νησί για Όλους», Αλέξανδρος Παντελειός, σχολιάζοντας την πρόταση για τη λειτουργία της δημοτικής συγκοινωνίας, αλλά και τα έργα στην παραλιακή ζώνη του Αργοστολίου.

Ο κ. Παντελειός ξεκαθάρισε εξαρχής πως δεν διαφωνεί με τη δημοτική συγκοινωνία ως μέτρο, καθώς –όπως είπε– αποτελεί βασικό εργαλείο για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος. Τόνισε, ωστόσο, πως για ένα τόσο σύνθετο ζήτημα απαιτείται δέσμη μέτρων και όχι αποσπασματικές παρεμβάσεις. Όπως σημείωσε, όταν για να λυθεί ένα πρόβλημα χρειάζονται έξι πράγματα, η εφαρμογή μόνο του ενός ίσως όχι μόνο να μην βοηθήσει, αλλά να επιδεινώσει την κατάσταση.

Αναφέρθηκε στην πρόταση της παράταξής του για το πάρκινγκ στα Λυκαρδοπουλάτα, τονίζοντας ότι ήταν αποτέλεσμα δικής τους πίεσης προς τον Δήμαρχο, ο οποίος την αποδέχθηκε και προχωρά στην υλοποίηση. Υπενθύμισε και το σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων, που όπως είπε, αποτελεί επίσης μία από τις προτάσεις της παράταξης.

Σε ό,τι αφορά τη δημοτική συγκοινωνία, δήλωσε θετικός στην υλοποίησή της, επισημαίνοντας, όμως, ότι πρέπει να σχεδιαστεί με μεγαλύτερη ευελιξία. Σχολιάζοντας τα λεγόμενα του Αντιδημάρχου κ. Σαμούρη, ανέφερε ότι σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν, το λεωφορείο θα πραγματοποιεί ένα δρομολόγιο ανά ώρα με διάρκεια μισής ώρας, κάτι που –κατά την άποψή του– δεν θα είναι λειτουργικό. Εξήγησε ότι αν κάποιος παρκάρει και χρειαστεί να περιμένει έως και 40 λεπτά για να μετακινηθεί, πιθανότατα θα επιλέξει άλλο μέσο.

Πρότεινε μικρότερη διαδρομή, από το πάρκινγκ της εισόδου της πόλης ή το ΚΤΕΛ έως τα Δικαστήρια και πίσω από τη Βεργωτή, συνολικής απόστασης περίπου 2.200 μέτρων. Με αυτόν τον σχεδιασμό, υποστήριξε πως μπορούν να γίνουν έως και τέσσερα δρομολόγια την ώρα σε περιόδους αιχμής και τουλάχιστον τρία σε άλλες ώρες.

Υπογράμμισε ότι αν ο πολίτης γνωρίζει πως το λεωφορείο περνά κάθε 15-20 λεπτά, είναι πιο πιθανό να το χρησιμοποιήσει. Αντιθέτως, όταν πρέπει να περιμένει μία ώρα, η χρήση του μέσου αποθαρρύνεται. Επίσης, τόνισε ότι δεν μπορεί το πάρκινγκ του Κλειστού Γηπέδου να θεωρείται το βασικό της πόλης, αφού εξυπηρετεί κατά βάση το γήπεδο.

Σημείωσε ότι η χωροθέτηση του προτεινόμενου πάρκινγκ εξυπηρετεί κυρίως τους επισκέπτες, οι οποίοι –όπως είπε– θα προτιμήσουν να αφήσουν τα οχήματά τους σε έναν ασφαλή χώρο και να μετακινηθούν στην πόλη περπατώντας ή με λεωφορείο, παρά να ψάχνουν μέσα στα στενά.

Τόνισε επίσης τη σημασία ύπαρξης ενημέρωσης για τον χρόνο άφιξης του λεωφορείου σε στάσεις ή μέσω εφαρμογής, υποστηρίζοντας ότι αυτό θα ενίσχυε τη χρήση της συγκοινωνίας.

Εξήγησε ότι δεν πρότεινε να υπάρχει εισιτήριο για τη δημοτική συγκοινωνία, καθώς –όπως είπε– το όφελος της αποσυμφόρησης είναι πολύ μεγαλύτερο από το 1 ευρώ που ενδεχομένως θα καταβάλει κάποιος. Διευκρίνισε ότι, από όσο γνωρίζει, το λεωφορείο θα ανήκει στον Δήμο, ενώ η λειτουργία της γραμμής θα γίνεται από το ΚΤΕΛ. Αν ισχύει διαφορετικά, είπε πως δεν έχει άλλη πληροφόρηση.

Τέλος, ανέφερε ότι ακόμα και αν υπάρχει κάποιο μικρό κόστος λειτουργίας, μπορεί να καλυφθεί μέσα από άλλα μέτρα, όπως η ελεγχόμενη στάθμευση, που επίσης περιλαμβάνεται στις προτάσεις της παράταξης.

Για τα έργα στην παραλία, ο κ. Παντελειός δήλωσε υπέρ της φιλοσοφίας τους, καθώς –όπως είπε– η συγκεκριμένη πλευρά της παραλιακής είχε καταστεί μη προσβάσιμη για τους πολίτες, λόγω της εκτεταμένης εκμετάλλευσης από επιχειρήσεις.

Υποστήριξε την πρόταση που είχε διατυπώσει ο κ. Μινέτος, ωστόσο εξέφρασε ανησυχία για την ποιότητα των πρώτων εργασιών, μιλώντας για κακοτεχνίες. Εξέφρασε την ελπίδα ότι οι τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου θα διασφαλίσουν την παράδοση ενός σωστού και άρτιου έργου, ενώ παρατήρησε πως η ποιότητα των πιο πρόσφατων παρεμβάσεων φαίνεται βελτιωμένη.

Αναγνώρισε ότι υπάρχουν διαμαρτυρίες και πρότεινε ότι θα ήταν προτιμότερο να έχουν ολοκληρωθεί τα ανοιχτά μέτωπα πριν ξεκινήσει η τουριστική περίοδος. Αντί να ανοίγουν νέα, υποστήριξε ότι θα έπρεπε ο ανάδοχος να «παγώσει» τις εργασίες και να πάρει ισόχρονη παράταση από τον Οκτώβριο.

Αναφερόμενος στη Δημοτική Αστυνομία, χαρακτήρισε «ολέθριο λάθος» την κατάργησή της, εξηγώντας ότι χωρίς έλεγχο στην τήρηση των κανονισμών, ακόμα και οι συνειδητοποιημένοι πολίτες φτάνουν στο σημείο να παρανομούν, επειδή βλέπουν γύρω τους παραβατικές συμπεριφορές χωρίς συνέπειες.

Τόνισε ότι η ύπαρξη της Δημοτικής Αστυνομίας δημιουργεί ένα αίσθημα λειτουργίας και οργάνωσης στην πόλη και λειτουργεί ως παράδειγμα και για τη νέα γενιά. «Δεν χρειάζεται κανονισμός για να μην κλείσεις τη ράμπα για ΑμεΑ», είπε χαρακτηριστικά, «αυτό είναι θέμα κοινωνικής ευαισθησίας, όμως η πραγματικότητα δείχνει ότι η παρουσία ελέγχου ενισχύει τη συμμόρφωση».

Κλείνοντας, ο κ. Παντελειός σχολίασε τις φωνές που εκφράζουν την πρόθεση να «ξηλώσουν» τα έργα της παραλίας, δηλώνοντας πως σε ό,τι αφορά τα δυσλειτουργικά και κακοσχεδιασμένα έργα, είναι υπέρ της κατεδάφισης. Ωστόσο, πρόσθεσε πως αν κάποιοι θέλουν να ξεκινήσουν από κάπου, θα πρέπει να το κάνουν από την κεντρική πλατεία, η οποία –όπως είπε– παραδόθηκε με σοβαρά προβλήματα: έναν ποδηλατόδρομο βυθισμένο κατά 30 εκατοστά, ένα προβληματικό σιντριβάνι και κακή απορροή των υδάτων. Δήλωσε ξεκάθαρα ότι δεν διαφωνεί με την πεζοδρόμηση, αλλά με την ποιότητα του έργου.

{https://soundcloud.com/user-46829938/cosmos-96-5-alexandros-1}




336 X 280

16122257999808197650 2

 

 

ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

00 inkefalonia general ad 300X250